Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Microsoft rzeczywiście rozważał wypuszczenie Xboksa One bez czytnika płyt

26 postów w tym temacie

Mój PC do gier napędu optycznego nie posiada, tańszą wersją konsoli (niekoniecznie Xbox) bez czytnika też bym nie pogardził. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Mój PC do gier napędu optycznego nie posiada, tańszą wersją konsoli (niekoniecznie Xbox)
> bez czytnika też bym nie pogardził. ;p


Spokojnie, próbowaliby Ci wmówić, że powinieneś czuć się wybrańcem.
"Xone bez czytnika jest jak kabriolet w świecie samochodów...w związku z czym proszę dopłacić trzy stówy" :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Często pomija się kwestię opłacalności dystrybucji cyfrowej. Obecnie (choć oczywiście nie mogę tego zbytnio wiedzieć) jest ona opłacalna na tyle, że każda firma chce/ma swój własny sklep. Kilka lat temu jednak zastanawiano się, co będzie z przepustowością łączy i nie pamiętam, by coś wymyślono- może była to taka cicha rewolucja :P

W każdym razie koszt nagrania jednej płyty jest stanowczo mniejszy niż koszt utrzymywania serwerów (możliwie bezawaryjnie) i łączy. Choć wszędzie wrzuca się usługi wyłącznie online, prawdopodobnie nie będzie można robić tak bez końca. Nawet najlepsze łącze nie utrzymało by wszystkich użytkowników którzy mogą korzystać, a reklamy i marketing zdaje się chcą do takiej sytuacji doprowadzić :)
Teraz nawet saper łączy się dla achievmentów z netem. Nikt tego nie optymalizuje, często te same dane są pobierane kilkanaście razy, bo jest to wygodniejsze, niż zaplanowanie jakiegokolwiek zarządzania danymi. Dlatego płyty CD/DVD/Blu-ray a potem karty pamięci mają jeszcze dłuugą przyszłość.
Wiem, że łącza są coraz bardziej wydajniejsze, ale i każde urządzenie coraz częściej jest cały czas online.
Płyty powinny być zastąpione kartami- wytrzymałe, ultraszybkie i na dłuższą metę wygodniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Człowieku, Ty chyba zatrzymałeś się w latach 90. Czasy kiedy jeden fizyczny serwer świadczył jakąś usługę już dawno odeszły do lamusa. Teraz są to systemy rozproszone i chmury różnego rodzaju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.01.2014 o 14:47, Laston napisał:

Człowieku, Ty chyba zatrzymałeś się w latach 90. Czasy kiedy jeden fizyczny serwer świadczył
jakąś usługę już dawno odeszły do lamusa. Teraz są to systemy rozproszone i chmury różnego
rodzaju.


I jakoś nie widzę, by ludzie na te chmury rzucali się na lewo i na prawo. internet jest przyszłością/teraźniejszością, ale skoro inżynierowi podjeli taką decyzję ,to chyba lepiej wiedzieli co robią, niż ty :P
Wyluzuj trochę. Dalej nie widzę sensu stosowania systemów rozproszonych dla każdego duperela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 02.01.2014 o 14:34, Boguslav4 napisał:

Płyty powinny być zastąpione kartami- wytrzymałe, ultraszybkie i na dłuższą metę wygodniejsze.



Średnia cena dobrej, markowej czystej płyty DVD DL to 7-12zł [płyty które nie są marka samą w sobie ale są jakościowo prawie tak dobre jak te z wyższej polki są oczywiście tańsze, i ich cena oscyluje w granicach 3-6zł za sztukę przy zakupie 50-100 paka]
Cena dobrego flasha 16gb to około 60 zł. Te tańsze po 20-30.

Sam sobie przelicz jak drastycznie skoczyła by cena gier na nośnikach innych niż płyty. Jeszcze ładnych nastu lat potrzeba, żeby koszty produkcji obciąć tak, że płyta markowa zleci do 2-3zł za DVD DL a nośniki flashowe do 8-15zł.

Imho nieunikniona przyszłością są gry bez nośnika. Pobierane z sieci. Tylko twórcy powinni udostępniać je nam tak jak np na GOGu. Instalator, bez cudacznych DRM [które i tak nie działają] który jeśli mam takie życzenie, mogę sobie zapisać na karcie sd/microsd/pendrivie/dysku zewnętrznym/etc lub wypalić na płycie.

P.S.
O płytach BR nie zapomniałem, zwyczajnie pomijałem dorzucanie ich do przykładu koszt płyt vs koszt flasha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wizja konsoli bez fizycznych nośników i chmury sprawdziłaby się jedynie wtedy, gdy każdy by miał dostęp do stałego łącza z jakąś konkretną szybkością. Jak wiemy nie wszędzie tak jest. MS chciało iść drogą rozwoju, niestety bolesnego. Sony zostało przy tradycyjnym systemie co przekreśliło wszystkie plany co do Xboxa i zdeptało PR.
Jeżeli nie dodadzą czegoś "WOW" i rewolucyjnego w czasie życia nowych konsol, to ta generacja naprawdę będzie ostatnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Człowieku, Ty chyba zatrzymałeś się w latach 90. Czasy kiedy jeden fizyczny serwer świadczył
> jakąś usługę już dawno odeszły do lamusa. Teraz są to systemy rozproszone i chmury różnego
> rodzaju.
I co to zmienia? Nadal są to prądożerne, zajmujące dużo miejsca i wymagające łącza o dużej przepustowości maszyny. Zmieniła się tylko architektura i to wbrew pozorom wcale nie tak bardzo, bo "chmury" są już od dawna, tylko marketingowcy (z całym szacunkiem dla nich) teraz to tak pięknie nazwali i wszędzie się chwalą tym "innowacyjnym" rozwiązaniem.

Z drugiej strony trzeba pamiętać, że przy dystrybucji cyfrowej odpada marża hurtowni, sklepu oraz koszty transportu towaru pomiędzy wszystkimi tymi podmiotami. Dodatkowo tylko nowości wymagają ogromnych zasobów, aby każdy daną grę był w stanie pobrać w dniu premiery. Starocie mogą leżeć w "mrocznych zakamarkach" serwerowni. Zwiększony bum na dane tytuły jest do przewidzenia i można im przydzielić wtedy więcej zasobów. Pamiętać także trzeba o tym, że większość osób pobiera daną grę raz, góra dwa razy. Zapewne największe koszty generuje pobieranie, przechowywanie staroci jest już znacznie tańsze.

Dodatkowo Steam działa od lat i ma się bardzo dobrze. Gdyby utrzymywanie tego wszystkiego było tak bardzo nieopłacalne, pewnie padłby już dawno temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyszłość jest w większych płytach, a nie jakichś wyuzdanych grach cyfrowych. Ciekaw jestem, kto by to kupował, bez możliwości sprzedaży. Poza tym każdy wie, że koszt serwerów jest większy, niż koszt wytłoczenia krążka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.01.2014 o 15:36, Pietro87 napisał:

Średnia cena dobrej, markowej czystej płyty DVD DL to 7-12zł [płyty które nie są marka
samą w sobie ale są jakościowo prawie tak dobre jak te z wyższej polki są oczywiście
tańsze, i ich cena oscyluje w granicach 3-6zł za sztukę przy zakupie 50-100 paka]
Cena dobrego flasha 16gb to około 60 zł. Te tańsze po 20-30.

Warto jeszcze wspomnieć, że piszesz o CZYSTYCH płytach przeznaczonych do nagrywania w warunkach domowych. Cena nośnika optycznego dla gry/filmu/audio jest wielokrotnie mniejsza, gdyż się ich nie nagrywa laserem tylko "wybija". W przypadku pamięci flash musisz mieć stworzyć plastikową obudowę, mikrokontroler, oprogramowanie do tego (a przed piratami trzeba się zabezpieczyć) oraz samą pamięć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakość łącz w Europie i Ameryce Północnej (dwóch największych rynkach gier płatnych) powoduje, iż przejście w pełni na dystrybucję cyfrową DRASTYCZNIE zmniejszy liczbę potencjalnych klientów. Popatrzcie choćby na USA czy Kanadę: w obu krajach nie ma dostępu do internetu stacjonarnego bez limitu (który w USA wynosi od 40GB do 250GB miesięcznie za najdroższe pakiety; w Kanadzie w takim Quebecu klienci indywidualni są skazani na limitu rzędu 50GB miesięcznie), a na większości terytorium średnia prędkość łączy to ~3 Mb/s. Nawet w Europie zachodniej po za największymi miastami jakość infrastruktury jest daleko od tego, co potrzeba do cieszenia się w pełni cyfrową dystrybucją (we Włoszech, wielu regionach Francji, Wielkiej Brytanii czy nawet Niemiec są problemy z czymś lepszym niż 6 Mb/s). Baa, Orange, T-COM i kilku innych gigantów ISP z zachodu w tym roku wprowadza spowrotem limity na internet stacjonarny motywując to utrzymaniem płynności ruchu na swoich łączach.

Jak sobie niektórzy wyobrażają ściąganie 40-50 gigowych gier (a nie kilkudziesięciu MB rostych gier przeglądarkowych czy na mobilki/tablety). Na jakim wy k*&^% świecie żyjecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.01.2014 o 16:14, Kettger napisał:

Przyszłość jest w większych płytach, a nie jakichś wyuzdanych grach cyfrowych. Ciekaw
jestem, kto by to kupował, bez możliwości sprzedaży


Ja :)
Kupuję od lat i nie widzę w tym problemu. Kupuje po to żeby grać a nie odsprzedawać.

Ciekawy pomysł, szczególnie że teraz leżąc leniwie na kanapie i chcąc pograć w coś innego muszę się bawić w żonglowanie płytami. A przy cyfrowej dystrybucji - problem z głowy :D
MOże i brzmi śmieszniem ale w dzisiejszych czasach idziemy w kierunku coraz większej wygody, więc nawet drobnostki zaczynają mieć znaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 02.01.2014 o 16:22, Henrar napisał:

Warto jeszcze wspomnieć, że piszesz o CZYSTYCH płytach przeznaczonych do nagrywania w
warunkach domowych. Cena nośnika optycznego dla gry/filmu/audio jest wielokrotnie mniejsza,
gdyż się ich nie nagrywa laserem tylko "wybija". W przypadku pamięci flash musisz mieć
stworzyć plastikową obudowę, mikrokontroler, oprogramowanie do tego (a przed piratami
trzeba się zabezpieczyć) oraz samą pamięć.


Cena nośnika jest niższa ale głównie dlatego, że jest to zamawiane hurtem na tony. Fakt, że płyta jest tłoczona nie wypalana wbrew pozorom nie ma tak gigantycznego znaczenia [a w kwestii trwałości jest wręcz odwrotnie - płyta tłoczona jest trwalsza a dane na niej zapisane dużo bezpieczniejsze niż na nośniku domowo wypalanym]. Przykład swoją droga miał tylko zobrazować +/- rozrzut cenowy i jest jednym gigantycznym ogólnikiem ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować