Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Maciej Szcześnik z CDP Red chwali konsole nowej generacji; walka w grze ma stać na wysokim poziomie

56 postów w tym temacie

> Ciekawe jak bedzie smigac na waszych cebulakowych komputerach...
Facet..Battlefield 4 hula mi na ultra na hd 7850 to nie jest tak że jak wychodzi wiedzmin to trzeba robic upgrade kompa.Chocbym mial obniżyc detale na "low" to na tych marnych detalach i tak bedzie lepiej wiesio wygladal niz na ps4 taka prawda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko martwi, co zrobić jak wypuszczą zgodnie z tradycją "edycję rozszerzoną" ? Puszczą na konsolę i PC? Wezmę "Wiedźmina" na PS4, nie mam ochoty bawić się w upgrade sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie 30 fps''ów na konsoli i PC się różnią :P Konsola w jakiś sposób ma te 30 fps''ów płynniejsze na moje oko :) (nie bronie konsol)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie tyle konsole co Tv.Wiekszosc tv ma gorszy czas reakcji, obraz zdaje się być przez to plynniejszy bo klatki plynniej (rozmywajac sie) przechodza jedna w druga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...
Sam jesteś slow motion, myślałem że nie da się czegoś wyjaśnić prościej niż za pomocą obrazków ^^

Niektórzy wolą jednostajny framerate ze wzgledu na częstotliwość wyjściowego sygnału, dla którego najlepszym wyborem jest albo 60 albo 30fps. Inaczej pojawiają się artefakty- weźmy za przykład CoD: Ghosts, na początku wersja retailowa wydawała się nie mieć blokady na 60fps i framerate często przekraczał tę wartość. Ale gra płynniejsza nie była, wręcz przeciwnie- ilość naprodukowanych klatek przekroczyła też limit odświeżania obrazu, przez co znikało ich całkiem sporo. Obraz po prostu się ciachał, przy ponad 60fps ;)
Gra dostała update, który intencjonalnie ograniczył framerate.

Ale powiedzmy, że deweloper priorytetem objął warstwę wizualną gry, zamiast te 60fps. Wówczas stałe 30 wydaje się dobrym pomysłem ze względu na inne problemy, takie jak screen tearing i falujący respons kontrolera (a na padzie to nieco bardziej uciążliwe niż w przypadku mychy z dużą liczbą dpi). Poza możliwościami przerobowymi masz całe spektrum powodów, dla których ciężkie technologicznie gry będą blokowane na 30fps-ach, nawet gdyby mogły śmignąć lepiej :) Dlatego jeśli już chcecie się przekrzykiwać na racje, to chociaż znajdźcie sobie jakiś argument, którego nie da się obalić na dwadzieścia sposobów ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2014 o 20:18, JoloSwagger napisał:

Na konsoli tego problemu nie ma, grasz w tych 30 fps''ach przez kilka lat bez wymiany sprzetu.


We wszystkie tytuły?

Dnia 13.02.2014 o 20:18, JoloSwagger napisał:

Ciekawe jak bedzie smigac na waszych cebulakowych komputerach...


Za dużo cebuli?

@DonOskar

Dnia 13.02.2014 o 20:18, JoloSwagger napisał:

Takiej płynności jak w Forza Horizon w 30 klatkach nie zobaczyłem na żadnym komputerze


Aj tam, gram aktualnie w NFS Carbon - 60 FPS śmiga aż miło. ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Zarzut wobec 30 klatek może mieć tylko gracz który w życiu nie grał na konsoli. Tam stałe

Dnia 13.02.2014 o 21:01, DonOskar napisał:

30 klatek oznacza absolutną płynność.


^^ Zgoda, ale IMHO ja jednak po przesiadce z Forzy 3 (lock na 60 fps) odczułem, że to jest 30 (stałe, więc dla mnie nie ma problemu) - przyzwyczajenie się do tego zajęło mi około 20 minut ;-). Taki kompromis IMO jednak był konieczny, bo dziadek X360 swoje lata ma, a w zamian za to Forza Horizon (u mnie na 50 calach) wygląda po prostu bajecznie - sam oka nie mogę oderwać, a jak wpadają znajomi i daję im pograć, to nie chcą mi oddać pada ;-).

Generalnie to podsumuje to tak - stałe 30 klatek to dobrze, stałe 60 to już super :).

------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------

Co do newsa - pierwszy post i już cebulak z bólem dupki (pewnie ze słabym kompem, bo taki zawsze ma najwecej do powiedzenia) musiał wywołać wojenkę - brawo !

Złote usta natomiast otrzymuje Eternal za "płynne spadki" :D I za ślepotę, bo jak się okazuje to spadki klatek na konsoli widzi, ale jak mu na PC szaleje FPS "od lewa do prawa" to nagle magicznie nie widzi tearingu, laga i sttuteringu (od koloru do wyboru) i "da się grać" KOMFORTOWO :). LOL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu newsa od takie typowe chrzanienie PR''owca!!

Co do flamewar o FPS pc vs konsola. Sorry ale problem z 30 fps na konsoli jest taki że zdecydowana większość gier(prawie wszystkie ) nie trzyma tych stałych 30 fps i mamy spadki różnej wielkości. Jeśli mamy przedział 30-28 fps to już jest okay. No i mamy największy przedział gier czyli z 30- 22 albo i gorzej. I tu jest cały cyrk z obroną -> Stałe 30 fps jest oki na konsolach tylko jest pewien problem lwia część gier nie ma stałych 30 fps. A w next genach jeszcze dochodzi problem rozdziałki na dzień dobry.

No i teraz kwestia 60 fps. Stałe 60 fps to marzenie ale nawet niezbyt stałe czyli przedział 60 - 40 to i tak lepiej niż 30 - 22. I tutaj przez to nigdy nie będzie zgody jeśli chodzi o 30 fps na konsoli. Ale problemem jest też ten mit dla ludzi o słabej woli za przeproszeniem że jak wył. V-sync to ma się gwarantowany screentearing itp. Sorry ale obecnie nikt w te bajki nie wierzy. Ba nawet często zgłasza się takie artefakty po wł. V-sync. Jedyna rada to wł. V-sync z poziomu karty lub wyłączenie go zupełnie(i gram tak od paru lat bo jak wł. to ściny i co nie wszystko).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boże drogi.. Wszędzie gdzie nie wejdę wystarczy jeden prowokacyjny komentarz i już jazda z wojną PC vs KONSOLE. Nie wiecie, że obie platformy mają swoje plusy i minusy? Chcesz wydać mniej, pograć lata bez wymiany podzespołów? Kupujesz konsolę. Chcesz wydać więcej, nacieszyć oko lepszą grafiką? Kupujesz PC-ta. Wszystko w temacie! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żaden flamewar, za cienkie to to na flamewar ;) Na nowych konsolach (a przynajmniej na jednej z nich) mniej niż 30 klatek raczej nie uświadczysz. Jestem przekonany, że taki Asasyn na ps4 mógłby mieć średnią 40-50, wszak poniżej 30 ani myśli zejść. Niemniej ma cap na 30. Inny przykład, Infamous: SS, deweloperzy wskazywali 30fps, recezenci/testerzy zgłaszają sporo więcej (jakby locka w ogóle nie było). Finalna wersja dostanie zapewne wspomnianą wcześniej blokadę tak czy inaczej, fani głośno się tego domagają. Z tej perspektywy te marne 30 wcale nie wygląda tak źle, właściwie to taki margines bezpieczeństwa na wypadek gdyby się szyna zapchała;

@Xearo: ból dupy trzeba zawsze czymś ugasić, problem w tym że dopóki nowe konsole są z grubsza jak nowe pecety kwestie techniczne nie są najlepszym materiałem do wojenek. To jakby dwóch gości naparzało się na zmianę tym samym mlotkiem;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2014 o 08:48, kodi24 napisał:

Ale powiedzmy, że deweloper priorytetem objął warstwę wizualną gry, zamiast te 60fps.
Wówczas stałe 30 wydaje się dobrym pomysłem ze względu na inne problemy, takie jak screen
tearing i falujący respons kontrolera (a na padzie to nieco bardziej uciążliwe niż w
przypadku mychy z dużą liczbą dpi). Poza możliwościami przerobowymi masz całe spektrum
powodów, dla których ciężkie technologicznie gry będą blokowane na 30fps-ach, nawet gdyby
mogły śmignąć lepiej :) Dlatego jeśli już chcecie się przekrzykiwać na racje, to chociaż
znajdźcie sobie jakiś argument, którego nie da się obalić na dwadzieścia sposobów ;D

Wiesz ale my tu nie mówimy o większej ilości niż 60 fpsów (bo ludzkie oko i tak nie zauważa więcej), gdy przy odświeżaniu monitora 60Hz mam 50 fpsów to nic takiego jak z twojego opisu sie nie dzieję ;>. I pierwszy obrazek dalej dla mnie wygląda jak ostre slow motion a nie 30 fpsów xD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2014 o 14:31, Eternal101 napisał:

Wiesz ale my tu nie mówimy o większej ilości niż 60 fpsów (bo ludzkie oko i tak nie zauważa
więcej)


Mój dobry Franek od QL twierdzi inaczej, ale ja tam gówno widzę ;p

Dnia 14.02.2014 o 14:31, Eternal101 napisał:

gdy przy odświeżaniu monitora 60Hz mam 50 fpsów to nic takiego jak z twojego
opisu sie nie dzieję ;>


Jakbyś miał 30-60 to byś widział. Dlatego ja wybieram albo jedno, albo drugie;

Dnia 14.02.2014 o 14:31, Eternal101 napisał:

I pierwszy obrazek dalej dla mnie wygląda jak ostre slow
motion a nie 30 fpsów xD.


Bo to nie jest 30fps tylko próba graficznej interpretacji idei stałego framerate''u ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to sie nie zawiodlem, gunwo burza o konsole i pc sie zaczęła. Niech każdy gra na tym co mu wygodniej, a nie probuje na sile udowodnic co lepsze a co gorsze. To ze konsole maja 30 klatek, to fajnie, a jak pc ma 60 klatek to jeszcze lepiej. 30 klatek to absolutne minimum zeby nie bylo "omg co za szajs i sie zacina" od 45 juz wszystko jedno...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2014 o 14:38, kodi24 napisał:

Mój dobry Franek od QL twierdzi inaczej, ale ja tam gówno widzę ;p

Nikt po za 60 fpsami nie widzi różnicy, ale jeśli ktoś twierdzi inaczej możesz mu śmiało powiedzieć że ma manie frameratu i urojenia :>.

Dnia 14.02.2014 o 14:38, kodi24 napisał:

Jakbyś miał 30-60 to byś widział. Dlatego ja wybieram albo jedno, albo drugie;

Dla mnie liczy się by gra nie spadała poniżej 25 fpsów (filmowa płynność) wtedy będzie dobrze i w miarę możliwości da się grać bez większej frustracji ;>.

Dnia 14.02.2014 o 14:38, kodi24 napisał:

Bo to nie jest 30fps tylko próba graficznej interpretacji idei stałego framerate''u ^^

Aha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę - i wydaje mi się, że po coś telewizory z 600 Hz jednak powstają i rzeczywiście widać na nich różnicę. Jest sporo lektury w Sieci do poczytania na ten temat, więc polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2014 o 15:28, ww3pl napisał:

Ja widzę - i wydaje mi się, że po coś telewizory z 600 Hz jednak powstają i rzeczywiście
widać na nich różnicę. Jest sporo lektury w Sieci do poczytania na ten temat,
więc polecam.

Ludzkie oko nie widzi więcej niż 60 fpsów. TV takie sobie mogą powstawać ale ludzkiego oka raczej nie wymienisz na nowszy model który będzie widział różnicę :). http://pl.wikipedia.org/wiki/Oko błyski opisane tutaj można porównać do fpsów ;>. Więc podsumowując TV z 600 Hz swoją drogą, oko ludzkie swoją :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2014 o 15:28, ww3pl napisał:

Ja widzę - i wydaje mi się, że po coś telewizory z 600 Hz jednak powstają i rzeczywiście
widać na nich różnicę. Jest sporo lektury w Sieci do poczytania na ten temat,
więc polecam.

Akurat z tymi 600Hz w TV jest znacznie dłuższa historia. To nie tak, że jak masz źródło z 600FPSami, to nagle wyświetlisz na nich tyle klatek na sekundę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś powiedzieć, gdzie wyczytałeś to coś z 60 FPS-ami? Bo w Google widzę więcej materiałów na temat tego, że widzimy ponad 60 klatek na sekundę.

http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html - publikacja poświęcona wyłącznie tematowi widzenia obrazu o płynności powyżej 60 klatek na sekundę.

Oczywiście, mogę się mylić, ale po to tutaj jesteśmy, by rzucać w siebie linkami, póki jedno drugiego nie przekona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2014 o 15:54, ww3pl napisał:

A mógłbyś powiedzieć, gdzie wyczytałeś to coś z 60 FPS-ami? Bo w Google widzę więcej
materiałów na temat tego, że widzimy ponad 60 klatek na sekundę.

http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html - publikacja poświęcona wyłącznie tematowi widzenia
płynności powyżej 60 klatek na sekundę przez graczy.

Oczywiście, mogę się mylić, ale po to tutaj jesteśmy, by rzucać w siebie linkami, póki
jedno drugiego nie przekona.

W poprzednim poście wrzuciłem link do wikipedii jak działa oko ludzkie i ile "błysków" które myślę że można porównać do framerate''u wychwytuję ;>.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować