Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Polski RPG Raven`s Cry z wymaganiami sprzętowymi

30 postów w tym temacie

> Trochę mi pachnie to kichą bo coś niskie te wymagania.

Nie są one zawyżane jak w przypadku nowych tytułów które są projektowane na moc obliczeniową xkloców i psów. Ale problem musi być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Cieszę mnie małe wymagania. Na grę czekam z niecierpliwością. Jak ktoś poprzednio napisał,
> Reality Pump z gry na grę robi naprawdę olbrzymie postępy (TW1 było małym koszmarkiem,
> a dwójeczka już naprawdę świetnym RPGiem). To nie CI gdzie trzeba się obawiać o jakość.
>
Właśnie CI! Przypomniałeś mi o Enemy Front! xd Coś już ucichło o nim odkąd była premiera, a pojawiła się w ogóle recenzja na gramie? ;o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.07.2014 o 00:04, bVarador napisał:

Nie spotkałem nikogo kto mając wybór ustawiał
minimalne detale grafiki i mówił ze tak gra jest lepsza. Czyli grafika ma znaczenie.
Ale nie ma problemu, możesz być pierwszy. Chętnie poznam motywację kogoś kto tak robi.

Naprawde? Naprawde dla udowodnienia swojej teorii podajesz taki przyklad?
I tutaj nie trzeba nic udawadniac, jesli dla Ciebie grafika robi roznice to szczerze powiedziawszy wspolczuje, dla mnie grafa nie robi roznicy. Mozesz sobie wierzyc, badz nie. A porownywanie tego do grania na low jest po prostu smieszne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2014 o 00:04, bVarador napisał:

Guild Wars - przyjemniejsze pvp

W pierwsze GW nie grałem. Choć w sumie nigdy PVP mnie nie pociągało. No może poza TG w Cabalu.

Dnia 06.07.2014 o 00:04, bVarador napisał:

Age of Conan - lepsza grafika i ciekawszy system walki, a z czasem raidy i w ogóle mechanika
walk w instancjach

Btw. Mechanika walk w instancjach i raidach się zmieniała z dodatku na dodatek, cały czas ją ulepszając.
To samo z questami.

Dnia 06.07.2014 o 00:04, bVarador napisał:

The Secret World - ciekawsze questy

Tak się zastanawiam o jakim dodatku i strefie mówimy :P
Na ile ja w to grałem, to mnie ta gra odrzuciła. Tylko zastanawiam się czym bardziej. Gameplayem, czy też jednak tych ciekawych questów specjalnie "nie poczułem" (ale to może być dlatego, że skończyłem po kilku godzinach.

Dnia 06.07.2014 o 00:04, bVarador napisał:

WoW nie mial nic do zaoferowania co by mi się spodobało. Za to dużo rzeczy, które mnie
odrzucały bo wcześniej spotkałem się z tytułami które robiły to po prostu lepiej.

Tia, tylko w MMO ważna jest całość czego się robi w tej grze w ogóle, aby spędzić przy niej więcej czasu. Np był okres czasu, że zajmowałem się tylko ekonomią i zapychaniem AH. System craftu i dropu, najbardziej pasował mi jednak w WoWie. Potem cabal z czystym dropem, ale to bardziej za podejście do statów w tej gierce.

Albo przykładowo najciekawszy system walki, który mi podpasował był w TERA online. Ale questy były jak prostackie i nudne, że skończyłem na 17lvlu i fajrant. Nawet "dance" mi się nie podobał - a to dla mnie subiektywnie jedna z ważniejszych rzeczy :P Z Vindictusem podobnie. Gameplay ok, ale niedoróbki w trakcie walki pierniczą odbiór.

Ważna jest także całość gry w ogóle.

Dnia 06.07.2014 o 00:04, bVarador napisał:

Jakim chamstwem?

Niedoróbkami, czy ściemą z pełną premedytacją jak w WatchDogs. Chyba nie brałeś tego dosłownie?
Dopóty "nie widzisz", że coś wali tobie po oczach jakimś syfem, to nie psuje tobie odbioru gry.

Dnia 06.07.2014 o 00:04, bVarador napisał:

Nie spotkałem nikogo kto mając wybór ustawiał minimalne detale grafiki i mówił ze tak gra jest lepsza.

To ja postawię problem inaczej. Czy jak muszę grać na minimalnych, mogę stwierdzić, że gra jest gorsza, albo nawet kiepska? :)

Dnia 06.07.2014 o 00:04, bVarador napisał:

Czyli grafika ma znaczenie.

Ma, ale jakie? :) Czysto estetyczne.

Dnia 06.07.2014 o 00:04, bVarador napisał:

I serio, będziemy się za słówka łapać? ''Popularność jest względna'', ''co to jest rozsądny'',
rozumiem że to forumowy standard to prowadzenia ''dyskusji'' z kimś o przeciwnej opinii
- próbować wyśmiać, albo zamotać tak żeby się zbłaźnił, ale bez jaj może.

Ależ nigdzie nie wyśmiewam, tylko uzupełniam wypowiedź.
Dlaczego ludziki na forum zawsze muszą zakładać złe intencje autora ;)
W sumie rzadko kiedy ludzie zwracają uwagę na takie rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2014 o 09:57, Zgreed66 napisał:

Btw. Mechanika walk w instancjach i raidach się zmieniała z dodatku na dodatek, cały
czas ją ulepszając.

Co nie zmienia faktu, że istnieją mody jak licznik aggro w czasie rzeczywistym, który mówi ci - tyle możesz zrobić i nic więcej bo przejmiesz aggro. Albo makra leczenia Easy mode który zubaża i tak już prostacki gameplay. Sam

Dnia 06.07.2014 o 09:57, Zgreed66 napisał:

> The Secret World - ciekawsze questy
Tak się zastanawiam o jakim dodatku i strefie mówimy :P

Jeśli questy w których do rozwiązania trzeba mieć wiedzę w głowie, albo szukać różnych informacji (nie solucji) po necie i książkach żeby zrozumieć niektóre zagadki tak jak na przygodówkę przystało są słabsze od standardowych do bólu - przynieś mi x przedmiotów, zabij x stworów, idź i eskortuj, to ja wysiadam. Nie mówiąc wspominając już o estetyce i pełnym udźwiękowieniu, dających od razu lepsze nastawienie niż kolejny ekranik z tekstem na którym i tak liczy się tylko pole ''Reward" i przycisk "Accept".

Dnia 06.07.2014 o 09:57, Zgreed66 napisał:

Tia, tylko w MMO ważna jest całość czego się robi w tej grze w ogóle, aby spędzić przy
niej więcej czasu.

Ale także podstawy. Guzik mnie handel czy craft obchodzi jeśli dostaję wymiotów z nudów z uwagi na grafikę, system walki czy powtarzalność zanim w ogóle osiągnę jakiś wyższy poziom.

Dnia 06.07.2014 o 09:57, Zgreed66 napisał:

> Jakim chamstwem?
Niedoróbkami, czy ściemą z pełną premedytacją jak w WatchDogs. Chyba nie brałeś tego
dosłownie?

Oczywiście. Tym bardziej, że Ubi samo się przyznało, że wywalili shadery E2012 bo ''nie działały'' albo powodowały że gra wygląda gorzej. Jeśli to nie pełna premedytacja to ja nie wiem co tym jest.

A jeśli za uważasz, że chamskie moje podejrzenia że premedytacją Ubi w sprawie WD mogło być ograniczenie grafiki pcetowej do poziomu next-genów, to niestety sporo faktów świadczą przeciw temu. No chyba, żeby uznać programistów Ubi za niekompetentnych ludzi i niedokończone shadery tylko z tego wynikają. Tylko w takim razie, pozostaje pytanie dlaczego ostatni patch, który miał poprawić stabilność i wydajność gry, utrudnił modom włączenie starych opcji i zmusił graczy do bawienie się w rozpakowywanie archiwów, podmianę pliku i pakowanie z powrotem.

Dnia 06.07.2014 o 09:57, Zgreed66 napisał:

> Nie spotkałem nikogo kto mając wybór ustawiał minimalne detale grafiki i mówił ze
tak gra jest lepsza.
To ja postawię problem inaczej. Czy jak muszę grać na minimalnych, mogę stwierdzić, że
gra jest gorsza, albo nawet kiepska? :)


Dlaczego kiepska od razu kiepska? To nie są dwa przeciwne stany - ''grafika się nie liczy'' albo ''jest najważniejsza'' i nic pomiędzy. Ale tak, tak gra będzie gorsza jeśli będzie gorzej wyglądać. Bo wizualia mają wpływ na odbiór całości, tym samym pełne odbiór jest w jakiś sposób osłabiony. Gdyby nie była kiepska nie byłoby powodu grać na wyższych detalach, za to byłoby kilka żeby tego nie robić:
- granie na niższych pozwala zaoszczędzić na sprzęcie
- grafika pozbawiona bajerów pokroju HBO i innych shaderów - może być czytelniejsza
- na najniższych ustawieniach animacja jest płynniejsza
- system jest mniej obciążony = pracuje ciszej
itd.
Są plusy żeby nie ustawiać wszystkiego na maksa. A jednak ludzie tego nie robią jeśli nie muszą. Czyli grafika ma dla nich znaczenie. Więc, jeśli chcesz udowodnić że tak nie jest - proszę bardzo, przykłady jakieś. Czy będziesz dalej próbował dyskredytować moje opinie ":bo tak"?

Zresztą jeśli wygląd nie ma wypływu na odbiór to idź do pracy/szkoły/randkę w brudnych i podartych szmatach. W końcu o ludziach też zwykło mówić, że na wartość człowieka wygląd nie ma wpływu bo liczy się to co jest w środku.

Dnia 06.07.2014 o 09:57, Zgreed66 napisał:

> Czyli grafika ma znaczenie.
Ma, ale jakie? :) Czysto estetyczne.

No i? Gry to produkty audio-wizualne. To estetyka ma znaczenie na odbiór całości. Jest to jeden z WIELU czynników, wcale nie najmniej ważny, czy jakby niektórzy chcieli się zarzekać bez znaczenia. Nigdzie nie twierdziłem, że jest najważniejsza. Zarzucam kłamstwo tym którzy mówią że wcale się nie liczy.

Dnia 06.07.2014 o 09:57, Zgreed66 napisał:

Dlaczego ludziki na forum zawsze muszą zakładać złe intencje autora ;)

Bo nazywasz ich ludzikami. Jeśli zdrobnienie w takich przypadkach ma znaczenie inne niż ''głupiutkie dzieciaczki'' to robisz wszystko, żeby tego nie pokazać. I co za tym idzie traktować cię będą za kolejnego trolla. Przykro mi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2014 o 09:54, TigerXP napisał:

Naprawde? Naprawde dla udowodnienia swojej teorii podajesz taki przyklad?

Jako jeden z dwóch. Obok gier w wersji ''remastered'' na next geny gdzie tylko grafika się zmienia. Ale nie ma problemu. Możesz go obalić, dając jakieś przykłady na poparcie swoich tez albo dyskredytujące moje przykłady. Podpowiedź - dwa pytania zaczynające się od Naprawdę tym nie są. Musisz się bardziej postarać. Gdyby to co mówię było czystą głupotą, to banalnie łatwo będzie ci znaleźć silniejsze argumenty niż te dwa pytania, które nic nie są warte.

Dnia 06.07.2014 o 09:54, TigerXP napisał:

I tutaj nie trzeba nic udawadniac, jesli dla Ciebie grafika robi roznice to szczerze
powiedziawszy wspolczuje, dla mnie grafa nie robi roznicy.

No tak. Wszyscy to wiedzą którzy znają się na grach. Dlatego w każdej recenzji grafika jest oceniana. Screeny są zamieszczane. A Internet huczy jeśli ktoś wywali taki przekręt jak Ubi z Watch Dogs. Ale poza tym fakt, grafika jest bez znaczenia. A współczucie zostaw sobie, nie jest mi potrzebne.

I obawiam się, że trzeba udowadniać jeśli chce się obalić argumenty oponenta. Twierdzenie - "ty nie masz racji bo ja mam" nie jest uznaną metodą prowadzenia dyskusji.

>. A porownywanie tego do grania na low jest po prostu smieszne.
Dlaczego? Jeśli grafika nie miałaby znaczenia to grałbyś na low i wydawał na PC''ta mniej kasy. Na nowych konsolach grałbyś tylko w exy, a wszystkie multiplaformery na starych gdzie są tańsze. Itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Co nie zmienia faktu, że istnieją mody jak licznik aggro w czasie rzeczywistym, który
mówi ci - tyle możesz zrobić i nic więcej bo przejmiesz aggro. Albo makra leczenia Easy
mode który zubaża i tak już prostacki gameplay.

W czasie gry rajdowałem, to magiem. Wtedy się wklepywało invisible i luz był :P Nie wiem jak teraz. Jak tank lipa, to się tanka zmieniało. Nie wiem co jest mniej prostackie od standardowych raidowych funkcji. Chyba burdel, rzucić się wszyscy (ala mój jeden, jedyny raid w Vindictusie).

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Jeśli questy w których do rozwiązania trzeba mieć wiedzę w głowie, albo szukać różnych
informacji (nie solucji) po necie i książkach żeby zrozumieć niektóre zagadki tak jak
na przygodówkę przystało są słabsze od standardowych do bólu - przynieś mi x przedmiotów,
zabij x stworów, idź i eskortuj, to ja wysiadam.

Może, dunno. Doświadczenie mi raczej mówi, że najwyżej skończy się właśnie na szukaniu solucji po netach.
Jak z wszelakimi buildami postaci itp.
W każdym razie już w TBC eksperymentowali z questami ;p Cata się już praktycznie się na to nie łapie.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Nie mówiąc wspominając już o estetyce i pełnym udźwiękowieniu, dających od razu lepsze nastawienie niż
kolejny ekranik z tekstem na którym i tak liczy się tylko pole ''Reward" i przycisk "Accept".

Równie dobrze można dać za przykład ToRa. Gameplay i tak ważniejszy.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Ale także podstawy. Guzik mnie handel czy craft obchodzi jeśli dostaję wymiotów z nudów
z uwagi na grafikę, system walki czy powtarzalność zanim w ogóle osiągnę jakiś wyższy
poziom.

Ile się wbija max lvl w wowie? Grafika sama w sobie nie nudzi. System walki to bardziej powtarzalność tego co wykonujesz.
Więc raczej jakie questy klepiesz, albo czy latasz po low lvl dungeonach.
O ile na questach z Vanilla "spałem", o tyle jak próbowałem pograć na Cata, to już było fajnie, nawet zaje*****.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

A jeśli za uważasz, że chamskie moje podejrzenia że premedytacją Ubi w sprawie WD mogło
być ograniczenie grafiki pcetowej do poziomu next-genów, to niestety sporo faktów świadczą
przeciw temu.

Nic o tobie. Tylko o reakcji tego forum w ogóle na "chamskie" postępowanie UBI.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Dlaczego kiepska od razu kiepska? To nie są dwa przeciwne stany - ''grafika się nie liczy''
albo ''jest najważniejsza'' i nic pomiędzy.

Człowiek zawsze operuje na kontrastach?

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Ale tak, tak gra będzie gorsza jeśli będzie gorzej wyglądać.

Nie będzie, o ile nie walnie to w jakiś ostry sposób w poczucie estetyki.
Patrz np Borderlands.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Bo wizualia mają wpływ na odbiór całości, tym samym pełne odbiór jest w jakiś sposób osłabiony.

O ile nie wpływa na estetykę, to nie (no jeszcze można wpisać stare przygodówki i pixel fiding). W każdym razie nawet bym powiedział, że ludzie są tacy ślepi, że trzeba ich po buziakach tłuc, bo jeszcze zostawione pole do interpretacji fabuły/postaci sprawi, że nie zrozumieją. Więc dalej, wizualia to najmniejszy problem.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

- granie na niższych pozwala zaoszczędzić na sprzęcie

Raczej zaoszczędzenie na sprzęcie wymusza niższe detale.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

- grafika pozbawiona bajerów pokroju HBO i innych shaderów - może być czytelniejsza

Nie będzie to tyle co "czytelność", ale jej uproszczenie. Przykład mój kumpel popykujący kiedyś w ETQW.
Zawsze obniżał detale, aby nie było "traw" i innych pierdół które mogły utrudnić dostrzeżenie przeciwnika.
Poza tym to jest raczej kwestia Designu.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

- na najniższych ustawieniach animacja jest płynniejsza
- system jest mniej obciążony = pracuje ciszej

Mój pracuje tak samo cały czas. Więc raczej postarać się o kupno cichszego kompa ;)

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Są plusy żeby nie ustawiać wszystkiego na maksa.

Ja nie widzę ich :)

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

A jednak ludzie tego nie robią jeśli nie muszą.

Z poczucia estetyki. Nic więcej.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Czyli grafika ma dla nich znaczenie.

Ma, ale jakie?

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Więc, jeśli chcesz udowodnić że tak nie jest - proszę bardzo, przykłady jakieś.

Borderlands, Przygodówki, gry Telltale itp.
Design (estetyka!) > ilość pikseli, jakość tekstur itd. Ze szczególnych przypadków patrz Rage, albo nowy Wolf.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Czy będziesz dalej próbował dyskredytować moje opinie ":bo tak"?

Dlaczego mam tak robić?

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Zresztą jeśli wygląd nie ma wypływu na odbiór to idź do pracy/szkoły/randkę w brudnych
i podartych szmatach. W końcu o ludziach też zwykło mówić, że na wartość człowieka wygląd
nie ma wpływu bo liczy się to co jest w środku.

To jak się ktoś ubiera na randkę, do pracy świadczy o nim (tym co ma w środku). Więc, czy to się wyklucza?
Równie dobrze można się ubrać prosto i schludnie. Zamiast robić się na parweniusza.

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

No i? Gry to produkty audio-wizualne. To estetyka ma znaczenie na odbiór całości. Jest
to jeden z WIELU czynników, wcale nie najmniej ważny, czy jakby niektórzy chcieli się
zarzekać bez znaczenia. Nigdzie nie twierdziłem, że jest najważniejsza. Zarzucam kłamstwo
tym którzy mówią że wcale się nie liczy.

To nie jest kłamstwo. Design jest ważniejszy, pozwala ukryć niedoróbki. Zwykle developerzy to wiedzą, to niedociągnięcia potrafią ukrywać. A sami odbiorcy nie narzekają. Narzekania się pojawiają, jak się te niedorobienia pokażą. Jak dla mnie nikt nie twierdzi inaczej, raczej może nie potrafi tego sformułować? :P

Dnia 06.07.2014 o 10:45, bVarador napisał:

Bo nazywasz ich ludzikami. Jeśli zdrobnienie w takich przypadkach ma znaczenie inne niż
''głupiutkie dzieciaczki'' to robisz wszystko, żeby tego nie pokazać. I co za tym idzie
traktować cię będą za kolejnego trolla. Przykro mi.

Zdrobnienia jako środki stylistyczne mają dwie funkcje. Pozytywne i negatywne. Cóż...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam wrazenie jakbys nie mial pojecia o czym rozmawiamy. Powtorze jeszcze raz moze pomoze: DLA MNIE (slowo klucz) grafika jest bez znaczenia. Jesli dla kogos liczy sie przedewszystkim grafika, to jego sprawa, ja tylko moge pokiwac glowa. A Ty caly czas kazesz podawac mi argumenty? Mam podawac argumenty czemu mam taki, a nie inny gust?
To Ty rzucasz tezy dotyczace mas, wiec to Ty powinienes rzucic jakims linkiem do czegokolwiek potwierdzajacego te tezy. Ja pisze tylko o sobie i nie widze sensu w udawadnianiu tego ze mam taki a nie inny gust.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zapowiada się świetnie. Two Worlds nie było tragiczne, a to wygląda znacznie lepiej. Polacy robią coraz lepsiejsze gry ; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować