Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Murdered: Śledztwo zza grobu - recenzja

61 postów w tym temacie

Dnia 03.06.2014 o 15:09, Myszasty napisał:

Też nie do końca rozumiem to oburzenie na "zbyt niską" ocenę. Moim zdaniem z tekstu recenzji
jasno i klarownie wynika, czemu jest ona właśnie taka.

Ale pomijając nawet ten fakt. Błagam, na bogów! Przynajmniej skończcie grę, zanim ocenicie
jej ocenę! Kiedy czytam wiele - nie wszystkie oczywiście - komentarzy tego typu, niemal
zawsze przebija tam się "gram od 2 h i jest super", a czasami nawet zdarza się "ale przecież
widziałem na YT". Uwierzcie, to nie to samo. A ocena gry często ewoluuje. Sam na początku
chciałem postawić wyższą notę wspominanemu tu Bound by Flame, ale z każdą kolejną godziną
gry nieco ona spadała. Przypadek odwrotny, na dodatek z gry z bardzo podobnym pomysłem
fabularnym? Proszę bardzo, Demonicon. Gra, której początek wynudził mnie tak przeokropnie,
że gdyby nie recenzencki obowiązek, pewnie dałbym sobie spokój. A w ostatecznym rozrachunku
jednak lepsza niż BbF.


Hmm dla mnie problemem będzie jednak że z minusów które podał Berlin większośc to głupoty ( gra nudzi ? chyba tylko tych co fpsy zaczynają i kończą sie na nowych Call of duty a od początku było wiadomo że ta gra nie będzie taka ) a co do np recki Dark souls kompletnie zapomniał wskazać takie wady jak ( A: nużące i sporo gorsze niż w 1 walki z bossam i kompletnie skopana ostatnia walka + to że niektóre są bardzo podobne do tych co były w w Dark souls 1 . B: Spory spadek poziomu wykonania lokacji pod koniec gry ;) ) Redaktor Enki mimo 7/10 dla Watch dogs z którym się nie zgadzam to umiejętnie podał za co taka ocena i co mu się w grze nie podobało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2014 o 12:45, Heartbreaker napisał:

Miałem już parę razy tak, że świetnie się bawiłem przy produkcjach ocenianych na 5 czy
6, za to koszmarem były gry, które dostawały oecny 9 i 10.

O popatrz, ja też tak miałem. Miałem też tak, że gry, które otrzymały wysokie oceny, były dla mnie świetne, a te z niską oceną wcale mi nie podpasowały.

O czym to świadczy? Może o tym, że różnym ludziom podobają się różne rzeczy, i to, że ktoś ma inną opinię, nie znaczy od razu, że jest beznadziejnym recenzentem/głupi/przekupiony/ignorantem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2014 o 15:09, Myszasty napisał:

A ocena gry często ewoluuje. Sam na początku
chciałem postawić wyższą notę wspominanemu tu Bound by Flame, ale z każdą kolejną godziną
gry nieco ona spadała.


A to dopiero ciekawe. W takim razie już totalnie nie rozumiem, jak Watch Dogs mogło otrzymać ocenę 8, skoro po kilku godzinach nie da się w to grać, bo ciągle robimy te same zadania. Z każdą godziną zachwyt nad grą spada cholernie. Gra, która w żadnej mierze nie zasługuje na wysoką ocenę, na gram.pl otrzymuje absolutnie wysoką ósemkę, która z reguły powinna oznaczać gry wielkie-delikatnie mówiąc. Przypadek? Nie sądzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Który to już raz: oryginalny pomysł, buńczuczne obietnice, oryginalna forma promocji...i pękła kolejna "na-hype''owana bańka".


PS "zmysł obserwatora", "skąpane pod osłoną nocy", tak się w ogóle pisze?
PSS i oczywiście kłania się wypaczone "odczucie" ocen publiki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym odnieść się do tego, że motyw duchów nie mogących wejść przez zamknięte drzwi jest dość powszednie używany w literaturze fantasy i ma nawet jakieś głębsze korzenie. Z tego co mi wiadomo zazwyczaj odnosiło się to do tego że duchy i inne istoty paranormalne muszą być "zaproszone do domu" :D Jest to co prawda ratowanie mechaniki gry na siłę ale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sytuacja (tak wiem że to niepierwszy raz) ale z tego co rozmawiałem z ludźmi to właśnie mówią że gra jest bardzo fajna i jak patrzyłem też na gameplay-e to wydaje mi się warta zagrania chociażby dla fabuły i całkiem fajnego pomysłu na głównego bohatera. A co do grafiki tak na pewno nie jest to pierwsza liga ale po pierwsze wygląda bardzo dobrze jak na taką produkcję (to nie jest gra AAAA+ Hiper Next Gen) gry TellTale wyglądają gorzej (temu silnikowi już nawet rysowana stylizacja nie pomaga) a niemożna zarzucić że ich gry są złe i wyglądają fatalnie. Dodatkowo ta gra wygląda i tak lepiej niż Watch Dogs (nie szczęśliwy posiadacz Radeon-a czyli problemy z wyświetlaniem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie podejście obierzesz do koncepcji ducha, dla niektórych - lub większości - jest to takie latające wszędzie i przenikające ściany prześcieradło rodem ze Scooby''ego Doo. Są jednak inne, hm, z braku słowa - kanony ducha, ba, nawet rodzaje, od poltergeistów przez boggarty i ankou, po zwykłą, zabłąkaną duszę czyli ducha nieczystego. Także koncepcja ducha zależy od tego jak do tego podejdziesz.
Osobiście wolę właśnie ducha bardziej przykutego do ziemi, ducha uwięzionego, posiadającego ograniczenia, podatnego na talizmany i czary, bezpośrednio związanego z ziemskim życiem tylko przez tzw. "kotwicę" - czyli miejsca, w których duch MOŻE być, bo mają jakiś bezpośrednio związek z nim, np. miejsce śmierci, dom rodzinny etc.

Argument uważam za obalony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mimo tego, że Majste zarzuca grze schematyczność i powtarzalność, to ja czekam na premierę z nadzieją.
Jeśli scenariusz jest interesujący to może to wystarczyć do tego abym czerpał z gry przyjemność.
Jak już gra do mnie dojdzie i ją przejdę, to wtedy wypowiem się na temat tego jaką ocenę ta gra otrzymuje wg mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2014 o 23:08, Essau napisał:

A to dopiero ciekawe. W takim razie już totalnie nie rozumiem, jak Watch Dogs mogło otrzymać
ocenę 8, skoro po kilku godzinach nie da się w to grać, bo ciągle robimy te same zadania.
Z każdą godziną zachwyt nad grą spada cholernie. Gra, która w żadnej mierze nie zasługuje
na wysoką ocenę, na gram.pl otrzymuje absolutnie wysoką ósemkę, która z reguły powinna
oznaczać gry wielkie-delikatnie mówiąc. Przypadek? Nie sądzę.

Może dlatego, że ocena ma najmniejsze znaczenie w całej recenzji i tym samym naprawdę ciężko przyrównać jedną grę do drugiej zwykłym numerkiem - szczególnie, gdy obie recenzowały inne osoby.

Also, Madoc też napisał co trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łopatologicznie analogią: Lamborghini (dajmy na to Reventón, bo są traktory Lambo) jest gorszym pojazdem od starego Ursusa, bo do Lamborghini Reventón nie podczepisz pługu, by przeorać nim pole.

Nieważne, że oba pojazdy służą całkiem czemu innemu, jest to całkiem inny rodzaj pojazdu, zaprojektowany z kompletnie inną myślą i od obu wymaga się całkiem innych rzeczy - Ursus dostaje 8, Lambo Rev - 6!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hehe i to właśnie chyba się stało, recenzent oczekiwał od tej przygodówki, wypełnionego tymi samymi zadaniami sandboxa w salem gdzie można wejść wszędzie przez wszystko;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.06.2014 o 08:25, Leos8 napisał:

Argument uważam za obalony.


Nie jest obalony. Duch to duch. Nie ma fizycznego ciała, więc jak może coś "fizycznego" go ograniczać ? Autorzy nie stworzyli gry z marsa, gdzie duchy na Marsie są inne, niż te ziemskie. Uwięziony duch.. pomijam fakt, że coś takiego nie może wystąpić, to jedynie mogę przyznać ci rację do opcji takiej, że duch może być uwięziony w świecie żyjących. Ale podstawowe moce są jak najbardziej mu przydzielone, więc niemożność przenikania przez całe otoczenie jest tylko i wyłącznie ograniczeniem autorów, żeby nie robić z gry sandboxa a jedynie zamkniętego obszaru w danym akcie czy co tam jest. Widać z góry narzucone ograniczenia i mówienie tutaj o duchu, to wielkie wyolbrzymienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2014 o 15:41, Wojman napisał:

Skoro nie masz nic do powiedzenia w danym temacie to BAN za spam.


To jest to, co potrafisz robić najlepiej prawda? Tylko banować. Chyba dzieci cię w szkole bili a teraz się wyżywasz na całym otoczeniu. Nieładnie. A, i nie musisz mnie banować, bo i tak ci to nic nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.06.2014 o 08:56, ww3pl napisał:

Może dlatego, że ocena ma najmniejsze znaczenie w całej recenzji i tym samym naprawdę
ciężko przyrównać jedną grę do drugiej zwykłym numerkiem - szczególnie, gdy obie recenzowały
inne osoby.


Proponuję zatem poczynić jedynie słuszne, zgodne z logiką kroki na drodze do przywrócenia normalności w tej przeżartej idiotyzmami branży i zlikwidować numeryczny system ocen.
Zmusicie ludzi do czytania, samodzielnego myślenia, a sami przestaniecie przykładać rękę do ogłupiania mas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przez kilkanaście moich ostatnich postów pisałem - jestem jak najbardziej za.

Reszta zależy od tego, jak wiele osób będzie komentowało (już teraz) same recenzje i żądało takiego systemu - wtedy zapewne góra to rozpatrzy.

Ale podejrzewam, że Krzysiek jak najbardziej widzi to za możliwą opcję i uważnie obserwuje sytuację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.06.2014 o 13:37, euGENIUSZek napisał:

To jest to, co potrafisz robić najlepiej prawda? Tylko banować. Chyba dzieci cię w szkole
bili a teraz się wyżywasz na całym otoczeniu. Nieładnie. A, i nie musisz mnie banować,
bo i tak ci to nic nie da.


Degrad -1 za spam i obrażanie, nie komentuj decyzji moderatora bo forum nie jest miejscem od tego przy okazji nie musisz obrażać bo decyzja tobie się nie podoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może go ograniczać - w inny lub ten sam sposób co istotę fizyczną, zależy jakie podejście do ducha wybierzesz, klasyczne czy jakieś bardziej egzotyczne (jak np. w książkach Careya). Z niekonsekwencją się zgodzę - autorzy dali bohaterowi możliwość przechodzenia przez ściany, więc teoretycznie powinien przechodzić przez wszystko, NIEKONIECZNIE jednak może/musi latać jak duchy z Harry''ego Pottera.

Co do duchów z marsa i ziemskich - różne rodzaje duchów, w tym wypadku mamy koncept ducha częściowo ograniczonego z zaznaczeniem, że pomijam kwestię niekonsekwencji autorów wynikającej z ograniczeń gry. Facet może przesuwać obiekty i czymś tam poruszać, więc ostatecznie kontakt ze światem fizycznym pozostaje kwestią jego wyboru. Czy jednak może klepnąć kogoś w ramię - nie wiem.

By sprostować dodam, że odnosiłem się bardziej do Twojego pytania "czemu duch miałby kota opętywać".
Połowicznie się zgadzam z Tobą, połowicznie też przyznaję, że nie sprecyzowałem do końca względem czego się odnosiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.06.2014 o 08:56, ww3pl napisał:

Może dlatego, że ocena ma najmniejsze znaczenie w całej recenzji


Mimo tego najprosciej porownywac oceny(czasami tez plusy i minusy) pod recenzjami, a, ze to nie jest najlepszym narzedziem, kto sie tym moze przejmowac? Kto bedzie porownywal slownictwo, styl pisania, staz/doswiaczenie recenzentow, liczbe znakow w tekscie, rozne systemy oceniania?-malo kto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ocena jest SUBIEKTYWNA. Autor wyjaśnił powody dla których wystawił taką ocenę. Poza tym 7,5 h rozgrywki nie zasługuje na ocenę wyższą niż 5. Przy cenie 199 zł daje 26 zł za godzinę grania -niezły interes:-P Poza tym przykłady ocen z innych portali:
-Gry online: 6,2/10
-Gamezilla: 4,5/10
-Gry onet: 4/10
-Metacritic: 61/100 krytycy i 6,8 użytkownicy
Jak widać, recenzja Pana Łukasza wpisuje się w trend ocen dla tej gry, więc o co chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować