Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Epic Games nakreśliło przyszłość serii Unreal Tournament. Będą wielkie zmiany

17 postów w tym temacie

Tak! Model z DOTA i PC only. Zapowiada się fantastyczny projekt i może nastąpi powrót dynamicznych FPSów. Sprawdził się najbardziej pożądany scenariusz. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Multi w UT nigdy mi nie leżał, ale sam model biznesowy nowego UT jest dość hmm... ciekawy.
Taka odwrotność tego, co oferują niektóre gry pecetowe - płacimy za podstawkę, a community robi darmowe mody.

Tutaj odwrotnie - podstawka jest za friko, gra jest otwarta na mody, za które można kosić hajsiwo, zysk idzie do podziału między twórcę moda i Epic. Ponieważ gra jest stricte multiplayerowa całość wydaje mi się w porządku (jako minus - podzieli to community, już widzę ten rozstrzał na serwerach).

Niebezpieczeństwo widzę jedno (w końcu gdzieś musi być haczyk) - dość łatwo mi przychodzi wyobrazić sobie sytuację, że cała podstawka będzie dość biedna - ot (to tylko przykład, więc niech niekumaci się nie czepiają): jeden tryb, dwie giwery, trzy mapy.... Jest za friko ? Jest. Mikrotransakce są ? Nie ma. Grać się da ? Da, jak najbardziej. Ale jeśli chcesz się bawić przy tym dobrze, to sięgaj po portfel i płać... za co lepsze mody. Inni już zapłacili, serwery "vanilli" świecą pustkami.... Więc tak czy siak - płać. To wersja pesymistyczna.

Wersja optymistyczna jest taka, że EPIC (wsparty community) zrobi wersję podstawową "NA BOGATO" i na tyle dobrze, że po żadne mody nie trzeba będzie sięgać. Nawet darmowe, o płatnych już nie mówiąc. Dla mnie byłby to ideał - mody mnie nie ruszają w ogóle (tym bardziej, że większość to dla mnie kiepścizna i amatorszczyzna), więc byłoby miło nie czuć presji, że muszę je instalować. Samą grę pewnie z ciekawości sprawdzę, choć nie sądzę żeby mnie wciągnęła jakoś mocno. Deatmatch dla mnie trąci myszą na kilometr ;-)

ps. Swoją drogą jest to też genialna reklama silnika - koszty niewielkie (bo większość gry zrobi za friko community i dewsi płacący licencję za UE4), a rozgłos spory. Ktoś w Epic potrafi liczyć i ma łeb na karku.

Ale ciekawi mnie jak to się przyjmie na rynku. Zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Darmowa jak freeware? Czemu nie użyć tego słowa? Hm.
Czy pomysł się spr. czy nie, sam test tego rozwiązania dużo zmieni na rynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Darmowa jak freeware? Czemu nie użyć tego słowa? Hm.
> Czy pomysł się spr. czy nie, sam test tego rozwiązania dużo zmieni na rynku.
Niby tak, ale źródła mają być udostępnione każdemu. To czy takie freeware to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak, ale źródła mają być udostępnione każdemu. To czy takie freeware to nie wiem.

To jest po prostu projekt open source dla subskrybentów UE4 (źródła i możliwość tworzenie pull requestów dla posiadających dostęp do ich organizacji na githubie), a gra freeware dla wszystkich pozostałych. Dziwi mnie, że w praktycznie na żadnym portalu nie potrafią wprost nazwać rzeczy po imieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2014 o 16:27, Silyen napisał:

Dziwi mnie, że w praktycznie na żadnym portalu nie potrafią wprost nazwać rzeczy po imieniu.


Ho, ho... gdyby tak w dzisiejszym świecie nazywać rzeczy po imieniu... to by się działo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pełni darmowa, ale później będzie można cosik dokupić ;) znam to wszystko co niby darmowe. Wolałbym żeby gra wychodziła jak do tej pory, i na wszystkie platformy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałoby się powiedzieć - a nie mówiłem? Ciekawe tylko, ile im zejdzie na produkcji. To trochę dziwne ogłaszać projekt tuż po rozpoczęciu prac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Chciałoby się powiedzieć - a nie mówiłem? Ciekawe tylko, ile im zejdzie na produkcji.
> To trochę dziwne ogłaszać projekt tuż po rozpoczęciu prac.
Pozwolę sobie zacytować siebie "To jest po prostu projekt open source dla subskrybentów UE4". Żeby ktoś udzielał się w projekcie open source, to ktoś musi o nim wiedzieć. A poza tym tysiące nowych developerów będzie mogło na bieżąco śledzić rozwój projektu z wykorzystaniem tego silnika, przeglądać changesety na różnych poziomach zaawansowania, branche etc. Czyli idealny tutorial i szkoła tworzenia gier na UE4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Czyli idealny tutorial i szkoła tworzenia gier na UE4.

I dlatego najbardziej się własnie z tego ciesze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2014 o 15:06, MisticGohan_MODED napisał:

Wszystko będzie zależeć od tego jak bardzo będzie okrojona darmowa podstawka


Jaka darmowa podstawka? Przecież nie będzie podstawki. Wszystko masz za free chyba że pan "xxx" który po nocy robił mod nie zazyczy sobie za to kasy. Ale wątpie aby był jakiś boom na kasę nagle. Ludzie chętnie się dzielą swoimi tutorialami dla UE4 i tutaj też tak będzie z tą różnicą że każdą rzecz jaką wykombinują ktoś kto się nie bawi silnikiem będzie mógł sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oklaski dla panów z Epic Games bo się należą, jeśli rzeczywiście zrobią coś od fanów dla fanów to szykuje się hit i to murowany, dodać do tego odpowiednio dobrze mikropłatności i mają maszynkę do zarabiania pieniędzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślicie, że, mimo iż nowy UT to gra F2P, jest jakakolwiek szansa na edycję pudełkową? Fajnie byłoby postawić sobie nowego Unreala na półce...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować