Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Tomb Raider: Definitive Edition, poza płynnością działania, identyczne na obu konsolach

40 postów w tym temacie

Robert Sawicki

W Sieci pojawiły się pewne doniesienia mówiące, że różnice między PlayStation 4 i Xbox One ograniczają się nie tylko do większej liczby klatek na sekundę na PS4. Square Enix dementuje mówiąc, że wszystkie assety w obu wersjach są identyczne.

Przeczytaj cały tekst "Tomb Raider: Definitive Edition z identycznymi assetami na obu konsolach" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm a ktos coś kiedyś pisał że PS 4 ma lepsze bebechy? Ten artykuł chyba gasi tą tezę. I jak dla mnie

Spoiler

nadal to wygląda jak ulepszona troszke wersja z PS 3, screeny to sobie mogą być jak wyjdzie filmik z gry to poproszę (gameplay of course).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-tomb-raider-definitive-edition-next-gen-face-off

"/.../ the situation is more interesting on the Xbox One: the anti-aliasing solution remains unchanged, but we see the inclusion of what looks like a variable resolution framebuffer in some scenes, while some cut-scenes are rendered at a locked 900p"

"We also see a lower-quality depth of field in cut-scenes, and reduced levels of anisotropic filtering on artwork during gameplay. Curiously, there are also a few lower-resolution textures in places on Xbox One"

"PS4 commanding a massive frame-rate advantage, while Xbox One even managed to drop below the 30fps mark under load. "

Rzeczywiście, obie wersje są "identyczne"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

30fps różnicy najprawdopodobniej oznacza mocniejsze bebechy. A stwierdzenie, że jest to "trochę ulepszona wersja ps3" woła o pomstę do nieba- widziałeś TR na ps3? Różnica jest ogromna, żeby nie powiedzieć kolosalna;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem jak można mówić, że konsole mają te same bebechy, skoro podstawowa rzecz, taka jak ilość klatek na sekundę wyróżnia te konsole.
Jak się według was porównuje sprzęty komputerowe? Wsadza się różne bebechy i sprawdza w benchmarkach na TYCH SAMYCH ustawieniach prędkość jego działania (głównie fpsy). Skoro Na PS4 gra chodzi dużo szybciej przy tych samych ustawieniach i jakości grafiki to sorry, ale PS4 ma lepsze bebechy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Hmm a ktos coś kiedyś pisał że PS 4 ma lepsze bebechy? Ten artykuł chyba gasi tą tezę.
> I jak dla mnie
>

Spoiler

nadal to wygląda jak ulepszona troszke wersja z PS 3, screeny to sobie mogą być jak
> wyjdzie filmik z gry to poproszę (gameplay of course).



No chyba jednak PS4 ma mocniejsze bebechy, było to widać na papierze widać i w praktyce. Czytałeś newsa? Na X1 TR działa w 30fpsach gdzie na ps4 dochodzi do 60 (srednia to trochę ponad 50). Poza tym sporo gier multiplatformowych działa lepiej na PS4 i w dodatku często lepiej wygląda. Filmiki z nowej edycji TR już dawno są w sieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najsmieszniejsze jest to, ze jakby wersja PS4 byla ta gorsza, to shitstorm bylby pewnie wiekszy od Bayonetty na PS3. Nadal zastanawiam sie, kiedy redaktorzy growi przestana owijac w bawelne i w koncu przyznaja, ze gry na PS4 wygladala duzo ladniej lub sa lepszej jakosci pod wzgledem grafiki, a nie mowic, ze ''prawie nie ma roznicy''

Roznica miedzy Definitive Edition na PS4 oraz XOne jest spora i tylko slepy tego nie widzi:

http://i.imgur.com/cQCWacC.gif - co z tego, ze ''tekstury sa takie same'', skoro skrzydlo samolotu wyglada na XBone tak, a nie inaczej?

http://abload.de/img/tr_comparison26jseu.gif - duzo slabszy efekt glebi (bo mocniejszy DoF swoje ''kosztuje'' jesli chodzi o zasoby mocy). http://i.minus.com/ikFYR5GQ482lV.gif - tutaj to samo

Dochodza tez pogloski, ze czesc cut-scenek na XBone jest wyswietlana w 900p xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli jeden samochod jedzie maks 200km/h, a drugi,jedzie maks 300km/h w takich samych warunkach - choc obydwa maja ''niby'' takie same czesci (karoseria, silnik, etc) - to chyba tylko glupiec moze mowic, ze obydwa sa tak samo mocne. Zgodzisz sie ze mna czy nie bardzo?

I jeszcze takie cos dla Ciebie: http://i.imgur.com/hJrOwSO.png - a teraz zgadnij, czemu tego na XBone nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2014 o 08:58, Piotrek_K napisał:

Jesli jeden samochod jedzie maks 200km/h, a drugi,jedzie maks 300km/h w takich samych
warunkach - choc obydwa maja ''niby'' takie same czesci (karoseria, silnik, etc) - to
chyba tylko glupiec moze mowic, ze obydwa sa tak samo mocne. Zgodzisz sie ze mna czy
nie bardzo?


Jeżeli ten pierwszy ma wbudowane ograniczenie prędkości do 200km/h i więcej nie pojedzie choćby chciał, to tylko głupiec może to porównywać, prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Jesli jeden samochod jedzie maks 200km/h, a drugi,jedzie maks 300km/h w takich samych
>
> > warunkach - choc obydwa maja ''niby'' takie same czesci (karoseria, silnik, etc)
> - to
> > chyba tylko glupiec moze mowic, ze obydwa sa tak samo mocne. Zgodzisz sie ze mna
> czy
> > nie bardzo?
>
> Jeżeli ten pierwszy ma wbudowane ograniczenie prędkości do 200km/h i więcej nie pojedzie
> choćby chciał, to tylko głupiec może to porównywać, prawda?
>
Jeżeli producent wiedząc, że samochód pojedzie 400km/h a daje mu ogranicznik do 200 to jest po prostu debilem. Co innego jeśli twórca zakłada ogranicznik aby maksymalna prędkość była stabilna jak w Bugatti Veyron 16.4 gdzie ogranicznik pozwala pojechać nam 400km/h gdyż wszystko ponad to nie jest zbyt stabilne i oscyluje w granicy błędu pomiarowego czy wiatru w plecy. (Choć osiąga spokojenie 407)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Jesli jeden samochod jedzie maks 200km/h, a drugi,jedzie maks 300km/h w takich samych
>
> > warunkach - choc obydwa maja ''niby'' takie same czesci (karoseria, silnik, etc)
> - to
> > chyba tylko glupiec moze mowic, ze obydwa sa tak samo mocne. Zgodzisz sie ze mna
> czy
> > nie bardzo?
>
> Jeżeli ten pierwszy ma wbudowane ograniczenie prędkości do 200km/h i więcej nie pojedzie
> choćby chciał, to tylko głupiec może to porównywać, prawda?
>
Skoro ma tak koszmarna wadę jak wbudowane ograniczenie prędkości to czemu nie porównywać? W końcu ten drugi jest szybszy. Idąc tym tokiem rozumowania nie można porównywać nic gorszego z niczym lepszym bo to gorsze lepsze nie będzie o.0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie moja wina, ze producent MS zaklada, ze jego samochod nie pojedzie wiecej niz 200kmh :D. A moze... tylko moze... MS DOSKONALE zdaje sobie sprawe jak bardzo kretynskie byloby odblokowanie predkosci i wtedy dopiero by wyszlo, ze nawet jak jedzie te maks 300kmh to wahania predkosci sa takie, ze zabijaja cala przyjemnosc z jazdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Nie moja wina, ze producent MS zaklada, ze jego samochod nie pojedzie wiecej niz 200kmh
> :D. A moze... tylko moze... MS DOSKONALE zdaje sobie sprawe jak bardzo kretynskie byloby
> odblokowanie predkosci i wtedy dopiero by wyszlo, ze nawet jak jedzie te maks 300kmh
> to wahania predkosci sa takie, ze zabijaja cala przyjemnosc z jazdy?

Więc jeżeli PS4 potrafi utrzymać te stabilne "300 km/h", a Xbone boi się, że wszystko zacznie się sypać jeżeli odblokuje taką prędkość to co to oznacza? Tak czy siak naprawdę zobaczymy jak się będzie mieć sprzęt za kilka lat i wtedy będzie można jednoznacznie stwierdzić, w momencie kiedy będzie trzeba mistrzowsko optymalizować gry żeby w ogóle jakoś wyglądały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2014 o 08:58, Piotrek_K napisał:

I jeszcze takie cos dla Ciebie: http://i.imgur.com/hJrOwSO.png - a teraz zgadnij, czemu
tego na XBone nie ma.


Hmm jedyne co widzę to strasznie rozmazaną twarz lary na PS 4... a reszta wygląda tak samo, po 2 to że nie ma płynności z PS 4 to przecież decyzja twórców (tak tu ktoś kiedyś powiedział xD), być możliwe konsola umozliwia 60 klatek lecz twórcy nie chcą na X-one zrobić w 60... To wcale nie oznacza że są gorsze podzespoły a przykład z samochodem jest bzdurny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie skumałeś co to DOF ^^ (rozmazana gęba, c''mon dude)

Różnice w klasie podzespołów widać już na papierze. W praktyce to niestety jeszcze większa przepaść, bo w XO zastosowano pamiątki DDR3 dla cpu i gpu (plus nieszczęsny ESRAM, który jest bardziej przeszkodą niż przepustowościowym boostem). Nie jest wielką tajemnicą, że XO nie podskoczy czemuś, co zostało stworzone tak, żeby nie było co do tego najmniejszych wątpliwości.

To co jest naprawdę godne odnotowania to sama gra i poziom jej optymalizacji. Ciekawe czy z innymi grami (Crysis 3, Metro etc.) dałoby się osiągnąć aż tak zadowalające rezultaty (choć bez 60fps w 1080p, bo bez udziału kilku brodatych czarnoksiężników mimo wszystko nie wydaje się to wykonalne);

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W czasach ps3/x360 argumenty pokroju "wyższa rozdzielczość, większa płynność, ostrzejsze tekstury" kontrowane były potokiem słów pokroju "różnicy nie widać, a z lupą przy ekranie nikt nie gra", dziś natomiast stanowią podstawowy oręż w wojnach miłośników "jedynie słusznych konsolowych platform" (w zależności od preferencji).

W pewien sposób dobrze się stało, że obłuda co niektórych wreszcie stała się widoczna, jak na dłoni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2014 o 17:33, Principes napisał:

W pewien sposób dobrze się stało, że obłuda co niektórych wreszcie stała się widoczna, jak na dłoni...


Ciii... popsułeś całą zabawę ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale tu jest tylko większa płynność (i parę pierdółek), nie ma tu wystarczająco dużo miejsca na flame..;/

Mój boże, co my obłudnicy teraz poczniemy..:''(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2014 o 17:17, kodi24 napisał:

To co jest naprawdę godne odnotowania to sama gra i poziom jej optymalizacji. Ciekawe
czy z innymi grami (Crysis 3, Metro etc.) dałoby się osiągnąć aż tak zadowalające rezultaty
(choć bez 60fps w 1080p, bo bez udziału kilku brodatych czarnoksiężników mimo wszystko
nie wydaje się to wykonalne);


Ale przecież nigdzie nie jest napisane żę XOne nie ma 60 fpsów bo jest to NIE MOŻLIWE dla niego (w ogóle tego wyjaśnionego nie ma, nie wiadomo czemu), a na PS 4 w tym obrazku no sorry ale rozmazana twarz jest chyba ze mam efekt upicia rodem z WoWa... ale nie wydaję mi się. Co do optymalizacji, na PC też była dobra jak na ostatnie lata, a C3 i metro hmm lepiej niech nie kombinują z przenoszeniem na nowe konsole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować