Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Carmack opuścił id Software, bo Zenimax i Oculus VR nie chciały współpracować

7 postów w tym temacie

Robert Sawicki

Już od jakiegoś czasu Carmacka w id Software nie ma, jako że teraz cieszy się on nową posadką w siedzibie Oculus Rift. Gdyby jednak podejście Zenimax, właściciela id Software, było inne, sprawy wyglądałyby nieco inaczej.

Przeczytaj cały tekst "Carmack opuścił id Software, bo Zenimax i Oculus VR nie chciały współpracować" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> problem w tym, że ludzie tacy jak on (a jest ich mało) mogą pracować gdzie chcą w owej
> branży i zmieniać robote kiedy chcą .
to problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> problem w tym, że ludzie tacy jak on (a jest ich mało) mogą pracować gdzie chcą w owej
> branży i zmieniać robote kiedy chcą .

Problem raczej w tym, że właśnie mało już zostało ludzi takich jak on. Może i byli głonie złotoustymi kłamcami(Molyneux) czy burakami(Romero), ale jednak byli wyrazistymi twarzami branży i każdy od razu kojarzył ich dzieła. Dziś przeciętna gra AAA wymaga jak przypuszczam 50 i więcej osób więc twórcy chcąc, niechcąc stają się bardziej anonimowi. Z kolei "indyki" nierzadko trafiają do znacznie mniejszej grupy odbiorców niż rozreklamowane "duże" hiciory, a takich postaci jak Marcus Persson będzie coraz mniej i raczej szybciej się też o nich będzie zapominać, bo większość zapewne nie popełni więcej niż jednej perełki. Fakt, że gaming z postaci "klubowego" medium nerdów stało się masowym biznesem w rękach wielkich korporacji też ma niebagatelne znaczenie.
Krótko mówiąc: idzie ku złemu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mnie cieszy fakt, że odkrywca-programista pokroju Carmacka działa nad Oculusem. To dobrze wróży temu projektowi.
Po prostu znów chciał mieć udział w czymś co zmienia branżę rozrywkową i staje się kamieniem milowym na równi jak kiedyś pierwsze produkcje id (Wolf, Doom, Quake).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować