Zaloguj się, aby obserwować  
Wojman

Age of Wonders III - temat ogólny

62 postów w tym temacie

Dnia 06.04.2014 o 19:40, Ring5 napisał:

czy jest (lub ma być) jakieś demo? Sprawdzałem na Steamie, ale nic o tym nie wspominają, znalazłem kilka postów (m.in. na oficjalnym forum), ale są raczej stare i bez konkretnych odpowiedzi. Chętnie bym grę wypróbował, tak jakoś mi się z Master of Magic kojarzy, a MoM zeżarł mi spory kawałek życia.

Na pewno była beta z jakąś okrojoną kampanią czy misją ale dema z tego co widzę chyba nie ma (co niestety jest normą w dzisiejszych czasach). Proponuję Ci abyś wszedł na youtube i obejrzał sobie parę gameplayów zrobionych przez graczy, co prawda nie sprawdzisz w ten sposób jak gra będzie Ci chodziła ale będziesz mógł sobie obejrzeć jak wygląda w czasie rozgrywki a nie tylko na materiałach promocyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak dokładnie działa zdolność arcydruida "zaprzyjaźnienie się ze zwierzęciem"?
w poradniku stoi, że wszelkiej maści zwierzęta (w tym podane są pająki) mogą przejść do mojej armii.

jestem w 2 misji kampanii Dworu Elfów - na początku mapy, na pustyni, jest piękna ekipa pająków - nijak nie mogę się z nimi zaprzyjaźnić. Mam info podczas walki "nie można użyć przeciwko temu celowi"?
coś robię nie tak? czy w poradniku jest błąd?

btw: znalazłem takiego buga, że jeśli poddamy bitwę, w której jest min. dwóch bohaterów, którzy nie mogą zginąć (warunek) to gra wywala się do pulpitu :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.04.2014 o 17:42, moonman napisał:

jestem w 2 misji kampanii Dworu Elfów - na początku mapy, na pustyni, jest piękna ekipa pająków - nijak nie mogę się z nimi zaprzyjaźnić. Mam info podczas walki "nie można użyć przeciwko temu celowi"?
coś robię nie tak? czy w poradniku jest błąd?

Może to być albo błąd w poradniku albo niedoprecyzowanie że nie chodzi o wszystkie pająki. Nie wybrałem tej umiejętności ale podejrzewam że działa tylko na jednostki zakwalifikowane jako "zwierzęta" podczas gdy przynajmniej część pająków jest traktowana jako "potwory" (tak samo jest zresztą z wilkami i dzikami - ich potężniejsze magiczne odmiany są określane jako potwory a nie zwierzęta). Przed bitwą możesz sobie wyświetlić karty z cechami jednostek wroga i najlepiej by było gdybyś tam sprawdził do jakiej grupy są zaliczane pająki z którymi walczysz.

Dnia 07.04.2014 o 17:42, moonman napisał:

btw: znalazłem takiego buga, że jeśli poddamy bitwę, w której jest min. dwóch bohaterów, którzy nie mogą zginąć (warunek) to gra wywala się do pulpitu :/

Ja zawsze mam takich bohaterów w jednej armii i wielokrotnie poddałem bitwy w których uczestniczyła nawet trójka takich i zawsze w rezultacie poprawnie wyświetliło mi się menu przegrania misji. Nie wiem co może wywoływać taki błąd ale najwyraźniej nie występuje on zawsze i jest uzależniony od czegoś jeszcze (np. wersji językowej, zalogowania w Triumph, jakiegoś programu działającego w tle czy coś w tym stylu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Karharot thx!
masz rację. musi być w opisie postaci, ze to jest "zwierzę", nie "potwór". Chociaż już mogę rzucać urok podczas bitwy, to jeszcze mi się nie udało zaprzyjaźnić.

Wyjścia do pulpitu faktycznie się skończyły, nie wiem co było powodem, ale przeszło samo z siebie :)

ps. gra jest genialna!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem w drugiej misji elfów.
Jedna rzecz mi się nie podoba. Misje zaczynamy z nowym głównym bohaterem, poprzedni wszystko ma zresetowane. Badania jakie robiliśmy wcześniej nie istnieją, jedyną pozostałością są niektóre czary w skillach herosa za które musimy płacić punktami rozwoju gdzie koszt to nawet 15 punktów. O czym nawet nie jesteśmy informowani, przekonałem się o tym przy pierwszej walce gdy okazało się że heros nie ma bonusów ani zwiększonego życia. Zobaczymy jak to będzie dalej, ale ten pomysł kompletnie mi nie pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2014 o 12:21, Kajdorf napisał:

Jestem w drugiej misji elfów.
Jedna rzecz mi się nie podoba. Misje zaczynamy z nowym głównym bohaterem, poprzedni
wszystko ma zresetowane. Badania jakie robiliśmy wcześniej nie istnieją, jedyną pozostałością
są niektóre czary w skillach herosa za które musimy płacić punktami rozwoju gdzie koszt
to nawet 15 punktów. O czym nawet nie jesteśmy informowani, przekonałem się o tym przy
pierwszej walce gdy okazało się że heros nie ma bonusów ani zwiększonego życia. Zobaczymy
jak to będzie dalej, ale ten pomysł kompletnie mi nie pasuje.


Błąd, dopiero teraz zauważyłem tam powinno być 5 punktów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja twierdze,że 70zł w błoto wywaliłem nawet zbratem przez neta nie mogę zagrać,wystarczyło napisać multi nie obsługuje internetu mobilnego i tytuł bym szerokim łukioem ominą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak się dzieje zawsze gdy bohater/ka zmienia status z głównego na poboczny i na odwrót (jeśli ten status się nie zmienił to skille się nie resetują). Wynika to z tego że poboczne postacie mogą się rozwijać jedynie poprzez inwestowanie punktów umiejętności z awansów podczas gdy postać główna część skilli zdobywa przez badania naukowe (i w rezultacie zawsze jest - i ma być - dużo bardziej rozwinięta niż poboczne).
Mi też średnio to przypadło do gustu (już sama zmiana głównej postaci trochę utrudnia zagłębienie się w fabułę opowiadaną z jej perspektywy) ale przynajmniej dostajemy punkty do ponownego rozdysponowania więc zamiast patrzeć na to jak na stratę skilli wykorzystaj tą okazję do pominięcia tych które się wcześniej nie przydały i wybrania innych. Co do tego że umiejętności odkryte w badaniach naukowych nie przechodzą z nami do następnej misji to jest to nie do uniknięcia, misje nie mają żadnego ograniczenia czasowego i jeśli chcesz możesz opracować dokładnie wszystko co sprawiłoby że bohater byłby o wiele za potężny. Zwłaszcza jeśli w następnej misji była możliwość wytrenowania drugiego bohatera w ten sposób i późniejszego używania ich jednocześnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To mogli zrobić tak jak było w poprzednich częściach. Badania wprowadzać stopniowo. Jest przecież stopniowanie umiejętności to dlaczego z tego nie skorzystali? A tutaj to wygląda jak zlepek pojedynczych misji połączonych fabułą. Obecna cześć zbyt bardzo kojarzy mi się z Cywilizacją. Chyba nawet wiem o czym będzie trzecia część, bo mam w drużynie herosa Orka. Czyli kolejny reset.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.04.2014 o 11:36, Kajdorf napisał:

A tutaj to wygląda jak zlepek pojedynczych misji połączonych fabułą.

Prawda. Choć mnie osobiście bardziej niż drzewko technologii (które mogę sobie odkrywać na nowo, zwłaszcza że zestaw skilli w nim różni się pomiędzy klasami) męczy to rozwijanie miast które również trzeba przeprowadzać od zera tyle że inaczej niż w przypadku drzewka technologii zamiast misja x 1 mamy misja x ilość miast co bardzo szybko staje się monotonnym powtarzaniem dokładnie tego samego procesu (do tego z niezrozumiałych dla mnie powodów kliknięcie o powiadomieniu o festiwalu w danym mieście otwiera okno tego miasta co sprawia że widzimy je jeszcze częściej). Przy pierwszej misji mi to zupełnie nie przeszkadzało ale przy każdej kolejnej mam wrażenie że po każdym coturowym przemieszczeniu armii (co jest rzeczą istotną i ciekawą) muszę poświęcić parę długich chwil na przekopywanie się przez tonę spamerskich powiadomień wysyłanych przez miasta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie to samo denerwuje, brak mi jest automatycznego budowania wg listy. Zwłaszcza na dużych mapach gdzie zakłada się sporo miast. Przydałaby się opcja ustawienia powiadomień i zapisywania kolejki budynków.

Co mnie akurat teraz z deka wkurzyło to walka bohaterów. Gdy ja stracę swojego to jest od razu przegrana walka pomimo tego że on może odradzać się w stolicy, a gdy zabiję przeciwnika to on dalej walczy. Nie wiem od czego to zależy, ale wydaje mi się że w fabule może odradzać się tylko "główny", czyli ten co właśnie opowiada historie. Śmierć pozostałych to automatyczna porażka. Jak dla mnie w tym momencie traci całkowity sens robienia herosów na walkę, gdyż jest zbyt duże ryzyko utraty boha. To jest dla mnie bardzo duży minus, bo lubię mieć w drużynie jednego zrobionego pod walkę wręcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2014 o 01:43, Kajdorf napisał:

Co mnie akurat teraz z deka wkurzyło to walka bohaterów. Gdy ja stracę swojego to jest od razu przegrana walka pomimo tego że on może odradzać się w stolicy, a gdy zabiję przeciwnika to on dalej walczy. Nie wiem od czego to zależy, ale wydaje mi się że w fabule może odradzać się tylko "główny", czyli ten co właśnie opowiada historie. Śmierć pozostałych to automatyczna porażka.

Tak, jedynie główny bohater się odradza a ponieważ każda misja w kampanii przydziela osobnego questa dla każdego bohatera pobocznego żądając abyś utrzymał go przy życiu ich śmierć jest jednoznaczna z porażką. Ja takich bohaterów pobocznych trzymam w kupie razem z pełnymi armiami tak aby mogli się wzajemnie wspierać i ochraniać, w ten sposób traci się co prawda możliwość używania ich w kilku różnych miejscach ale przynajmniej nie są już słabym punktem nad którym trzeba się trząść a tak skoncentrowane armie mogą być efektywnie wykorzystana do zdobywania najlepiej bronionych miast lub też obrony jakiejś własnej strategicznie ważnej lokacji. Wydaje mi się też że w patchu który niedawno wyszedł była wzmianka że zaklęcie opóźnionego wskrzeszenia (nie pamiętam jak się nazywa ale to to które przywraca jednostkę do życia po bitwie pod warunkiem że to Ty jesteś zwycięzcą) jest poprawnie uwzględniane przez grę i gra nie jest już automatycznie przegrana jeśli bohater który zginął jest pod wpływem tego zaklęcia.

Dnia 11.04.2014 o 01:43, Kajdorf napisał:

Jak dla mnie w tym momencie traci całkowity sens robienia herosów na walkę, gdyż jest zbyt duże ryzyko utraty boha. To jest dla mnie bardzo duży minus, bo lubię mieć w drużynie jednego zrobionego pod walkę wręcz.

Jeśli władujesz wszystkie punkty w pancerz, życie, walkę wręcz i odporności oraz dasz jakieś itemki ochronne do ekwipunku to wciąż możesz stworzyć bardzo wytrzymałego bohatera który będzie mógł się równać z jednostką IV poziomu - taki bohater (zwłaszcza z umiejętnością first strike) może spokojnie związać walką 2-3 niskolevelowe jednostki lub jedną IV poziomu i wygrać (zwłaszcza jeśli go wesprzesz dodatkowymi zaklęciami ochronnymi lub leczącymi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest limit max, bo ja inwestuje do momentu aż rozwój kosztuje 5 pkt. Rano przed wyjściem do roboty znalazłem dwa fajne przedmioty, tylko nie wiem jeszcze czy działają w walce czy na mapie ogólnej. Łącznie regeneracja życia 20pkt co ture. Akurat wróciłem z pracy to przetestuje :)

W 3 misji zaczyna się historią goblina, ale nie wiem skąd on się wziął. Spotkałem tylko bohatera orków i sądziłem że to jego będzie historia. A ten goblin skąd się urwał? Gdzieś go pominąłem, zabiłem przypadkowo bo za chiny go nie kojarze z fabuły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2014 o 23:37, Kajdorf napisał:

Jaki jest limit max, bo ja inwestuje do momentu aż rozwój kosztuje 5 pkt.

Teraz na początku 4 misji po zrestetowaniu skilli na próbę wydałem wszystkie dostępne punkty na życie i po nabiciu 110 HP kolejny upgrade z tej kategorii wciąż był na liście. Wnioskuję z tego że górnego limitu nie ma i te powtarzalne ulepszenia można wykupywać w nieskończoność (choć w pewnym momencie po prostu przestaje to być opłacalne).

Dnia 11.04.2014 o 23:37, Kajdorf napisał:

Rano przed wyjściem do roboty znalazłem dwa fajne przedmioty, tylko nie wiem jeszcze czy działają w walce czy na mapie ogólnej. Łącznie regeneracja życia 20pkt co ture. Akurat wróciłem z pracy to przetestuje :)

Powiedz co Ci z tego wyjdzie :) Też mam takie bonusy i z opisu wynika że to działa w bitwie (używany jest termin "tury" a nie "dni") ale nieważne ile razy obiecywałem sobie że to sprawdzę zawsze o tym zapominałem w bitwie :(

Dnia 11.04.2014 o 23:37, Kajdorf napisał:

W 3 misji zaczyna się historią goblina, ale nie wiem skąd on się wziął. Spotkałem tylko bohatera orków i sądziłem że to jego będzie historia. A ten goblin skąd się urwał? Gdzieś go pominąłem, zabiłem przypadkowo bo za chiny go nie kojarze z fabuły.

Przyłącza się on do Ciebie na samym początku 2 misji na otwartej przestrzeni pomiędzy pierwszym miastem przeciwnika na zachodzie i zejściem do podziemi na południowym-wschodzie, masz tam krótką rozmowę z nim w której mówi że czekał na jakiś znak i że to Ty jesteś tym znakiem więc za Tobą podąży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2014 o 00:00, Karharot napisał:

Powiedz co Ci z tego wyjdzie :) Też mam takie bonusy i z opisu wynika że to działa w
bitwie (używany jest termin "tury" a nie "dni") ale nieważne ile razy obiecywałem sobie
że to sprawdzę zawsze o tym zapominałem w bitwie :(


Działa tylko na mapie ogólnej. Dlatego się zastanawiałem czy to napewno w walce. Zobacz że w dolnym lewym menu masz podane liczbę tur, a nie dni. ;)

Dnia 12.04.2014 o 00:00, Karharot napisał:

Przyłącza się on do Ciebie na samym początku 2 misji na otwartej przestrzeni pomiędzy
pierwszym miastem przeciwnika na zachodzie i zejściem do podziemi na południowym-wschodzie,
masz tam krótką rozmowę z nim w której mówi że czekał na jakiś znak i że to Ty jesteś
tym znakiem więc za Tobą podąży.


No to już wiem kto to. Zabiłem go na samym początku. Chodził taki po mapie i nic nie robił, wiec podjechałem armią z druidem i go usunąłem :P

Ech, coraz mniej podoba mi się ta kampania. 3 misja jest bez druida, gdybym wiedział to bym wszystkie przedmioty mu zabrał. A tak sporo rzeczy przepadło, najbardziej żałuje tej wywerny na której on jeździł. Mam tylko orka i goblina, druid pewnie został na poprzedniej mapie przypilnować rozwoju wiosek Drakonów. A co ciekawe tym razem nie mam zresetowanych punktów awansu na herosie, czyżby błąd? Ale w takim razie co było bładem : reset czy jego brak :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2014 o 01:33, Kajdorf napisał:

Działa tylko na mapie ogólnej. Dlatego się zastanawiałem czy to napewno w walce. Zobacz że w dolnym lewym menu masz podane liczbę tur, a nie dni. ;)

Dzięki za info :) Trochę szkoda ale umiejętność i tak jest przydatna :)

Dnia 12.04.2014 o 01:33, Kajdorf napisał:

No to już wiem kto to. Zabiłem go na samym początku. Chodził taki po mapie i nic nie robił, wiec podjechałem armią z druidem i go usunąłem :P

Nie mogłeś. Jego nawet nie ma na mapie dopóki nie przekroczysz pewnej linii a jak już to zrobisz to od razu odpala się dialog który go przyłącza i robi z niego questowego bohatera. Jeśli masz jakiegoś sejwa z drugiej misji to go załaduj i zobacz czy nie obsadziłeś Nomlika w garnizonie jakiegoś miasta czy coś. Jeśli nigdzie go nie ma to znaczy że wystąpił jakiś bug.

Dnia 12.04.2014 o 01:33, Kajdorf napisał:

Ech, coraz mniej podoba mi się ta kampania. 3 misja jest bez druida, gdybym wiedział to bym wszystkie przedmioty mu zabrał. A tak sporo rzeczy przepadło, najbardziej żałuje tej wywerny na której on jeździł.

Spoiler

Wróci wraz z wywerną w 4 misji więc nie się przejmuj.

Dnia 12.04.2014 o 01:33, Kajdorf napisał:

A co ciekawe tym razem nie mam zresetowanych punktów awansu na herosie, czyżby błąd? Ale w takim razie co było bładem : reset czy jego brak :P

Resetowane są jedynie punkty bohaterów którzy zmienili status z głównego na poboczny lub na odwrót. Sundren i Groshak byli bohaterami pobocznymi w misji 2 i są nimi w misji 3 więc dla nich nic się nie zmieniło, z misji 2 na 3 powinny zostać zresetowane jedynie punkty Nomlika ale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mi nie hula gra - tzn. nie mogę się zalogować, bo w trybie offline wszystko jest ok. Nie tylko nie mogę się zalogować, ale też nie mogę stworzyć konta ani, dla przykładu, zarejestrować klucza DLC.

Za każdym razem kiedy próbuję się zalogować dostaję informację, że "Nie można połączyć się z serwerem". Grę kupiłem przedwczoraj na allegro, dostałem klucz na Steama, zainstalowałem wczoraj i wczoraj było to samo.

Widzę, że ludzie na oficjalnym forum też mają takie problemy i tam też zresztą pisałem, ale mi tamtejsze forumowe rady nic nie dają. Tzn. resetowałem zarówno Steama jak i kompa, sprawdzałem dwa razy czy pliki są poprawnie zainstalowane (w Steamie) i wywaliłem nie tylko żeby z folderu gry przechowywanym w Moich Dokumentach, ale nawet cały folder. Bez skutku.

Ktoś ma jakiś pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Im dalej tym gorzej z tymi bohaterami. Niby zyskują te poziomy coraz wyższe, niby coraz lepsze przedmioty, ale praktycznie zupełnie nie opłaca się ich używać w walce rzucaniem czarow. Kruche to strasznie, tylko podejdziesz kawałek za blisko to zaraz pada i trzeba reload. Nawet przy quick combat z banalnymi przeciwnikami się zdarza, że giną, i trzeba takiej bzdurne bitewki rozgrywać ręcznie.

Jak tylko zaczyna się spam tier4 to już zupełna tragedia - byle mantikora ci podleci, ugryzie z flanki i nie ma herosa. Zresztą, nawet przy T3 trzeba uważać. 20 poziom już prawie, a dalej papierowe tygrysy.

Jakoś w dwójce lepiej mi się grało bohaterami i levele miały jakieś większe znaczenie - a może po prostu większy fart z przedmiotami czy mniejsza ilość jednostek t4. Póki co, mocno mi się to nie podoba. Żeby chociaż jakiś Item Forge był, ale nic zupełnie (chyba?), i nie można sobie odpowiednio podpakować herosa na koniec misjii, by jakiś pożytek był w następnej.

Ogólnie niezbyt mi się to podoba. Nie po to inwestuje w tego bohatera, by tylko siedział z tyłu i rzucał czary - jakby tak miało być, to bym grał w HoMM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować