Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Thief - recenzja

97 postów w tym temacie

> Recenzje są tekstami opiniotwórczymi. Autor przedstawia swoją opinię o grze żeby czytelnik
> mógł sobie wyrobić swoją opnię na temat "czy warto kupić". O to tu właśnie chodzi - żeby
> opisać coś dla ludzi, którzy nie mogą sami sprawdzić i pomóc im zdecydować.
>
> Proponowanie, by ludzie kupowali gry po to by wyrobić sobie opinię i porównać z recenzją,
> pozbawia pisanie recenzji jakiegokolwiek sensu.

Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że każda recenzja jest zabarwiona opinią autora, bo choćby nie wiem jak bardzo się starał to nie będzie obiektywny w stosunku do rzeczy, które się podobają/nie podobają, a które mogą się podobać komuś innemu. To jest jedna recenzja z punktu widzenia kogoś kto spędził trochę czasu zarówno grając we wcześniejsze części jak i inne skradanki. Wiem jednak, że są ludzie, którzy sobie chwalą nową wersję (niekoniecznie twierdząc przy tym, że jest lepsza od starych) i również grali we wcześniejsze wersje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z takimi ocenami niełatwo będzie nowemu Thiefowi zwrócić koszty. Właściwie to już współczuję Eidosowi/SE... choć w sumie solidnie na to zapracowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2014 o 13:06, Jerjerrod napisał:

Po co im współczuć?


Bo żadnemu deweloperowi nie życzę bankructwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skala punktowa skalą punktową, ale faktem jest że w większości recenzji te same rzeczy są chwalone i te same krytykowane. I to niezależnie czy gra dostała "szóstkę" czy "ósemkę". Na przykład nie widziałem recenzji, która chwaliłaby fabułę i znalazłem dosłownie jedną, której autorowi nie podobał się design. Więc oceny ocenami, ale coś na rzeczy jest, jeśli chodzi o elementy które zawodzą i te wykonane poprawne. W gruncie rzeczy panuje wśród recenzentów spora zgoda, niezależnie od oceny.

A co do sensu opierania się na recenzjach - dla mnie jest on ogromny. Otóż jeśli ktoś mnie ostrzeże w recenzji co w grze irytuje i zawodzi, to będąc na to uprzednio przygotowanym często dużo mniej mnie to irytuje gdy już sam gram. Więc paradoksalnie metoda sugestii wcale jak widać działaś nie musi ;p To zresztą jeden z powodów dla których bez wątpienia dam tej grze szanse. Na fajerwerki jednak nie licząc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Porwać się na taką markę i tak spieprzyć sprawę. Niepojęte frajerstwo. Boże, czy Ty to widzisz? Akurat po Eidos się takiej lipy nie spodziewałem. Liczyłem na udany powrót serii w stylu Tomb Raider''a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo widzisz, ta gra jest dobra w tych elementach, na które twórcy nie kładli nacisku. No, szkoda, że AI i dźwięk, jedne z kluczowych elementów oryginałów niedomagają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Bo widzisz, ta gra jest dobra w tych elementach, na które twórcy nie kładli nacisku.
> No, szkoda, że AI i dźwięk, jedne z kluczowych elementów oryginałów niedomagają.


A niby AI w starych Thiefach było dobre? Nie osłabiaj mnie. xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak Ty odnalazłeś punkt zaczepny? Co ma piernik do wiatraka?
Poczekaj, jeszcze raz: "nie grałeś, bądź ostrożny w osądach" i Twoje ''mądrzejsze'': "nie podoba się, to zrób lepsze". Hmmmmmmm w dalszym ciągu nie wiem... Sens w tym, że przyjmujesz punkt widzenia recenzenta w 100% a gdzie własne odczucia? Recenzje gier są bardzo ważne i jak dla mnie służą bardziej do przedstawienia produktu, dopiero w drugiej kolejności jej oceny, która może być różna w zależności od człowieka!
Nieważne co bym napisał i tak nie zrozumiesz tego podejścia, ale wiem, że i tak odpowiesz heh. To jest właśnie piękno forum ;p
Z mojej strony to wszystko, POZDRO GRACZE:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na tamte czasy było znakomite, a i dzisiaj potrafi pozytywnie zaskoczyć, szczególnie w Deadly Shadows, gdzie jest wyczulone na np. otwarte drzwi, znikające przedmioty i inne tego typu rzeczy. Całą resztę można zwalić na to, że jest noc, strażnicy są znudzeni i im się nie chce. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2014 o 14:43, Jerjerrod napisał:

Na tamte czasy było znakomite, a i dzisiaj potrafi pozytywnie zaskoczyć, szczególnie
w Deadly Shadows, gdzie jest wyczulone na np. otwarte drzwi, znikające przedmioty i inne
tego typu rzeczy. Całą resztę można zwalić na to, że jest noc, strażnicy są znudzeni
i im się nie chce. :P


Jedyne na prawdę dobre AI jakie pamiętam to chyba tylko pierwszy " F.E.A.R "
pamiętam, że w grach typu " Gothic 3 " czy " Two World " można było zabić potężnego i silniejszego wroga stojąc w jednym miejscu i strzelając doń z łuku ;) ( w TW " pokonałem " tak potężnego smoka ), choć nie wiem, czy można to zwalić na kark AI, czy były to zwykłe bugi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może od razu daj znać, na czym polega twój problem:
- na tym, że tobie Thief się podoba i nie możesz znieść sytuacji, że inni się zgadzają ze średnią oceną recenzenta?
- czy na tym, że np. kupiłeś grę w pre-orderze i sobie teraz plujesz w brodę. Przy okazji wyśmiewając innych obecnych w tym wątku?
- inna opcja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie da się jednoznacznie stwierdzić po recenzjach czy gra jest dobra czy nie, czy będzie się nam podobać czy nie. No chyba, że nie znosimy np skradanek to od razu wiemy, że gra nastawiona na skradanie raczej nam nie podejdzie. Jest coś w tym, że póki nie zagramy nie możemy powiedzieć czy się podoba czy nie, ale recenzja daje nam tyle informacji żebyśmy mogli zmniejszyć ryzyko wywalenia pieniędzy w błoto. Więc tak czy siak nikt nie ma prawa nikomu zaglądać w portfel, bo to indywidualna decyzja każdego czy kupi teraz, później czy wcale.
Śmieszą natomiast ludzie, którzy po przeczytaniu jednej recenzji chwytają za widły i pochodnie. Właściwie zrobienie reboota jest koszmarem, starym graczom prawie nigdy gra się nie podoba, albo za dużo nowości a jak nie ma nowości to odgrzewany kotlet, bo prawda jest taka, że starzy gracze sami do końca nie mają pomysłu na sequele i rebooty. Ja sam przeżywam katorgę przy każdej próbie stworzenia duchowego następcy TA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pomysł - taka sama formuła jak zawsze, tylko z dużymi mapami, może większymi tłumami ludzi (marzy mi się misja z jakimś dużym bankietem z dużą ilością ludzi) i bardziej cwanym AI, może z wrogami ścigającymi nas dalej, np. po drabinach albo coś w tym stylu. Tutaj naprawdę nie ma co kombinować, wystarczy ulepszyć to, co nie domagało w Deadly Shadows i będzie gra 10/10.

Poczytałem więcej recenzji niż tylko jedną, we wszystkich przewija się motyw, że fabuła jest do kitu (nawet w tych pochwalnych), co jest zresztą prawdą (obejrzałem właśnie wszystkie cutscenki i fragmenty misji), a i była mowa, że fani nie mają czego szukać. Sneaky Bastards bardzo ładnie wypunktowało to wszystko, po tej recenzji już sobie odpuściłem tę grę całkowicie. Może kiedyś zagram, jak dodadzą do płatków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panie, w DS AI jest przesadzone. Czuć sztuczność strażników. Zachowują się nie tak, jakby robili sobie obchód, a tak, jakby grali w kotka i myszkę z kimś, kogo nie widzą, ale o kim wiedzą, że gdzieś tu jest. Zbyt łatwo robią się podejrzliwi. Zupełnie tak, jakby czegoś przewrócić albo otworzyć drzwi nie mógłby któryś z ich kolegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czasami to wiedzą, że "Garrett was here". No i co, taka ich robota, chłopaki robią się nerwowi jak nagle pewnego dnia na ich warcie rzeczy giną częściej niż zwykle. Trzeba też pod uwagę wziąć, że to gra, tutaj jednak potrzebna jest pewna umowność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zakupiłem swój egzemplarz ( pre order z Epiku ) i wydanie gry jest fajne, obok standardowego pudełka z grą mam trójwymiarową tekturkę oraz stellbook, instrukcja obsługi to śmiech na sali, same reklamy, martwią mnie jednak donosy o fatalnej optymalizacji gry, która tnie się nawet na I5 i karcie grafiki z 3 GB VRAM ... mam nadzieję, że szybko to poprawią / naprawią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować