Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Microsoft zapowiada DirectX 12, pierwsze gry wykorzystujące DX12 ukażą się pod koniec 2015 roku

32 postów w tym temacie

Małgorzata Trzyna

Zgodnie z obietnicą, podczas GDC Microsoft zaprezentował DirectX 12. Firma ogłosiła, że będzie on dostępny na komputerach PC, Xboksie One, tabletach, a nawet telefonach.

Przeczytaj cały tekst "Microsoft zapowiada DirectX 12, pierwsze gry wykorzystujące DX12 ukażą się pod koniec 2015 roku" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozytywne zaskoczenie. Byłem pewien, że Nvidia będzie chciała zassać kaskę za wymianę grzałek, a tu support jest dobre cztery lata wstecz (aż do serii GF 4xx). W moim wypadku i tak bez wymiany grzałki się nie obejdzie, ale i tak miło, że nie ma musu wyrzucać obecnie dostępnego sprzętu na śmietnik.

Cóż myliłem się, no ale każdemu wolno :)

ps. Gdyby nowa Forza na PC nie była tylko tech-demem to pokusiłbym się o wymianę grzałki, ale tak to na razie nie ma takiej potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze Nvidia musiala walczyc o obsluge dx12 na starych kartach.. Czemu? Kto normalny kupilby dzis karty nvidia 780, 780ti, Titan, Titan Black, 790 etc w niektorych przypadkach cena jest od 2 do 4+ tysiecy wiedzac ze za rok bedzie musial je wymienic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2014 o 15:42, Flagun napisał:

Ciekawe czy CDP Red w Wiedzminie 3 doda obsługę DX 12. Może nawet dlatego ogłosili przesunięcie
terminów ;)


Raczej to wątpliwe. Wyraźnie jest w tekście napisane, że pierwsze gry obsługujące DX12 mają pojawić się pod koniec 2015. Luty 2015 to nie koniec roku.
Poza tym, na tę chwilę, inwestycja zasobów w poprawianie renderera tak żeby wykorzystywał DX12 to strata czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2014 o 18:36, Phobos_s napisał:

Poza tym, na tę chwilę, inwestycja zasobów w poprawianie renderera tak żeby wykorzystywał DX12 to strata czasu.


Silnik jest rozwijany niezależnie od gry, więc inwestycja w Red Engine to nie jest strata czasu. Zwłaszcza że trwają jednoczesne prace nad Cyberpunkiem 2077, który prawdopodobnie ukaże się dopiero w 2016 roku. Wiedźmin 3 oczywiście nie załapie się na DX12, bo luty 2015 to po prostu zbyt wcześnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam kupować kolejnego(pewnie sukcesywnie gorszego) Windowsa i kartę graficzną za blisko 1000zł żeby mieć DX12?
To ja przepraszam bardzo... dokładam 300zł i mam PS4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2014 o 21:25, PoNgOoO napisał:

Silnik jest rozwijany niezależnie od gry, więc inwestycja w Red Engine to nie jest strata
czasu. Zwłaszcza że trwają jednoczesne prace nad Cyberpunkiem 2077, który prawdopodobnie
ukaże się dopiero w 2016 roku. Wiedźmin 3 oczywiście nie załapie się na DX12, bo luty
2015 to po prostu zbyt wcześnie.


Dlatego napisałem jedynie o rendererze - w domyśle tym działającym w W3 - a nie o całym RedEngine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2014 o 21:51, kris090 napisał:

Mam kupować kolejnego(pewnie sukcesywnie gorszego) Windowsa i kartę graficzną za blisko
1000zł żeby mieć DX12?
To ja przepraszam bardzo... dokładam 300zł i mam PS4


Woooow.... Moj laptop z zeszlego roku ma wieksza moc obliczeniowa.... Niestety ale konsole spowalniaja postep gier przez swoje ograniczenia. Nikt nie robi gier ktore beda dzialac TYLKO na PC optymalnie BO TRACA KLIENTOW KONSOLOWYCH KTORYCH JEST DUZO. A robienie dwoch bardzo roznych wersji nie dosc, ze bardzo zwieksza koszty to psuje wizerunek firmy "bo ona faworyzuje".....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.03.2014 o 01:34, frog8606 napisał:

Woooow.... Moj laptop z zeszlego roku ma wieksza moc obliczeniowa....

A świstak zawija je w te sreberka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Microsoft jak zawsze na propsie, nie ma kart wykorzystujacych DX 12 ale oni chcą wydawać
> gry wykorzystującego go... Genius...

Akurat to API wprowadza przede wszystkim usprawnienia w narzucie API na CPU i karty kompatybilne z DX11 będą w pełni funkcjonować z nowym API. Przeczytaj pierw newsa, a potem pisz ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.03.2014 o 02:50, hydzior napisał:

Akurat to API wprowadza przede wszystkim usprawnienia w narzucie API na CPU i karty kompatybilne
z DX11 będą w pełni funkcjonować z nowym API. Przeczytaj pierw newsa, a potem pisz ...


Dobrze że znajdują sie tacy "wybitni" ludzie jak ty którzy zawsze mi wyjaśnią... Bo sam no nie umiem czytać... Przeczytałem i zobaczymy jak ta kompatybilnośc im wyjdzie... Po 2 pisać to oni sobie mogą, XOne też miał być cudem technologicznym a jedyne co się polepszyło to hmm lekko grafika która od PS4 i komputerów to odstaje jak nieuczesany włos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super, kupiłem kartę w grudniu i już się sypie, niech ATI lepiej też postara się o wsparcie Dx12 przez karty z Dx11... bo nowej karty ATI już nie kupię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować