Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Magazyn Secret Service powraca po 13 latach

75 postów w tym temacie

> Mają jednak jednak ze sobą sporo wspólnego - w obu przypadkach duży czynnik miała/ma
> odgrywać nostalgia za tytułem. Gdyby miało być inaczej, to równie dobrze mogliby stworzyć
> zupełnie nową markę.
Oczywiście że mają dużo wspólnego. Tyle że w przypadku TS''u nostalgia zderzyła się z zupełnie nowym czasopismem. Poza tytułem i paroma nazwiskami, nowy Top Secret w niczym nie przypominał starego. Secret Service (szczególnie późny) był pismem dużo mniej odjechanym. Uwspółcześnienie jego formuły nie spowoduje takiego szoku, jak w przypadku konkurenta. Podczas gdy nostalgia w przypadku pisma Ściśle Tajnego po pierwszym numerze działała już na niekorzyść, SS może na niej faktycznie skorzystać, nie trzymając się kurczowo przeszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sporo zależy od targetu, jaki przyjmą. Kiedyś była nim młodzież, ale dzisiaj ta "młodzież" ma około 30 lat i więcej. Jeśli skupią się na tym targecie, to może jakąś niszę sobie znajdą. Nawet to mimo wszystko nie gwarantuje przetrwania. W innym przypadku może być ciężko, bo dla współczesnej młodzieży tradycyjne pismo (w formie papierowe czy cyfrowej - nie ma większego znaczenia, chodzi o sam styl, w jakim ma być tworzone) czymś zbyt atrakcyjnym już nie jest, ani też sami tych starszych pism nie pamiętają. Dawniej się kupowało takie pisma, bo bez internetu innego źródła nie było. No i tak jak wcześniej wspominałem - dzisiaj oprócz darmowych portali konkurencją jest też forma wideo, youtuberzy, streamerzy etc. Dzisiaj wielu taką formę wybiera zamiast tradycyjnego dziennikarstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaskoczenie - dzisiaj nie powstają już nowe magazyny, tylko kończą działalność. Znak czasów :) Wszystkiego dobrego dla ambitnych redaktorów :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości kupię z 1 czy 2 numery, ale szczerze mówiąc to nie liczę na zbyt długie przetrwanie tego pisma. Ciekawi mnie do kogo ma być ono skierowane. Tytuł teoretycznie daje im "tylko" darmową reklamę. W praktyce jeśli chcą przetrwać to sam sentyment graczy 30+ nie wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wyrosłem na Secret Service : ) Pamiętam jak przez pewien czas kupowałem SS, Top Secret i Gamblera co miesiąc. A później niestety wszystkie pisma padły.
No zobaczymy co Secret Service zaprezentuje sobą po tylu latach.

A news po prostu fantastyczny. Zero informacji kiedy planowane jest wydanie pierwszego odświeżonego numeru, zero informacji o nowej stronie pisma...
Jeśli ktoś jej szuka to jest tutaj: http://ssonline.pl/
a tu FB pisma: https://www.facebook.com/secretservicemagazine

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2014 o 21:20, lukaszolej napisał:

ja nie lubie cd action bo tam jest smuggler a to jest dla mnie cham i głupek boi sie
nawet powiedziec kim jest i na każdego jeździ w listach a nie mówi nawet kim jest



Fsshhhs... I''m your father, lukasz fsssshhh... Dolacz do mnie i bedziemy rzadzic cala galaktyka, zlikwidujemy znaki interpunkcyjne i zabronimy smiac sie z poglowkow.... fshhhh...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2014 o 10:34, Phobos_s napisał:

Ja wyrosłem na Secret Service : ) Pamiętam jak przez pewien czas kupowałem SS, Top Secret
i Gamblera co miesiąc. A później niestety wszystkie pisma padły.


To jak w tym dowcipie "to ty mi po prostu pecha przynosisz!". Jestes Niszczycielem Pism!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 03.10.2014 o 21:47, TojaSmuggler napisał:

To jak w tym dowcipie "to ty mi po prostu pecha przynosisz!". Jestes Niszczycielem Pism!

A ja kupowałem Playa... :o

Jak powspominam sobie listy do redakcji kilku pism i wypowiedzi znajomych lub posty na forum, to można dojśc do wniosku, że niemal każdy kupujący w tamtym czasie prasę branżową miał przez chwilę taką myśl: "a może to przeze mnie...?" :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.10.2014 o 22:39, Rick napisał:

A ja kupowałem Playa... :o


To jest nas dwóch, ja nawet miałem trzy lata prenumeratę, potem jak po raz kolejny zmienili profil odpuściłem sobie.

Dnia 03.10.2014 o 22:39, Rick napisał:

Jak powspominam sobie listy do redakcji kilku pism i wypowiedzi znajomych lub posty na
forum, to można dojśc do wniosku, że niemal każdy kupujący w tamtym czasie prasę branżową
miał przez chwilę taką myśl: "a może to przeze mnie...?" :D


Ja nie miałem, miałem wrażenie że po prostu na rynku jest za dużo tego tałatajstwa;pp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.10.2014 o 21:47, TojaSmuggler napisał:

To jak w tym dowcipie "to ty mi po prostu pecha przynosisz!". Jestes Niszczycielem Pism!


Spokojnie Smug. CDA kupuję od wieeelu lat co miesiąc a trzymacie się bardzo dobrze :)
Więc nie takie niszczyciel straszny jak go malują ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że im się dostało między innymi za próby zdyskredytowania CD-Action (choćby rozsiewaniem plotek na temat nielegalnego źródła pełnych wersji). A już na pewno za zignorowanie potencjału czasopisma, które szybko ów potencjał zyskało i stało się po paru latach czołowym graczem na rynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2014 o 10:18, Ziltoid napisał:

Myślę, że im się dostało między innymi za próby zdyskredytowania CD-Action (choćby rozsiewaniem
plotek na temat nielegalnego źródła pełnych wersji). A już na pewno za zignorowanie potencjału
czasopisma, które szybko ów potencjał zyskało i stało się po paru latach czołowym graczem
na rynku.



Na pewno na poczatku nas zlekcewazyli - a takie to tam male, badziewne, z prowincji, smiech na sali itd. co sie im potem czkawka odbiolo. Ale przyczyn upadku SS szukalbym gdzie indziej - raczej w przeswiadczeniu owczesnego szefostwa, ze jak sie raz wlazlo na szczyt to sie bedzie tam zawsze, nie trzeba sie rozwijac, nie trzeba inwestowac w pismo, itd. bo i tak je beda kupowac. Dosc podobnie miall zreszta Gambler, ale na zasadzie "malolaty dorastaja, wyrastaja z tych pisemek dla gimbazy i beda kupowac nas, powazne pismo dla dojrzalego gracza". Tez sie nie sprawdzilo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też zastanawiam się jak długo zreaktywowane SService będzie istnieć. Top Secret po reanimacji istniał przez 4 numery, które i tak fani TS woleliby puścić w niepamięć. Samo "jechanie na marce" niestety nie wystarczy i oby ekipa nowego SS-a to rozumiała, bo zawsze to dobrze mieć jakąś konkurencję na rynku, prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że wolelibyście utrzymać monopol, ale konkurencja, zwłaszcza bardziej znacząca tylko dobrze wam zrobi i będziecie mieć motywację, by tworzyć lepsze czasopismo. Rozumiem, że dzisiaj za przeciwnika robią nie konkurencyjne pisma branżowe, a niechęć do czytelnictwa (nie dziwię się, gdy np. zagraniczny PC Gamer kosztuje prawie 10$, a oferuje żałośnie mało stron i tekstu, da się taki numer przeczytać w pół godziny) i Internet, ale mimo wszystko. Choć nie spodziewałbym się starych dobrych czasów, gdy wybór był szeroki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2014 o 15:58, TojaSmuggler napisał:

A motywacje i tak mamy, sa nia demografia i kurczacy sie rynek printu, internet itd.


Idzie wam całkiem nieźle. Najwyżej koszta reklam wzrosną.

http://reklama.bauer.pl/magazine.php/sid,7/mid,24/title,CD-Action/

Magazynów poświęconych grom nie kupuje już od prawie dekady; przy powszechnym dostępnie do informacji, recenzji czy artykułów nawiązujących do gier, nie widzę w tym sensu. CDA przetrwało i przetrwa na rynku jeszcze wiele lat - czego wam życzę - jednak nie przez treść a pełne wersje. Na nie zawsze znajdą się chętni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2014 o 16:31, Shinigami napisał:

Idzie wam całkiem nieźle. Najwyżej koszta reklam wzrosną.

http://reklama.bauer.pl/magazine.php/sid,7/mid,24/title,CD-Action/


Widzisz, trzeba jeszcze kogos, kto chce te reklamy kupic... ot, drobiazg.

Dnia 05.10.2014 o 16:31, Shinigami napisał:

Magazynów poświęconych grom nie kupuje już od prawie dekady; przy powszechnym dostępnie
do informacji, recenzji czy artykułów nawiązujących do gier, nie widzę w tym sensu. CDA
przetrwało i przetrwa na rynku jeszcze wiele lat - czego wam życzę - jednak nie przez
treść a pełne wersje. Na nie zawsze znajdą się chętni.


Kolejne uproszczenie. Toz gry mozna nabywac (a takze brac za darmo czasem i to legalnie, a nie z torrrentow) w sieci. Dlaczego wiec ludzie chca te z CDA, a nie takie, jakie moga sobie sami wybrac?

Swiat nie jest tak prosty i czarnobialy jak sie w mlodzienczym wieku wydaje, nie ma prostych recept i prostycg odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2014 o 21:35, TojaSmuggler napisał:

Widzisz, trzeba jeszcze kogos, kto chce te reklamy kupic... ot, drobiazg.


Doprawdy? Zupełnie o tym nie pomyślałem. Choć stawiam na to, że nie narzekacie ;)

Dnia 05.10.2014 o 21:35, TojaSmuggler napisał:

Kolejne uproszczenie. Dlaczego wiec ludzie chca te z CDA, a nie takie, jakie moga sobie sami wybrac?


Tylko nie mów, że przetrwalibyście tyle lat bez dołączonych płyt; szczególnie gdy konkurencja - w większości pozbawiona owej przewagi - padała dookoła jak muchy. W to chyba nikt nie wierzy. Uproszczenie? Pewnie tak, jednak ma całkiem solidne podstawy.

Może do niektórych mimo wszystko przemawia fizyczny nośnik? Internet niby lepszy, a jednak nie wszyscy mogą sobie pozwolić na zassanie kilku GB. Musicie sprawdzić, zróbcie ankietę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SS chyba nie za bardzo więc wie czym chce być. W Polsce przydałby się odpowiednik RetroGamera, ale jest rzeczą oczywistą że przeciętny gimba raczej po takie coś nie sięgnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować