Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Thief w 30 klatkach na konsolach nowej generacji - Xbox One z niższą rozdzielczością

100 postów w tym temacie

Dnia 19.02.2014 o 13:33, hydzior napisał:

Killzone nie ma 60 fps nawet w MP ;].


Masz rację, nie ma stałych 60 a pomiędzy 48-60 i wiesz co.. grając w BF4 na pc w 60 klatkach nie ma żadnej różnicy między tym a tym. Polecam przetestować ;)

PS. ogólnie róznica jest lecz normalnie niezauważalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aż mi jest żal śmiać się z XOne, nie dość, że silnik to dosyć wiekowy Unreal Engine 3 to jeszcze gra będzie chodzić w 30 klatkach w zadziwiająco niskiej rozdzielczości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Uwielbiam to sformułowanie. Nie no w ogóle nie ma. Tak jak nie ma między 720p, a 1080p.
>
> http://boallen.com/fps-compare.html
> Serio nie widzisz różnicy?

No wybacz, nie widzę. Między 15, a 30 jest kosmos - oczywista oczywistość, 15 klatek to po prostu klatkująca gra/film. Na tym twoim "teście" 30 działa tak samo jak 60, z tym, że oba ostatnie testy łapią mikrolagi, ale to już wina flash playera. W BF4 odczułbyś różnicę, bo to dynamiczna gra z masą efektów, a tego typu gry nie utrzymują stałych klatek, w związku z czym przy blokadzie na 30, realnie miałbyś 30 ze spadkami momentami nawet do 12... dlatego tam potrzebny jest lock na 60 choć tak na prawdę na 40-50 też by wystarczył. Thief to SKRADANKA. Nie ma wybuchów, pieseła, walących się wieżowców... to spokojna gierka, w której rzadko kiedy przejdziesz w ogóle w sprint, a co dopiero mówić o walkach rodem z Assassin''s Creed. Tam nie potrzeba 60 klatek, bo (o ile twórcy nie spartolą optymalizacji dla konsol) gra nie powinna trzymać stałe, niezmienne 30 klatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Serio nie widzisz różnicy?

^^ Między 15 a 30 widzę, między 30 a 60 już nie bardzo. Chyba, że ktoś by puścił te kwadraciki w zwolnionym tempie, tak jak zrobił to Kojima na tym filmiku z newsa (pod koniec):

http://www.gram.pl/news/2014/02/19/metal-gear-solid-5-ground-zeroes-wideo-porownanie-wszystkich-wersji-gry.shtml

^^ W czasie normalnej gry różnica między 30 a 60 IMO jest tak subtelna, że często nie do zauważenia. Nie ma więc o co kruszyć kopii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.02.2014 o 12:59, Eternal101 napisał:

Ta "nowa generacja" to dla mnie śmiech na sali i tyle xD.

To jest nowa generacja (czy tam raczej obecna). Ile razy trzeba tłumaczyć, że poziomu high-endowych PCtów nigdy nie osiągną, bo jest to zwyczajnie niemożliwe, z punktów widzenia ceny, TDP, wielkości urządzenia i poboru energii?
Besides, wzrost względem poprzedniej generacji jest widoczny gołym okiem, jak ktoś tego nie widzi, polecam okulistę. I kolejna sprawa - nowa generacja nie oznacza, że musi od razu być nie wiadomo jak mocna. Sprawdź sobie wydajność Maxwelli od nVidii i porównaj do Keplera w podobnej cenie. Maxwell jest trochę słabszy. Tylko co z tego, skoro Maxwell bierze +/- 40% mniej prądu?

Dnia 19.02.2014 o 12:59, Eternal101 napisał:

Miały być gry w 60 fpsach

KTO TO MÓWIŁ? Czytam to już kolejny raz i do tej pory nikt mi nie wysłał dowodu, że ktoś cokolwiek takiego zapewniał.

Dnia 19.02.2014 o 12:59, Eternal101 napisał:

są w 30 z trochę podciągniętą grafiką niż na starej generacji xboxa 360 i PS 3.

Pomijając, że "trochę" jest rożnicą widoczną gołym okiem... Czego oczekujesz po grach, które są tworzone na stare konsole i nowe jednocześnie? PS4 i One pokażą moc w grach, które będą tworzone pod nie a nie pod zabytki w postaci PS3/X360.

Dnia 19.02.2014 o 12:59, Eternal101 napisał:


Betonowy1 No PC''towcy nie są skazani na 30 fpsów i na łaskę producentów że gra
wyjdzie w 60 fpsach bo nawet jeśli twórcy ogranicza (DS 1 ) to i tak powstaną mody które
usuną tą blokadę.

Pomińmy tu fakt, że 60 klatek w Dark Souls powoduje problemy z drabinami...

Dnia 19.02.2014 o 12:59, Eternal101 napisał:

Numenpl Porównanie nie trafione ;).

Bardzo trafione porównanie. Przepustowość DDR3 jest żałośnie mała w porównaniu do przepustowości eSRAMu i GDDR5.

Anyway, Thief był spodziewany. Każda multiplatforma będzie działać i/lub wyglądać gorzej niż na PS4. To było oczywiste od samego początku, gdy ujawniono specyfikacje obu konsol. I różnica zostanie już na zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kaczor112, walka z klatkami jest taka sama jak kiedyś z odświeżaniem. Niektórzy nawet między 400 a 800 widzą znaczną różnicę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ludzkie oko rejestruje max około 30-35 FPS wiec bez frapsa nie wiedzieli byście nawet
> czy to 30 czy 60 fps tyle w temacie :)
tu nie chodzi o to ile oko widzi, tylko przy 60 klatkach przy ostrzejszych akcjach nie zauważysz spadku, "mikroprzyciecia" animacji, a przy locku na 30 klatkach bywa już problem. Chodzi o stabilność płynności animacji, przy 60 klatkach masz "zapas" na dropy. Druga sprawa - ludzkie oko WIDZI i rozróżnia więcej jak 30 klatek. Pobierz sobie jakiś materiał np. video nagrany w 60 klatkach - uwierz mi, różnica jest OGROMNA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mhm... a kogo to w ogóle obchodzi? Ludzie się o grafikę spinają, a ona tak naprawdę to sprawa drugo-trzeciorzędna względem grywalności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Mhm... a kogo to w ogóle obchodzi? Ludzie się o grafikę spinają, a ona tak naprawdę to
> sprawa drugo-trzeciorzędna względem grywalności.

No i widzisz, nie dla wszystkich. Dla mnie na przykład grafika stoi na równi z grywalnością. Mam mocny komputer, chcę żeby gry wyglądały ładnie, w co najmniej full hd z mocnym antyaliasingiem i przede wszystkim płynnie. Nie mierz innych swoją miarką, dobrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak bedzie gra spartolona to i będą dropy chodz by i bylo stale 60 klatek... tak jak po aktualizacji z mantle w BF4 dropy z 90 fps na 10 potrafily byc :) teraz na szczescie to poprawiono niedawnym patchem :) dla tych co płaczą czemu thief nie bedzie na unreal engine 4, to dlatego nie bedzie, bo UE4 nie ruszy na ps3 i Xboxie 360 złosliwi twierdza ze tez na nowych konsolach by nie chodzilo :)hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.02.2014 o 14:21, betonowy1 napisał:

No i widzisz, nie dla wszystkich. Dla mnie na przykład grafika stoi na równi z grywalnością.
Mam mocny komputer, chcę żeby gry wyglądały ładnie, w co najmniej full hd z mocnym antyaliasingiem
i przede wszystkim płynnie. Nie mierz innych swoją miarką, dobrze?

Nom faktycznie trochę trudno mi mierzyć. Ja do tej pory pogrywam w takiego np. Dungeon Keepera którego gdybyś zobaczył to pewnie by ci krew z oczu poszła XD
Grafika jest jak uroda, popatrzeć można ale jak panna pusta w środku to raczej szybko się znudzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"tu nie chodzi o to ile oko widzi, tylko przy 60 klatkach przy ostrzejszych akcjach nie zauważysz spadku, "mikroprzyciecia" animacji"

I wracamy do początku historii... przy OSTRZEJSZYCH AKCJACH. Spodziewasz się akcji rodem z powieści Iana Fleminga w Thiefie? Seriously? Najbardziej ostrą akcją może być co najwyżej akcja, w której będziesz musiał sprintem spierniczać przed strażnikami, no na prawdę ostra akcja, nie ma co. 30 stałych klatek styka bez problemowo, ale dla niektórych i 100 klatek to jest mało. Co do sprawy ludzkiego oka... owszem, dostrzegamy więcej niż 30 klatek, ale znacznie mniej niż 60, a już przy 30 ciężko dostrzec jakiekolwiek przerwy ciągłości obrazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz trwa krucjata przeciwko XBONE, a za dwa lata większość gier AAA będzie na obu konsolach w 720p, dobra może na tej pierwszej w 480p ;D

@LuKi965

> /.../ dostrzegamy więcej niż 30 klatek, ale znacznie mniej niż 60, a już przy 30 ciężko dostrzec jakiekolwiek przerwy ciągłości obrazu. /.../

Pochwal się gdzieś wycztał takie rewelacje. Potem odpal takiego niepozornego CS'a na monitorach 120Hz i 60Hz - z adekwatną ilością klatek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.02.2014 o 14:08, Henrar napisał:

Pomińmy tu fakt, że 60 klatek w Dark Souls powoduje problemy z drabinami...

Przeszedłem na tym modzie całego DS''a i zero problemów więc wybacz ale opieram sie na swoich doświadczeniach ;>. Tak czy siak w konsolach nie ma nawet opcji odblokowania.

P.S. Czekam aż gry będą tworzone tylko na PS 4/Xone i PC a nie PS 3 i X360 :), bo póki co nic rewelacyjnego ta tak wyczekiwana przez ludzi generacja nie pokazała jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Ciekawe czy zacznie się płacz o małą ilość klatek, czy o fakt, że xboksowa wersja
> działa
> > a niższej rozdziałce?
> Pytanie, nie czy ale kiedy:P Zaraz zobaczymy fanboyów obu obozów, którzy będą ujadać,
> a między nimi kilku graczy pcetowych, dokładających do pieca i rzucających trollujące
> komentarze o tym jak im chodzić będzie na ultra przy ponad 60 klatkach w 1080p albo więcej:D
>
> ...Nawet nie skończyłem pisać i się zaczeło:P

Phi ... mi będzie hulać na ultra w 2560x1440 ;)
Taki mały trolik :D
Tak na poważnie... te konsole już na starcie ledwo zipią, nie wiem czy z czasem znajdą w nich tak zwane ukryte pokłady mocy ... ale jak dla mnie to jest śmiech na sali :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > No i widzisz, nie dla wszystkich. Dla mnie na przykład grafika stoi na równi z grywalnością.
>
> > Mam mocny komputer, chcę żeby gry wyglądały ładnie, w co najmniej full hd z mocnym
> antyaliasingiem
> > i przede wszystkim płynnie. Nie mierz innych swoją miarką, dobrze?
> Nom faktycznie trochę trudno mi mierzyć. Ja do tej pory pogrywam w takiego np. Dungeon
> Keepera którego gdybyś zobaczył to pewnie by ci krew z oczu poszła XD
> Grafika jest jak uroda, popatrzeć można ale jak panna pusta w środku to raczej szybko
> się znudzi.

Grałem w dungeon keepera, na swoje czasy to była świetna gra. Ale od świeżynki wymagam tak samo dobrej grywalności, jak i "next genowej" grafiki. Ot, taki mój kaprys.


@LuKi965
A ty co, Thiefa już grałeś? Przeszedłeś? Nie? To skąd wiesz co się tam może dziać? Zasobnożerne nie są tylko "wybuchy, super efekty", ale np. mają być elementy fizyki PhysX, teselacja, MSAA (pokaż mi to na konsolach :P) i nie wiadomo ile może się na raz na ekranie pokazać modeli wrogów/NPC''ów. Jak masz taki wzrok że nie widzisz różnicy, albo na tej twojej konsoli poprostu jeszcze nie uświadczyłeś czym jest stałe 60fps, to trudno. Dla mnie full hd, suwaczki maxymalnie w prawo i 60 klatek - wtedy gra się o wiele przyjemniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> @betonowy1 a ty widze nie wiesz nic o thiefie skoro mowisz ze PhysX bedzie w nim tak
> sie sklada ze Thief powstaje przy wspolpracy z amd i to oni maja lepiej bo bedzie Mantle:)

Jest dokładnie tak jak napisałem, cytując samego siebie: "mają być elementy fizyki PhysX"

źródło:

http://www.eurogamer.pl/articles/2013-12-05-skradanka-thief-z-zaawansowanymi-efektami-graficznymi-w-wersji-na-pc

"Ważną rolę w najnowszej odsłonie przygód Garretta odegrają także cienie i fizyka, wspomagana technologią PhysX.". Wiec tak, PhysX (do którego nie jest wymogiem karta nvidii) + TressFX + Mantle.

Dziękuję, dobranoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować