Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Nie oglądaj się za siebie: zwiastun horroru Daylight

15 postów w tym temacie

Małgorzata Trzyna

Budzisz się w opuszczonym szpitalu. Wszędzie dookoła panują ciemności, które możesz rozproszyć tylko za pomocą latarki w swoim telefonie. Strach obejrzeć się za siebie... ale co zrobić, gdy trafisz do ślepego zaułka?

Przeczytaj cały tekst "Nie oglądaj się za siebie: zwiastun horroru Daylight" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blee.. wieje nudą, nie ogarniam sukcesu 1os. horrorów - Penumbry, Amnesie, Outlasty.. wszystko oparte na tym samym założeniu, straszenie poprzez wyskakiwanie potworków znikąd.. Może dla horrorów nadejdą lepsze czasy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Blee.. wieje nudą, nie ogarniam sukcesu 1os. horrorów - Penumbry, Amnesie, Outlasty..
> wszystko oparte na tym samym założeniu, straszenie poprzez wyskakiwanie potworków znikąd..
> Może dla horrorów nadejdą lepsze czasy ;)
To daj przykład co ty byś dodał do tych gier,aby były straszne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> To daj przykład co ty byś dodał do tych gier,aby były straszne...

Dokładnie! Takie pierdzenie, narzekanie i sranie, a pożytku z tego tyle co nic. Od 10 lat tak samo skuteczna metoda. Definiujcie strach i grozę. Piszcie dreszczowce, weźcie się za reżyserię horroru... no róbcie coś! Pokażcie tym wszystkim "znafcom" jak to się powinno robić! Jedyne co jest straszne to wasze pie***lenie. Zdrówka życzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż nie każdego gry tego typu muszą straszyć, są jednak osoby które w ogóle ich nie odpalą bo na samą myśl o błądzeniu w ciemnych korytarzach nogi miękną. Pewnie sprawdzę, z czystej ciekawości. Natomiast połączenie gier tego gatunku z Oculusem dla niektórych mogłoby skończyć się tragicznie. Ciekawe jak to wyjdzie w przypadku Daylight ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie! Takie pierdzenie, narzekanie i sranie, a pożytku z tego tyle co nic. Od 10
> lat tak samo skuteczna metoda. Definiujcie strach i grozę. Piszcie dreszczowce, weźcie
> się za reżyserię horroru... no róbcie coś! Pokażcie tym wszystkim "znafcom" jak to się
> powinno robić! Jedyne co jest straszne to wasze pie***lenie. Zdrówka życzę.

No fakt. Bo jak coś może być straszne kiedy możemy się zapisać dwie minuty wcześniej i przejść dany fragment od nowa.
Zabrać quick save i checkpointy.
Zwiększyć brutalność.
Stopniowo podnosić ciśnienie i unikać rozładowywania go w jednej chwili.
Spowolnić postać i nie pozwolić na eksterminację oponentów.
Zamiast uciekać sprintem przed przeciwnikiem kazać graczowi barykadować się, zamykać drzwi, szukać kryjówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jakim Ty świecie żyjesz... Wątpię, aby taki wyjątkowy horror zdobył popularność, no bo kto to kupi? Zyski raczej się nie opłacą, bo większość woli produkcje, w których wyskakują wszędzie jakieś potworki

Spoiler

(a banda głupich lets'' playerów korzysta z tego nagrywając swoje darcie mordy)

. Klimat już dawno przestał się liczyć, teraz miarą straszności gry jest ilość jumpscare''ów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> W jakim Ty świecie żyjesz... Wątpię, aby taki wyjątkowy horror zdobył popularność, no
> bo kto to kupi? Zyski raczej się nie opłacą, bo większość woli produkcje, w których wyskakują
> wszędzie jakieś potworki

Spoiler

(a banda głupich lets'' playerów korzysta z tego nagrywając
> swoje darcie mordy)

. Klimat już dawno przestał się liczyć, teraz miarą straszności
> gry jest ilość jumpscare''ów.


Przecież taki właśnie był Call of Cthulthu z 2006 roku. A przynajmniej jego pierwsza połowa, która notabene była chwalona za oryginalność. Potem poszli w stronę strzelaniny, klimat pryskał a gracze toczyli pianę z ust.

Z resztą, gadanie w stylu "kto to kupi" średnio sprawdza się w przypadku gier skierowanych na konkretną grupę odbiorców. ARMA czy Wargame również nie są typowym mainstreamem a ludzie zagrywają się weń bez przerwy.

To samo jeśli idzie o Heavy Rain''a albo LA Noire. Przeca to interaktywne filmy i nikomu to nie przeszkadza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> W jakim Ty świecie żyjesz... Wątpię, aby taki wyjątkowy horror zdobył popularność, no
> bo kto to kupi? Zyski raczej się nie opłacą, bo większość woli produkcje, w których wyskakują
> wszędzie jakieś potworki

Spoiler

(a banda głupich lets'' playerów korzysta z tego nagrywając
> swoje darcie mordy)

. Klimat już dawno przestał się liczyć, teraz miarą straszności
> gry jest ilość jumpscare''ów.

Klimat przestał się liczyć? Klimat sam z siebie nie wyjdzie, aby go poczuć należy też umiejętnie wsiąknąć w świat gry, wczuć się w przedstawiane wydarzenia. Niedawno skończyłem Outlast i jestem tą grą niesamowicie podjarany. Dlaczego? Ponieważ dostarczyła mi porządnej dawki wszechobecnej grozy, ponieważ bałem się zwiedzać lokacje w poszukiwaniu znajdziek. Są dwa odmienne style rozgrywki w tego typu grach. Na strachajłę, czyli skradankowe budowanie grozy na własne życzenie, albo speedrun. Osobiście polecam pierwszą opcję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym do tych wszystkich horrorów dodałbym że trzeba pić i jeść aby przetrwać a zjedzenie/wypicie czegoś zatrutego/popsutego by skończyło się zgonem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej mnie ta gierka nęci. Mam nadzieję, że wyjdzie z tego kawał porządnego horroru.

A muzyka pod koniec trailera jakoś tak skojarzyła mi się z muzyką Akiry Yamaoki do Silent Hill...
Fantastycznie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> To daj przykład co ty byś dodał do tych gier,aby były straszne...
Przejdź sobie Silent Hilla 2, a zobaczysz, że straszenie poprzez wyskakiwanie stworków jest naprawdę denne.. Chciałbym niszczenia psychiczne jak to bywało cały czas w Silent Hillu, właśnie to jest dla mnie horror - gdzie twórcy jeżdżą mi po psychice, a ja po odejściu od gry muszę się zastanowić jak się nazywam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować