Widek

Upgrade kompa / Modernizacja Komputera - pomoc, porady itp.

75448 postów w tym temacie

No dobrze, to wyjaśnię to łopatologicznie:

Twój zasilacz nie ma 500W. Zresztą nawet wprost napisałem - "500W model z 400W na linii 12V". Co to znaczy:

http://img01.tablica.pl/images_tablicapl/98300865_1_644x461_zasilacz-atx-modecom-logic-500w-warszawa.jpg
Oto i oficjalna rozpiska jaką znajdziesz na jego obudowie. Co my tu widzimy:
12V1 = 18A.
12V2 = 14A.
Zsumujmy to, mamy 32A. 32x12=384W.
A to właśnie z linii 12V prąd ciągnie chociażby karta graficzna i procesor.

http://www.ocaholic.ch/modules/xcgal/albums/userpics/CorsairRM650/normal_CorsairRM650_015.jpg
^ o, to jest prawdziwy zasilacz 650W. Ma równo 650W na linii 12V a nie 60% deklarowanej wartości.
Twój zasilacz to jest, bez obrazy, ale tani crap w którym wykorzystano komponenty z biedronki o łącznej cenie nieprzekraczającej 30 zł. To że pochodzi z komputera z serii gamingowej nic nie zmienia, po prostu sprzedawcy na nim zaoszczędzili bo końcowy użytkownik nawet nie pomyśli że to jest ważna część. I z tego co widzę to się nie mylili.

Zwłaszcza że nie ma również żadnej informacji o jego sprawności - każdy lepszy zasilacz ma zazwyczaj wielgaśną nalepkę "80plus" (albo bezpośredni na zasilaczu albo na jego opakowaniu) co oznacza że jeśli np. komputer bierze 400W to z sieci pobierane jest nie więcej niż 480W. Co, jak łatwo zgadnąć, wpływa wprost na rachunki za prąd. Oraz co ważniejsze oznacza że komponenty są po prostu dobrej jakości.

A w przypadku zasilacza nie wolno oszczędzać na jego wnętrznościach z prostego powodu - on jest gwarancją komputera. Jeśli coś pójdzie nie tak, dojdzie do zwarcia, spięcia, przeciążenia itp - dobry zasilacz spłonie sam. Kiepski puści prąd na resztę podzespołów. I w ten sposób oszczędność 100 zł na zasilaczu kończy się czasem kosztami idącymi w tysiące złotych.

Więc wprost - chcesz lepszej karty graficznej, musisz zmienić zasilacz .
Możliwości jako fan Nvidii masz dwie:
GeForce GTX770 lub GeForce GTX760. Z tym że jeśli ten drugi to postaraj się znaleźć model kosztujący poniżej 1000 zł bo inaczej robi się to stratą gotówki. W obu przypadkach musisz oczywiście doliczyć nowy zasilacz, przykładowe modele podawałem już wcześniej.

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że R9 280X (który wydajnościowo jest w zasadzie odpowiednikiem GTX-a 770) w rozdzielczości FullHD radzi sobie ze wszystkim a jedynym co potrafiło go przyciąć był benchmark 3D Mark i jego test Fire Strike. Ale faktem jest że jedynym co płynnie przechodzi tamten test są w zasadzie tylko karty przeznaczone do gry na 2 monitorach bądź 26+ calowych ekranach (R9 290X, GTX 780Ti) ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2014 o 16:11, Rumo napisał:

Ok. Jeszcze raz dzieki za pomoc ;). Kupię gtx 770 od gainwarda i odrazu wymienie zasilacz
;).

Mam jeszcze jedno pytanie.Tą kartę bez problemu będę mógł wmontować w swoją płytę główną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2014 o 17:06, Rumo napisał:

Mam jeszcze jedno pytanie.Tą kartę bez problemu będę mógł wmontować w swoją płytę główną?


Oczywiście. Jeśli już to jednak dla czystego spokoju sumienia zerknąłbym na szerokość obudowy bo GTX770 jest sporych rozmiarów (coś koło 27 cm długości).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2014 o 17:28, ziptofaf napisał:

> Mam jeszcze jedno pytanie.Tą kartę bez problemu będę mógł wmontować w swoją płytę
główną?

Ok. sorka, że tak dużo wypytuje, ale przed zakupem wolę wiedzieć na 100%, czy wszystko będzie działać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, robię upgrade dla znajomego i mam cel w zmieszczeniu się w 2000 złotych. Sprzęt do standardowego użytkowania, a jeśli granie to w rozdzielczości 1680 x 1050.

Wybrałem coś takiego:

Procesor: Intel Core i3 4130 2x3.40 GHz BOX (LGA1150, 3MB, HD4400, 54W)
Płyta główna: AsRock B85M Pro4, B85, HDMI, DVI, DSUB, DDR3, SATA3, GBLAN, mATX, LGA1150
Pamięci: DDR3 8GB 1600MHz Kingston HyperX Blu XMP (2x4GB, DualDDR, CL9)
Dysk twardy: ADATA 64GB SSD, 2.5", SATA/600 550MB/s, 505MB/s SP900
Karta graficzna: Radeon R9 270X Gigabyte 2GB GDDR5, DP, HDMI, 2xDVI, PCI-E OC 1050/5600

Zastanawiam się tylko, czy grafiki nie dać GTX760, ale to chyba zbędny wydatek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Um, strasznie mały dysk twardy. Sam Windows 7 potrafi się rozrosnąć do ponad 30 GB po pewnym czasie użytkowania. Że o grach nie wspomnę. Więc jakkolwiek lubię SSD-ki to jeśli 64GB jest jedynym dyskiem to będzie dość ciężko. 128 jeśli już. Albo zwykły HDD.

Reszta konfigu wygląda sensownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2014 o 22:45, ziptofaf napisał:

/.../

Um, strasznie mały dysk twardy. Sam Windows 7 potrafi się rozrosnąć do ponad 30 GB po
pewnym czasie użytkowania. Że o grach nie wspomnę. Więc jakkolwiek lubię SSD-ki to jeśli
64GB jest jedynym dyskiem to będzie dość ciężko. 128 jeśli już. Albo zwykły HDD.

Reszta konfigu wygląda sensownie.


Ups, zapomniałem napisać, że będą też normalne dyski z poprzedniego komputera. SSD będzie na sam system.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Podobno" dyski A-Daty są awaryjne, ale ja ich nie miałem (mam Samsunga i Plextora), więc nie dam głowy (czytałem gdzieś o tym).
Reszta OK ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej jakiś SSD wykorzystywany jako pamięć podręczna? ;) Może nie jest tak szybki jak "normalny" dysk SSD, ale pozwala przyspieszyć wszystkie dyski HDD.
Sam mam Sandisk READY CACHE SSD 32GB w komlecie z 1TB dyskiem HDD i jestem zadowolony :)

EDIT: A sam zestaw moim zdaniem ok :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2014 o 23:36, erwins napisał:

"Podobno" dyski A-Daty są awaryjne, ale ja ich nie miałem (mam Samsunga i Plextora),
więc nie dam głowy (czytałem gdzieś o tym).
Reszta OK ;)


Oj tam, wszystko się psuje. Poza tym najwyżej system padnie, dane na innych dyskach będą bezpieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej, chciałbym kupić nową płytę główną i procesor tak do 500 zł. Mój aktualny sprzęt:
Intel Pentium Dual Core E5200
ASRock G31DE
4 GB RAM
Gainward GeForce GTS 450
Chieftec 400W
Znajdzie się coś sensownego w tej cenie do tej konfiguracji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../
Niekoniecznie bo musiałbyś też wymienić RAM - wszystkie nowsze płyty obsługują DDR3 a twoja płyta to DDR2.
Nie podałeś też do czego planujesz korzystać z kompa - co innego jeśli chcesz maszynę do grania (i wypadałoby mieć jakiegoś Core i3/i5) czy budujesz coś do oglądania filmów itp, wtedy starczy tani Athlon II X2.

W tym pierwszym przypadku:
Core i3 4130
Asrock B85M
4GB RAM Kingston 1600 MHz
Suma: 817 zł, 657 gdyby nie liczyć pamięci. Ale je też musisz kupić tak czy siak.

Poniżej tej kwoty da się zejść ale zacznie się to wiązać ze stratami wydajności w grach. Możesz wówczas:

- wymienić procesor na Intel Pentium G3220 (co zmniejszy łączną cenę o jakieś 200 zł). Całkiem niezły pomysł do tańszych konfiguracji sprzętu, zazwyczaj gry działają na tym dość płynnie.

- Pójść w stronę AMD i wybranie AMD FX-6300. Dużo wyższa wydajność w aplikacjach wielowątkowych. Do tego tańsze płyty główne (np. Gigabyte GA-78LMT-S2PT kosztujący 163 zł).
Wychodzi nieco taniej niż konfiguracja oparta na Core i3 ale też drożej niż Pentium G3220. Teoretycznie w niektórych sytuacjach FX-6300 potrafi okazywać się wydajniejszy niż Core i3 ale będzie to miało miejsce tylko w aplikacjach wielowątkowych bądź wymagających dużej ilości pamięci.

Proponuję spojrzeć tutaj jeśli nie jesteś pewny co do wyboru:
http://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_amd_a107850k_kaveri_steamroller_i_radeon_r7?page=0,9

Spora część testów zawiera G3220 i jego wydajność w grach, FX 6300 też jest. Np. Crysis 3: 16 fps-ów na tańszym Intelu, 27.6 na i3-4130 i 30.8 na AMD FX 6300. Jednak często bywa i tak że to G3220 wyprzedza FX-a, zwłaszcza w sytuacjach w których gra wykorzystuje tylko 1-2 wątki. Radzę więc spojrzeć na to które z gier objętych w testach interesują cię najbardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę przede wszystkim o konfiguracji do gier, ale no cóż, nawet nie pomyślałem o tym RAM-ie. Nie ukrywam, że fundusze grają tutaj ważną rolę, więc będę się raczej skłaniał ku konfiguracji z procesorem AMD. Dzięki za odpowiedź i podpowiedź. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, poszukuje zestawu komputerowego przeznaczonego do "normalnego" użytku oraz gier.
W zestawie powinno się znaleźć:
płyta główna, ram, grafika, dysk twardy, procesor i obudowa.
Ze starego kompa przełożę napęd i zasilacz, zasilacz jest firmy OCZ 550w.

Cena jaka mnie interesuje to max 1500zł, nie wychodźmy z założenia, że te akcesoria muszą kosztować równo 1500zł. Jeżeli będzie ciekawy zestaw w niższej cenie to proszę napisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2014 o 13:50, Maverick07 napisał:

Cena jaka mnie interesuje to max 1500zł, nie wychodźmy z założenia, że te akcesoria muszą
kosztować równo 1500zł. Jeżeli będzie ciekawy zestaw w niższej cenie to proszę napisać.


Hmmm....
Intel Pentium G3220
AsRock B85M Pro4
4GB RAM A-Data
Seagate Barracuda 1TB
Radeon R7 260X Gigabyte
SilentiumPC Brutus M23 PureBlack

Suma: 1452 zł (www.gral.pl)

Zestaw nieco minimalistyczny ale jeśli nie będziesz przeginać z detalami (czyt. nie maksymalne w FullHD) to w tej chwili sobie radzi z grami całkiem dobrze.
Tu masz test wydajności tej karty:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/radeon-r7-260x-r9-270x-r9-280x-test/strona/21002.html?
Jak na model za 450 zł sprawdza się całkiem nieźle ;P

Możliwa personalizacja:
a) Lepsza karta graficzna - dopłata nie mniej niż 300 zł, możliwość zmiany karty na R7 270 (bądź 270X). Znaczne korzyści w grach.
b) Lepszy procesor - zmiana z G3220 na Core i3 4330, dopłata ok. 200 zł. Mniej wyraźny skok w wydajności (poza takimi typu Crysis 3 które mają olbrzymi narzut na CPU) w grach, za to znaczący w aplikacjach niebędącymi grami (np. jeśli streamujesz, obrabiasz jakieś filmy itp).
Alternatywa:
Zmiana procesora na AMD FX-6300 a płyty głównej na Gigabyte GA-78LMT-S2PT. Sumaryczna cena zestawu wyniesie wówczas 1571 zł. Ogólnie rzecz biorąc wzrost wydajności w stosunku do G3220 ale gorzej niż Core i3. Zresztą tu masz test:
http://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_amd_a107850k_kaveri_steamroller_i_radeon_r7?page=0,9
Możesz sobie sprawdzić wyniki Core i3, Pentium G i FX 6300.
c) dorzucenie sensownej karty dźwiękowej (ma sens tylko jeśli używasz dobrych słuchawek/głośników typu Sennheiser a nie chłamu pokroju Razera/Steelseries/Creative Fatal1ty itp):
- Asus Xonar DGX PCI-E
- Creative Sound Blaster X-Fi

Znacząca poprawa jakości dźwięku, w niektórych przypadkach też pewien wzrost wydajności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki !
CO do słuchawek to słowo chłam zastąpił bym zwrotem "słuchawki dla przeciętnego człowieka" :)
Sam obecnie używam Fatal1ty i spełniają swoją rolę nie oczekiwałem cudów i cudów też nie ma :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../
I tu się mylisz bo za swoje Fatal1ty zapłaciłeś tak:
- 60% za markę
- 40% za jakość

Dokładnie w tej samej cenie dostałbyś Sennheiser HD201. Który jest w zasadzie nieporównywalny z Fatal1ty pod kątem jakości dźwięku.

Ba, dam ci przykład drogich słuchawek, od Razera dla odmiany:
Razer Megalodon. Cena? Od 550 zł. Spójrzmy na parametry:

Frequency Response: 20 - 20,000 Hz
Impedance: 32Ω at 1kHz
Sensitivity (@1kHz, 1V/Pa): 102 dB ± 4dB at 1 kHz
Impedance: 32Ω at 1kHz

A teraz spójrzmy na parametry Sennheiser HD555 które wyszły już z obiegu a w momencie premiery były dostępne za 3 stówki:
Frequency Response: 15- 28,000 Hz
Sensitivity: 112 dB
Impedance: 50Ω at 1kHz

20-20,000 Hz to mają dowolne słuchawki, nawet takie za 50 zł. Oznacza to ni mniej ni więcej aniżeli to że zastosowane przetworniki to najzwyklejsza tania chińszczyzna w której z trudem można wykrzesać czestotliwości słyszalne dla ludzkiego ucha. Do tego dochodzi bardzo niska impedencja co automatycznie wiąże się z większą ilością zakłóceń. A tak, Megalodony są pod USB bo mają wbudowaną kartę dźwiękową. "Bardzo dobrą" kartę, niemalże tak dobrą jak Realtek montowany w każdej płycie głównej począwszy od 2002 roku.

I niestety ale bardzo wiele osób nabiera się właśnie na "magię marki". Zamiast szukać dedykowanego sprzętu Audio (dlaczego np. kupując kartę graficzną wybierasz Nvidię/AMD a nie Intela albo Via? Przecież ci ostatni też robią karty!) biorą pierwszy lepszy model z półki i uznają że "to jest dobre". Jest takie powiedzenie - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. A firmy pokroju Razera/Creative są właśnie takimi firmami które robią "wszystko". Bez naprawdę wartych uwagi modeli (no dobra, Creative Aurvana są fajne bo wsadzili w nie świetne przetworniki z modeli przeznaczonych dla DJ-ów), za to z naciskiem na jak największą sprzedaż. Ja wiem że oni wsadzają mnóstwo kasy w reklamę ale to wcale nie oznacza że to dobry sprzęt.

To jak Beatsy Dr Dre. Też przereklamowane jak diabli, za dużo idzie w reklamę a za mało w rzeczywiste części w środku.

Do tego dochodzi brak porównania i wiedzy w temacie - czy ktoś kogo jedynymi słuchawkami jakie miał w życiu są takie za 29 zł z Biedronki i Fatal1ty ma realne rozeznanie na rynku? Nie, nie ma. I może sobie mówić jakie te słuchawki są dobre ale tak naprawdę po prostu nie ma porównania, nigdy nie słyszał lepszych. A naprawdę, różnice potrafią być kolosalne nawet w niskich cenach.

A zresztą, nie będę się rozpisywał, po prostu skieruję cię tam:

http://www.audiofanatyk.pl/polecane-sluchawki-nauszne-do-gier/

Dużo naprawdę przydatnych informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2014 o 17:19, ziptofaf napisał:

/.../ > Frequency Response: 15- 28,000 Hz /.../

O ile pamiętam, to granicą słyszalności dla ludzi jest 20 000 Hz. Powyżej słyszą psy, nietoperze i parę innych zwierząt. Zgodziłbym się, że w wyjątkowych wypadkach człowiek może przekroczyć tę granicę (w młodości sam słyszałem dźwięki wydawane przez nietoperza w locie, których podobno ludzie nie słyszą) ale na pewno nie do 28 000 Hz. Czyli po co mi te dodatkowe 8 000 Hz, jak i tak ich nie usłyszę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2014 o 17:19, ziptofaf napisał:

Dokładnie w tej samej cenie dostałbyś Sennheiser HD201. Który jest w zasadzie nieporównywalny
z Fatal1ty pod kątem jakości dźwięku.


Pamiętam, jak zastanawiałem się między moimi HD 201 (które właśnie pochwaliłeś) a tymi fatal1ty.
Słuchawki jak najbardziej OK w tym przedziale cenowym. Zastanawiam się tylko, czy odczułbym różnice z tymi słuchawkami, jak bym nabył kartę dźwiękową np: soundblaster ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się