Zaloguj się, aby obserwować  
HudiniPL

Development gry (Silnik graficzny)

24 postów w tym temacie

Dnia 26.06.2014 o 12:38, Kafar napisał:

> Ok. A codo UDK.. Bluesprit, to on naczym polega?
> w Sęsie co to znaczy i co to jest?

Kanal unreal engine na YT

https://www.youtube.com/watch?v=cRhWc2kAhqI&list=PLZlv_N0_O1gaG5BW72It4chjhypxIO9ZB&index=17

obejrzyj serię blueprint tutorials.

Właśnie oglądam i to dobry pomysł, dzięki, trochę się pouczę i po wkówam co i jak :)
P.S Znasz jakieś Polskie forum wsparcia dla UE4 badź UDK? coś jak unity3d.cda.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale za pomocą "drag & drop" nigdy nie zrobisz naprawdę rozbudowanego projektu. Zawsze znajdziesz gdzieś ograniczenie, do którego przyda się programista. Grafik znający podstawy nie będzie mógł tworzyć pluginów, implementować nowych iteracji silnika itd. itp.

Ja mam zamiar zacząć bawić się w gry, ale zacznę od podstawowych podstaw. Programowanie, JAVA, C#, C++, gra tekstowa.

Moim zdaniem korzystanie z gotowych assetów graficznych i skryptów jest jakąś opcją, ale za bardzo mi przypomina modowanie, którego fanem nigdy nie byłem.

@HudiniPL
A tak swoją drogą. Z moich szacunków wynika, że powinieneś mieć jakieś 13-14 lat. Masz już wystarczająco lat, żeby nie robić tylu błędów ortograficznych. Poza tym jestem pewien, że twoja przeglądarka potrafi poprawiać błędy.

A tak swoją drogą #2, powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2014 o 16:33, StrictlyBananas napisał:

Ale za pomocą "drag & drop" nigdy nie zrobisz naprawdę rozbudowanego projektu. Zawsze
znajdziesz gdzieś ograniczenie, do którego przyda się programista. Grafik znający podstawy
nie będzie mógł tworzyć pluginów, implementować nowych iteracji silnika itd. itp.


UE4 nie polega na zasadzie drag & drop

Dnia 26.06.2014 o 16:33, StrictlyBananas napisał:

Moim zdaniem korzystanie z gotowych assetów graficznych i skryptów jest jakąś opcją,
ale za bardzo mi przypomina modowanie, którego fanem nigdy nie byłem.


z assetsów graficznych korzystają wszyscy nawet ubisoft itp. które czasami są zlecane z zewnątrz. Więc żadna róznica jest to a to że kupic na markecie unity assetsy.

Blueprint to nie to samo o czym ty myslisz. Oczywiście są to zbiory funkcji ale to trochę inaczej działa niż zasade np. construct2 czy chociażby gamemaker.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Powiem tak - nie warto "uciekać" od programowania. I jeśli robisz pierwszą grę to radziłbym nie pchać się w 3D - już kiedyś się w to bawiłem. Sensowna znajomość C++, engine Allegro i można zrobić naprawdę fajne gry w 2D. I to dużo mniejszym kosztem niż w 3D bo potrzebujesz "tylko" kogoś kto umie rysować. A nie stworzyć od podstaw modele, potem nałożyć na to tekstury, dużo niższe są też wymagania wobec sprzętu. Żeby zrobić dobrze działającą i wyglądającą grę w 3D to musisz mieć tak z 10x tyle kasy co w 2D. Dlatego zresztą jest niewiele dobrych gier "indie" w 3D mimo tego że Unreal Engine jednak jest już dostępny od całkiem długiego czasu.

Ba, niezłe gierki to można pisać i w Pythonie:
http://www.pygame.org/news.html
Który w stosunku do C++ różni się tym że jest z 20x prostszy i można się go nauczyć dobrze w kilka miesięcy bez żadnego doświadczenia poprzednio w programowaniu. I jeśli poważnie myślisz o tworzeniu gier to na razie nie patrz na "engine" - bo jeśli myślisz że wystarczy jakiś wybrać i będzie git to się mylisz. Bo tam to wsadzisz sobie elementy graficzne, może też zautomatyzujesz takie rzeczy jak sterowanie, kamera itd. Ale nadal musisz umieć choćby napisać logikę dla swojej gry. Która pisana jest... w językach programowania - np. Unity intensywnie korzysta z C#:
https://www.youtube.com/watch?v=qdwUkYrHosk

Z mojego doświadczenia (które co prawda nie jest wielkie ale na 1 game jamie byłem, nawet przygodówkę przedstawiającą losy pana kwadrata dałem radę zrobić w 16 godzin ;)) - o ile twoja idea jest niemożliwa do zrealizowania w 2D to nie pchaj się w 3D a od programowania i tak nie uciekniesz. Bo będziesz chcieć dodać "coś więcej" niż tylko to co oferuje engine i już jesteś w kropce. Poucz się nieco Pythona (który, naprawdę, nie gryzie i wcale nie jest taki trudny jak ci się wydaje) i wtedy będziesz mógł łatwo robić całkiem ciekawe gierki. A potem dopiero patrzeć na wielgaśne engine''y o których nawet nie rozumiesz jak działają i co robią.

Nie mówię że masz od razu się rzucać na C++ bo to jest masochizm oczywiście i 3 lata w plecy. Ale na pewno powinieneś rozumieć CO robisz zanim się za to zabierzesz. Bo na razie to próbujesz iść wędkować nie wiedząc jak wygląda ryba i do czego służy haczyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować