Zaloguj się, aby obserwować  
Isildur

Divinity: Grzech Pierworodny - Temat ogólny

195 postów w tym temacie

Nie ma jeszcze tematu o tej grze, a ktoś już wspomniał by go założyć więc zakładam.

Ogólnie ja się zastanawiam i raczej poczekam na wersję polską, zwłaszcza że mam w co grać aktualnie.

Mam pytanie do osób grających już w tę produkcję, jak wygląda rozwój postaci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja za to mam jedno pytanie: kto wymyślił, aby przedmioty z EK (pantalony + Gral) były dostępne JEDYNIE dla pierwszych postaci? Tzn. jeśli jednak nie spasowało mi to co wybrałem na początku to kolejne postaci już tych bonusów nie mają - WTF?
@Isildur - co do rozwoju postaci to tutaj masz pełną dowolność - nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twój Ranger atakował jedynie wręcz i to np. dwuręcznym mieczem. Na początku masz archetypy do wyboru, ale później w grze możesz już rozwijać postaci wedle własnego widzimisię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że wybierając klasę, a potem całkowicie zmieniając jej statystyki warto ogarnąć jaką broń ma klasa jaką się wybrało. Ja wybrałem knighta z dwuręczniakiem, ale pozmieniałem go na tarczownika, przez co po starcie wylądowałem z mieczem dwuręcznym :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obecnie w grze mamy dostępne 2 postacie towarzyszące (pomocników a''la zombie nie liczę): Madorę - wojownika walczącego dwuręczną bronią oraz Johana - maga. Wiedza o tym jest o tyle ważna, że warto tworzone przez siebie postacie dopasować "klasowo" do tej dwójki. W moim przypadku dobrze się sprawdziła kombinacja kleryka i złodzieja/łucznika.
Po kilkudziesięciu godzinach gry wydaje mi się jednak, że równie dobrze można zdublować klasy postaci towarzyszących i grać 2 wojownikami oraz 2 magami. Czarodzieje do oślepiania, zamrażania, petryfikowania, czy unieruchamiania, a wojownicy do wykańczania bezbronnych wrogów ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.07.2014 o 21:21, Pajonk78 napisał:

Ja za to mam jedno pytanie: kto wymyślił, aby przedmioty z EK (pantalony + Gral) były
dostępne JEDYNIE dla pierwszych postaci? Tzn. jeśli jednak nie spasowało mi to co wybrałem
na początku to kolejne postaci już tych bonusów nie mają - WTF?


Z ciekawosci zaczalem gre od nowa (nie zebym gdzies daleko zaszedl pierwszymi postaciami oraz Ranger mi nie przypasowal) i mam w ekwipie Graala i gatki Zandalora.
Moze trafiles na jakiegos buga albo cos...:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytania:
1. Czy można ustawić gdzieś w opcjach mozliwosc rozmowy z danym NPCem przez naszego wspoltowarzysza (jeśli jest to realna żywa osoba oczywiście) ? Same dymki są mało czytele i szybko znikają, do tego nie ma pokazanych opcji dialogowych jeśli mielibyśmy jakieś wątpliwości co wybrać.

2. Która klasa wydaję się najlepszym "tankiem" - o ile coś takiego ma sens bytu. Póki co grałem rangerem, jednak klasa póki co nie wydaje się zbyt ciekawa (chociaż pewnie to się zmieni wraz z levelowaniem).

Dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie drugiego pytania, rangera nie polecam w ogóle. Ta klasa ma strasznie słabe i nudne umiejętności, ogólnie cała gra jest oparta na magach i elementach żywiołów, więc wszystko poza magami wydaje się słabe. Samych tanków zbytnio nie ma, bo wszystko się opiera na zabiciu przeciwnika jak najszybciej, no ale zawsze możesz sobie wziąć warriora/knighta z mieczem i tarczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.07.2014 o 22:51, ThoruS napisał:

Mam dwa pytania:
1. Czy można ustawić gdzieś w opcjach mozliwosc rozmowy z danym NPCem przez naszego wspoltowarzysza
(jeśli jest to realna żywa osoba oczywiście) ? Same dymki są mało czytele i szybko znikają,
do tego nie ma pokazanych opcji dialogowych jeśli mielibyśmy jakieś wątpliwości co wybrać.

2. Która klasa wydaję się najlepszym "tankiem" - o ile coś takiego ma sens bytu. Póki
co grałem rangerem, jednak klasa póki co nie wydaje się zbyt ciekawa (chociaż pewnie
to się zmieni wraz z levelowaniem).

Dzięki za odpowiedź


Druga osoba można również włączyć się do rozmowy i tak często się dzieje po wybraniu jednego z szablonów AI. Poza tym postacie w drużynie nie dzielą się cechami, czy przedmiotami i żeby uzyskać jakiś efekt u danego NPC-ta należy przełączyć się przed rozmową na konkretnego członka drużyny.
Wolałbym jednak zamiast gry w "papier, nożyce, kamień" standardowy system porównywania cech - gra jest zbyt losowa i często za długa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.07.2014 o 23:35, Caldur napisał:

Druga osoba można również włączyć się do rozmowy i tak często się dzieje po wybraniu
jednego z szablonów AI. Poza tym postacie w drużynie nie dzielą się cechami, czy przedmiotami
i żeby uzyskać jakiś efekt u danego NPC-ta należy przełączyć się przed rozmową na konkretnego
członka drużyny.


Nie do końca dobrze się wysłowiłem. Chodziło o tryb multiplayer. Jeśli zaczniemy z kimś rozmowe to nasz koman widzi tylko dymki oraz tekst na dole po prawej stronie. Kto pierwszy zacznie rozmowe ten będzie ją prowadzić - i to jest logiczne - ale fajnie by bylo żeby osoba z która gramy (a więc nasz kolega) mógł widzieć to samo co my razem z odpowiedzami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem na drugiej mapie. Mam wszystko poza trollami i pustynią ubite. Problem w tym, że są to mobki 12+, podczas gdy ja jestem na 10tym. Przez to dostaje straszne lanie, bo żadne statusy nie wskakują, a bez tego mój dmg/cc spada potwornie...
Jakieś sugiestie? ;)

Dnia 21.07.2014 o 22:51, ThoruS napisał:

2. Która klasa wydaję się najlepszym "tankiem" - o ile coś takiego ma sens bytu. Póki
co grałem rangerem, jednak klasa póki co nie wydaje się zbyt ciekawa (chociaż pewnie
to się zmieni wraz z levelowaniem).

Ja biegam w składzie tank (lone wolf) + dps mage + support mage i nie miałem żadnych problemów (poza tym co teraz, ale to kwestia braku poziomów).

1 punkt w Scoundrela dla niewidzialności (dla golda) oraz buffa na AP przed/na początku walki.
1 punkt w Witchcraft, który jest zupełnym nieporozumieniem. W teorii to dobrze wyglądało... Problem w tym, że bez wpakowania paru punktów w inta szansa na efekty są rzędu 50-60%, co jest stanowczo za mało.

Tak dla porównania HPków, moi magowie mają po ~400 ;).

20140722010514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.07.2014 o 22:51, Jarden napisał:

Moze trafiles na jakiegos buga albo cos...:/

Prawdopodobnie tak: kolejnym razem się udało, ale skasowałem wcześniejsze save''y - tak czy siak chyba jednak poczekam na wersję polską, bo te ściany tekstu przerażają, a mój angielski nie jest aż tak dobry, aby wszystko łapać w mig. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy wyjdzie polska wersja, to grę na 100% kupię. Na razie czekam i się ślinię ;)

Zamierzam grać parą mag + złodziej. Maga biorę na bank, ale złodzieja tylko dlatego żeby mi zamki otwierał, bo tak to wziąłbym woja. No chyba, że problem zamków da się (da się?) rozwiązać przez ich rozwalenie... Ale pozostaje jeszcze opcja skradania się w cieniu aby dotrzeć do tych ozamkowanych skrzyń, czego chyba woj nie potrafi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.07.2014 o 09:07, Abi_Dalzim napisał:

Ale pozostaje jeszcze opcja skradania się w cieniu
aby dotrzeć do tych ozamkowanych skrzyń, czego chyba woj nie potrafi :)

Nie ma tutaj czegoś takiego klasy. Podane klasy przy tworzeniu postaci są jedynie ułatwieniem dla nowych graczy. Wszystko można zmienić w nich - atrybuty, umiejętności, talenty oraz bazowe czary.

Mój warrior ma 1 punkt w Scoundrel wpakowany i bodaj 2 punkty w Dexterity. Dzięki temu mam (100% szansy na) niewidzialność, żeby bawić się w kleptomana.

Lockpicking również każda postać może rozwijać, ale według mnie szkoda na to punktów. Aż tak dużo zamkniętych skrzynek nie ma, a lepiej zainwestować w coś co pomoże w walce.

I tak, można niszczyć zamknięte skrzynie za pomocą broni, ale traci ona wytrzymałość, przez co trzeba co chwilę się wracać do miasta, aby je naprawić. No, chyba, że trafi się nam niezniszczalna broń :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.07.2014 o 09:07, Abi_Dalzim napisał:

/ciach/

Osobiście wziąłem Rangera, który robi u mnie za skradacza/wykrywacza/mediatora/złodziejaszka/otwieracza - punkty dane w Sneaking, Lucky Charm (w przyszłości też pewnie Lockpicking i Pickpocket) oraz wybrany talen zwiększający percepcję. Nie brałem złodziejaszka, bo odnoszę wrażenie, że melasy w tej grze mają prze... z założenia. Towarzyszy mu oczywiście magini. ;) Tak czy siak jeśli chcesz mieć easy mode nawet po ustawieniu trudności na Hard to bierz 2x Mag - nic takim skubańcom nie podskoczy, aczkolwiek możesz sobie zrobić kuku przy używaniu AoE. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie opuszczasz za dużo questów pobocznych. Dla porównania moja 4-osobowa drużyna w tej samej części gry posiada prawie 13 poziom, a poza tym co wymieniłeś

Spoiler

nie dokończyłem nawet goblinów, zacząłem kopalnię, a aktualnie siedzę w "krainie lodu".



Naprawiać przedmioty można na miejscu za pomocą młotka - nie udało mi się jeszcze niczego zepsuć, a mam bodajże 1 punkt w naprawach.

Łucznik jest świetny kiedy właściwie się go używa - specjalne strzały to podstawa, potem dochodzą dodatkowe umiejętności jak cudne zauroczenie oraz kusze lub łuki z dodatkowymi specjalnościami, np. zwolnienia. Mając taki oręż i łącząc go z umiejętnością "rykoszet" można na samym początku walki mocno osłabić grupę wrogów.

Sama umiejętność otwierania zamków nie wystarczy, trzeba mieć odpowiednią ilość wytrychów (gwoździe + młotek). Z tego co widzę przydają się one głównie do otwierania drzwi, bo skrzynie dzielą się z grubsza na takie, które można otworzyć tylko specjalnym kluczem lub magią, albo nie są zabezpieczone w ogóle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.07.2014 o 10:56, Caldur napisał:

Prawdopodobnie opuszczasz za dużo questów pobocznych. Dla porównania moja 4-osobowa drużyna
w tej samej części gry posiada prawie 13 poziom, a poza tym co wymieniłeś

Spoiler

nie dokończyłem
nawet goblinów, zacząłem kopalnię, a aktualnie siedzę w "krainie lodu".


Jakoś udało mi się przejść.

Wbiłem 12 poziom i zaczynam

Spoiler

infiltrację zakonu/kultu

. Wszystko co się puki co dało mam ukończone
Spoiler

(kopalnia z Death Knightami)

. Poboczne zrobione jak na razie wszystkie poza
Spoiler

znalezieniem Toma, bo chyba sprzedałem/wyrzuciłem gdzieś notatkę z niego i nie chce mi się szukać

.

@Wielki_Bubba
Spoiler

Jeszcze nie przebiłem się przez barierę na jej dom, więc chyba to jest gdzieś dalej :P



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.07.2014 o 13:33, Mordant napisał:

@Wielki_Bubba

Spoiler

Jeszcze nie przebiłem się przez barierę na jej dom, więc chyba to jest gdzieś dalej
:P


W drugim akcie gry nie ma nic "dalej" albo "bliżej", questy fabularne można wykonywać w (niemal) dowolnej kolejności. U mnie przejście przez to co, co napisałeś w spojlerze i całej sekcji z tym związanej, to była pierwsza rzecz jaką zrobiłem po wejściu do lasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować