Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Thief - recenzja

97 postów w tym temacie

"Czasami dostajemy też pięścią w nos, gdy nagle w finale cała koronkowa akcja i skradanie się biorą w łeb, bo ekipa postanowiła zaserwować nam scenę ucieczki rodem z sensacyjnego filmu"
Nie znoszę tego ;/ Czy chociaż nie ma konieczności zabijania/ogłuszania przeciwników podczas tej sekwencji?

Brakuje jakiegoś słowa w "Pod względem jest naprawdę nieźle, choć zdarzały się niekiedy lekkie przekłamania w pozycjonowaniu". Pod jakim/czego względem? ;)

"Czemu więc skazano nas na rozwiązywanie zupełnie bezsensownych zagadek w stylu " jak dojść do tego placu" z pomocą mało czytelnej mapy?"
Bo to przecież zawsze miało miejsce w serii Thief i, w moim odczuciu, zwiększało zżycie z bohaterem - złodziej nie miał dokładnej mapy, a raczej pewnego rodzaju własnoręcznie wykonany szkic lokacji.

"Ale potem nastąpiły psy. Owszem, czujne nawet w klatkach, ale w zamian zupełnie pozbawione węchu"
Moment, czyli zachowanie psów nie różni się od tego strażników? To jedynie dodatkowe pary oczu, które mogą zauważyć postać gracza?

Recenzja świetnie napisana, bardzo przyjemnie mi się czytało i nierzadko uśmiechnąłem się do siebie podczas lektury. Mam jeszcze jedno dwa pytania: ile godzin zajmuje ukończenie (na maksymalnie utrudnionym poziomie) głównej fabuły, a ile zadań pobocznych? Jak Thief jest zoptymalizowany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2014 o 23:46, Harrolfo napisał:

Bo to przecież zawsze miało miejsce w serii Thief i, w moim odczuciu, zwiększało zżycie
z bohaterem - złodziej nie miał dokładnej mapy, a raczej pewnego rodzaju własnoręcznie
wykonany szkic lokacji.


Ale mapa w nu-Thiefie to nie ta mapa z Thiefów, która była genialnie zrealizowana i świetnie działała w połączeniu z kompasem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak brakuje mi skradanek, że zwyczajnie nie mógłbym przepuścić tego Thiefa. Świetna recenzja, dobrze wytłumaczone dlaczego jedno wygląda tak bo coś innego nie zagrało jak trzeba. No i ta sprawa ze szczurami, standard. Bardzo chciałbym zagrać w nową odsłonę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2014 o 23:39, kudlaty333 napisał:

A może najpierw zagracie i sami wydacie osąd?


Jasne, tylko najpierw zaprogramuj nam demo tej gry.

Naprawdę kocham takie teksty w sytuacji, kiedy gry NIE da się legalnie przetestować przed zakupem. W ciemno to można kupić indyka za 5-10 dolarów, a nie duży tytuł za pełną cenę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2014 o 23:39, kudlaty333 napisał:

A może najpierw zagracie i sami wydacie osąd?


Bardzo chętnie. To co jutro kupujesz mi grę? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bardziej powiedział, że warto zapoznać się z kilkoma recenzjami bo tyle pochlebnych co krytycznych i to od fanów thief.
Co do tego dlaczego wszystko musi być dla niedzielnego gracza, ano musi być dlatego, że o ile nie chcemy grać w same "indyki" albo gry sprzed kilku lat to niestety musimy spojrzeć prawdzie w oczy. Dzisiaj produkcja gier kosztuje dużo, nie wystarczy kilka osób z komputerami w garażu. Za grafikę, fizykę, projekt, scenariusz, muzykę, voice acting itd trzeba dużo zapłacić, a żeby się zwróciło to musi to zwykle kupić te 2 czy 3 mln (oczywiście zależy od kosztow) ludzi w niedługim czasie po premierze. Nie oszukujmy się to nie to "wielkie" community thief''a zapewni zwrot tylko właśnie casuale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2014 o 01:03, Jerjerrod napisał:

Jeśli zapewni, uściślijmy.


Patrząc na to jaki wysyp "Let''s play" na yt myślę, że nakrecą wystarczająco dużo ludzi;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, nikt Cie nie zmusza do grania... Sens mojej wypowiedzi był zupełnie inny ;) Co do indyka za 10 dolarow, dorzuc jeszcze kilka i bedziesz mial Thiefa z allegro (klucz steam ~ 50pln) ;p heh Puenta dla leniwych - nie grałeś, bądź ostrożny w osądach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> No wiesz, nikt Cie nie zmusza do grania... Sens mojej wypowiedzi był zupełnie inny ;)
> Co do indyka za 10 dolarow, dorzuc jeszcze kilka i bedziesz mial Thiefa z allegro (klucz
> steam ~ 50pln) ;p heh Puenta dla leniwych - nie grałeś, bądź ostrożny w osądach ;)

Dokładnie... Zawsze można znaleźć coś co sprawia frajdę w grze. Więc zanim zhejtujemy nowego Thiefa, może zagrajmy wpierw? Nie dość, że wyrobimy sobie własną opinię, to jeszcze dev dostanie kaskę i kolejna część będzie jeszcze lepsza:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2014 o 10:26, Hayeck napisał:

Dokładnie... Zawsze można znaleźć coś co sprawia frajdę w grze. Więc zanim zhejtujemy
nowego Thiefa, może zagrajmy wpierw? Nie dość, że wyrobimy sobie własną opinię, to jeszcze
dev dostanie kaskę i kolejna część będzie jeszcze lepsza:P

Jesli wszyscy kupia crap, zeby sprawdzic czy to crap to tworcy zrobia kolejnego crapa bo wszyscy i tak kupia.
To tak nie dziala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2014 o 08:52, kudlaty333 napisał:

No wiesz, nikt Cie nie zmusza do grania... Sens mojej wypowiedzi był zupełnie inny ;)
Co do indyka za 10 dolarow, dorzuc jeszcze kilka i bedziesz mial Thiefa z allegro (klucz
steam ~ 50pln) ;p heh Puenta dla leniwych - nie grałeś, bądź ostrożny w osądach ;)


Recenzje są tekstami opiniotwórczymi. Autor przedstawia swoją opinię o grze żeby czytelnik mógł sobie wyrobić swoją opnię na temat "czy warto kupić". O to tu właśnie chodzi - żeby opisać coś dla ludzi, którzy nie mogą sami sprawdzić i pomóc im zdecydować.

Proponowanie, by ludzie kupowali gry po to by wyrobić sobie opinię i porównać z recenzją, pozbawia pisanie recenzji jakiegokolwiek sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2014 o 08:52, kudlaty333 napisał:

steam ~ 50pln) ;p heh Puenta dla leniwych - nie grałeś, bądź ostrożny w osądach ;)


Ten tekst jest jeszcze głupszy niż "nie podoba się, to zrób lepsze". XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi smutno, bo nastawiłem się na dopracowaną pod każdym względem grę. Nie chcę jej przedwcześnie krytykować, bo jak już ktoś wyżej zauważył, nie ocenia się czegoś bazując na opinii innych, ale spadająca szafka wyjątkowo powinna jednak wzbudzić zainteresowanie u strażników. Wyłamany zamek mógłby się sam z siebie nie naprawiać, ale mógłby to zrobić właściciel domu po kilku godzinach. Strzała z liną natomiast mogłaby prawami fizyki wbić się w każdy drewniany element (chyba, że owy element jest hebanowy, ale już nie przesadzajmy z tymi detalami).
Ogólnie świetna recenzja, bardzo przyjemnie się czytało, ale zauważyłem literówkę w którymś z pierwszych akapitów, a mianowicie "Deadly Sahadows" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2014 o 11:22, Mozgotrzep napisał:

Trochę mi smutno, bo nastawiłem się na dopracowaną pod każdym względem grę.


Dzisiaj nie ma co na to liczyć. Niestety w Thief cała para poszła w wizualną stronę gry i "narrację", bo Stefan Roj uznał, że to jest "najważniejsze". Dziwne jest to, że element, na który postawili jest najbardziej krytykowany w recenzjach. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój komentarz jeśli chodzi o wady nowego Thief''a:
...zabity przez magiczny ślizg, ignorujący tarcie - Tu się zgadzam ślizg psuję rozgrywkę
...ale kiepska główna oś fabularna - Zagram zobaczę
...poszatkowanego na drobne obszary - Czy ja wiem w Thief DS też było poszatkowanie na obszary i nie psuło to jakoś bardzo rozgrywki ;P
...i brak reakcji na spadającą szafę - Porażka ;(
...i niewiele miejsca na inwencję graczy - Zobaczy się
...skontrowana przez cudowny unik - Według nie bardzo dobre rozwiązanie dlaczego? Gracze nie będą już biegać z sztyletem po mieście i zabijać każdego na drodze jak to miało miejsce w Thief DS
...i rozrywająca uszy "dynamiczna" - Według mnie muszą być czasem chwilę adrenaliny jak np. w Outlast
...zbyt często przybierających formę tunelu - zobaczymy czy to prawda ;D

Jeśli chodzi o zalety w 100% się zgadzam ale według mnie Thief był, jest i będzie grą nastawioną na skradanie niezależnie jakie drobne czy duże błędy w nim wystąpią.
Ja jestem na tak jeśli chodzi o grę na pewno ją kupię niezależnie od jej ceny.
Jak na razie oceniam ją na 7,1 z tego co wywnioskowałem w liczych artykułach oraz filmach i screenach, ale zagram to zobaczę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2014 o 11:28, przemko12354 napisał:

...skontrowana przez cudowny unik - Według nie bardzo dobre rozwiązanie dlaczego? Gracze
nie będą już biegać z sztyletem po mieście i zabijać każdego na drodze jak to miało miejsce
w Thief DS


Ten śmieszny kordzik w otwartej walce dawał małe szanse. W jedynce i dwójce mieczem spokojnie można było wygrać pojedynek bez otrzymania ran, tutaj raczej każdy strażnik mocno nas poturbuje. No chyba, że zaszlachtujemy znienacka, ale nie różni się to niczym od palnięcia pałką w tył głowy, poza tym, że efekt ma to śmiertelny.

Gra natomiast zawsze pompowała adrenalinę, szczególnie w ostrych momentach bez użycia żadnej "dynamicznej" muzyki, która brzmi po prostu paskudnie w tej grze, choć ambientowe tło jest ładne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować