Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Endless Legend - już graliśmy

7 postów w tym temacie

Z tego co widzę kolejna produkcja Amplitude Studios zapowiada się na bardzo dobra grę. Endless space jest świetną grą, praktycznie to pierwsza 4x które przyciągnęło mnie na wiele godzin, wcześniej jakoś wszystkie inne szybko mi się nudziły. Oby Endless Legend okazało się równie dobre jeśli nie lepsze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A coś wiadomo o roli dyplomacji? Taka trochę ''bieda'', jak w civilization, gdzie można było to olać, czy może bardziej rozwinięte, w stylu Crusader kings?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od Endless Space odrzucił mnie totalnie system bitew. Tutaj, mam nadzieję, nie ma żadnych karcianek. Patrząc po screenach, czysta strategia i rozkazy jednostkom wydaje się samemu, zgadza się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ dredziarz

Jeśli szukasz dyplomacji na poziomie Crusader Kings to do wyboru jest, niestety, tylko samo Crusader Kings. Nie znam żadnej innej gry która tak mocno koncentrowałaby się na samej dyplomacji.
W Endelss Legend na razie dyplomacja sprowadza się do tego kiedy AI wypowie nam wojnę i niewiele więcej wiadomo o tym, jak ma działać w przyszłości. No, na dobra sprawę pod dyplomację można podciągnąć jeszcze questy od pomniejszych ras, które pozwalają na spacyfikowanie ich bez niszczenia wiosek.

@aku666

Bitwy są inne niż w Endless Space. Nie są to tez jednak typowe starcia taktyczne z innych strategii, o czym autor zresztą wspominał w tekście. W bitwie mamy fazę planowania, w której wydajemy ogólne rozkazy typu utrzymaj pozycję, albo atakuj wybranego przeciwnika, i następujące po niej dwie tury w których nasza armia próbuje mniej lub bardziej skutecznie wykonać nasz plan. Cała sekwencja powtarza się do trzech razy w każdej bitwie, czyli możemy wydać rozkazy do trzech razy.

Amplitude zapowiadało jednak, że w dłuższej perspektywie będzie można wybrać w opcjach jak często ma w bitwie następować faza planowania, czyli jeśli będziemy mieli ochotę to będzie można wydawać rozkazy co turę. Na wprowadzenie tej opcji trzeba jednak jeszcze poczekać, tak jak i na parę innych usprawnień w bitwach (przydała by się na przykład opcja zakolejkowania ruchu an pozycję zajęta w danym momencie przez inną sojuszniczą jednostkę). Na razie to ciągle dość wczesna alfa.

Gra jest na razie dostępna w Early Access, więc jeśli ktoś nie daje Amplitude solidnego kredytu zaufania, to lepiej poczekać do oficjalnej premiery. Na ten moment gra zapowiada się jednak bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Od Endless Space odrzucił mnie totalnie system bitew. Tutaj, mam nadzieję, nie ma żadnych
> karcianek. Patrząc po screenach, czysta strategia i rozkazy jednostkom wydaje się samemu,
> zgadza się?

Tak, na początku ustalasz ogólne zachowanie jednostek - ofensywne, defensywne i pasywne, a potem w czasie bitwy wydajesz konkretne rozkazy ataku na dany cel. Potem rozgrywają się dwie rundy bez twojego udziału, a jednostki, które nie mogą zaatakować wyznaczonego celu postępują zgodnie z zasadami zachowania wyznaczonymi na początku. Po dwóch rundach znów wydajesz rozkazy i wszystko leci dalej. Jest kontrola nad wojskiem, ale nie bezpośrednia, więc jest tak trochę... dziwnie. Ale strasznie fajnie.

> A coś wiadomo o roli dyplomacji? Taka trochę ''bieda'', jak w civilization, gdzie można było to olać, czy może bardziej rozwinięte, w stylu Crusader kings?

Raczej coś w stylu Cywilizacji. W tym momencie w alfie SI i tak wypowiada ci wojnę kiedy tylko może, więc dyplomacja nie istnieje w zasadzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zapowiada się świetnie... jakim cudem o tym nie słyszałem wcześniej? :)
Amplitude stworzyło fenomenalny świat z niesamowitymi rasami. Samo Endless Space kulało pod paroma względami, to jednak nadal było bardzo dobrą grą. (no i ten mistrzowski interfejs)

Teraz robią jeszcze Dungeon of the Endless (pewnie przez to przegapiłem Legen - myśląc że to to samo ;p ) które wygląda na solidny roguelike s-f. Chociaż przy okazji MOCNO przegieli z droższą wersją gry która daje dodatkową rasę do Disharmony... nieładnie, bo ktoś może lubić 4X a nie lubić rogalików.

No i teraz ten Legend - wszystko co opisał autor recenzji brzmi cholernie intrygująco... korci early acces ale widzę że znowu lecą w kulki z founders packiem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować