Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Graj w Broken Age jak 30 lat temu

7 postów w tym temacie

O ile pamiętam to 30 lat temu nie tylko piksele mogły poturbować ale także wpisywało się komendy z klawiatury: a tak to oldschool na pół gwizdka :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę ściema, jeszcze pod koniec lat 90. rozdzielczość 640x480 była nazywaną tą standardową. W latach 80. i na początku 90. standardem było, o ile mnie pamięć nie myli, 320x200. Nawet pierwszy Quake (1996) miał taką rozdzielczość bez łatki 3dfx. Zresztą, ówczesne karty miały za mało pamięci, żeby pociągnąć więcej niż 16 kolorów, o tak ''wysokiej'' rozdzielczości nie wspominając. Więc od tych 30 lat odjął bym z 10:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja powiedziałbym, że to tylko tania podróbka oldschoolu.
Zwykły filtr nakładany na grafikę a nie specjalnie robiona pixelowana grafika. Widać do szczególnie, gdy przyjrzy się twarzy Velli, która zależnie od tego, w którym miejscu znajduje się bohaterka, jest mniej lub bardziej wyraźna. Znikają jej np. oczy. Tak samo z innymi elementami grafiki. Widać jak w pewnym momencie flagi powiewają zupełnie bez masztów.
To dlatego, że filtr losowo wybiera, które fragmenty grafiki "powiększyć" i rozciągnąć do całego "piksela". Kiedyś, mimo iż piksele były wielkości kromek chleba wszystko było czytelne, każdy szczegół był widoczny a każda animacja dopracowana.
To jest zwykła podróba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam starą, pixelową grafikę, ale to wygląda tragicznie. Jest różnica pomiędzy ręcznie robioną grafiką specjalnie pod 640x480, a nakładaniem zwykłego filtru. Tutaj cały ten obraz niemalże ''pływa''. Ciężko się na to patrzy :|.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować