Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Risen 3: Titan Lords to powrót do korzeni serii Gothic - pierwsze nieoficjalne szczegóły

42 postów w tym temacie

DLC - Wytną główny watek czy wszelkie zadania poboczne? xD
Piranha Bytes popsuliście się pod tym względem :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik Gothica 1 i 2 (bodajże Zengine czy ZenEngine) to zupełnie inny silnik. Gothic 3 korzysta z Genome Engine i NIE jest to ten sam, który napędza Risena, bo Genome był zlepkiem wielu technologii i był cholernie zbugowany, przez co na potrzeby Risena stworzyli co innego, więc nie przesadzajcie co niektórzy. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2014 o 19:21, Fafiq7 napisał:

Silnik Gothica 1 i 2 (bodajże Zengine czy ZenEngine) to zupełnie inny silnik. Gothic
3 korzysta z Genome Engine i NIE jest to ten sam, który napędza Risena, bo Genome był
zlepkiem wielu technologii i był cholernie zbugowany, przez co na potrzeby Risena stworzyli
co innego, więc nie przesadzajcie co niektórzy. ;)

Każdy silnik je zlepkiem rożnych technologi. Risen korzysta z Genome engine, z zmienionym modułem odpowiedzialnym za doczytywanie i innymi poprawkami i ulepszeniami, R2 również korzysta z niego tylko jeszcze bardziej zmodyfikowanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o mnie chodzi to póki co mam mieszane uczucia. Zarówno jeśli chodzi o świat podzielony na kilka mapek (G3 pokazał, że można stworzyć duży świat bez ekranów wczytywania), obecność vodoo, broni palnej, łuków, mieczy, magii (wolałbym by zdecydowali się albo na voodoo i broń palną albo na magię i broń dystansową), krótkie teleporty (rodem z Dishonored) oraz salta podczas walki (w poprzednich grach zwyczajnie brało się nogi za pas przed silniejszymi przeciwnikami), przejęcie sterowania na samym początku nad wymaksowaną postacią (wg mnie to jest bez sensu, bo nie ma później tej satysfakcji kiedy rozwiniemy postać i będziemy mogli zobaczyć potężne umiejętności - wszystko ujrzymy na początku). Dodatkowo premiera na sierpień 2014 sprawia, iż raczej oczekuję Risena 2,5.
Mam przynajmniej nadzieję, że wreszcie ujrzymy duże osady, dużo NPCów i żywe światy. W poprzednich Risenach to szwankowało (szczególnie w "dwójce") i osady składały się z kilku budynków i grupki NPCów. No i żeby KaiRo odpowiadał za soundtrack...
Mimo wszystko trzymam kciuki za Piranha Bytes i mam nadzieję, że moje zastrzeżenia okażą się bezzasadne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że z pierwszych dwóch. Ten z trzeciej to jakiś pokaz tańca powolnego. Nie podoba mi się to DLC. Reszta wydaje się być okej. Bardzo liczę na to, że konsolowe wersje nie będą tak spartolone jak dwie pierwsze części. No i soundtrack, musi być dobry :). Najlepiej z starymi znanymi utworami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boję się kwestii fabularnej. Cholera, nowy bohater? Tamten ledwo co uratował świat i rozwinął się z pustego chłopaka po gościa z charakterem, a teraz go zmieniają? Fakt, był lekko irytujący na początku dwójki, bo tak się użalał nad sobą, ale jest to gość, który troszkę przeżył i w efekcie stracił oko - co, pirackie klimaty się skończyły, to jednooki jest niepotrzebny? Wth.
Troszkę się tego boję, bo Piranie mają to do siebie, że wolno idzie im rozwój postaci pod względem głębi, a tutaj nowy bohater u schyłku historii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> @zombie44
> Gothic 3 miał nowy silnik i to jego zmodyfikowane wersje napędzają całą serię Risen.
G3 nie miał zupełnie nowego silnika, to jest coś takiego jak teraz z CoD Ghost że niby ma nowy silnik.... a tak naprawdę stary modyfikowany przez lata tylko pod innymi nazwami!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mamy pisać, co mogli by poprawić to mam kilka pomysłów:
-koniec z koniecznością zgromadzenia ogromnej ilości złota, by móc zrobić cokolwiek (jakby wszyscy handlarze na wyspie czekali na gracza, wierząc, że ten dla najmniejszych rzeczy zbiera każdy nieprzybity gwoździem przedmiot na sprzedaż...)
-koniec z małą ilością dialogów
-bardziej żyjące miasto (Khorinis!)
-zaklęcia jak w Risenie lub Gothicku 2, nie jakieś dziwne
-naturalniejsza animacja
-więcej przedmiotów i zdolności
No i to na tyle. W sumie to wkurzało mnie osobiście w Risenach i Gothicu 3 (tam z kolei brak celu robienia czegokolwiek, no i to, że nigdy nie pokazano ziemi orków).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2014 o 20:41, zombie44 napisał:

G3 nie miał zupełnie nowego silnika, to jest coś takiego jak teraz z CoD Ghost że niby
ma nowy silnik.... a tak naprawdę stary modyfikowany przez lata tylko pod innymi nazwami!

Silnik G1, jest miej podobny do silnika G3 niż Frostbite 1.5 do 3. W przypadku G3 ma całkowicie nowy silnik nie oparty o praktycznie żadną technologie z jakiej korzystał przestarzały silnik G1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Silnik G1, jest miej podobny do silnika G3 niż Frostbite 1.5 do 3. W przypadku G3 ma
> całkowicie nowy silnik nie oparty o praktycznie żadną technologie z jakiej korzystał
> przestarzały silnik G1.

A jednak nowy, teraz jak doczytałem to wchodzi na to że masz rację, tylko jak wytłumaczyć te nienaturalnie śmieszne skoki postaci w każdej ich grze? Czyżby jakieś pozostałości pos starym silniku... hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś dodać brak DLC, jak już to pełnoprawny dodatek wnoszący jakiś większy kontent niż wycięte fragmenty z gry i później sprzedawane jako DLC...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>/.../

Faktycznie, nie pomyślałem o tym... Choć bym już wybacz to, w końcu siedzi taki marketingowiec i nie może nic konstruktywnego zrobić, ma te swoje tabelki z wynikami i może tylko proponować takie pomysły :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2014 o 23:35, zombie44 napisał:

A jednak nowy, teraz jak doczytałem to wchodzi na to że masz rację, tylko jak wytłumaczyć
te nienaturalnie śmieszne skoki postaci w każdej ich grze? Czyżby jakieś pozostałości
pos starym silniku... hehe

Serio. Nienaturalne skoki i drętwe animacje to nie wina silnika. Z tym to do animatorów i projektantów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>
> Premiera gry w tym roku, co raczej nie nastraja optymistycznie ;D

To ze dopiero teraz powstawanie gry oglosili, nie znaczy ze nie robia jej juz od kilku lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> tylko jak wytłumaczyć
> te nienaturalnie śmieszne skoki postaci w każdej ich grze? Czyżby jakieś pozostałości
> pos starym silniku... hehe
Akurat w dwóch pierwszych Gothicach skoki nie były takie złe. W takim GTA IV są dość podobne. Dopiero w "trójce" Bezimienny skakał wysoko w górę jakby wypychała go w powietrze jakaś siła. W pierwszym Risenie był ten skok jeszcze bardziej spowolniony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy "podążenie ścieżką demoniczności" oznacza zmiany w fabule, czy tylko staniemy się "mniej ludzcy", ale dalej będzie sie ciągnąć tym samym torem co dla człowieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm... jakos mi sie nie widzi taki powrót... Nie wiem może z sentymentu do przefajnych Gothicow 1 i 2, które były otwarte na modding i nie zawierały DLC. No i nie szli w stronę głupkowatych piratów (tak wiem w G2:NK byli piraci, ale byli przedstawieni w sposób ciekawy). Cóż bezimienny jest tylko jeden...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować