Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Middle-Earth: Shadow of Mordor wytknięto wyjątkowe podobieństwo animacji do tych z Assassin`s Creed

30 postów w tym temacie

Robert Sawicki

Shadow of Mordor wygląda wyjątkowo przyzwoicie - i tego odmówić nie można. Problem w tym, że jak twierdzi Charles Randall, który tworzył dwie pierwsze odsłony serii Assassin's Creed, nie wszystko, co widzimy na filmie z rozgrywki, zostało stworzone przez twórców gry.

Przeczytaj cały tekst "Middle-Earth: Shadow of Mordor wytknięto wyjątkowe podobieństwo animacji do tych z Assassin's Creed" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już teraz każda gra gdzie jest free running jest porównywana do AC. Niedługo nie będzie można podskoczyć po ktoś będzie się zastanawiał czy to nie jest z niego skopiowane(inna sprawa że oglądając gameplay te liny zawieszone między budynkami były żywcem wycięte z AC2).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra kopiuje AC ile wlezie - podobne animacje, niemal identyczny system wspinaczki, eagle eye, skopiowana mapka, identyczne oznaczenie przeciwników. System walki znowu przypomina do bólu AC+Batman. Twórcom SoM życzę dużo inwencji, bo sam nie widzę potrzeby grać w to samo po raz setny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciężko się dziwić kolesiowi- nie tylko animacje są zerżnięte z AC. Mamy jeszcze cały wraith mode ( czy jak to się tam nazywa) który do złudzenia przypomina eagle vision z wcześniej wymienionej serii. Dochodzi do tego trochę podobna stylizacja menu i kilka pomniejszych elementów. Jeżeli Ubisoft ani WB się nie wytłumaczą to będzie niezły burdel, bo ludzie i prasa i tak wiedzą swoje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co z tego, nareszcie jakiś dobry ARPG z widokiem zza pleców, który nie ma w nazwie AC (chociaż trudno nazwać AC grą ARPG mimo minimalnego rozwoju postaci). Animacje są dobrze zrobione więc nawet jak je odkupią to tylko lepiej dla gry. Gorzej jak sobie skopiowali bez pytania, bo może to mieć wpływ na premierę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.01.2014 o 10:33, Mikko91 napisał:

Gra kopiuje AC ile wlezie - podobne animacje, niemal identyczny system wspinaczki, eagle
eye, skopiowana mapka, identyczne oznaczenie przeciwników. System walki znowu przypomina
do bólu AC+Batman.

Podobne animacje - nom, postać atakuje mieczem, zerżnęli animacje :/
System wspinaczki - nom, postać wspina się, zerżnęli wspinaczkę :/
Eagle eye - nom, postać potrafi widzieć przez ściany, zerżnęli eagle eye :/
Minimapka - nom, w dolnym rogu ekranu jest okrągła minimapa, zerżnęli minimapę :/
Oznaczenie przeciwników - nom, nad przeciwnikami pokazana jest ikonka, zerżnęli i to :/
System walki - nom, w grze akcji TPP atakuje się hordy wrogów i można kontrować ich ataki, zerżnięty system walki!

Jaki burdel ludzie, opamiętajcie się. W życiu na oczy plagiatu prawdziwego nie widzieliście, że tutaj się go jakimś cudem dopatrujecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

God damn it... Prawidłowo to system wspinaczki można powiedzieć jest zerżnięty z Prince of Persia... Jeśli już tak wracać do źródeł.

Btw... Strzelanie w CoD`zie jest zerżnięte z BF`a... Tak samo wygląda. Bieganie też. Niemęczenie się w biegu też... God damn it. Chodzi o świat, technikę tworzenia, rozwój postaci, jej kreacja fabularna, NPC... Pod żadnym pozorem nie przypomina mi to świata AC ani Batmana. Do tego przypadkowość sytuacji, świetna sprawa. Brakuje mi już gry którą będę mógł przejść 5 razy i za każdym razem natrafię na coś innego (boję się że to zepsują).
Ale ok, żyjemy w wolnym kraju, chcesz graj nie chcesz nie graj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



> Jaki burdel ludzie, opamiętajcie się. W życiu na oczy plagiatu prawdziwego nie widzieliście,

Dnia 24.01.2014 o 10:45, Mercuror napisał:

że tutaj się go jakimś cudem dopatrujecie?



^^ News jest napisany ciut niejasno, więc doprecyzuje za konkurencją: nie w tym sęk, że to wygląda podobnie, tylko w tym, że to (ponoć) ten sam KOD, żywcem z AC2.

Tutaj dodam, że jeśli UBI udzieliło WB stosownej licencji, czy tam odsprzedało to co trzeba, to żadnej afery nie ma. No, ale to już trzeba czekać na komentarz wydawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dziwne było by "pożyczanie" systemu z AC skoro wydawca ma prawa do serii Batman w którym jest również podobny system walki.

Zresztą powtórzę to po raz kolejny, motywem przewodnim w filmie jest system "nemessis" a nie jak to ładnie się skradamy, walczymy i wspinamy. A tego systemu to już na pewno nie skopiowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję doprecyzować w ciągu nadchodzącej godziny, ale teraz nie jest chyba zbyt ogólnikowo:

"Poszło konkretnie o animacje, które, jak twierdzi Randall, pochodzą bezpośrednio z Assassin''s Creed"
"Jeśli animacje zostały użyte bez pozwolenia ich prawomocnych właścicieli, sprawa nabierze prawdopodobnie dość nieprzyjemnego rozpędu".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.01.2014 o 10:42, Revan91 napisał:

Co z tego, nareszcie jakiś dobry ARPG z widokiem zza pleców, który nie ma w nazwie AC
(chociaż trudno nazwać AC grą ARPG mimo minimalnego rozwoju postaci)

Tyle w tym rpg co w Call of Duty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie bezsesowne czepialstwo, zaraz bedziemy porownywac model jazdy z nfs''a do Gt czy tez forzy ze zostal zerzniety bo np: BMW prowadzi sie identycznie w kazdej grze. Niestety ruchy przy wspinaczce czy tez walce bronia biala nie da sie zmienic bo albo beda nierealistyczne albo bezsesowne. Jak bym sie czepial to panowie od parkour powinni wystawic im pozew zbiorowy za wykorzystywanie ich technik i przeniesienie tego na animacje w grze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż. Właśnie, jeśli animacje są ściągnięte, to co dopiero wiele innych elementów? Przecież nawet sposób prowadzenia akcji jest identyczny. Ja czułem się, jakbym oglądał gameplay ze spin-offa Assasins Creeda, na wzór Black Flag ;).
Jednak, jak już ktoś o tym pisał, ciężko nie zerżnąć animacji chodu, skradania, a szczególnie wspinaczki(w której nie mamy takiej swobody ruchu).
Ja najbardziej doczepiłbym się do tego prowadzenia akcji. AC wychodzi co roku, więc dla znających dobrze serię, Middle-Earth może szybko znużyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.01.2014 o 11:06, ww3pl napisał:

"Poszło konkretnie o animacje, które, jak twierdzi Randall, pochodzą bezpośrednio
z Assassin''s Creed"
"Jeśli animacje zostały użyte bez pozwolenia ich prawomocnych właścicieli, sprawa nabierze
prawdopodobnie dość nieprzyjemnego rozpędu".

I WB ukradło jakimś cudem animacje od Ubisoftu, po czym użyło w grze, którą zamierza opublikować, zamiast je po prostu kupić. Po co w ogóle rozniecać takie dziennikarskie ognie? Premie za to dostajecie czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.01.2014 o 12:26, Mercuror napisał:

I WB ukradło jakimś cudem animacje od Ubisoftu, po czym użyło w grze, którą zamierza
opublikować, zamiast je po prostu kupić. Po co w ogóle rozniecać takie dziennikarskie
ognie? Premie za to dostajecie czy co?

Nie tyle co WB jako całość, co jeden/kilkoro z developerów pracujących nad grą, to raz.
Dwa - nikt nigdzie nie stwierdził, że WB cokolwiek ukradło, a jedynie tyle, że zostało o to oskarżone przez właściciela wspomnianych animacji, święcie zresztą o kradzieży/plagiacie przekonanego.

Sprawa w jakiś sposób podejrzana jest, bo niewiele głośnych gier miało tak duży stopień podobieństwa do innego tytułu - szczególnie że w tym wypadku nie tylko animacje wydają się być miejscami identyczne, ale i część assetów.

Sprawa zostanie równie nagłośniona przy odpowiedniej odpowiedzi ze strony któregoś z wydawców wyjaśniającej zamieszanie - także tej nie wskazującej na żadną aferę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie jest to filmik z Pre-Alpha wiec wszystko moze ulec zmianie, wykorzystali poprostu pomysl z innej gry gdzie w finalnej wersji moze wygladac zupelnie inaczej, a w filmiku chodzilo o przejzystosc dla odbiorcy koncowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować