Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Pecetowa wersja Dark Souls II również nie będzie wyglądać jak na starym demie z TGS

78 postów w tym temacie

> aż się musiałem zalogować...
> jak widzę: "smutek", "preorder anulowany" i inne bzdury to faktycznie nic tylko grafa
> się liczy. a to że gra zbiera bardzo wysokie oceny i pretenduje do gry roku to już nie
> jest ważne...
> a ja nieraz wracam np do gothica 2, gra już leciwa, grafika nie dzisiejsza, ale klimat
> i fabuła - genialne!

Nie no jesteś jedynym tru oldskulem i potrafisz docenić "piękno" gry.
Pomijając to, że dajesz się kopać w dupsko przez twórców.

"a to że gra zbiera bardzo wysokie oceny i pretenduje do gry roku to już nie jest ważne... "
Czyli, że mam biec do sklepu? Bo dla mnie DS2 to ten sam gamplay w tej samej oprawie z nowa fabułą.

Wszyscy oczekiwali postępu i innowacji, mieli prawo, ale zostali oszukani i zbyci ładnymi słówkami.

PS: Dla mnie to jest zawód roku a WD może do niego również dołączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2014 o 17:30, adam_wielki napisał:

Bardzo minimalny.


Moim zdaniem, jednak ma weźmy, np. gry z serii " Metro ", tam oprawa graficzna a szczególnie gra światła i cienia robi mega klimat S.T.A.L.K.E.R.y też do brzydkich gier nie należały ( zwłaszcza " Czyste Niebo " ) Bioshocki i Batmany też wiele zawdzięczają UE3 i jego dobrym wykorzystaniu, podobnie GoW
itp. itd. dziś ponownie przeszedłem demo " Dragon Dogma " i nawet ta gra prezentuje się o niebo lepiej, niz DS II i mając wybór, wolę sobie zakupić właśnie DD w pełnej wersji wraz z dodatkiem a DS II zakupię w jakiejś promocji lub w taniej serii, podobnie jak jedynkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>> A czy oprawa graficzna nie ma wpływu na klimat gry?.

Dnia 25.03.2014 o 17:30, adam_wielki napisał:

Bardzo minimalny.


Chyba żartujesz. Grafika ma ogromny wpływ na kształtowanie atmosfery - i nie mówię tu o ilości efektów, shaderów i nie-wiadomo jakiej rozdzielczości. Mówię o koncepcjach artystycznych, o opracowaniu plastycznym, o projektach postaci, architektury, przyrody, ekwipunku etc.


@Zadymek

M.in. muzyka, efekty dźwiękowe, nagrania dialogowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyrównali w dół, tłumaczenie wszystkiego pochodnią jest epickie ;D

Czekam na pierwsze sprawozdania z jakości tego portu. Będzie się działo. GAF pewnie oszalał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2014 o 17:36, Dadziol20 napisał:

Grafika jest ważna i od kiedy pamiętam zawsze tak było. To był i jest nadal wyznacznik
rozwoju technologicznego w tej branży. Gadanie, że w grach grafika się nie liczy jest
śmieszne od kiedy wprowadzono w grach komputerowych ten element. Książki też mają fabułę
i klimat, jeżeli są dobrze napisane, a grafiki nie mają.


Mam rozumieć , że grafike w grach wprowadzono od niedawna. Grafika w grach nie jest ważna. Mnie nie rusza dodanie jakiegoś kurzu do gry , czy innych zbędnych rzeczy , aby tylko obciążyć mojego pieca , a w rezultacie nawet tego nie zauważyć. Najważniejsza jest fabuła i klimat gry , gdyby wychodziły tak klimatyczne gry z dobrą fabułą jak kiedyś pomimo , że grafika byłaby średnia nadal bym olał tą badziewną papke technologiczną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2014 o 17:42, Vojtas napisał:

Chyba żartujesz. Grafika ma ogromny wpływ na kształtowanie atmosfery - i nie mówię tu
o ilości efektów, shaderów i nie-wiadomo jakiej rozdzielczości. Mówię o koncepcjach artystycznych,
o opracowaniu plastycznym, o projektach postaci, architektury, przyrody, ekwipunku etc.

Tylko że to jest design artystyczny a nie technikalia.

Anyway panowie, najważniejszy w grze jest gameplay. Bez tego gra jest najzwyczajniej w świecie słaba i silnik z niewiadomo jakimi efektami jej nie pomoże. Akurat DS2 gameplay''em się ratuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2014 o 17:46, adam_wielki napisał:

Mam rozumieć , że grafike w grach wprowadzono od niedawna. Grafika w grach nie jest ważna.
Mnie nie rusza dodanie jakiegoś kurzu do gry , czy innych zbędnych rzeczy , aby tylko
obciążyć mojego pieca , a w rezultacie nawet tego nie zauważyć. Najważniejsza jest fabuła
i klimat gry , gdyby wychodziły tak klimatyczne gry z dobrą fabułą jak kiedyś pomimo
, że grafika byłaby średnia nadal bym olał tą badziewną papke technologiczną.


Fabuła w grach jest dosyć nowym elementem i czy ważnym? Kiedyś gry jej nie posiadały, albo w szczątkowych ilościach w formie obrazkowej/tekstowej i mimo wszystko ludzie świetnie się bawili. Głównie liczył się gameplay i grafika. Sam pamiętam jako brzdąc przesiadając się z amigi 500 na PC pierwszy raz grając w wolfenstaina jak mi kopara opadła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też się dyskusja rozwinęła na temat czy grafika jest ważna czy nie. Przecież tu nie o to chodzi. Nie ważne czy w Dark Souls 2 grafika jest ładna czy nie. Chodzi o zwykłe oszustwo, gdzie promowano DS2 właśnie z tą grafiką. Nawet na oficjalnej stronie, grę wciąż promują screeny z grafiką z targowego dema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może chociaż zoptymalizowana będzie normalnie, a nie jak jedynka... I może padem da się tez grać! Choć nie wiem czy nie wymagam zbyt wiele....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o tą muzę, której to nie słyszę (poza boss battle), efekty dźwiękowe "jak w każdej porządnej produkcji fantasy" i amatorski voice acting? Tak, w sumie coś w tym jest ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2014 o 18:24, Dandzialf napisał:

Też się dyskusja rozwinęła na temat czy grafika jest ważna czy nie. Przecież tu nie o
to chodzi. Nie ważne czy w Dark Souls 2 grafika jest ładna czy nie. Chodzi o zwykłe oszustwo,
gdzie promowano DS2 właśnie z tą grafiką. Nawet na oficjalnej stronie, grę wciąż promują
screeny z grafiką z targowego dema.


Moim zdaniem, ważny jest i gameplay i fabuła i oprawa graficzna i art design, problem w tym, żeby te wszystkie aspekty zostały rozłożone po równo, a nie żeby gra broniła się tylko fabułą lub tylko grafiką, gdyż:

- gdyby chodziło tylko o fabułę to gralibyśmy w same gry tekstowe
- gdyby ważna była tylko grafika, gralibyśmy w same " strzelanki "

każdy element dobrej gry powinien być elementem równoważnym,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2014 o 19:00, lis_23 napisał:

każdy element dobrej gry powinien być elementem równoważnym,

W idealnym świecie, tak. Ale budżet jest ograniczony, zdolności devów też, czas a także sam skład ekipy tworzącej produkcję. Gdzieś ciąć trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2014 o 17:51, Henrar napisał:

Tylko że to jest design artystyczny a nie technikalia.


Sugerujesz, że elementy te nie mogą koegzystować i współdziałać na rzecz budowania szeroko pojętego klimatu? Proszę uprzejmie, artyści stworzyli pewną lokalizację z myślą o grze świateł i cieni, programiści zmuszeni byli zmienić w linijce kodu warość "1" na "0". Rezultat?
http://i.minus.com/ibjHr8JJQohPlS.gif
http://i.minus.com/iJGDyTTFozWoc.gif
Zabrakło wsparcia technologii i... aspekt artystyczny grafiki ucierpiał w porażający wręcz sposób.

Dnia 25.03.2014 o 17:51, Henrar napisał:

Anyway panowie, najważniejszy w grze jest gameplay. Bez tego gra jest najzwyczajniej
w świecie słaba i silnik z niewiadomo jakimi efektami jej nie pomoże. Akurat DS2 gameplay''em
się ratuje.


Zapytam: jaki ma to związek z toczącą się dyskusją? Nikt walorów serii nie neguje, mówimy natomiast o praktykach, na które nie powinno być przyzwolenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak narzekacie, jakby Dark Souls II graficznie i technologicznie byl na poziomie pierwszych gier na akceleratory 3D. Litosci.
Gra IMHO wyglada calkiem niezle i nie wiem po co ten placz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.03.2014 o 19:06, Principes napisał:

Sugerujesz, że elementy te nie mogą koegzystować i współdziałać na rzecz budowania szeroko
pojętego klimatu? Proszę uprzejmie, artyści stworzyli pewną lokalizację z myślą o grze
świateł i cieni, programiści zmuszeni byli zmienić w linijce kodu warość "1" na "0".
Rezultat?
http://i.minus.com/ibjHr8JJQohPlS.gif
http://i.minus.com/iJGDyTTFozWoc.gif
Zabrakło wsparcia technologii i... aspekt artystyczny grafiki ucierpiał w porażający
wręcz sposób.

Przypomniało mi to premierę RE4 na pc gdzie ludzie co portowali grę tak jakby zapomnieli cieni. Z czym że jakoś potrafili to naprawić w 1 malutkim patchu i nagle z szarych lokacji (dolny gif) wszystko nabrało klimatu, nie wspominając nawet jak potem dopracowali to moderzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2014 o 19:06, Principes napisał:

Sugerujesz, że elementy te nie mogą koegzystować i współdziałać na rzecz budowania szeroko
pojętego klimatu?

Nie, tego nie sugeruję.

Dnia 25.03.2014 o 19:06, Principes napisał:

Proszę uprzejmie, artyści stworzyli pewną lokalizację z myślą o grze
świateł i cieni, programiści zmuszeni byli zmienić w linijce kodu warość "1" na "0".

Żeby to takie proste było, by zmienić wartość z 1 na 0 (tam pomijam kwestię programistyczną, to jeszcze trzeba przetestować).

Dnia 25.03.2014 o 19:06, Principes napisał:

Rezultat?
http://i.minus.com/ibjHr8JJQohPlS.gif
http://i.minus.com/iJGDyTTFozWoc.gif
Zabrakło wsparcia technologii i... aspekt artystyczny grafiki ucierpiał w porażający
wręcz sposób.

Owszem, ale to jest też kwestia dogadania się programistów z artystami i lead designerem. IMO dało się ten model oświetlenia uprościć na tyle, by na starych konsolach chodził. Tutaj wygląda najzwyczajniej w świecie na wycięty.

Dnia 25.03.2014 o 19:06, Principes napisał:

Zapytam: jaki ma to związek z toczącą się dyskusją?

Jak zobaczysz na dyskusję, to tutaj komentarze mówią o tym, co w grach najważniejsze (i na takowy odpisywałem).

Dnia 25.03.2014 o 19:06, Principes napisał:

Nikt walorów serii nie neguje, mówimy natomiast o praktykach, na które nie powinno być przyzwolenia.

Tego akurat w komentarzu, na który odpisywałem, nie było :P I tak, bullshoty nie powinny być pokazywane, albo chociaż powinny być oznaczane w odpowiedni sposób. I przede wszystkim - każdy materiał powinien mieć oznaczenie, że wszystko może się zmienić i może być downgrade zanim gra wejdzie w ostatnią fazę produkcji. Niestety, ale taki jest proces developerski. Cięcia zawsze nastąpią. To rozumiem. Potępiam natomiast bullshoty i zarzekanie się, że wersja finalna będzie wyglądać tak jak demo targowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2014 o 19:00, lis_23 napisał:

Moim zdaniem, ważny jest i gameplay i fabuła i oprawa graficzna i art design, problem
w tym, żeby te wszystkie aspekty zostały rozłożone po równo, a nie żeby gra broniła się
tylko fabułą lub tylko grafiką, gdyż:

- gdyby chodziło tylko o fabułę to gralibyśmy w same gry tekstowe
- gdyby ważna była tylko grafika, gralibyśmy w same " strzelanki "


No ok... ale w jaki sposób to odnosi się do sensu mojej wypowiedzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2014 o 18:53, zadymek napisał:

Chodzi o tą muzę, której to nie słyszę (poza boss battle),


Umiejętne wypełnienie gry ciszą i muzyką w różnych proporcjach przecież również składa się na budowanie klimatu.

Dnia 25.03.2014 o 18:53, zadymek napisał:

efekty dźwiękowe "jak w każdej
porządnej produkcji fantasy"


Czyli co w nich złego? oO

Gdyby efekt dźwiękowy uderzenia miecza zastąpiono np. dźwiękiem szczotki uderzanej o poduszkę odbiłoby się to na klimacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"The first Dark Souls was adapted from consoles to PC – this time, it''s the opposite. The PC version serves as the base," - Miyazaki

Oczywiście, to PC nie poradził sobie z zaawansowaną grafiką - stąd uboga wersja konsolowa ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować