Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Watch Dogs: Porównanie jakości grafiki na najniższych i najwyższych ustawieniach szczegółowości

57 postów w tym temacie

Robert Sawicki

Nie każdy ma w domu monstrum mogące udźwignąć Watch Dogs na najwyższych ustawieniach szczegółowości grafiki, stąd część z nas będzie musiała pobawić się trochę suwakami, by pozwolić sobie na komfortową grę. Redakcja Digital Storm postanowiła sprawdzić, czego możemy się spodziewać zależnie od naszych ustawień.

Przeczytaj cały tekst "Watch Dogs: Porównanie jakości grafiki na najniższych i najwyższych ustawieniach szczegółowości" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poza pierwszym ujęciem gdzie rzuca się w oczy spora różnica w oświetleniu, cieniach i efektach w stylu mokre powierzchnie itp. to jakoś wielkich różnic nie widać. Pamiętam np. takiego Crysisa który Low vs High to były dwie różne gry a tutaj przepaści nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Poza pierwszym ujęciem gdzie rzuca się w oczy spora różnica w oświetleniu, cieniach i
> efektach w stylu mokre powierzchnie itp. to jakoś wielkich różnic nie widać. Pamiętam
> np. takiego Crysisa który Low vs High to były dwie różne gry a tutaj przepaści nie ma.
>
Można zauważyć także, że na low brakuje dodatkowych elementów typu liście, więc pewnie i gazety itp. które przemieszczają się pod wpływem wiatru. Nie ma też odbić na samochodach. Dochodzą nieco słabsze tekstury, ale nie jakoś przesadnie - różnica jest stosunkowo niewielka. Przypatrując się postaci Aidena na stopklatce zauważyłem też, że wyłącza się teselecja lub coś w tym rodzaju - na swetrze w dolnej części krawędź jest bardziej kwadratowa.

Faktem jest to, że wiele z efektów to drobne zmiany, których można nie zauważać. Mimo wszystko uważam, że właśnie takie detale decydują o ogólnej jakości grafiki i jeśli ktoś gra na ustawieniach ultra po przejściu na powiedzmy medium na pewno zauważy różnicę, choć może mieć problem z dokładnym określeniem czego brakuje. Taka osoba powie, że gra wygląda nieco bardziej sztucznie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest bardzo dobrze - bałem się, że różnice będą bardziej widoczne. Owszem, miło by było gdybym mógł odpalić ustawienia ultra, ale z mojego punktu widzenia z tego filmiku wynika, że nie stracę za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.05.2014 o 14:19, Piotrek54321 napisał:

W porównaniu do wersji konsolowych, low prezentuje się nieźle.

"Konsolowych" - chyba mowa o pastgenach, bo wersja na PS4 wygląda podejrzanie blisko tej "ultra".

Ponoć gra ma też zablokowaną opcję na PC-tach, dzięki której wygląda niemal tak, jak na pierwszych pokazach (i na prezentacjach NVidii), ale tego dowiemy się pewnie po premierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> "Konsolowych" - chyba mowa o pastgenach, bo wersja na PS4 wygląda podejrzanie blisko tej "ultra".
> Ponoć gra ma też zablokowaną opcję na PC-tach, dzięki której wygląda niemal tak, jak
> na pierwszych pokazach (i na prezentacjach NVidii), ale tego dowiemy się pewnie po premierze.
;o Nowości widzę się tutaj dowiaduję ;>, no i tym akcetem dziękujemy trollom i haterom internetowym :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ponoć gra ma też zablokowaną opcję na PC-tach, dzięki której wygląda niemal tak, jak
> na pierwszych pokazach (i na prezentacjach NVidii), ale tego dowiemy się pewnie po premierze.

Nie ponoć, tylko ma, może nie jest kropka w kropkę jak dev demo z E3, ale jest piękna. W configu można pozmieniać wiele opcji na Ultra, nawet kilka takich, które w menu gry można maksymalnie ustawić na High. Jedną z ukrytych opcji jest np. uberpróbkowanie jak w Wiedźminie 2, które znacząco poprawia jakość wygładzania krawędzi i tym samym ogólne wrażenia.

Odnoszę wrażenie, że na płytkach z grą, które wytłoczono i zaczęto rozsyłać (a z nich pochodzi piracka wersja latająca po sieci) znajduje się wersja Release Candidate i jest to celowy zabieg ze strony Ubisoftu przeciwko piratom, a na prawdziwe wrażenia z gry przyjdzie nam poczekać do 27 dnia Maja i Day-One patcha aktualizującego grę do pełnoprawnego, finalnego buildu. Taka oto moja teoria.

No bo jak inaczej wyjaśnić to, że Ubisoft do tej pory nie wydaje oświadczenia na falę krytyki jaka wylewa się na ich największą chyba do tej pory produkcję? Nie sądzę, by olali ten tytuł już przed premierą, a nikt też spokojnie by raczej nie usiedział podczas gdy jego dzieło jest krytykowane przez graczy jeszcze przed oficjalną premierą. No chyba, że właśnie ma się coś w zanadrzu i czeka tylko spokojnie do wyznaczonej daty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw czy procek (Intel i7 860 2.8GHz) pozwoli mi na gre medium/high i jak tam prezentuje się gra. Po tym co widać tu to jakiś super rzucających się w oczy różnic nie ma. I faktycznie gra chyba najlepiej wygląda w nocy jak pada, reszta raczej wygląda przeciętnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do jednego nie kłamali. 4GB RAM i procek Dual Core to za mało, żeby pograć na PC w komfortowych warunkach. Nawet na low ostro tnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Co do jednego nie kłamali. 4GB RAM i procek Dual Core to za mało, żeby pograć na PC w
> komfortowych warunkach. Nawet na low ostro tnie.
Zależy co rozumiesz przez słowo "tnie" bo niektórzy nawet na 25 fpsów stałych nie moga patrzeć :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie optymka skopana, a grze daleko do pokazów z E3. Wersje na nowego iksa i playa praktycznie to samo co na maszynkach za pięć kafli. Ładnie Ubi pocisnęło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to teraz niech zaprezentują różnice między ustawieniami High i Ultra. Będą zapewne minimalne i niewspółmierne do wymagań zalecanych do ustawień Ultra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować