Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Facebook przejmie Oculus VR za około 2 miliardy dolarów

34 postów w tym temacie

Zastanawia mnie na czym Facebook zarabia. Na reklamach? Aż tyle pieniędzy, że mogą sobie co kilka miesięcy robić zakupy liczone w miliardach? Przecież wszyscy wiemy jakie ludzie mają nastawienie do reklam - zło, AdBlock i uprzykrzanie życia. Kliknięcie w reklamę tylko jakimś horrendalnym zbiegiem okoliczności. Gdzie jest to miejsce na świecie, gdzie ludzie kochają reklamy i klikają w nie i faktycznie przynosi to zyski reklamodawcom?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Setki gier i zawarte w nich mikrotransakcje, giełda, biznesy Zuckerberga napędzające współpracę Facebooka z resztą świata, opłacanie postów reklamowych wyświetlanych u części użytkowników, reklamy widoczne w prawej kolumnie (także mające swoją niemałą cenę).

Trochę tego jest.

No i nie zapominajmy o setkach milionów przejętych z akcji "Daj lajka, a biedni dostaną pieniądze".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oculus z założenia miał być jak najtańszy by każdy mógł sobie na niego pozwolić. Twórcy zarzekali się, że zysk dla firmy na każdej sztuce miał być minimalny. Teraz, gdy fejsbug władował w to 2 miliardy $, będzie musiał sobie odkuć na cenie, by inwestycja się zwróciła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości jaką rolę odegrają VR w tej generacji? Dobrze, że Sony chce być w tym pionierem a nie czekać na rozwój wypadków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakładam oculusa, loguje się na fejsbucza i już śmigam po wirtualnym pokoju pełnym dawnych znajomych z liceum. Piękna wizja, któż z nas o tym nie marzy:D
Coming soon ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Zakładam oculusa, loguje się na fejsbucza i już śmigam po wirtualnym pokoju pełnym dawnych
> znajomych z liceum. Piękna wizja, któż z nas o tym nie marzy:D
> Coming soon ;-)

A pokój pełen "lokowanych produktów" od reklamodawców.
Do tego Occulus zapisuje na serwerach twoje dane biometryczne jak np. skan siatkówki oka oraz mierzy twoją reakcję na różne bodźce, coby facebook i reklamodawcy wiedzieli co cię kręci albo denerwuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak na ludzi narzekających na analityków, że "wróżą z fusów bez żadnych danych", to strasznie tutaj wróżycie z fusów bez żadnych danych, ba, nawet wbrew danym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie zrob ;).

Oculus zakupiony przez FB? Ode mnie kasy juz nie dostana. Zostaja inne urzadzenia - od Sony np. Podobno tez Razer tworzy wlasny sprzet (choc tutaj sie obawiam, ze bedzie jak zwykle - slaby sprzet za kupe kasy ;) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować