Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Brian Fargo chwali Kickstartera. "Wykonuje swoje zadanie"

12 postów w tym temacie

Patryk Purczyński

Szef inXile Entertainment nie uważa, że Kickstarter przestał spełniać swoje zadanie, ponieważ coraz więcej projektów nie osiąga minimalnych progów. Jego zdaniem to pokazuje, jakie projekty są na rynku niechciane.

Przeczytaj cały tekst "Brian Fargo chwali Kickstartera. "Wykonuje swoje zadanie"" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Fargo powinien się zastanowić, co mówi i jak mówi. Sam podkopał wiarę w KS za sprawą Wasteland 2: data premiery wg strony projektu to październik 2013, a tym czasem gra ma rok spóźnienia. Jak im zwrócisz na to uwagę, to fanboje zjadają, a prawda jest taka, że się przeliczyli i powinni ponieść konsekwencje za niewywiązanie się z umowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że chcieli dostać 900tys $ a dostali prawie 3 mln. Więc jest różnica. Twórca(chyba) Kickstartera powiedział, że trzeba się zastanowić czy zbierać powyżej limitu, aby twórcy wywiązywali się z terminów, także ponoć problemem jest, że artyści z, którzy uzyskają większą sumę, nie wiedzą za bardzo co z nią zrobić a nie chcą zawieść fanów. I tworzą dalej bez wizji. Ale nie wszyscy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2014 o 08:53, Deathscythe napisał:

Szczerze? Fargo powinien się zastanowić, co mówi i jak mówi. Sam podkopał wiarę w KS
za sprawą Wasteland 2: data premiery wg strony projektu to październik 2013, a tym czasem
gra ma rok spóźnienia. Jak im zwrócisz na to uwagę, to fanboje zjadają, a prawda jest
taka, że się przeliczyli i powinni ponieść konsekwencje za niewywiązanie się z umowy.


Dostali 3 razy więcej pieniędzy niż chcieli i oczekujesz, że wyrobią się w terminie skoro doszło mnóstwo nowych rzeczy do zaprojektowania (patrz, progi na Kickstarterze)?

Lepsze cRPG na 50h przy jednym przejściu w sierpniu 2014 niż cRPG na 20h w październiku 2013. Nie wspominam już tu nawet o bardzo dużym wpływie fanów na decyzje projektowe (czyt. Fargo nie trzyma się uparcie swojej wizji tylko słucha fanów i wdraża ich rozsądne projekty w życie).

Dzięki przełożeniu premiery gra będzie o wiele lepsza niż jej pierwotna wersja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2014 o 18:35, tytacz napisał:

Dostali 3 razy więcej pieniędzy niż chcieli i oczekujesz, że wyrobią się w terminie skoro
doszło mnóstwo nowych rzeczy do zaprojektowania (patrz, progi na Kickstarterze)?

Lepsze cRPG na 50h przy jednym przejściu w sierpniu 2014 niż cRPG na 20h w październiku
2013. Nie wspominam już tu nawet o bardzo dużym wpływie fanów na decyzje projektowe (czyt.
Fargo nie trzyma się uparcie swojej wizji tylko słucha fanów i wdraża ich rozsądne projekty
w życie).

Dzięki przełożeniu premiery gra będzie o wiele lepsza niż jej pierwotna wersja.



Ależ ja rozumiem przekładanie premiery. Raz. No, góra dwa razy. Jednak przy trzecim i dalszym, a także komunikacie "sami nie wiemy", trafia mnie już nieco. Wiedząc, ile kasy zebrali, mogli od razu określić termin, zamiast trzymać się października 2013.

Jeśli mieli grę gotową w stanie "surowym", czyli do wersji beta w okolicach października-listopada 2013, to kpiną z ludzi jest kręcenie intra w MAJU 2014. Tak, to jest niepoważne podejście i zaczynam żałować, że wsparłem również Tormenta.

Wdrażanie sugestii fanów, jak i sam proces testowania, nie powinny opóźniać premiery nagle o kolejne pół roku - wcześniej realnym terminem był luty-marzec 2014. Teraz okazało się, że nie ma wspomnianego intra, że nie ma czegoś jeszcze, etc. Zapewne w lipcu usłyszymy, że trzeba poczekać jeszcze dodatkowe 3-4 miesiące, bo sobie przypomnieli, że przecież mieli również dodać różne wersje językowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie masz w co grać, czy jak? Dostaniesz to, za co zapłaciłeś - nic się nie martw. Albo wysoka jakość, albo sztywne trzymanie się harmonogramu. O tym, jak niedobre może być to drugie podejście, niech świadczy wiele gier Obsidianu, przy produkcji których wydawcy narzucili chore deadline''y. Poza tym nie mówimy o jakiejś tam gierce, tylko o RPG - jednym z najbardziej skomplikowanych gatunków. Wyluzuj, co ma wisieć, nie utonie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2014 o 23:53, Vojtas napisał:

Nie masz w co grać, czy jak? Dostaniesz to, za co zapłaciłeś - nic się nie martw. Albo
wysoka jakość, albo sztywne trzymanie się harmonogramu. O tym, jak niedobre może być
to drugie podejście, niech świadczy wiele gier Obsidianu, przy produkcji których wydawcy
narzucili chore deadline''y. Poza tym nie mówimy o jakiejś tam gierce, tylko o RPG -
jednym z najbardziej skomplikowanych gatunków. Wyluzuj, co ma wisieć, nie utonie.


I właśnie tak się kończy rozmowa z fanbojami. Może mam, a może nie mam. Co to ma do rzeczy? Dziękuję również, że uświadomiłeś mnie, czym jest gatunek RPG. Nie miałem pojęcia! :O Just wow.

To inna sytuacja, analogiczna. Zamawiasz sobie świeżutką kopię Wiedźmina 3 na przykład. Płacisz za nią z góry, znasz termin doręczenia i premiery. Nagle jednak okazuje się, że twórcy informują Cię, że zamiast premiery w tym okresie czasu będzie tylko beta. Natomiast po kolejnych kilku miesiącach dostajesz info, że może zobaczysz grę rok po terminie, który był podany wcześniej. Kilka dni później, kiedy już miałeś nadzieję, że wszystko jest OK, pogodziłeś się ze zmianą terminu, etc., producent wrzuca informację, że dopiero się zabierają za intro... To jest poważne? Podpowiem: nie.

Sami sobie narzucili termin i wg tego właśnie terminu ludzie dawali im kasę przez KS. Jeśli Fargo chwali KS, o czym jest mowa w komentowanym tekście, to niech się wywiąże z umowy, której stał się stroną godząc się na warunki KS. Na chwilę obecną mam ochotę zgłosić projekt jako nieukończony i zwyczajne wyłudzenie, bo na to się właśnie kwalifikuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co ma do rzeczy intro do gry i kiedy je zrobili? Mogli je zrobić zaraz na początku albo miesiąc przed premierą. Zresztą z tego co widziałem to parę urywków z intra śmigało po sieciu już w tamtym roku.

Ja rozumiem rozgoryczenie, że gra zalicza prawie roczną obsuwę, ale czy nie lepiej jest dostać lepszą i bardziej rozbudowaną grę? Przypominj sobie jak wyglądały dialogi we wczesnej wersji, jak wyglądał interfejs, jak wyglądała walka. Teraz już jest wszystko poprawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2014 o 09:21, Deathscythe napisał:

I właśnie tak się kończy rozmowa z fanbojami.


Kończą się argumenty, zaczyna obrażanie?

Dnia 29.05.2014 o 09:21, Deathscythe napisał:

Może mam, a może nie mam. Co to ma do rzeczy?


To, że zachowujesz się tak, jakbyś nie miał. Jakby jedynym hobby mogły być gry, a ta jedna jedyna ma wciąż przesuwaną datę premiery.

Dnia 29.05.2014 o 09:21, Deathscythe napisał:

Dziękuję również, że uświadomiłeś mnie, czym jest gatunek RPG. Nie miałem pojęcia! :O
Just wow.


Nie ma za co dziękować. Do usług!

Dnia 29.05.2014 o 09:21, Deathscythe napisał:

To inna sytuacja, analogiczna. Zamawiasz sobie świeżutką kopię Wiedźmina 3 na przykład.
Płacisz za nią z góry, znasz termin doręczenia i premiery. Nagle jednak okazuje się,
że twórcy informują Cię, że zamiast premiery w tym okresie czasu będzie tylko beta. Natomiast
po kolejnych kilku miesiącach dostajesz info, że może zobaczysz grę rok po terminie,
który był podany wcześniej. Kilka dni później, kiedy już miałeś nadzieję, że wszystko
jest OK, pogodziłeś się ze zmianą terminu, etc., producent wrzuca informację, że dopiero
się zabierają za intro... To jest poważne? Podpowiem: nie.


A zabierają się dopiero za intro? Podpowiem: nie. Przesuwanie terminów premiery nie jest rzadkością w tej branży, a na Kickstarterze to ryzyko wzrasta, jako że deweloperów wydawcy nie trzymają za jaja. To jest chyba jedna z cech charakterystycznych crowdfundingu. Cele dodatkowe w dewelopingu zwiększają ilość pracy, a więc i czasu potrzebnego na wykonanie tego wszystkiego. Dlatego moim zdaniem liczba tych dodatkowych celów powinna być ograniczona, by nie przedłużać za bardzo czasu oczekiwania.

Dnia 29.05.2014 o 09:21, Deathscythe napisał:

Sami sobie narzucili termin i wg tego właśnie terminu ludzie dawali im kasę przez KS.


No i to był ich błąd w polityce informacyjnej. Ale tu jest duża presja ze strony wspierających i nie ma dużego pola manewru.

Dnia 29.05.2014 o 09:21, Deathscythe napisał:

Jeśli Fargo chwali KS, o czym jest mowa w komentowanym tekście, to niech się wywiąże
z umowy, której stał się stroną godząc się na warunki KS. Na chwilę obecną mam ochotę
zgłosić projekt jako nieukończony i zwyczajne wyłudzenie, bo na to się właśnie kwalifikuje.


A zgłaszaj. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować