Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Divinity: Grzech Pierworodny - betatest

43 postów w tym temacie

Miałem zamiar kupić EA, ale odradzili mi ludzie którzy ją kupili z trzech powodów:
- każdy nowy patch nie będzie kompatybilny z zapisami gry
- oficjalna premiera luty 2014, ale brak 100% potwierdzenia
- gra jest na 16 godzin w tym wydaniu, co jak na rpg to strasznie mało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mysza, nie oszukujmy się, tytuł RPGa roku Divinity może zdobyć co najwyżej w prywatnych rankingach graczy. Walka o prawdziwe nagrody rozegra się pomiędzy Dragon Age a Wiesławem (i ewentualnie Pillars of Eternity). A najsmutniejsze jest to, że i tak pewnie ten pierwszy okaże się zwycięzcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Nasz wojownik ma obiekcje w związku z tarasującą mu dojście do łuczników, płonącą kałużą oliwy? Deszczyk pokropi, zgasi ogień"

A spróbuj zgasić płonącą oliwę wodą w prawdziwym życiu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2014 o 16:49, Ziw napisał:

Mysza, nie oszukujmy się, tytuł RPGa roku Divinity może zdobyć co najwyżej w prywatnych
rankingach graczy. Walka o prawdziwe nagrody rozegra się pomiędzy Dragon Age a Wiesławem
(i ewentualnie Pillars of Eternity). A najsmutniejsze jest to, że i tak pewnie ten pierwszy
okaże się zwycięzcą.


Wiesz, może zdarzy się cud i przy okazji okaże się też naprawdę dobrą grą? :)

Ale wiem o co Ci chodzi. Jasne, że Divinity nie ma szans, bo hype''u nie ma. Nie stoją za nim znane nazwiska, czy wielkie studia. Ale ja to mam gdzieś, bo zapowiada się zacnie. I jeśli takie się ostatecznie okaże, to i ocenę otrzyma ode mnie adekwatną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2014 o 17:17, Abi_Dalzim napisał:

A spróbuj zgasić płonącą oliwę wodą w prawdziwym życiu :)


Oj tam, to przecież magiczny deszcz, nie? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

[procesy myślowe zadymek''a zainspirowane artykułem]
RPG? Łech. ...ale to od Larian :)
Niekonwencjonalne potraktowanie questów, kpiny z kanonu -nice.
Obiecujący crafting, naturalne i intuicyjne pozyskiwanie składników - ciekawe...
Zaawansowana interakcja ze światem- super!
Niesymetryczny coop i opcje kłótni -must have!!!
Turowa walka? Punkty akcji? I''m done:|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2014 o 17:48, zadymek napisał:

Turowa walka? Punkty akcji? I''m done:|


Nie done tylko odkładaj kaskę na premierę i mielimy :P

Jaram się nowym Divinity jak mało którą grą w tym roku. Po Divinity II: DKS produkcje RPG od Larian biorę w ciemno. Zwłaszcza, że jak wynika z tekstu będzie tu wszystko, co pokochałem w tej serii wcześniej + kompletny edytor. Liczę na jakieś fajne wydanie kolekcjonerskie :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2014 o 17:58, aope napisał:

Nie done tylko odkładaj kaskę na premierę i mielimy :P

No własnie nie bardzo, bo odpychają mnie te tury.

Dnia 21.01.2014 o 17:58, aope napisał:

Jaram się nowym Divinity jak mało którą grą w tym roku.

Ja się jarałem mając w pamięc obrazi DD. I wieść o tym, że walka będzie partią szachów - od twórców kultowego hack ''n'' slash''a FGS!- całkowicie odebrała mi chęć na grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2014 o 18:04, zadymek napisał:

Ja się jarałem mając w pamięc obrazi DD. I wieść o tym, że walka będzie partią szachów


Proponuję obejrzeć prezentację gry przed wysuwaniem tak daleko idących wniosków.

Dnia 21.01.2014 o 18:04, zadymek napisał:

- od twórców kultowego hack ''n'' slash''a FGS!- całkowicie odebrała mi chęć na grę.


Divine Divinity typowym hack ''n'' slashem nie był, a system walki jako taki uznałbym za co najwyżej przeciętny.
Nie wspominając o tym, że gra pierwotnie miała być - uwaga - turówką, o zmianie charakteru rozgrywki zdecydował wydawca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2014 o 18:17, Principes napisał:

Proponuję obejrzeć prezentację gry przed wysuwaniem tak daleko idących wniosków.

Tura to tura, tutaj nie ma co dookreślać. Ja w gry gram dla akcji a "kulturalna wymian grzeczności" to jej zaprzeczenie.

Dnia 21.01.2014 o 18:17, Principes napisał:

Divine Divinity typowym hack ''n'' slashem nie był, a system walki jako taki uznałbym
za co najwyżej przeciętny.
Nie wspominając o tym, że gra pierwotnie miała być - uwaga - turówką, o zmianie charakteru
rozgrywki zdecydował wydawca.

I bardzo dobrze. Dzięki temu dostaliśmy hack ''n'' slash''a gdzie można się skradać i atakować z ukrycia, gdzie można udawać trupa, opętać potwora, rozbrajać pułapki i zajmować się doliną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten opis i już jestem mega podjarany tą grą, gdy nagle docieram do zdania:

Dokładnie te same zasady skutecznie rozbujały klasyczną, oparta na turach walkę.

Co ich nagle na te turówki wzięło? Szkoda, że już kolejny fajnie zapowiadający się cRPG mnie ominię przez system walki, którego nie trawię w grach wideo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam szczerze się ciesze odrodzeniem RPGów- podobnie jak PC wieszczono (nie wiem po co) ich koniec, a tutaj rynek (bo to co robi się to głównie marketingowo udowodniony zysk xD) sam pozwolił. Oczywiście wszystkie nowe gry mogą okazać się kiepskie, kończąc nowy trend... aż wróci za kilka lat. :)
Z chęcią kupię Divinity nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra zapowiada sie naprawdę ciekawie, dla graczy nieco starszych, którzy lubią planować (taktyczna walka). Ciekawy system zaklęć - w tym teleport przedmiotów/wrogów. Dopracowane efekty graficzne przy rzucaniu czarów na mnie zrobiły wrażenie. Widać że twórcy wkładają masę pracy. Wydanie na pc/mac/linux to na plus. Strona informacyjna gry i j.polski to kolejny mega plus. W obecnej wersji alpha jest zapewne wiele rzeczy do poprawki (np. denerwujace ze klawisz ESC nie zamyka okna ekwipunku, tylko pokazuje menu gry itp.). Wczesny dostep do gry to ok 60zl (allegro) - zdecydowanie warto i polecam. Gra warta tej kasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od czasu Divine Divinity jestem wiernym fanem dzieł Lariana. Tak jak Gothice Piranha Bytes mają one swoją pogodną przaśność, nie traktują się absolutnie poważnie i - przede wszystkim - są takie "własne" (chociaż wciąż uważam końcówkę Ego Draconis za idiotyczną ;)). Dragon Commander, mam wrażenie, odrobinkę ich przerósł ale mimo to sprawił mi mnóstwo frajdy. Mam nadzieję, że teraz, wracając do lepiej znanych sobie oraz łatwiejszych w obsłudze mechanizmów stworzą dzieło które nie zada kłamu przepowiedni "2014 - rok dobrych RPGów".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to będzie tak dobre jak Divine Divinity i będzie tak obszerna wiedza do zdobycia o świecie w różnych zapiskach/księgach itd to dla mnie już jest gra roku a przynajmniej RPG roku :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2014 o 19:28, Smooqu napisał:

Co ich nagle na te turówki wzięło? Szkoda, że już kolejny fajnie zapowiadający się cRPG
mnie ominię przez system walki, którego nie trawię w grach wideo.

tury mają czytelniejsze zasady, są łatwiejsze by zaprojektować je DOBRZE, oferują więcej opcji i są zwyczajnie głębsze (bo tempo jest wolniejsze i jest sens implementacji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz się dowartościować? :D Nie każdy lubi walki turowe, ja np. w komputerowych erpegach ich nie lubię, ale być może tą grę akurat sprawdzę jak stanieje, bo wygląda zachęcająco :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować