Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Xbox 360 - pierwsze gry będą jednordzeniowe

20 postów w tym temacie

A mi się nigdy tak nie wydawało XD.
Hm... Coś te konsole nowej grneracji za wspaniałe nie są :/.
Pożyjemy zobaczymy. Wszystko po premierach :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek

Podstawową przewaga Xboksa 360 i PlayStation 3 nad konsolami aktualnej generacji wynikać ma z zastosowania wielordzeniowych procesorów. Jednocześnie pojawia się problem wykorzystania tej mocy - bo oprogramowanie tak złożonych układów nie jest sprawą prostą.

Przeczytaj cały tekst "Xbox 360 - pierwsze gry będą jednordzeniowe" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ten screen wyglada poprosty dennie jestem swiecie przekonany ze fear na max detalach i rozdzielczosci z wszystkimi efektami wyglada duzo lepiej :P a te całe next geny to jedna wielka sciema to to samo tylko i naczej wygla :P revolution to co inngo :D pozyjemy zobaczymy miejmy nadzieje ze juz kolejne tytuly beda lepsze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ta plotka jest prawda...Mianowicie wydaje mi sie ze na poczatku gry na next-genach nie beda wykorzystywały całej mocy konsoli...bo o to wlasnie producenta chodzi...najpier np. Rare zarobi na PDO a potem za zarobiona kase z jej gierki wyda na nastepny tytuł ktory bedzie wykorzystywał w pełni mozliwosci nowego sprzetu. Tak napewno bedzie z wiekszoscia developerów;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

E tam, będzie super duper grafika przez pólł roku, konsolowcy będą drzeć mordt że HA znowu wam skopalismy tylki itp itd. Oni mają kompleks miejszości chyba. Ludzi kurna mać co za róznuica czy gra ma super duper kuper maping itp czy i bez tego może być fajna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiesz, ale "nowa generacja", jest to sformułowanie którego używa się w celu określenia technologii następnej, świeżej, nowej - wkraczającej dopiero na rynek (etc.). Więc logiczne jest, że nie będziemy nazywac Xbox''a 360 next-gen''em przez 6 lat. Nie wiem co jest w tym głupiego. :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.10.2005 o 21:36, megazielarz napisał:

taa jasne a MGS4, PGR3, GoW to świetnie nie wygladają. Polacy to jednak stracony naród :(.


Masz jakieś kompleksy czy co? Jak ci tu źle i uważasz polskich graczy za takich zacofanych i ślepych to jedź na zachód i tam żyj pośród tych postępowych i oświeconych. Widać strasznie ciebie kole to, że nie każdy podziela twój absolutny zachwyt konsolami i śmie mówić to, co o nich myśli. Droga wolna, granice otwarte. A ten screen wygląda słabo i nawet nie trzeba podawać F.E.A.R, żeby to przebić, bo lepszą grafikę widziałem w grach sprzed roku (choćby H-L 2 albo Far Cry).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.10.2005 o 02:19, Volvox napisał:

Zawsze myslalem, ze taki program pisze sie tak samo i ze to kompilator zalawia sprawe wykorzystania wielu procesorow/rdzeni


ale ktos musi napisac ten kompilator najpierw :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arkadiusz kompilator musi napsiac Microsoft w swoiim sdk xna do tej konsoli :P . Programsitom nie chce sie poporstu rozdzielic zadan na poszczegolne rdzenie i tyle :D . Tak ogolem to graficznie gry na nowe next-geny nie szokuja niczym ,dlaczego ?? Technologie w PC rozwijaja sie kilkukrotnei szybciej niz 6 lat temu i takie next-genowe konsolk juz nie sa takie super duper wypupiste w dniu premiery w stosunku do tego co mozna zobaczyc w grach na PC pod wzgledem grafiki :-](grafa na PC ewoluuje kilkakrotnei szybciej ) . To juz nie sa czasy p3 600 i gf2 i wielkiego wyjscia ps2 ktore wgniotlo te high-endowe konnfigi tamtych czasow pod wzgledem grafy i wydajnosci ;P.Teraz PC ma coraz lepsze podzespoly i to jeszcze przed premierami next-genow :-]. Wiec jesli chodzi ografe konsol nex-genowych nie bedzie juz tak wspaniala ,a przynajmniej nie tak dlugo jak konsol obecnej generacji :-] ,albo wogole juz nikogo nie zachwyci :P. Nowe konsolki oim skromym zdaniem zestarzeja sie duuzo szybciej niz te obecne pdo wzgledem mozliwosci :-] . To tyle :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.10.2005 o 11:37, Arkadiusz napisał:

ale ktos musi napisac ten kompilator najpierw :P


No to wydawalo mi sie, ze pisze RAZ tworca konsoli i wszyscy z tego korzystaja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.10.2005 o 13:34, Volvox napisał:

> ale ktos musi napisac ten kompilator najpierw :P

No to wydawalo mi sie, ze pisze RAZ tworca konsoli i wszyscy z tego
korzystaja.


O ile stosunkowo łatwo jest stworzyć bardzo skomplikowane urządzenie (nie myśląc o prostocie urzytkowania) - o tyle trudniej później je w pełni wykorzystać. Problem wielordzeniowości nie jest wcale taki łatwy do rozwiązania. Zgadza się - kompilator pisze się RAZ - ale później dożywotnio go "poprawia":)

To trochę tak, jak zbudować rower z trzema pedałami. Jak na tym jeżdzić? Przeczytaj intrukcję obsługi. Nie ma? Hmm, wystarczy, że producent ją RAZ napisze;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.10.2005 o 13:34, Volvox napisał:

> ale ktos musi napisac ten kompilator najpierw :P

No to wydawalo mi sie, ze pisze RAZ tworca konsoli i wszyscy z tego
korzystaja.


moze i napisal, ale pewnie nie na tyle inteligentny zeby sam rozdzielac zadania na poszczegolne jednostki, zadanie to zrzucili pewnie na programistow, a dla nich to chwilowo za trudne (dopiero dostali w swoje lapki nowy sprzet, pewnie ich pierwsze programy beda przypominac "hello world" a dopiero z czasem beda coraz bardziej skomplikowane, az zaczna uzywac pelnych mozliwosci sprzetu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pisanie "wielordzeniowe" jest trudne i jesli program nie jest w tym kierunku pisany to zaden kompilator cudu nie zdziala. trudno jest wymagac zeby nagle programisci zaczeli myslec wielowatkowo, bo to jest naprawde trudne, tymbardzej ze "know how" praktycznie nie istnieje i dodatkowo przez x lat pracowalo sie wg konkretnych (wypracowywanych przez lata) schematow. samo przestawienie myslenia jest kosmicznie trudne. a potem trzeba to jeszcze wdrozyc i tu zaczynaja sie shody. co i jak rozbic na rozne watki, jak sobie poradzic z synchroniazacja zeby czegos nie spieprzyc. takie programowanie to jest naprawde cos totalnie innego. na dzien dzisiejszy aplikacje wykozystujace mozliwosci wielowatkowych procesorow mozna liczyc nimelaze na palcach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować