Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Watch Dogs - recenzja

177 postów w tym temacie

Przeraża mnie fakt, ile ludzi dosłownie DEPCZE tą grę tylko przez trooszeeczkęę gorszą grafikę niż pokazywano [wciąż świetną], i w kilku miejscach bugi graficzne, które są totalnie normalne w tak wielkiej grze.
Wszyscy jarają się filmikem porównującym GTA 4 do WD, gdzie to w WD paru efektów brak - pokażcie mi zaś gdzie w GTA jest tak dynamiczne środowisko jak w WD. Po jakiś wypadkach na drodze przechodnie podchodzą do wypadkowiczów i pytają czy wszystko w porządku.
W KOŃCU NPC MAJĄ NAMIASTKĘ MÓZGU i dzwonią na policję gdy nagle wyrzucisz ich z samochodu [no część się boi, wiadomo].
Gdzie wychwalenie tych kapitalnych odbić na ulicy po deszczu gdy słońce zaświeci? Nigdzie nie widziałem tak realistycznego efektu. Oczywiście jakość tekstur także miażdży.
I naprawdę ważniejsze jest kilka efektów graficznych w GTA, niż fakt, że miasto w GTA jest po prostu NU-DNE?! W WD nie ma czasu nawet robić głównego wątku bo ciągle jest się zasypywanym "prawdopodobnymi przestępstwami", zadaniami macherów, czy po prostu sam fakt możliwości "aaa shackuję sobie jeszcze jedną osobę, co tam....". To miasto ŻYJE, widać to możliwości podsłuchu każdej rozmowy, gdzie naprawdę czuć że to nie tylko durnie zapętlone animacje. Tak samo fakt nawet zranienia każdego NPC jest bardziej...odczuwalny, niż w GTA, gdzie można rozjechać pół miasta i jeżeli policja nie widzi - nic z tego nie zrobi.
Inny też w końcu logiczny element - po wyjęciu broni ktoś dzwoni na policję! W końcu nie można biegać bezkarnie przez miasto z bronią! Tak, wiem, w GTA PO WYCELOWANIU ktoś tam uciekał i się przestraszył, tutaj jednak oni jakoś LOGICZNIE reagują. Naprawdę kapitalne
Gra zasługuje CO NAJMNIEJ na to, co dostała. Po kilku patchach zniknie problem z brakiem optymalizacji. Ja w sumie i tak go nie widze - mam i5-3570K @ 4,5 GHz, 2x4GB DDR3 GoodRam i GTX 760 i gram ze wszystkim na Ultra + Czasowe SMAA [najlepszy efekt, zaś na MSAA i TXAA są jakieś bugi].
Jak już mówiłem - dziesiątki zadań i możliwości do roboty POZA wątkiem głównym. Cyfrowe odjazdy to też świetny dodatek. W GTA człowiek po prostu wybierał z jednej literki do drugiej na minimapie, tutaj robisz to do czego Ci najbliżej. Trochę jak w cRPG''ach typu EOS czy Gothic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.06.2014 o 19:20, Ring5 napisał:

Ponownie - skoro gra może chodzić płynnie na konsolach, powinna chodzić równie płynnie
na kompach, które od tych konsol są mocniejsze. Tymczasem wygląda to trochę inaczej -
na konsolach mamy płynne działanie, na kompach - skoki fpsów wołające o pomstę do nieba,
szczególnie dobrze widoczne podczas jazdy samochodem.

Podobno chodzi o zarządzanie pamięcią:

"Viard odniósł się do kilku spraw związanych z produkcją. Pierwszą był obowiązek posiadania karty graficznej z 3GB pamięci RAM-u, niezbędnej by cieszyć się teksturami najwyższej jakości. Według jego słów, związane jest to bezpośrednio z architekturą konsol nowej generacji, na których RAM jest dzielony przez przez cały system i układ graficzny. Brak zintegrowanej pamięci na PC sprawia, że wymagania co do jej wielkości musiały wzrosnąć. "

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=85585

Dnia 01.06.2014 o 19:20, Ring5 napisał:

To, co było pokazane w 2012 odpaliłoby może 10% graczy na świecie WTEDY. Dziś
to zupełnie inna bajka.


Weź pod uwagę, że pokazówka z E3 2012 to było parę ulic na krzyż, wyizolowany fragmencik miasta, a nie CAŁE, ŻYJĄCE MIASTO, dlatego też mogli sobie pozwolić na takie a nie inne efekty, nawet dzisiejszy sprzęt nie odpaliłby tej gry z takim wyglądem.
Ale jeżeli ktoś chce, na innym forum poprawili plik konfiguracyjny gry, poprawiono, min. odbicia, cienie, itp., np.:

ustawienia ultra:

http://i57.tinypic.com/2vjzbdj.jpg

ustawienia ultra + UltraHighReflex w cfg:

http://i58.tinypic.com/znafme.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2014 o 09:18, lis_23 napisał:

Brak zintegrowanej pamięci na PC sprawia, że wymagania co do jej wielkości musiały wzrosnąć.


Wymagania, ok, proszę bardzo, niech sobie rosną. Ale, jak rany, jeśli na półtoragigowej karcie i mając 8 giga systemowego RAMu, odpalam grę na low (tak na wszelki wypadek), wsiadam do samochodu i po kilkunastu sekundach przywalam w filar tunelu, bo gra zaczęła szarpać tak, że nie dało się prowadzić, to znaczy, że nie jest to kwestia technicznych ograniczeń. Jest to po prostu fatalna optymalizacja i już.

Dnia 02.06.2014 o 09:18, lis_23 napisał:

Weź pod uwagę, że pokazówka z E3 2012 to było parę ulic na krzyż, wyizolowany fragmencik
miasta, a nie CAŁE, ŻYJĄCE MIASTO, dlatego też mogli sobie pozwolić na takie a nie inne
efekty, nawet dzisiejszy sprzęt nie odpaliłby tej gry z takim wyglądem.


W takim razie pytanie: po przysłowiowego coś takiego robić? Jak pisałem już wcześniej w wątku o WD - w chwili obecnej mamy do czynienia z sytuacją przypominającą zamawianie żarcia w McDonaldzie czy innym fastfoodzie. Zdjęcia nad kasą wyglądają niesamowicie, ale i tak dostaniemy spłaszczoną, czerstwawą bułkę, mięsopodobny kotlet, dwa plasterki warzyw, mogące konkurować swą cienkością z grafenem, do tego bliżej nieokreślone sosy. Tak właśnie wygląda WD - niesamowite zapowiedzi, miażdżąca, fotorealistyczna grafika i "żyjące" miasto. A rzeczywistość to właśnie ten mizerny burger w kartoniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że ocena jest jak najbardziej adekwatna do jakości gry. Nie jest ona idealna ale mimo wszystko sprawia bardzo dużą radoche.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2014 o 09:27, Ring5 napisał:

W takim razie pytanie: po przysłowiowego coś takiego robić? Jak pisałem już wcześniej
w wątku o WD - w chwili obecnej mamy do czynienia z sytuacją przypominającą zamawianie
żarcia w McDonaldzie czy innym fastfoodzie. Zdjęcia nad kasą wyglądają niesamowicie,
ale i tak dostaniemy spłaszczoną, czerstwawą bułkę, mięsopodobny kotlet, dwa plasterki
warzyw, mogące konkurować swą cienkością z grafenem, do tego bliżej nieokreślone sosy.
Tak właśnie wygląda WD - niesamowite zapowiedzi, miażdżąca, fotorealistyczna grafika
i "żyjące" miasto. A rzeczywistość to właśnie ten mizerny burger w kartoniku.


Nie zgodzę się z Tobą
gra nie jest brzydka a grzebiąc w pliku konfiguracyjnym można ją uczynić jeszcze ładniejszą (inna sprawa, jaki komp to uciągnie ;)), deszcz, odbicia, kałuże i światła wyglądają rewelacyjnie, poza tym, mamy na prawdę żyjące miasto.
Poza tym, wszystkie dania, nie tylko w McDonaldzie ale we wszystkich reklamach są mocno podkoloryzowane (oglądałem program o tym, jak robi się takie zdjęcia i filmiki, żeby żarcie wyglądało apetycznie i uwierz mi, nie chciałbyś tego jeść ;)).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja z kolei też nie chcę wyjść na jakiegoś apologetę Ubisoftu, jakkolwiek muszę przyznać, że u mnie M&M6 zachowywał się w stu procentach normalnie. Z drugiej strony, zapisywanie save''ów w ACIV było pewną tajemnicą - znikanie części z nich mi się zdarzało. Do czego jednak zmierzam, to fakt, że jest wiele tytułów z błędami i nie jest to tylko domena Ubi. Taki fallout 3 zalicza crash raz na godzinę do tej pory u mnie. W Dishonored długo nie dało się ukończyć sidequesta (choć zostało to naprawione!) W nowym thiefie pojawiały się dziwne spadki fps. Wiem też, że część ludzi miała problem z odpaleniem Dark Souls 2 w dniu premiery (choć u mnie gra działała normalnie)
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2014 o 09:35, lis_23 napisał:

gra nie jest brzydka a grzebiąc w pliku konfiguracyjnym można ją uczynić jeszcze ładniejszą


Nie powiedziałem że jest brzydka (tak samo, jak nie powiedziałem, że ten burger nie jest smaczny). Powiedziałem, że w porównaniu z tym, co nam pokazano (i o czym trąbiono na prawo i lewo), wygląda średnio. Wkleiłeś wcześniej link do podrasowanej wersji ultra. Jeśli dobrze widzę, gra działa w niecałych 14 fpsach. Ok, niech będzie. Popatrz na budynek w budowie - wygląda baaaaardzo średnio. Podobnie jak i modele NPCów. Dziewczyna w czarnej kurtce ma dziwnie zachowującą się spódnicę, kobieta w płaszczu ma jakieś artefakty na spodniach. Pewnie wyjdzie, że się czepiam, ale naprawdę nie uważam tej gry za arcydzieło pod względem graficznym. Jest ok, ten konkretny element mi nie przeszkadza, bo grafika nigdy nie była dla mnie wyznacznikiem jakości, ale jeśli wmawia się klientom, że wyda się najpiękniejszą grę wszech czasów, to albo się tych obietnic dotrzymuje, albo nie rzuca się słów na wiatr.

Dnia 02.06.2014 o 09:35, lis_23 napisał:

mamy na prawdę żyjące miasto.


Serio? To jest, Twoim zdaniem, żyjące miasto? Nie przeczę, że wygląda to lepiej, niż w innych miejskich sandboxach, ale bez przesady. Czemu AI jeździ po chodnikach i innych pieszych? Miałem taką sytuację, że wyszedłem na ulicę i po prostu sobie stanąłem. Na drugim pasie akurat był "korek" do świateł. Gość w samochodzie, którego przyblokowałem, postanowił mnie ominąć, więc radośnie przejechał po chodniku, potrącił parę osób i po prostu odjechał. Inny przykład: wkradam się do zakazanego obszaru. Tuż przy wejściu stoi dwóch NPCów i jeden strażnik. Cichutko zdejmuję strażnika i zostawiam go na widoku, dosłownie kilka metrów od NPCów. Żaden z nich się nie zainteresował, czemu na ziemi leży człowiek. Czemu? Bo był już w "czerwonym" obszarze, a ten NPCów nie interesuje. To nie jest "żyjące" miasto. To po prostu trochę ulepszona (względem innych gier) AI, która jednak, mimo wszystko, często kuleje.

Dnia 02.06.2014 o 09:35, lis_23 napisał:

Poza tym, wszystkie dania, nie tylko w McDonaldzie ale we wszystkich reklamach są mocno
podkoloryzowane (oglądałem program o tym, jak robi się takie zdjęcia i filmiki, żeby
żarcie wyglądało apetycznie i uwierz mi, nie chciałbyś tego jeść ;)).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, nie jestem pewien, czy Ubi zapowiadał, że będzie to najładniejsza gra na świecie.
Po drugie, gra z tak dużym i otwartym światem, MUSI mieć błędy i będzie je mieć pomimo łatek: Oblivion, Skyrim czy osławione GTA też je mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2014 o 09:39, WJdela napisał:

Wiesz, ja z kolei też nie chcę wyjść na jakiegoś apologetę Ubisoftu, jakkolwiek muszę
przyznać, że u mnie M&M6 zachowywał się w stu procentach normalnie.


To zaliczasz się do baaaaaardzo niewielkiej grupki wybrańców ;)

Tu nie chodzi o twierdzenie, że ubi jest jedyną firmą wydającą zabugowane gry, bo to by była po prostu bzdura. Chodzi o ich podejście do tej kwestii. Gdy innym twórcom wytknie się błąd, starają się z nim coś zrobić, zwykle (podkreślam: ZWYKLE) nie udają, że wszystko jest ok, problemu nie ma a wina leży po stronie gracza. Ubi z tego słynie. Podobnie jak i z fatalnych portów na PC. Wcześniej wspomniano o DMC3. Tak się śmiesznie składa, że mam nieszczęście posiadać ten tytuł. To chyba najbardziej niegrywalna gra, jaką do tej pory widziałem. Na klawiaturze grać się nie da, praktycznie TRZEBA mieć pad. Ok, tak się złożyło, że mam. Tylko co z tego, skoro gra przy nim wariuje? Osie X i Y są zamienione i, na dodatek, jedna z nich jest zwykle odwrócona o 180 stopni (już wyjaśniam - normalnie mamy góra/dół i prawo/lewo; w DMC3 następuje odwrócenie o 90 stopni, czyli by iść w prawo muszę wcisnąć dawny dół, by iść w lewo - dawną górę, ALE! samo obrócenie pada nie wystarczy, bo dawne lewo to teraz nie jest pójście do góry, tylko w dół; wiem, że brzmi to zawile, ale mam nadzieję, że wiadomo, o co chodzi). Co gorsza, konfiguracja pada z poziomu gry nie działa. Nie i już. Ściągałem programy do ręcznej konfiguracji, ale i wtedy był konflikt z grą, i atak powodował jednoczesny skok. Bo tak. Dodam, że w żadnym innym tytule nie miałem z tym padem absolutnie żadnego problemu.

Żeby nie przedłużać - nie mam pretensji do ubi o błędy, bo te się mają prawo zdarzyć. Mam do nich pretensję o to, że olewają klienta gdy już wyciągną od niego kasę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dynamiczne środowisko w WD stary o czym ty pierdzielisz -> Dynamiczne środowisko nie oznacza pier!@##!@ podsłuchiwania tego co piesi mówią. Druga sprawa jak Policja reaguje mamy filmiki na youtube gdzie podczas misji typu gangs hideout jest imprezka totalna na całego, a policja co robi na widok tego - NIC!!!! No i jeszcze jak piesi reagują na kogoś kto wyciągnie broń - bez jaj interakcja z pieszym w WD jest na gorszym poziomie niż stare GTA 3.

"i5-3570K @ 4,5 GHz, 2x4GB DDR3 GoodRam i GTX 760 i gram ze wszystkim na Ultra + Czasowe SMAA" i tutaj mogę już powiedzieć, że kłamiesz bo UBI przyznało że na ultra z temperoral SMAA potrzeba co najmniej GTX 780. Oraz różne strony zajmujące się sprzętem potwierdziły jak ktoś gada że na pojedyńczym GTX 760 gra dobrze działa to kłamie jak najęty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2014 o 10:05, lis_23 napisał:

Po pierwsze, nie jestem pewien, czy Ubi zapowiadał, że będzie to najładniejsza gra na
świecie.


To gdzie ty byłeś do cholery odkąd zaczęli produkcję chwalili się jaki to będzie next gen jeśli chodzi o grafikę tylko o tym gadali.

Dnia 02.06.2014 o 10:05, lis_23 napisał:

Po drugie, gra z tak dużym i otwartym światem, MUSI mieć błędy i będzie je mieć pomimo
łatek: Oblivion, Skyrim czy osławione GTA też je mają.


Ta tylko jest problem z tym twierdzeniem -> Oblivion i Skyrim mają o wiele większy teren. Natomiast czy muszą je mieć to już kwestia dyskusyjna, bo taki Just Cause 2 który nadal świetnie wygląda na PC i tyle ich nie miał. A GTA 4 był łatany natomiast WD czy pojawił się jakiś większy patch?? NIE!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym DMC3 to w stu procentach się zgadzam. Też posiadam - grać się nie da, ale ogółem opróćz niej problemy z sejwami w ACIV byłby jedynymi jakich doświaczyłemz grami UBI.
Z drugiej strony, z zupełnie innej beczki, mając w pamięci ostatni Far Cry i serię AC, zacząłem się teraz zastanawiać, czy Watch_Dogs nie jest po prostu kolejną wariacją na ten sam temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2014 o 10:19, Numenpl napisał:

To gdzie ty byłeś do cholery odkąd zaczęli produkcję chwalili się jaki to będzie next
gen jeśli chodzi o grafikę tylko o tym gadali.


Dla mnie pewien skok jakościowy jest (odbicia, światło, deszcz, kałuże, itp.), poza tym, gra była robiona na 6 platform i już od roku było wiadomo, ze PS4 i XONE nie uciągną tego, co Ubi pokazało na E3 - wydaje mi się, że półroczny poślizg gry był spowodowany dostosowaniem kodu gry do mocy konsol "nowej generacji" (innymi słowy, mocno obcięto oprawę graficzną).

Dnia 02.06.2014 o 10:19, Numenpl napisał:

Ta tylko jest problem z tym twierdzeniem -> Oblivion i Skyrim mają o wiele większy
teren. Natomiast czy muszą je mieć to już kwestia dyskusyjna, bo taki Just Cause 2 który
nadal świetnie wygląda na PC i tyle ich nie miał. A GTA 4 był łatany natomiast WD czy
pojawił się jakiś większy patch?? NIE!!!!!


Skyrim ma błędy nadal, pomimo dwóch i pół roku, które minęły od premiery, w GTA nie grałem ale śmieszy mnie porównywanie zmodowanej gry z WD a patche dopiero się pojawią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2014 o 10:30, lis_23 napisał:

Dla mnie pewien skok jakościowy jest (odbicia, światło, deszcz, kałuże, itp.), poza tym,
gra była robiona na 6 platform i już od roku było wiadomo, ze PS4 i XONE nie uciągną
tego, co Ubi pokazało na E3 - wydaje mi się, że półroczny poślizg gry był spowodowany
dostosowaniem kodu gry do mocy konsol "nowej generacji" (innymi słowy, mocno obcięto
oprawę graficzną).

Skok jakościowy równy zero zwłaszcza po I:SS na PS4 no i nie zapominajmy jednego szczegółu BF4, KZ:SF to co wyparowały.

Dnia 02.06.2014 o 10:30, lis_23 napisał:

Skyrim ma błędy nadal, pomimo dwóch i pół roku, które minęły od premiery, w GTA nie grałem
ale śmieszy mnie porównywanie zmodowanej gry z WD a patche dopiero się pojawią.

Ta tak jak pojawiły się do AC3(do dziś optymalizacja zwalona), Anno 1404(no comment), End War(wyszły góra 2 patche i gówno naprawiły), GR:FS(ta tyle ile czasu minęło zanim grę doprowadzili do stanu używalności), Settlers 7(dopiero w 12 patchu czyli tak niecały rok po premierze usunęli błąd który uniemożliwiał przejście 4 misji w kampanii), AC:BF (nadal ma game breaking buggs). Ta ubisoft i patche szczerze mam większe zaufanie do EA i Activision pod tym względem niż do UBI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem żadnych problemów z ACIII (poza paroma bugami), z AC IV BF (poza jednym bugiem i zwalonymi sterownikami w wersji beta od Nvidii), z FC3 i Rayman Legends.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2014 o 10:47, Numenpl napisał:

Skok jakościowy równy zero zwłaszcza po I:SS na PS4 no i nie zapominajmy jednego szczegółu
BF4, KZ:SF to co wyparowały.

Porównujesz BF3 i KZ:SF z WD no nie bądź smieszny proszę Cię te gry to zwykłę FPS-y one nie mają otwartego żyjącego świata. Co do I;SS to on wyszło tylko na PS4 a więc platformę next-genowa a WD wychodzi na 6 platform więc to normalne że na pewno nie będzie wyglądać tak jak ta gra

Dnia 02.06.2014 o 10:47, Numenpl napisał:

Ta tak jak pojawiły się do AC3(do dziś optymalizacja zwalona), Anno 1404(no comment),
End War(wyszły góra 2 patche i gówno naprawiły), GR:FS(ta tyle ile czasu minęło zanim
grę doprowadzili do stanu używalności), Settlers 7(dopiero w 12 patchu czyli tak niecały
rok po premierze usunęli błąd który uniemożliwiał przejście 4 misji w kampanii), AC:BF
(nadal ma game breaking buggs). Ta ubisoft i patche szczerze mam większe zaufanie do
EA i Activision pod tym względem niż do UBI.

U mnie po kilku patchach AC3 chodził już bardzo dobrze i nie miał większych bugów ( powtarzam po kilku patchach ) Co do AC4:BF zakupiłem tydzień po premierze na żadne większe bugi się nie natknąłem . Co do zaufania to twoja sprawa jak zakupuje większośc gier UBI i nigdy jeszcze nie byłem zawiedziony ( AC 2 świetna gra Brotherhood też Revelations trochę słabsze FC 3 Najlepszy FPS w jakiego w życiu grałem i teraz w WD gra mi się też znakomicie ) i nigdy nie miałem większych problemów z ich grami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, mała pomyłka - tekstury są jedynie na High, bo moja karta ma jednak 2GB pamięci. I nie Czasowe a zwykłe SMAA mam [różnica po między zwykłym a tymczasowym jest znikoma, a to drugie zdecydowanie mocniej zjada fps]. Chętnie nagram wideo jak w to dalej nie wierzysz.

Dynamiczne środowisko - dwójka ludzi robi sobie selfie. Staję za nimi, oni później patrza w telefon, że jestem na zdjęciu i nagle patrzą na mnie i poznają Mściciela. TO NIE JEST DYNAMICZNE ŚRODOWISKO?! Widziałeś kiedys, żeby w GTA ktoś dzwonił SAM na policję? Każda osoba w WD jest prawdziwą indywidualnością i się czymś wyróżnia, głównie za sprawą Profilera, w którym właśnie widać kto jest kim i co robi. W GTA rozjechanie przechodnia daje frajdę - w WD naprawdę żałuję choćby uszkodzenia przechodnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2014 o 10:30, lis_23 napisał:

w GTA nie grałem ale śmieszy mnie porównywanie zmodowanej gry z WD


Jeżeli masz na myśli klip WD vs. GTA IV to się powtórzę:

Mam dziwne wrażenie, że fanboje Ubisoftu wystrzelili z teorią spiskową o zmodowanej wersji GTA, byle żeby obronić produkt swojej firmy.

Chyba, że ktoś ma nie-zbi-ty dowód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawszego shitstormu dawno nie widziałem na gramie. Nic tylko wcinać popcorn i patrzeć jak skaczecie sobie do gardeł o jakąś grę. Gratulacje ww3pl! Achievement unlocked, nawet jeśli niezamierzenie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować