Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

CD Projekt RED o konsolowych wersjach Wiedźmina 3: celujemy w 30 klatek na sekundę

84 postów w tym temacie

Dnia 21.12.2013 o 18:14, Dragoniasek napisał:

Dlaczego, skoro PC i konsole to konkurujące ze sobą platformy? Znaczy się, konkurowałyby
ze sobą, gdyby nowa generacja zaczęła się dwa lata temu.

Poszukaj na wikipedii specyfikację PS3 i porównaj do specyfikacji swojego PCta. Potem pomyśl przez chwilę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.12.2013 o 19:54, kuzyn123 napisał:

Boże widzisz i nie grzmisz.. Edycja Rozszerzona w wydaniu CDPR do Wiedźmina 2 to uzupełnienie
wyciętego contentu skrawkami zrobionymi na szybko. Rzeczywiście GOTY...

A jak nie wierzysz to poczytaj wywiady z twórcami.


Dla mnie GOTY nie musi oznaczać gry z różnymi DLC. Jest to po prostu kompletne wydanie czyli gra w której są zawarte wszystkie patche. Zazwyczaj na tym kończy się wsparcie techniczne dla produktu. Redzi nawet po wydaniu ER ciągle dopracowywali pewne aspekty i wypuszczali poprawki.

W Wiedźminie 3 ER może oznaczać równie dobrze grę spatchowaną z jakimś dodatkiem fabularnym (może wyjść coś związanego z pożegnaniem z Geraltem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.12.2013 o 20:17, johnywol napisał:

Dla mnie GOTY nie musi oznaczać gry z różnymi DLC. Jest to po prostu kompletne wydanie
czyli gra w której są zawarte wszystkie patche. Zazwyczaj na tym kończy się wsparcie
techniczne dla produktu. Redzi nawet po wydaniu ER ciągle dopracowywali pewne aspekty
i wypuszczali poprawki.

W Wiedźminie 3 ER może oznaczać równie dobrze grę spatchowaną z jakimś dodatkiem fabularnym
(może wyjść coś związanego z pożegnaniem z Geraltem)


Z tym wspieraniem gry po premierze wersji "GOTY" (jak to niektórzy porównują) to bym nie przesadzał bo moim zdaniem Redzi dalej nie poprawili podstawowych błędów (responsywność postaci itp.) Problem leży raczej gdzie indziej, pomimo iż Redzi stworzyli bardzo dobry silnik to trochę ich on przerasta (nie potrafią zapanować nad nim i wykorzystać jego całego potencjału) - wynika to pewnie ciągle z braku doświadczenia a zarząd nadal żałuje kasy na zatrudnienie jakiegoś "doświadczonego" programisty który pomógłby doszlifować ten silnik, uczynić z niego perełkę. I pewne jest że znów dostaniemy dopracowanego RPGa z kulejącą technologią bo co jak co ale Redzi zawsze wydawali gry bez błędów typowych dla gatunku (brak błędów w questach czy mechanice) zawsze jedynym co w Wieśkach kulało to technikalia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego, skoro PC i konsole to konkurujące ze sobą platformy? Znaczy się, konkurowałyby
> ze sobą, gdyby nowa generacja zaczęła się dwa lata temu.

Primo: Porównujesz gry (czyli przede wszystkim zdolności programistów w aspekcie optymalizacji) a nie sam sprzęt
Secundo: Nie możesz mówić że Wiedźmin 2 na kompie jest lepiej od Dagons Dogma na PS3 w celu stwierdzenia że PC jest lepszy, jeśli chciałbyś tak porównać to mogłeś odpalić Dragons Dogme również na PC i wtedy porównać
Tercio: Eee... Dragons Dogmy nie ma na PC... Dlatego PC jest lepsze? Wiedźmin 2 to według wielu jedna z najlepiej zoptymalizowanych i najładniej wyglądających gier na X360 więc zdolności CDP widać również na tej platformie.

Słowem podsumowania. Gry wyglądają i są zoptymalizowane tak na prawdę tak jak umieją zrobić to deweloperzy. Jest masa gier na PS3, które wyglądają pięknie i chodzą niewiarygodnie płynnie na sprzęcie, który porównując technicznie z nowymi PCtami mógłby się schować. Tutaj ukazują się zdolności programistów. Grałem we wszystkie części Uncharted oraz The Last of Us i oprócz odpalenia gry chyba nawet raz później nie widziałem ekranu ładowania. Podobnie było z GoD of War I-III. To pokazuje że jak ktoś chce to potrafi wycisnąć ze sprzętu wszystko co najlepsze. Niestety na PC ze względu na możliwości konfiguracji większość producentów ma to gdzieś. Dlaczego np. Gothic 3 na kompie za 3tys i tak potrafi się zacinać? Bo twórcy musieli zdążyć na premierę kosztem bugów i optymalizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedy przeczytałem temat newsa, to myślałem, że chodzi o wersję na xboxa 360 i ps3. A tu jest mowa o nexgenach i 30 klatkach na sekundę. Dlaczego więc, nowe konsole są nazywane "nową generacją" i dlaczego ciągną tylko 30 fpsów ? Jeśli to wina CDP, to raczej zasłyną na świecie z tego, że jedna z pierwszych gier na "nowe konsole" nie będę potrafiły uciągnąć takiej gry jak Wiedźmin 3. A to by oznaczało, że są za stare i za słabe ?! Ale jak to przecież dopiero co wyszły i już nie wyrabiają nawet 60 fpsów ? Ojej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.12.2013 o 20:14, PowrotBialegoWilka napisał:

Ty się lepiej "kuzyn123" nie wypowiadaj.


Jak nie masz nic do powiedzenia to lepiej nic nie mów. Degrad -1 za spam. Decyzja o tym czy ktoś może się wypowiadać na forum czy nie, nie należy do Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.12.2013 o 21:34, vegost napisał:

Kiedy przeczytałem temat newsa, to myślałem, że chodzi o wersję na xboxa 360 i ps3.


Nowy Witcher nie zagości na tych konsolach. Nic nowego. Wiadomo jednak, że będzie jedną z najładniejszych gier w następnym roku, co często idzie w parze z wymaganiami. Cięcia na konsolach będą potrzebne, więc czas zacząć o nich delikatnie wspominać, co by nie było zaskoczenia w dniu premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.12.2013 o 20:14, Henrar napisał:

a) bzdura, zależy od developera. Jak się chce, to się potrafi (CoD, BF4, KZ: Shadow Fall
w multi, Forza 5)

A teraz wymień mi ile gier ma tylko 30 klatek? I nie mów mi ze to dla zmaksymalizowanych detali.

Dnia 21.12.2013 o 20:14, Henrar napisał:

b) nawet gdyby w konsoli był Titan to i tak pojawiłby się developer, który zrobiłby grę
w 30 klatkach dla zmaksymalizowania efektów graficznych

Widać gdyby konsole im umożliwiały to by zrobili gry w 60 fpsach w końcu tego chcą gracze a nie przeskakiwać z 30 fpsów current genów na 30 fpsów next genów tyle że lepsza ciut grafika.

Dnia 21.12.2013 o 20:14, Henrar napisał:

c) patrząc na Wiedźmina 2 - 90% PCtowców w tej grze nie ujrzy 60FPSów przez lata.

W2? Chyba 3 ale to nie ważne wiem ze chodziło ci o trójkę :D, po 2 jeszcze się przekonamy ilu PC''towców nie ujrzy 60 fpsów patrz że podzespoły są co raz lepsze i tanieją szybko do PC''tów a konsole już takiego luksusu jak zmiana podzespołów nie mają. Z resztą co to za argument że nie ujrzy 60 fpsów bardzo długo, gdy konsole ich nie ujrza nigdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> c) patrząc na Wiedźmina 2 - 90% PCtowców w tej grze nie ujrzy 60FPSów przez lata.

Pro tip - zmniejsz poziom detali, które dotyczą rzeczy mniej widocznych, a bardzo wpływających na wydajności...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.12.2013 o 22:12, Eternal101 napisał:

A teraz wymień mi ile gier ma tylko 30 klatek? I nie mów mi ze to dla zmaksymalizowanych
detali.

Uwaga, ilość klatek na konsolach (tj wybór między 30/60) jest decyzją developera. Jeżeli tak chcą, to będzie 30.

Dnia 21.12.2013 o 22:12, Eternal101 napisał:

Widać gdyby konsole im umożliwiały to by zrobili gry w 60 fpsach w końcu tego chcą gracze
a nie przeskakiwać z 30 fpsów current genów na 30 fpsów next genów tyle że lepsza ciut
grafika.

Teraz poproszę źródło, że gracze chcę 60FPSów a nie 30. Znaczy się, poproszę wyniki badań (tak, 60>30, problem w tym, że niektórym graczom to zwisa). Po drugie - ciut lepsza grafika? Lol wut.

Dnia 21.12.2013 o 22:12, Eternal101 napisał:

> c) patrząc na Wiedźmina 2 - 90% PCtowców w tej grze nie ujrzy 60FPSów przez lata.

W2? Chyba 3 ale to nie ważne wiem ze chodziło ci o trójkę :D, po 2 jeszcze się przekonamy
ilu PC''towców nie ujrzy 60 fpsów patrz że podzespoły są co raz lepsze i tanieją szybko
do PC''tów a konsole już takiego luksusu jak zmiana podzespołów nie mają. Z resztą co
to za argument że nie ujrzy 60 fpsów bardzo długo, gdy konsole ich nie ujrza nigdy.

Patrząc na W2 to przy W3 wielu tych 60FPSów nie zauważy. O to mi chodziło. Anyway, większość graczy do gry nei wróci tylko pójdzie dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinienes wiedziec, ze tego typu wybory (30/60fps) wynikaja nie tylko z osiagow danej platformy. Kiedy framerate skacze moga wystapic artefakty spowodowane rozbieznosciami miedzy sygnalem video a natywnym odswiezaniem obrazu przez TV. Po to wlasnie jest V-sync, ktory determinuje sposob w jaki gra generuje kolejne klatki, bez ryzyka ze naloza sie w jednej rameczce. Nawet gdyby framerate na konsoli wynosil -powiedzmy- od 30-50fps na pohybel hejterom, to komfort grania bylby wcale nie wyzszy- po pierwsze ryzyko nakladania sie klatek, po drugie zauwazalne dropy przy kazdej wiekszej zadymie na ekranie. Lepszy wydaje sie kompromis z blokada na 30fps, stabilny obraz i bardziej jednolity framerate bez wzgledu na to, co dzieje sie w grze.

Konsola to kompromisowe urzadzenie i takiego podejscia wymaga. Na stale 60fps potrzeba by przesadnie wypasionej i drogiej konsoli, a poniewaz mamy tez mocne komputery nikt takiej nie zrobi tylko po to, zeby sie fanboje cieszyly :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> tu jest mowa o nexgenach i 30 klatkach na sekundę. Dlaczego więc, nowe konsole
> są nazywane "nową generacją" i dlaczego ciągną tylko 30 fpsów ? Jeśli to wina CDP, to
> raczej zasłyną na świecie z tego, że jedna z pierwszych gier na "nowe konsole" nie będę
> potrafiły uciągnąć takiej gry jak Wiedźmin 3. A to by oznaczało, że są za stare i za
> słabe ?! Ale jak to przecież dopiero co wyszły i już nie wyrabiają nawet 60 fpsów ? Ojej..
>

Po pierwsze, to W3 to nie byle gra i nawet PC-ty będą miały ciężko.
Po drugie, to jedną z największych zalet konsol, jest to, że im starsze są, tym lepiej na nich gry wyglądają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.12.2013 o 01:04, Smooqu napisał:

Ja na moim PC również celuje w 30 fps :)


Przynajmniej będziesz miał kontrolę nad tym co wyłączyć by do tych 30 zrównać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.12.2013 o 00:52, FirenEx napisał:

Chyba mówimy o innych konsolach :)


Chyba raczej nie, skoro już teraz nie wszystkie gry są w 60 fpsach tak jak obiecywano to co tu mówić za 2 lata gdzie gry będą już wymuszone 30 klatek miały bo inaczej nie ruszą. Do tego będą stosowane jakies zabiegi które oszpecą grę graficznie.Po za tym Rockstar też obiecywał w GTA V uwaga (stałe 30 fpsów) a wyszło jak wyszło że klatki i to BARDZO CZĘSTO spadają poniżej 20.

Shinigami No dokładnie, konsole jak już to pisałem takiego luksusu nie mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, ze ilosc fps, a co za tym idzie subiektywna plynnosc zalezy od optymalizacji i nie ma tutaj znaczenia, ze capcom zrobil iles setek gier, a gowno zrobil, zlecaja to mniejszym studiom, przypisujac to pod swoja bandera - ja ze znajomymi mialem podobne propozycje dopoki zolto niebiescy nie zaczeli likwidowac europejskich oddzialow - badz robia to co sprzedaje sie dobrze na wykresach i kazdy w tych wydawnictwach ma to w dupie ile klatek na sec i czy gra bedzie doceniona przez recenzentow i rzesze ogarnietych ludzi i czy w ogole bedzie dobra, dostajesz termin kase i masz sie w tym zmiescic jak nie to dupa blada... w takich sprawach jak NOWE technologie (techniki?) co ma do rzeczy doswiadczenie? wezmy za przyklad takie ninja theory i ich dmc... gra jest po prostu genialnie zoptymalizowana, wyglada bardzo ladnie a studio nie ma na koncie setek gier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> wezmy za przyklad takie ninja theory i ich dmc... gra jest po prostu genialnie zoptymalizowana,
> wyglada bardzo ladnie a studio nie ma na koncie setek gier

Jeśli chodzi o wersję PC to port robiło polskie QLOC, nie Ninja Theory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować