Zaloguj się, aby obserwować  
Wojman

Age of Wonders III - temat ogólny

62 postów w tym temacie

Zobacz na jedną rzecz. Obecnie masz o wiele większy dochód, łatwiej się zakłada miasta. Miasta generują o wiele więcej złota i many, pod tym wzgledem jest zbyt łatwo, w poprzednich częściach to trzeba było kombinować jakie jednostki i co się opłaca, tutaj nawet po stracie połowy miast dalej jesteś na plusie. Co do walk auto to jest chyba brane pod uwagę to ze możesz stracić w nich herosa a to wiąże się od razu z porażką. Nie podoba mi się ten system, mapy są o wiele mniejsze i nie ma czasami gdzie herosem uciec. Dlatego herosi są średnio przydatni.
Dlatego zastanawiam się nad Warlockiem albo Fallen Enchantress.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2014 o 12:20, Kajdorf napisał:

Zobacz na jedną rzecz. Obecnie masz o wiele większy dochód, łatwiej się zakłada miasta.
Miasta generują o wiele więcej złota i many, pod tym wzgledem jest zbyt łatwo, w poprzednich
częściach to trzeba było kombinować jakie jednostki i co się opłaca, tutaj nawet po stracie
połowy miast dalej jesteś na plusie. Co do walk auto to jest chyba brane pod uwagę to
ze możesz stracić w nich herosa a to wiąże się od razu z porażką. Nie podoba mi się ten
system, mapy są o wiele mniejsze i nie ma czasami gdzie herosem uciec. Dlatego herosi
są średnio przydatni.
Dlatego zastanawiam się nad Warlockiem albo Fallen Enchantress.

Końcowy rezultat jest taki, że herosi praktycznie do niczego się nie nadają, poza dawaniem bonusom reszcie armii i rzucaniem czarów. Tyle to robili w HoMM, i jeszcze nie mogli tam zginąć.

Ogólnie spam T4 psuje balans rozgrywki i neguje znaczenie bohaterów. Do T3 jest jeszcze względnie znośnie, jednostki nie niszczą wrogów na strzał ani nie mają przegiętych ataków obszarowych. Shadow Stalker w tym obrębie wypada już prawie jak T4, ale jeszcze nie ma tragedii - stosunkowo łatwo to ubić magią, więc jednostki kapłańskie całkiem nieźle się sprawują.

Problemem jest też to, że do budowy najlepszych jednostek wystarcza jeden budynek. Byle wioska na największym zadupiu może budować T4 - wprawdzie zajmie to znacznie dłużej, ale jest jak najbardziej wykonalne. Budowa połowy budynków nie ma właściwie żadnego znaczenia, bo kosztuje to masę złota, daje minimalne korzyści, a w międzyczasie możnaby dorobić więcej jednostek.

Wszystko to jest niby na uwadzę Devów i kombinują, co tu pozmieniać, ale póki co, kampania staje się strasznie monotonna, a herosi bardziej balastem niż bonusem.

Fallen Enchantress z kolei kojarzy mi się z Blizzard scroll spam. Też ma swoje problemy, ale to inna bajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem największą porażką są oblężenia. W Aow2 można były obronić miasto czasem nawet przy sześciokrotnej przewadze liczebnej przeciwnika. Teraz wystarczy pechowe rozstawienie i cały misterny plan się sypie, bo najlepsze jednostki dotrą na odpowiednie pozycje te słabsze giną od trebuszy wroga, albo jednostek potrafiących się wspinać na mury. Właściwie nie zauważyłem porządnych jednostek do walki na dystans które nadawałyby się do obrony miast. Chociaż nie wypróbowałem jeszcze pancerników, ale to dlatego że są cholernie drogie w utrzymaniu, i niełatwo je wybudować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem w grze. W misji Przeciw Cieniom, musze użyć Różdzki Merlina by schwytać bohaterów. Mam ją w ekwipunku Sundren, nie mogę użyć, w bitwie atakuję wręcz bohatera, zostaje oznaczony jako "zmiana teleportacji do stolicy", później ginie i ... przegrywam scenariusz, bo nie ląduje w lochu? Co z tym fantem zrobić? Ktoś wie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.04.2014 o 21:27, Lucek napisał:

Chociaż nie wypróbowałem jeszcze pancerników, ale to dlatego że są cholernie drogie
w utrzymaniu, i niełatwo je wybudować.

Armaty też są dobre. Trebuszami tez się nieżle można bronić, bo mają spory zasięg i nie wymagają przeładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno gdzieś w ustawieniach jest możliwość zwiększenia max poziomu doświadczenia bohaterów. Wie ktoś coś jak to się robi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś czy GOGowa wersja gry posiada DRM? Sporo recenzji o nim mówi, a niektóre działają mocno zniechęcająco: "You do have the option to *not* create an online account and play as a ''guest'' but you''re losing several functions when you go this route. The game for all intents and purposes does indeed have a limited form of online DRM built into it as a result".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój największy problem w kampanii. Załączam zdjęcie na którym widać że jednak wygrałem bitwę ale sam fakt jest taki, że stoi w mieście i czeka aż do niego podejde co czasami graniczy z cudem rozmieszczenie jednostek. Wczoraj bitwa o zamęk trwała 50minut już myślałem że nie wygram ale jego inteligencja sprawiła że dałem rad (a raczej dziwny błąd bo wyczarowanie za murami zamku jakiejś magicznej istoty sprawiał że całe wojsko cofało się z murów aby ubić dajmy nato jakiegoś pająka). Tylko że to 5 misja kampani a drugi zamek zielonych jest tak chroniony że nie idzie do niego podejść bo wokół zamku jest armia wroga z 6tką. Czyli komputer zamiast próbować odebrać mi miasta produkuje non stop byle jakie jednoski i okupuje swoją stolicę w około.
Jakieś porady?

20140907093512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dziwny problem w grze, co turę moim żołnierzom spada pasek życia i nie wiem czemu. Nawet specjalnie wróciłem do miasta i kliknąłem w zrób turę z 3 razy. To się okazało że 3 jednostki umarły. Jak klikam w miasto to na każdym pisze "nie lubią tropikalny" co powoduje spadek morale ale żeby to mi uśmiercało jednostki to nie wiem?

20140913123548

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dzieje się tak z wszystkimi jednostkami na tym obszarze to może działa tam jakieś zaklęcie strategiczne? A jeśli dotyczy to tylko jednostek jednej armii to może ostatnio walczyły z czymś co nakładało jakiś długotrwały efekt (już nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się że były efekty które mogły działać poza walką, z tym że chyba powinny być wymienione w opisie jednostki)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem w misji 4 z wyborem u elfów, tak też przeglądam poradnik gry-online i znalazłem chyba to coś co mnie zabija.
Nazwali to zatrute winorośle - 8 obrażeń przez 4 tury to znajduje się gdzieś koło zamku olbrzymów i ciągle chyba na to wchodzę bo innego wytłumaczenia nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra znalazłem jest tego pełno na tej mapie, jak klikam aby się przemieścił z punktu do punktu to automatycznie wchodził mi w te winorośla

20140913173709

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 17:37, Endriu napisał:

Dobra znalazłem jest tego pełno na tej mapie, jak klikam aby się przemieścił z punktu do punktu to automatycznie wchodził mi w te winorośla

Podziel swój ruch na kilka mniejszych i omiń te winorośla, nawet jeśli będziesz musiał poświęcić parę punktów ruchu więcej będzie to bardziej opłacalne niż dotarcie do celu ze zdziesiątkowaną armią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po premierze podstawki pograłem w AOW 3 i miło się grało, ale SI nie było najlepsze.. Teraz po licznych dodatkach i updejtach gra się bardzo fajnie. Gra kurcze potrafi zaskoczyć zwłaszcza w grze dowolnej. Rozegrałem ją i dostałem lanie .. bo pojawiło się jakieś zdarzenie losowe i zaatakowały moje miasta jakieś widma ;/ które miały po 100hp a nie byłem na to przygotowany :).

Mimo to gra zaskakuje i hmm zastanawiam się czy nie lepiej zacząć od kampanii? Bo tam się nauczę zasad itp? Sam nie wiem bo właściwie nigdy nie przepadałem za kampaniami w tego typu grach. Czy to Heroes 3 czy inna gra.. Zawsze od razu grywałem w grę dowolną zwaną inaczej Skirmish. :)

Czy ktoś nadal grywa? Bo chętnie bym o niej podyskutował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.10.2015 o 10:07, Azazell napisał:

Czy ktoś nadal grywa? Bo chętnie bym o niej podyskutował.


Ja właśnie po raz enty zainstalowałem tę grę i próbuję się przekonać do systemu walki. Nie kapuję logiki automatycznego stawiania wojska w takiej kolejności jaka mi nie pasuje*. Nie rozumiem czemu to zawsze przeciwnik atakuje pierwszy (a może pierwszy atakuje broniący się? Bo w sumie nie pograłem na tyle żeby coś więcej na ten temat powiedzieć). Z jednej strony przypomina mi ta gra hirołsów, ale z drugiej ta walka... no nie wiem. Staram się jakoś czytać krok po kroku kompendium, bo może, w którym momencie zaskoczę. Walki "w polu" są jeszcze okej, ale oblężenie miasta naprawdę dużą armią i rozstawianie, a potem babranie się z tymi wszystkimi jednostkami jest imho jakieś słabe.

A mówię to wszystko raptem na podstawie pierwszej (zalecanej?) kampanii i pierwszej misji. Po prostu jakoś nie potrafię się przekonać do tej gry...

Ps. No i trochę brakuje mi jakieś fancy obrazu miasta, bo tak to się tylko tłucze nowe budynki i jednostki i jakośtak... ;)

* Tzn. teraz czytam w necie, że to chodzi niby o to, że pierwsza tura jest tak naprawdę na dojście do przeciwnika i ustawienie się jak chcesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.10.2015 o 19:00, ThimGrim napisał:

> Czy ktoś nadal grywa? Bo chętnie bym o niej podyskutował.

Ja właśnie po raz enty zainstalowałem tę grę i próbuję się przekonać do systemu walki.
Nie kapuję logiki automatycznego stawiania wojska w takiej kolejności jaka mi nie pasuje*.
Nie rozumiem czemu to zawsze przeciwnik atakuje pierwszy (a może pierwszy atakuje broniący
się? Bo w sumie nie pograłem na tyle żeby coś więcej na ten temat powiedzieć). Z jednej
strony przypomina mi ta gra hirołsów, ale z drugiej ta walka... no nie wiem. Staram się
jakoś czytać krok po kroku kompendium, bo może, w którym momencie zaskoczę. Walki "w
polu" są jeszcze okej, ale oblężenie miasta naprawdę dużą armią i rozstawianie, a potem
babranie się z tymi wszystkimi jednostkami jest imho jakieś słabe.

A mówię to wszystko raptem na podstawie pierwszej (zalecanej?) kampanii i pierwszej misji.
Po prostu jakoś nie potrafię się przekonać do tej gry...

Ps. No i trochę brakuje mi jakieś fancy obrazu miasta, bo tak to się tylko tłucze nowe
budynki i jednostki i jakośtak... ;)

* Tzn. teraz czytam w necie, że to chodzi niby o to, że pierwsza tura jest tak naprawdę
na dojście do przeciwnika i ustawienie się jak chcesz.


ThimGrim --> ale to masz problem ze zrozumieniem zasad walki? Czy chodzi o to, że nie przypadła ci do gustu ten styl potyczek? Ogólnie chyba walki są proste.. Oczywiscie proste do czasu.. Gorzej jest gdy już masz bardziej wymagające walki i trzeba główkować gdzie daną jednostkę postawić w którym miejscu itp :)


Ja grę kupiłem gdy wyszła podstawowa wersja i pograłem w kampanie (parę godzin) i szczerze jakoś dłużej w to już nie grałem. Może dlatego, że jest w co grać i poszła na półkę. Natomiast dowiedziałem się o dodatkach i nowych updejtach i wróciłem znów. I powiem tak, że gra dowolna jest naprawdę fajna :) I ogólnie gierka jedna z lepszych jeśli chodzi o civ-podobne strategie.

Co do walki to faktycznie dziwnie jest, że ustawiają się one automatycznie. Lecz właśnie jest tak jak napisałeś. Pierwsza tura to dojście do przeciwnika lub obrona + ustawienie wojska. Mi się walki bardzo podobają. Są świetnie rozwiązane. Fakt niektóre bitwy długie (mogą trwać nawet godzinę) ale to i tak szybsze niż potyczki w serii TOTAL WAR :).

Ja uwielbiam tego typu gry. Nie grałem w AOW1 i w 2. Nie miałem nigdy możliwości.

Co do wyglądu miast .. Fakt przydałoby się coś na miarę ekranu z civ 3 lub z Heroes. Lecz nie jest to złe .. Można się przyzwyczaić :).

Grałem parę godzin i powiem tak, że to co jest w grze najpiękniejsze to duża dowolność tworzenia armii z różnych ras.. Z początku mamy jednostki z własnej rasy ale to się może zmienić .. Dowolność i swoboda.. Zależy na jakie niezależne nacje trafimy i które do nas dołączą. Możemy tworzyć armie z samych smoków jak i również łączyć jak tylko chcemy tak naprawdę.To jest właśnie niesamowite! Kolejny plus to rozwój bohaterów i tym bardziej głównego naszego dowódcy. Zbierając przedmioty lub rozwijając ich umiejętności możemy kurcze walczyć na różne sposoby. Mój główny bohater mógł strzelać z dystansu z 8 różnych rodzajów broni.. A każa zadawała inne obrażenia czy to duchowe czy ogniste.. Coś superanckiego.

Wczoraj rozegrałem potyczkę i kurcze dostałem lanie. Nie wiem czy wrócić i przejść kampanie.. ale jakoś nigdy nie przepadałem za takimi kampaniami w tego typu grach. Nawet w legendarnych Heroesach 3 grałęm tylko w Skirmish :)..

Faktycznie AOW to takie połączenie Civilization i Heroes. Oczywiscie gra chyba bardziej nastawiona na walkę i magię. Zresztą gdyby miała dużo elementów rozwoju i gospodarki racji to chyba by się gra przerodziła w dość nudną produkcję - tak właśnie myślę.


--
Nie wiem kurcze czy można tworzyć miasta ile się chce? Czy to też są jakieś ograniczenia? W Civilization to np im więcej miast to jest to kosztem zadowolenia.. A tu ?

Druga sprawa Brakuje większych statystyk np Na co wydaję złoto co ture? Wiem, że za jednostki ale czy tylko? Czy też się płaci za budynki?

Kolejna sprawa niby są dzienniki zdarzeń i pokazuje ile dana jednostka zadaje obrażeń i ile obrywa.. ALe jak to się dokładnie liczy? Np Mój szermierz zadaje powiedzmy 10 obrażeń a wroga jednostka ma 8 pkt tarczy. I jak to się liczy? W kompendium nic nie widzę aby to wyjaśniono.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować