Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Rekord świata w speedrunie w Half-Life pobity o 9 minut

26 postów w tym temacie

Używanie skryptów choć samo w sobie zachwycające (ilość pracy musiała być gigantyczna, szkoda że nie poświęcili jej na coś ambitnego, bo efekt byłby świetny) moim zdaniem nie ma nic wspólnego z speedrunem. Chyba, że ktoś grę z autoaimem uważa za dobre multi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że gra nie została zmodowana, a używane są jedynie glitche/skrypty gry, ale mimo wszystko skakanie przez pół mapy trochę mija się z ideą speedruna <chyba, co ja tam wiem>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W starych FPSach tak. Te nowe to takie "realistyczne" są, ale ogólnie to chyba niedawno jednym z takich był Rise of Triad. Mówię tak trochę na oślep, bo niestety nie grałem, ale na gameplayach takie akcje widziałem staroszkolne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

[unosi brew] Dwóch pierwszych komentatorów chyba nie zapoznało się z ideą Speedruna. W nim chodzi właśnie o wykorzystanie wszelkich możliwych sposobów, w tym glitchy i skryptów by grę ukończyć jak najszybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > [unosi brew] Dwóch pierwszych komentatorów chyba nie zapoznało się z ideą Speedruna.
> > W nim chodzi właśnie o wykorzystanie wszelkich możliwych sposobów, w tym glitchy i skryptów
> > by grę ukończyć jak najszybciej.

Okej, wiem, że glitche są dozwolone i skakanie przez pół mapy też jeśli gra na to pozwala, ale najpełniejszym speedrunem jest dla mnie przechodzenie na raz, przez jedną osobę, a nie kilka i cięcie tego żeby to poskładać (zapomniałem o tym wspomnieć wcześniej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki speedrun, gdzie wykorzystuje się dziury i błędy, to dla mnie nie speedrun, tylko zwyczajne, bezczelne oszustwo. Niech zrobią speedrun, gdzie nie wykorzystuje się bugów i wtedy pogadamy. W tej chwili to jest cheaters-run.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Taki speedrun, gdzie wykorzystuje się dziury i błędy, to dla mnie nie speedrun, tylko
> zwyczajne, bezczelne oszustwo. Niech zrobią speedrun, gdzie nie wykorzystuje się bugów
> i wtedy pogadamy. W tej chwili to jest cheaters-run.

Tak zgadzam się z tobą, właśnie mi też nie podoba się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2014 o 20:54, Vojtas napisał:

W tej chwili to jest cheaters-run.


Dokładnie.

Chcą się pochwalić skillem, proszę bardzo - jedna osoba, jedno podejście, jedno ujęcie, od początku do końca. Wtedy to ma sens. A tak? Co najwyżej jakością skryptów i cheatów mogą się pochwalić, niczym więcej. Równie dobrze można się chwalić, że przeszło się DOOM na iddqd, idkfa i idclip.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Skrypty i sklejanie małych fragmentów? Dla mnie wygląda to przez to bardzo słabo.
2. Błędy błędami w każdym speed runie są wykorzystywane i fajnie ale tutaj odniosłem wrażenie że to cheaty.
3. Cztery osoby i cztery lata? To powiem szczerze że w tym czasie to zamiast trenować grę mogli napisać zajebisty skrypt który sam by przechodził grę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrypty, gliche i cheaty - nie moja para kaloszy. Gdzieś w połowie wideo gość dostaje nie wiem jak 4000 HP by przejść resztę gry na rocket jumpach czy czymś podobnym - smutne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hubi_Koshi w 6# poście ładnie to podsumował. Wyszukiwanie glitchy i bugów to kupa zabawy dla speedrunerów :) Dodam tylko od siebie, że speedrun taki jak ten jest liczony po prostu jako coś "specjalnego" bo odbiega on od tradycyjnego speedrunu. Środowisko potraktuje go jako ciekawostkę a nie jako prawdziwy nowy rekord.

No i gratulacje z mojej strony dla ekipy odpowiedzialnej za ten film. Musieli w to włożyć ogrom pracy :o.

http://speeddemosarchive.com/lang/rules_en.html - polecam stronę jeżeli ktoś jest zainteresowany tym co umownie wolno a czego nie wolno w speedrunie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować