Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Thief - recenzja

97 postów w tym temacie

Wow. 6.5... Dawno człowiek takiej oceny nie zaznał tutaj. No trzeba się przekonać samemu chyba. Odepchnęła mnie jedna rzecz. Mianowicie cały czas wyłamywanie tych samych zamków. Czyżby syndrom Far Cry 2 i resp posterunków co kilka sekund?

Po za tym twierdzę że im większy fejm przed premierą tym większy crap po premierze. Starych marek nie powinno się reaktywować jednak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że nie zamowiłem tej gry przed premierą. Poczekam aż stanieje, wtedy zagram i sam ocenię ;)
Ciekawe kiedy Square Enix zacznie biadolić, że gra nie sprzedała się w 10 milionach egzemplarzy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam, że piszę w tym miejscu ale może Mysza odpowie. Dlaczego nie ma już pr0gramu
> ? Zrezygnowaliście z niego ? Pozdrawiam !

Mieliśmy małe, choć ciągnące się perturbacje sprzętowo-lokalowe. Ale wracamy! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakoś kiedyś wystarczył poziom normalny (T1 i 2) czy łatwy (TDS), gdzie po prostu strażnicy byli mniej czujni, było ich mniej, podobnie zresztą jak zadań, cała reszta pozostawała bez zmian. Dlaczego tutaj musi być wszystko łatwiejsze dla "niedzielnego gracza"? IQ się obniżyło ogólnie czy jak?

Ja tam nie mówię, że muszą wrócić gry dla hardkorów, tylko że takie gry jak Thief dawniej miały łatwy poziom, gdzie mimo wszystko wyzwanie jakieś było, ale nie trzeba było rozwalać głowy o klawiaturę, czuło się, że nikt nas za rękę nie prowadzi i nie traktuje jak głupka.

Tutaj niby można zrobić grę superhardkorową, ale przy fatalnym designie może to być po prostu katorga, a nie masochistyczna przyjemność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2014 o 22:10, Gi-zas napisał:

Wow. 6.5... Dawno człowiek takiej oceny nie zaznał tutaj. No trzeba się przekonać samemu
chyba. Odepchnęła mnie jedna rzecz. Mianowicie cały czas wyłamywanie tych samych zamków.
Czyżby syndrom Far Cry 2 i resp posterunków co kilka sekund?


To nie jest w naszej skali zła ocena. To po prostu całkiem niezła gra, której jednak trochę zabrakło. Bliższa przeciętności, niż wybitności.

http://www.gram.pl/news/2010/03/17/zmiana-skali-ocen-w-recenzjach-na-gram-pl.shtml

Dnia 24.02.2014 o 22:10, Gi-zas napisał:


Po za tym twierdzę że im większy fejm przed premierą tym większy crap po premierze. Starych
marek nie powinno się reaktywować jednak.


Dlaczego nie? Ale trzeba to robić mądrze. Deus Ex był moim zdaniem udanym wskrzeszeniem, Hitman zdecydowanie mniej, ale bronił się sposobem opowiedzenia historii. Thief ma zaś po prostu tyle świetnych patentów, co złych pomysłów. Jak widać nie wszystkie eksperymenty muszą się dobrze skończyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc po powrocie Deus Ex liczyłem na równie udany powrót Thief. Ale to chyba pierwsza wpadka Square Enix od dłuższego czasu (przynajmniej jeśli chodzi o gry produkowane na zachodzie, bo japońskich cudów nie ogarniam), niemniej i tak z pewnością się z tym tytułem zapoznam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co odpalamy ponownie Dishonored? :D

Szkoda, wielka szkoda liczyłem na ten tytuł. Stanieje do akceptowalnej dla mnie ceny to zobaczę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne odczucia po przejrzeniu kilku recek i opinii.
Też zapewne grę kupie ale dopiero na jakiejś promocji/wyprzedaży.

Szkoda, ze nie wyszło tak jak z Deus Exem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm... smutna wiadomość, chociaż nie beznadziejna. Można cię Myszasty byś zamieścił w celach porównawczych ocenę DX:HR według nowej skali? No i informację o tym ile czasu zajmuje dokładne i metodyczne przejście Thief''a na tych bardziej wymagających ustawieniach.

Zaskakuje mnie uzasadnienie tych problemów - spodziewałem się wtopy w kilku sprawach, ale takie nieprzemyślenie gry, niedopracowanie elementarnych spraw, przy kilku szczegółach genialnie rozwiązanych - zupełnie tak, jakby twórcy przestraszyli się opinii o detalach i przez to zapomnieli zrobić rdzeń gry, w którym ich majstersztyki miałyby działać. Trochę jak Obsidian cierpiący na niedoróbkach technicznych - da się to tak porównać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest, jak się próbuje wszystkich zadowolić a ekipa tworząca grę co rusz się zmienia. Liczyłem na wiele, ale świadomość, że za Thief''a będzie odpowiadało Square Enix mój zapał nieco studziła. Deus Ex był dla mnie poprawny, tylko tyle i nic więcej. Gameplay był taki sobie, fabuła niezła, ale jeśli chodzi o klimat to to nawet obok jedynki nie stało. Hitman miał z kolei spaprany gameplay straszliwie i nadrabiał klimatem, ale fabuła się nieco kupy nie trzymała. Na temat Tomb Raidera się nie wypowiem, bo nie grałem i nie zamierzam bo jest mi idealnie obojętny, tym niemniej z tego co słyszałem - szału nie było. Smutne to żerowanie na sile marki i tworzenie gier, które przebić się mają tylko hypem, przystępnością i odrobiną sentymentu.

Z kolei plus jest taki, że już tak wiele marek do ewentualnego sprofanowania nie zostało ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to przez świetny styl pisania Myszastego, ale ta recka mimo przeciętnej oceny strasznie mnie na nowego Thiefa nakręciła. Serio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.02.2014 o 22:18, Myszasty napisał:

To nie jest w naszej skali zła ocena. To po prostu całkiem niezła gra, której jednak
trochę zabrakło. Bliższa przeciętności, niż wybitności.

http://www.gram.pl/news/2010/03/17/zmiana-skali-ocen-w-recenzjach-na-gram-pl.shtml

Właśnie... Bliższa przeciętności, niż wybitności.

Dnia 24.02.2014 o 22:18, Myszasty napisał:

Dlaczego nie? Ale trzeba to robić mądrze. Deus Ex był moim zdaniem udanym wskrzeszeniem,
Hitman zdecydowanie mniej, ale bronił się sposobem opowiedzenia historii. Thief ma zaś
po prostu tyle świetnych patentów, co złych pomysłów. Jak widać nie wszystkie eksperymenty
muszą się dobrze skończyć.

Deus Ex... Hmm no tak dobrze reaktywowany. I to jedyna gra która wyszła fajnie. Reszta niestety. Hitman? Zbyt konsolowy. Małe lokacje, to nie to co kiedyś niestety... Popatrz na np Gothic`a 4. Duke Nukem.

Duże gry mają to do siebie że wiążą się z nimi duże wymagania. Dla niedzielnego gracza - oO jaka spoko gierka. Dla gracza który troszkę czasu poświęca wychodzi totalny crap... Nie to co kiedyś go wciągnęło. Możliwe że jest to spowodowane tym iż:
Niedzielny gracz > pierwszy raz widzi grę która jest reaktywowana. Nigdy nie grał w poprzednie części - ocenia ją bardzo dobrze > wychodzi kolejna część tej gry - jest średnio bo już w to grał. Ot tyle że nowa grafika.
"PRO" gracz > Pierwszy raz grał w pierwsze części gdzie dopiero wprowadzano pewne mechanizmy - jest wniebowzięty stopniem zaawansowania > reaktywacja gry - zbyt wygórowane oczekiwania. Widział to wcześniej w pierwszych częściach więc dostaje coś w ładnym opakowaniu - ocenia ją średnio.

I tak będzie zawsze. Jeśli chcą reaktywować grę, muszą zaskoczyć gracza "PRO" który już jest zaznajomiony dość dobrze z tematem.
Dlatego wychodzą kiszki takie jak COD który jest po prostu zwykłym DLC z nowymi mapami za cenę nowej gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może najpierw zagracie i sami wydacie osąd? Przytakujecie recenzentowi jakby był waszym guru (pewnie jest;p) a sami zdania nie macie. Żeby było klarownie i pięknie to nie jestem fanem serii i grałem chyba tylko w jedną z części(nawet nie pamiętam która;p). Ciężko jest subiektywnie ocenić historię, ah ten sentyment... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować