Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Czwartki z Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - wilk syty i owca cała

7 postów w tym temacie

Wie ktoś czy na PC ma trafić tylko Phantom Pain czy także Ground Zeroes? Bo nie wiem czy kupić na PS3 wersję, która znacznie będzie odstawać graficznie od wersji z Xboxa One / PS4 czy przeczekać te z bólem pół roku (jak było w przypadku Rising) i zagrać na PC?

I nie chce tu wywołać wojny na której platformie będzie wyglądać MGS najlepiej, nie zwracam nigdy za bardzo uwagi na grafikę ale jednak o ile nextgeny z PC będą zapewne różnić się małymi detalami to na PS3 i Xbox 360 będzie to już duża różnica (co powiedział sam Kojima).

No i tak w strefie marzeń, MGS4 jak tłumaczył Kojima nie pojawił się na innych platformach ponieważ za dużo miejsca by zajmował i w okolicy premiery to była prawda, lecz po paru latach to norma że gra zajmuje ponad 20-30 GB więc jestem ciekawy czy kiedyś może wydadzą poprawioną graficznie wersję MGS4 o ile Konami nie ma podpisanej umowy z Sony na wyłączność przez ileś tam lat. Co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie - oficjalnie nikt nie powiedział, że Ground Zeroes czy Phantom Pain wyjdą na PC. Były to takie przypuszczenia, że może wyjść, ale nie musi. Wszystko zależało od tego jak przyjęty zostanie przez graczy Metal Gear Rising i jak wypadnie ta konwersja na pecety. Z drugiej strony tak naprawdę to... chyba wolałbym w MGSa grać na konsoli. Może to dlatego, że najzwyczajniej w świecie grałem we wszystkie części (bez czwórki) na konsolach i bardziej ona pasuje mi tam, niż na PC. Dodatkowo jednak fajnie jest wiedzieć co się działo we wcześniejszych odsłonach serii. Tak jak to ktoś dobrze powiedział - MGS jest dość specyficzny i może się w ogóle nie spodobać komuś, kto dopiero zacznie swoją przygodę z serią. Jest po prostu inny... jak Kojima z innej planety, za co go po prostu uwielbiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem pojawiło się sporo komentarzy od ludzi, którzy już mieli okazję zagrać:

http://www.reddit.com/r/Games/comments/1xrycv/mgs_ground_zeroes_2_hours_to_complete_campaign/

W skrócie i po polsku:

- wygląda dużo lepiej na PS4 niż na XO
- niesamowite zakończenie
- Sutherland bardzo dobrze wyszedł jako Snake
- te legendarne "dwugodzinne przejście" to około 10% pełnego ukończenia gry
- trzeba dużo bardziej uważać na otoczenie, obiekty mogą nas "wydać"
- sterowanie dużo lepsze, niż w MGS4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie - oficjalnie nikt nie powiedział, że Ground Zeroes czy Phantom Pain wyjdą na
> PC. Były to takie przypuszczenia, że może wyjść, ale nie musi. Wszystko zależało od tego
> jak przyjęty zostanie przez graczy Metal Gear Rising i jak wypadnie ta konwersja na pecety.
> Z drugiej strony tak naprawdę to... chyba wolałbym w MGSa grać na konsoli. Może to dlatego,
> że najzwyczajniej w świecie grałem we wszystkie części (bez czwórki) na konsolach i bardziej
> ona pasuje mi tam, niż na PC. Dodatkowo jednak fajnie jest wiedzieć co się działo we
> wcześniejszych odsłonach serii. Tak jak to ktoś dobrze powiedział - MGS jest dość specyficzny
> i może się w ogóle nie spodobać komuś, kto dopiero zacznie swoją przygodę z serią. Jest
> po prostu inny... jak Kojima z innej planety, za co go po prostu uwielbiam.

http://www.pcgamer.com/2013/06/12/kojima-says-metal-gear-solid-v-on-pc-not-a-priority-but-could-appear-sometime/

Było o tym na wielu stronach, Kojima zapowiedział, że na pewno kiedyś się pojawi tylko nie wie kiedy (więc dlatego myślę, że będzie tak jak z Rising). I kurcze oby, im większy zakres potencjalnych graczy tym większe zyski z gry a skoro i tak Konami nie podpisuje żadnej umowy na wyłączność MGS V to raczej nie mają nic do stracenia, a skoro taka Castlevania się sprzedała nieźle, druga część bez obsuwy trafi zarówno na konsole jak i PCty to myślę, że Konami wreszcie poszło do głowy, że na PC też są gracze (w Japonii granie na komputerach stacjonarnych oprócz MMO praktycznie nie istnieje).

Co do wcześniejszych odsłon MGS i MGS2 pojawiły się na PCtach, trójka i czwórka nie ponieważ miały wyłączność dla Sony. O ile trójka rzeczywiście jest dość ważna dla MGSV to czwórkę można spokojnie pominąć bo jak wiadomo dzieje się w przyszłości. Trójka nie została wydana na PC (też był gdzieś o tym wywiad) bo niby nie sprzedałaby się z powodu swej grafiki co na konsolach wydawanie wersji HD jest normą to na PC nie ma takiej potrzeby a więc i zyski byłyby marne. Co do jeszcze MGS3 dużo osób miało również PS2 omijając następną generację.

No ale możemy sobie gdybać, ale mam nadzieję, że przy okazji premiery MGS: Ground Zeroes zada ktoś te pytanie i odpowiedź będzie konkretna bo przy okazji tej jednej jedynej gry wolę poczekać pół roku i cieszyć się pełnią efektów graficznych niż grać na moim PS3 wiedząc, że wersja na nexgeny wygląda o niebo lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Could - mógłby, nie oznacza "będzie". Ostatnio, kiedy pojawiły się pogłoski o tym, że MGS3 miał się pojawić na PCty po prostu się nie pojawił i tyle. Można by było powiedzieć co innego - jeśli już Konami zdecydowało się na portowanie gier na PC (Castlevania: Lords of Shadow, Metal Gear Rising) to i Metal Gear Solid V pojawić się powinien, jeśli zawita na Xklocki. Tylko jednak jeśli już wyjdzie to wyjdzie wraz z Ground Zeroes w jakiejś Ultimate Edition czy czymś podobnym. Tylko właśnie - jeśli w ogóle wyjdzie kiedyś. Tylko nadal należy pamiętać, że jednak MGS jest bardziej serią związaną z konsolami bardziej i tam pewnie sprzeda się lepiej niż na PC. A wersje PC MGS czy MGS 2 były powiem szczerze średnie - po prostu słabo się grało na klawiaturze w to, co lepiej było ograć na konsoli. Dlatego jeśli już piątka ma zawitać to bym tak celował może rok/dwa lata po premierze głównej gry. Na Ground Zeroes nawet nie ma co liczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Szkoda że IV ominęła PC bo było to coś naprawdę oryginalnego. Snake jako starzejący się w expresowym tempie dziad. Smutne a za razem ujmujące. Czegoś takiego jeszcze nie było.

A tak przy okazji kamera w mgs2 doprowadzała mnie do szaleństwa. Jak można ograniczać widok bohatera w ten sposób?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować