Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

The Age of Decadence - już graliśmy

17 postów w tym temacie

Grałem w jakąś pre-pre-alfę, pierwsze demo i wciąż uważam, że to kocepcyjnie najbardziej zaj... najlepszy projekt cRPG ever. Krótko i na temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekam z niecierpliwością, zacnie się zapowiada. Przez najbliższe 2 lata zostanę chyba no lifem, tyle świetnych RPG na horyzoncie !
Kilka drobnych błędów w tekście, ale bardzo przyjemnie się go czytało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Matko boska częstochowska jakie to długie jest. Na litość boską piaszcie krótsze artykuly. Mało kto ma czas na czytanie waszych "powieści".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2014 o 06:59, Myszasty napisał:

Grałem w jakąś pre-pre-alfę, pierwsze demo i wciąż uważam, że to kocepcyjnie najbardziej
zaj... najlepszy projekt cRPG ever. Krótko i na temat.


Trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. Losy AoD śledzę praktycznie od początku, przez lata całe gra ta była dla mnie swoistym światełkiem w tunelu zapaści gier cRPG, efekt końcowy - mimo tak wygórowanych oczekiwań - przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Grupa totalnych nowicjuszy stworzyła niesamowite połączenie designu Fallout i Darklands (a i inspiracje dokonaniami Troika Games widać na każdym kroku), z rewelacyjnym systemem walki, doskonale przemyślanym światem (zarysowany tutaj konflikt poszczególnych frakcji to cud, miód i orzeszki) tudzież przyprawiającą o zawrót głowy mnogością opcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2014 o 10:56, kupon napisał:

Matko boska częstochowska jakie to długie jest. Na litość boską piaszcie krótsze artykuly.
Mało kto ma czas na czytanie waszych "powieści".

spoko, jak nie masz czasu na "czytanie powieści" to ta gra i tak nie jest dla ciebie.
A art i tak nie porusza nawet połowy kwestii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2014 o 11:19, Principes napisał:

tudzież przyprawiającą o zawrót głowy mnogością opcji.

tylko ma niestety kilka wad, i to czasem dość sporych - tworzenie postaci to w zasadzie pełzanie po omacku i zabawa we wróżkę, która z dokładnością do jednego punktu przewidzi "co twórca miał na myśli" - obrobienie posiadłości Daratanów to chyba najlepszy przykład, bo nie tylko trzeba dobrze rozdać "złodziejskie" skile, ale także w ciemno zgadnąć atrybuty, bo inaczej się nie wdrapiemy na dach, a także wywróżyć, że mocno trzeba podbić swój crafting, bo inaczej nie poradzimy sobie z zamkiem. Albo mała, wręcz znikoma ilość zadań pobocznych, przez co margines błędu przy rozdawaniu punktów rozwoju w zasadzie jest zerowy.
No i niestety to będzie raczej krótka gra, bo umiejąc przegadać oponentów lub mając szczęście w walce (pozdro Hamza :F) to wątek takiej Gwardii Cesarskiej da się w obecnym buildzie przejść w jeden wieczór. W zasadzie to nawet nie wieczór, a trzy-cztery godziny, i to wcale nie na speedrunie. Wiem, replayability wielkie (drugi raz bawiłem się Pretorem i w zasadzie trafiłem na sam nowy content), ale czas przejścia zbliżony do CoDa to chyba przegięcie, zwłaszcza jak ktoś na "pudełku" chwali się, że ukończenie zajmuje 10 razy więcej (chyba wliczając loadingi i zaczynanie gry od nowa jak zauważymy jak spieprzyliśmy build)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@dark_master
Dla jednych wada, dla innych zaleta. Jeśli ktoś ma odrobinę oleju w głowie to wie, że by zostać dobrym włamywaczem nie wystarczy być zręcznym, trzeba też znać się trochę na ślusarstwie.
Jeśli chodzi zaś o mały margines błędu, dzięki temu nie ma szans zostania wilkołakiem, szefem gildii złodziei, arcymagiem, generałem rebeliantów i dowódcą książęcej gwardii w jednej osobie. Nie ma lekko, pół-bogami nigdy tu nie będziemy. Ale nawet jeśli spaprzemy jakieś zadanie rzadko zdarza się, że jest to równoznaczne z końcem gry.
Nie masz też racji jeśli chodzi o długość gry. Grając intelektualistą (loremaster/merchant/grifter) faktycznie można dość szybko przelecieć przez większość questów, ale tylko pod warunkiem, że POMIJAMY CZYTANIE, którego jest mnóstwo. Jak w każdym porządnym RPG czekają na nas ściany tekstu pozwalające zrozumieć grę o tron, mitologię i historię świata (autor artykułu jeszcze mało widział i wyciągnął błędne wnioski). Poza tym możliwe jest stworzenie postaci hybrydowych, ot choćby walecznego kupca, który poradzi sobie w walce z większością przeciwników równocześnie nie tracąc perswazji i uroku osobistego potrzebnych w znajdowaniu kolejnych frajerów.

Wg mnie gra jest rewelacyjna, najlepszy RPG od czasów Vampire The Masquerade: Bloodlines Troiki. Zdecydowanie lepsza gra niż F:NV.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Torturujesz mnie, Sławku. Boleśnie!
Początkowo nie chciałem się bawić w te wszystkie Early Accessy pamiętny przykrego wrażenia zderzenia z rzeczywistością które nadeszło kiedy pożarłem betę AoD. I jakkolwiek wiem, że uważasz, że warto jeszcze poczekać to Twoje zachwyty nad istniejącą już częścią gry drążą moje postanowienie i to drążą zaskakująco skutecznie.
Tak w ogóle to między AoD, Pillars of Eternity, Wastelandem i wielu innymi cudownymi tytułami szykuje się doskonały rok dla miłośników klasycznych cRPGów. Będzie w co pograć!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2014 o 19:08, zuch123 napisał:

@dark_master
Dla jednych wada, dla innych zaleta. Jeśli ktoś ma odrobinę oleju w głowie to wie, że
by zostać dobrym włamywaczem nie wystarczy być zręcznym, trzeba też znać się trochę na
ślusarstwie.
Jeśli chodzi zaś o mały margines błędu, dzięki temu nie ma szans zostania wilkołakiem,
szefem gildii złodziei, arcymagiem, generałem rebeliantów i dowódcą książęcej gwardii
w jednej osobie. Nie ma lekko, pół-bogami nigdy tu nie będziemy. Ale nawet jeśli spaprzemy
jakieś zadanie rzadko zdarza się, że jest to równoznaczne z końcem gry.


nie, to nie ma nic wspólnego z planowaniem i olejem w głowie, tu potrzebne jest granie z solucją na kolanie, lub właśnie bycie półboska umiejętność przewidywania.
Jśli za pierwszym razem trafisz we właściwą kombinację napadu na tę wspomnianą posiadłoś, to równie dobrze od razu możesz grać w lotto lub zapisać się do armii gdzie uczynią cię od razu marszałkiem, bo nie ma szans bys PRZEWIDZIAŁ że potrzebujesz dokładnie 7 siły (co jak na postać która ma być złodziejem jest dużą wartością), 8 zręczności (to akurat jak na złodzieja mało, ale inaczej zabraknie punktów w puli civilian skills, a nie można pobić zręczności kosztem siły, bo oba testy muszą być zdane), 3 lockpick, 2 stealing (by zadowolić cado i dostać podbitkę lockpick za darmo), 2 skradania (mało i będzie częściowy fail na dachu przy pozbwaniu się strażnika, ale hp wystarczy), 4 traps i co najmniej 3 w crafting, na co i tak musisz dorobić questem pobocznym lub dwoma. Niech ci nie wyjdzie choćby jeden test i zostań złapany, to gameover, bo nie zostało punktów ani na streetwise ani perswazję i nie przekonasz nikogo by cię nie zabijano bo możesz być użyteczny.
I to nie ma absolutnie nic wspólnego z byciem w kilku frakcjach na raz, tylko próba bycia dobrym złodziejem.

Dnia 21.01.2014 o 19:08, zuch123 napisał:

Nie masz też racji jeśli chodzi o długość gry. Grając intelektualistą (loremaster/merchant/grifter)
faktycznie można dość szybko przelecieć przez większość questów, ale tylko pod warunkiem,
że POMIJAMY CZYTANIE, którego jest mnóstwo. Jak w każdym porządnym RPG czekają na nas
ściany tekstu pozwalające zrozumieć grę o tron, mitologię i historię świata (autor artykułu
jeszcze mało widział i wyciągnął błędne wnioski). Poza tym możliwe jest stworzenie postaci
hybrydowych, ot choćby walecznego kupca, który poradzi sobie w walce z większością przeciwników
równocześnie nie tracąc perswazji i uroku osobistego potrzebnych w znajdowaniu kolejnych
frajerów.

nope, nawet czytając leci szybko (jak mówimy o historii świata, ciekawa jest uwaga o słoniach od loremastera, którego możemy zabić na zlecenie fenga). Po prostu czas poświęcony na czytanie tekstow loremastera to tyle co oglądanie ekranu ładowania gdy walczymy gwardzistą (aczkolwiek jak już się wie że sztylety i uniki, w razie potrzeby wspierane rzucaną siatką, są inba, to walka jest spacerem. Paradoksalnie mając wymaksowane uniki to my robimy za tanka odwracającego uwagę, nie ciężkozbrojny)
tak samo "zrównoważony rozwój" to najszybsza droga by sobie spieprzyć grę. Będąc "walecznym kupcem" będziemy zawalać co drugi test w rozmowach (no chyba że ktoś podbija tylko trade i streetwise lub perswazję do wyboru, a i to niezbyt mocno), a w walce i tak dostaniemy taki wpierdziel, że żal będzie tylko zmarnowanych punktów. Bo walka nie wybacza, a starcia 1 na 1 to rzadkość, nawet starcia grupowe opierają się głównie na naszym wsparciu.

nie mam nic przeciwko wyzwaniom, ale twórcy momentami przeginają, i to ostro.

Dnia 21.01.2014 o 19:08, zuch123 napisał:

Wg mnie gra jest rewelacyjna, najlepszy RPG od czasów Vampire The Masquerade: Bloodlines
Troiki. Zdecydowanie lepsza gra niż F:NV.

Nie no, nie mówię że zła bo kocham ją za klimat, ale pamiętajmy że ma ona długość podróży z goodsprings do

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2014 o 20:41, Tajemnic napisał:

Torturujesz mnie, Sławku. Boleśnie!
Początkowo nie chciałem się bawić w te wszystkie Early Accessy pamiętny przykrego wrażenia
zderzenia z rzeczywistością które nadeszło kiedy pożarłem betę AoD. I jakkolwiek wiem,
że uważasz, że warto jeszcze poczekać to Twoje zachwyty nad istniejącą już częścią gry
drążą moje postanowienie i to drążą zaskakująco skutecznie.

brać póki jest.

Ale ze strony producenta, bo klucz steam i tak dostaniesz gratis jak poprosisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować