Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Twórcy Total War: Rome 2 oskarżeni przez fanów o wstrzymanie zawartości z myślą o DLC

28 postów w tym temacie

> DLC z państwami, DLC z krwią, DLC z jednostkami... może niedługo opcje graficzne w DLC..
Akurat DLC z krwią to wina PEGI i ich bliźniaczki z USA. Po prostu gra bez krwi otrzymała niższą kategorię wiekową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.02.2014 o 12:13, Dadziol20 napisał:

Wina za taki stan rzeczy leży tylko po stronie konsumenta.


Nie tylko. Jest też coś takiego jak etyka w biznesie. Np. twórcy FTL: Faster Than Light wkrótce wypuszczają DLC za darmo - a mogli przecież wypuścić to za kasę i fani gry pewnie by kupili. Ale tego nie zrobią. Podobna historia tyczy DLC do Amnesii - Frictional na pewno coś by na tym uszczknęło, ale uznali, że nie wezmą za to kasy. Podobnie CD Projekt RED. Mogli wypuścić pierdyliard ubranek za drobną kasę. Ale tego nie zrobili - bo uważają, że pierdoły powinny być za free, a za kasę tylko większe rzeczy, czyli expansion packi. Reasumując - na końcu każdy wydawca/deweloper staje przed wyborem: czy zażądać pieniędzy za coś, co ma nieproporcjonalnie wysoką cenę w porównaniu do faktycznej wartości? W wielu wypadkach zwycięża zwykła ludzka chciwość. Obwinianie za to klientów, to kompletne odwrócenie kota ogonem. To przecież nie klienci rozpoczęli ten trend i nie oni go kontynuują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Jednak nic nie pobije THQ z CoH2, gdzie DLCki są droższe i niszczą balans, dlatego
> wszystko
> > inne jestem w stanie przetrwać.
>
> THQ już nie ma


Prawda, ale jakoś nie mogę się z nimi rozstać ;) No i podejrzewam, że model biznesowy był projektowany jeszcze kiedy THQ istniało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> kota ogonem. To przecież nie klienci rozpoczęli ten trend i nie oni go kontynuują.

Jak to nie kontynuują? Przecież to konsument w głównej mierze decyduje czy dana usługa przetrwa na rynku. Jakby DLC nie było tak masowo kupowane, to by znikło z rynku lub by było mało istotnym elementem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się, że przez manię dawania DLC przestałem kupować gry w dniu premiery, a przynajmniej robię to bardzo rzadko. Kiedyś natomiast większość tytułów kupowałem jeszcze w pre-orderach. Cóż, wydając na grę często ponad 150zł oczekiwałbym raczej, że dostaje pełny tytuł, a nie, że muszę dopłacić jeszcze zwykle 100zł by mieć wszystko co gra oferuje. Dlatego teraz grzecznie czekam i kupuję w momencie jak wychodzi jakaś edycja ze wszystkim i to jeszcze za połowę ceny premierowej.

Nie wiem czy to te, czy inne wielbłądy. Dla mnie takie dodatki to powinny być darmowe patche, a nie coś za co trzeba płacić kilka euro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.02.2014 o 13:51, Dandzialf napisał:

Przecież to konsument w głównej mierze decyduje czy dana usługa
przetrwa na rynku.


Ale to chyba nie konsument te DLC produkuje, prawda? I to nie konsument podejmuje decyzje, czy te DLC będą sprzedawane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie mi rzeczy, w Diablo III pokazali PvP oraz mistyczkę. Mistyczka pojawi się 2 lata po premierze gry. PvP pewno w ciągu najbliższych kilku dekad (obstawiam fan-moda, Bli$$ard nie bardzo wie co robi, zamiast skupić się na grze rozdaje kasę artystom za bohomazy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> DLC z państwami, DLC z krwią, DLC z jednostkami... może niedługo opcje graficzne w DLC..
Skyrim już to zrobił. Na szczęście za darmo. Ups. Dopiero teraz zobaczyłem z którego dnia ten materiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować