Nephren-Ka

Factorio

392 postów w tym temacie

Nie jestem za dobry w opisach, więc pożyczę sobie jeden z sieci:

''Factorio to niezależna strategia ekonomiczna, w której zajmujemy się budowaniem fabryk i ich zarządzaniem. Tytuł został stworzony przez dwóch programistów z Czech, którzy od zawsze uwielbiali produkcje typu Transport Tycoon, Civilization czy też SimCity, będące wzorem dla ich własnej gry. Projekt został sfinansowany w serwisie Indiegogo w 2013 roku, a niedługo potem do sprzedaży trafiła grywalna wersja alfa.
W grze naszym głównym zadaniem jest budowanie fabryk i zarządzanie nimi na niebezpiecznej obcej planecie. Musimy więc troszczyć się przede wszystkim o surowce niezbędne do stawiania kolejnych budowli, a także ciągły rozwój naszych włości, m.in. przez wprowadzenie nowych technologii, wynajdowanych w centrach badawczych. Oprócz tego wszystkiego, trzeba także zadbać o bezpieczeństwo fabryk, które są atakowane przez rdzennych mieszkańców planety.
Zabawa odbywa się w kampanii i w trybie wolnej gry. Twórcy przygotowali trzy poziomy trudności oraz całą masę rozmaitych elementów. Fabryki to nie tylko same budynki, ale także wyposażenie (maszyny, roboty, laboratorium), broń (m.in. miotacz ognia, wyrzutnia rakiet, miny) oraz system transportowy, służący do dostarczania wyprodukowanych części w odpowiednie miejsca. W Factorio nie zabrakło również edytora map oraz wsparcia dla fanowskich modyfikacji.
Tytuł stworzony został w prostym, dwuwymiarowym stylu graficznym. Gra jest minimalistyczna, jednak dzięki temu nie odwraca uwagi od rozgrywki, niestety nie może też przez to konkurować z innymi produkcjami tego typu.''


Oficjalna strona gry: http://www.factorio.com/
Polski filmik, który całkiem nieźle pokazuje ''podstawy podstaw''(z wersji 0.2 bodajże, teraz jest coś koło 0.10 i się wszystko na plus rozwija) gry: http://youtu.be/5mmRJSos0xk
Wiki: http://www.factorioforums.com/wiki/

Sam gram już jakiś czas i bawię się naprawdę świetnie. Gra nie ma super grafiki czy fabuły, ale za to posiada to co niektóre stare produkcje - całe wiadra grywalności(ot można stworzyć linię która produkuje coś tam z czegoś tam, i samo patrzenie na to jak pracuje jest fajne xD) i masę contentu zawartego w niej. Póki co jest ciągle w fazie alpha(do kupienia za 15€), sporo oferuje i ciągle się rozwija. Czekam na pełną wersję, wtedy pewnie lawinowo sypnie fanowskimi mapami, modami i kampaniami, przez co gra jeszcze się rozrośnie. Będzie miodnie, zwłaszcza dla fanów tego typu produkcji.

Nie wiem czy poza Merym ktoś w ogóle w to gra, ale już mam pytanie.xD Próbuję ostatnio usilnie stworzyć plastic bars, i jestem na etapie w którym produkuję petroleum gas w rafinerii i magazynuję go w zbiorniku, i nie mam jakoś pomysłu co dalej zrobić, żeby ten plastik uzyskać.:/

Podpinam - Isildur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

15 lub 20 euro to nie tak dużo, chyba zainteresuję się grą, dawno nie grałem w takie gry a widzę, że ta zacnie się prezentuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dzięki... Serio. Miałem już nic w najbliższych miesiącach nie kupować, bo zapas kasy poszedł na plecaki, a Ty mi tu z czymś takim wyskakujesz... Naprawdę nie mogłeś o tym napisać za kilka miesięcy? Musiałeś teraz? :/

Demko właśnie się ściąga, zobaczymy, jak to cudo przedstawia się w rzeczywistości. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.06.2014 o 23:00, Ring5 napisał:

No dzięki... Serio. Miałem już nic w najbliższych miesiącach nie kupować, bo zapas kasy
poszedł na plecaki, a Ty mi tu z czymś takim wyskakujesz... Naprawdę nie mogłeś o tym
napisać za kilka miesięcy? Musiałeś teraz? :/


Hehe, to nie moja wina, tylko takiego jednego nocnego wąpierza.;p

Btw, polecam radę by Merry(@Isildur, Tobie też się może przydać, podobnie jak każdemu kto się skusi):

''Jeśli nie grasz na peacemode, to polecam szybko skończyć nim się rozbudowałeś i wciągnąłeś, bo utrata wszystkiego za parę godzin może być zbyt dużym szokiem. :D
Obadaj najpierw na peacemode poszczególne technologie i łańcuchy produkcyjne istotnych rzeczy, a dopiero później mając odpowiednią wiedzę graj z aktywnymi alienami.''


Peaceful mode pojawia się do wyboru nowej mapy, która generuje się za każdym razem losowo(można co nieco tam sobie ustalić poza tą opcją, głównie ilości surowców na mapie), podobnie za każdym razem trzeba tę opcję zaznaczać. Na start się przyda, bo widziałem już na przykładzie jednego znajomego, że wrogowie są bezlitośni.;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.06.2014 o 23:08, Nephren-Ka napisał:

Hehe, to nie moja wina, tylko takiego jednego nocnego wąpierza.;p


Na każdego znajdzie się paragraf, nie ma ludzi bez winy.

Pograłem w demo i mam teraz dylemat... Miałem już nic nie kupować w tym miesiącu. Nic a nic. A teraz takie coś... ta gra jest przezarąbista! Mam za sobą dopiero pierwsze dwa poziomy demka, ale już widzę, że po prostu MUSZĘ to mieć. Mówiłem już, że Cię nie lubię? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady, przez Ciebie też chyba kupię tę grę, też Cię nie lubię bo nie mam kasy a zapodałeś taką dobrą grę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co zastanawiać nawet jeśli lubi się tego rodzaju wytwory: "jeszcze pięć minut, jeszcze tylko to i tamto". ;]
Gra jest genialna, a jeszcze trochę contentu dojdzie do czasu premiery.
Próby kolejnego usprawnienia efektywności łańcucha wydobywczo-przetwórczo-produkcyjnego wciągają na kolejne godziny przy czym sycą niemiłosiernie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nienawidzę Was... i już wiem, co zrobię. Poskarżę się na Was żonie i powiem, że to wszystko Wasza wina. Właśnie kupiłem pełną wersję :( I po co mi to było? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gratulejszyn z doskonałego zakupu.
A żona sama może zagrać, by zobaczyć jaka to niesamowicie wciagająca gierka. :D

Nephren-Ka >>> W odniesieniu do nocnego pytania muszę sprostwać, że Plastic Bar nadal robi się w Chemical Plant, a w każdym razie w wersji 9.8, ale chyba w 0.10 nie zmieniali nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2014 o 11:08, meryphillia napisał:

Nephren-Ka >>> W odniesieniu do nocnego pytania muszę sprostwać, że
Plastic Bar nadal robi się w Chemical Plant, a w każdym razie w wersji 9.8, ale chyba
w 0.10 nie zmieniali nic.


Tak myślałem że w Chemical Plant, problem jest tylko taki że ja nawet nie mam na liście do produkcji tego plastiku.
Edit - no dobra, już wszystko wiem(a dokładniej że jestem głupi xD). Człowiek myślał, że wynajdując samo Oil Processing pozwoli robić plastik, który ofc trzeba osobno wynaleźć. A jak się go nie wynajdzie, no to nie dziwne że go nie ma.:D

20140615143507

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olałem kampanię, wziąłem się od razu za free play i teraz siedzę i rozrysowuję sobie optymalne ułożenie budynków, żeby przestojów nie było. Dzięki... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hah.
Teraz i tak jest nieco prościej, bo wcześniej system przetwórczy ropy całkowiecie opierał się na Chemical Plant. Aktualnie znaczną część rzeczy robi się w Assembly Machines co ułatwia nieco rozplanowanie fabryczek, choć nadal system rur wymaga usprawnienia, bo platanina czasami wygląda koszmarnie, jak niżej chociażby (budowane jeszcze przed przedłużeniem podziemnych rur, na razie nie chce mi sie przebudowywać).

Ring5 >>> Śmiało testuj konfigurację fabryczek w samej grze, od razu będziesz widział gdzie są problemy i je niwelował.
Jeśli ustawisz sobie peacemode, nie będziesz musiał martwić się o alienów w ogóle.

20140615152555

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2014 o 15:28, meryphillia napisał:

Ring5 >>> Śmiało testuj konfigurację fabryczek w samej grze, od razu
będziesz widział gdzie są problemy i je niwelował.


Łatwo się mówi ;) Ale muszę przyznać, że gra wciąga niesamowicie. Cały czas ma się wrażenie, że ciągle jest coś do zrobienia. Gram od rana i jeszcze nie zauważyłem chwili, kiedy musiałbym bezczynnie na coś czekać (co czasem się zdarzało w Transport Tycoon, chociażby). Np. skoro research nie pozwala na stawianie budynków X, Y i Z, to poczekam, aż je odkryję, a w tym czasie zbuduję sobie kolejną linię zaopatrującą mnie w stal. Bądź kamienie. Bądź cokolwiek innego. Gra MIAŻDŻY!

Dnia 15.06.2014 o 15:28, meryphillia napisał:

Jeśli ustawisz sobie peacemode, nie będziesz musiał martwić się o alienów w ogóle.


Jadę właśnie na peacemode, gdybym jeszcze musiał się martwić, że coś mi zeżre moje fabryki, to chyba bym się pochlastał :D Najpierw nauczę się grać, a potem dopiero będę kombinował z obcymi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra kupiłem grę ;)
Czas pobawić się w inżyniera ;)

Widziałem na forum jakieś texturepacki i mody, warto je instalować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2014 o 14:35, Isildur napisał:

Widziałem na forum jakieś texturepacki i mody, warto je instalować?


Grafika jest czytelna i wystarcza w zupełności, to nie Minecraft. ;)
Mody najciekawsze te które rozbudowują content, więc zmieniają niejako rozgrywkę i dlatego lepiej zobaczyć je po zagraniu w defaultową grę, gdy już poznamy nieco "o co kaman".

Na początek proponuję standartowo granie na peacemode, by w spokoju zorientować się jak efektywnie rozwijać produkcję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2014 o 14:39, meryphillia napisał:

Na początek proponuję standartowo granie na peacemode, by w spokoju zorientować się jak
efektywnie rozwijać produkcję.


Tak właśnie sobie gram, jak to się ma z aktualizacjami gra sama pobiera czy trzeba kombinować? Po pobrało mi wersję 0.9.8 a na stronie widziałem, że jest nowsza wersja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest w opcjach odznaczenie dla automatycznych aktualizacji jest i sekcja download na stronie dla poszczególnych wersji.
I tą drugą opcję polecam bardziej, bo ja przykładowo olewam wszystkie "experimental update" i ściągam dopiero patcha który jest juz bardzij dopracowany.

Dwa czy trzy razy były też pewne zmiany w mechanice (jak wprowadzenie paliw) i warto wstrzymać się z nowym patchem do czasu ewentualnych fixów, jak i dostosowania wybudowanych fabryczek pod nowe rozwiązania.
Czasami też i autoupdater staje dęba, a sama gra instaluje się na tyle szybko więc można swobodnie reinstalować całość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki wielkie pobrałem poprzez stronkę ;)

Osiągnąłem pierwszy sukces oświetlenie, już nie jest ciemno jak wiadomo gdzie xD

Nie żałuję wydanych pieniędzy bawię się fajnie znaczy uczę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2014 o 16:00, Isildur napisał:

Osiągnąłem pierwszy sukces oświetlenie, już nie jest ciemno jak wiadomo gdzie xD


Polecam od razu zrobić fabryczkę, bo lampy przydają się w duzych ilościach przy rozbudowie i osobście uwielbiam stwiać je gdzie popadnie.

Dnia 04.08.2014 o 16:00, Isildur napisał:

Nie żałuję wydanych pieniędzy bawię się fajnie znaczy uczę ;)


Super.
Kolejny sfabrykowany. :3

Pierwsza poważna rzecz za która powinieneś się zabrać, to budowa minimum 6-8 laboratoriów i stworzenie kompleksowej lini fabryczek zasilających owe laboratoria dwoma podstawowymi "miksturami badawczymi" (oczywiście należy zostawić miejsce pod przyszły upgrade o kolejne "fiolki").
Klucz udanej rozgrywki z aktywnymi alienami, to właśnie szybkie wybudowanie kompleksu badawczego wraz z zasilającymi go fabrykami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się