Zaloguj się, aby obserwować  
Isildur

Divinity: Grzech Pierworodny - Temat ogólny

195 postów w tym temacie

Dnia 01.10.2014 o 00:30, Jaracz napisał:

@jakubcjusz, jeśli na portretach postaci będą widoczne małe zielone plusiki, wtedy
będziesz mógł rozwijać jakieś ich umiejętności. Wchodzisz w okno postaci (domyślnie litera
"i"), tam w zakładkach będziesz miał pokazane, ile masz punktów rozwoju dla różnych dziedzin
(co poziom są inne bonusy, raz do umiejętności, raz do atrybutów, itd.).


No właśnie problem jest taki, że plusika nie ma, choć próg punktowy już dawno został przekroczony. Spójrz na screena.

20141001173417

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Czy warto zmieniać pomocnika w drużynie? W tych zaświatach masz wielu do wyboru. Tylko że oni zaczynają z 1 lvl a ja mam 5 .."
Postacie z wyższymi poziomami także są :) Ustaw filtrowanie na daną klasę zamiast przewijać całą listę. Jeśli nie znalazłeś odpowiedniego towarzysza to warto aczkolwiek ciężko znaleźć postać z odpowiednio dobranymi umiejętnościami, chociaż na niskich pozmiomach nie powinno być aż takiej tragedii.

"No właśnie problem jest taki, że plusika nie ma, choć próg punktowy już dawno został przekroczony. Spójrz na screena."
Ten towarzysz zaczyna z 3 poziomem więc wszystko jest na swoim miejscu. Doświadczenie jest to ilość obecnego doświadczenia a kolejny poziom to ilość doświadczenia jaką potrzeba do awansu na następny poziom czyli zdobędziesz poziom gdy twoje łączne doświadczenie osiagnie wartość 20000(12830+7170=20000).

Trochę zagmatwanie to wyjaśniłem... Najwyżej drugi raz napiszę :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie natury technicznej. Czy w Diviinity grzech pierworodny można grać tylko za pomocą myszki i to bez scrola. Klawiatura też odpada, ewentualnie klawiatura ekranowa. Pytanie głupie, ale jestem osobą niepełnosprawną i nie mam innej możliwości, a chciałem ciupnąć sobie w tę grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

musze się ze wstydem przyznać ,że walki na poziomie normal sprawiają mi trudnosci w 1 akcie.Moja druzyna to mag ogień/ziemia , asasyn z retoryka i broniami 1h , wojownik z 2h oraz mag woda/powietrze :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2014 o 19:05, wezyr31 napisał:

Witam.


Cześć. Myślę, że obsługa klawiatury jest opcjonalna i w zupełności poradzisz sobie bez niej. Scrol w Divinity również nie jest niezbędny bo odpowiada za obrót kamery nie można jej obracać do woli, tylko zawsze mamy do wyboru ok. 90 stopni) oraz przybliżenie, a muszę przyznać, że rzadko ją przybliżam.


Jestem właśnie po walce z

Spoiler

(Broccusem Rexem)

, którą przeszedłem za 3cim podejściem. Strasznie się zirytowałem bo w pierwszym podejściu zabrakło mi jednego uderzenia aby wygrać :/ Ale póki co najtrudniejsza walka,
Spoiler

zwłaszcza że jest on w 100% odporny na ogień, a to moje główne źródło obrażeń.

Wie ktoś jak otworzyć tą skrzynie z magicznym zamkiem, w jego lochu?


Póki co gra mi się bardzo podoba (zwłaszcza, że jestem absolutnym przeciwnikiem walki turowej w cRPG!). Jak na produkcję, która nie kosztowała tyle co wielkie tytuły AAA jest bardzo dobrze zrobiona. Mało toporna, ładna grafika, czytelny interfejs, duża interakcja z otoczeniem, no i cena. 65 zł jak na premierowy tytuł to są nieduże pieniądze (zwłaszcza porównując do np. nowości od EA na Originie - Dragon Age: Inkwizycja - 200 zł (!!!) otrzymałem bardzo porządnego erpega, z niewielkimi rysami (brak cyklu dnia i nocy chociazby).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2014 o 20:59, hammerfall87 napisał:

musze się ze wstydem przyznać ,że walki na poziomie normal


Moze brakuje Ci w druzynie typowego tanka, który stanie przed szeregiem i przyjmie na klatę wszystkie ciosy? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.10.2014 o 02:04, Smooqu napisał:

nie można jej obracać do woli, tylko zawsze mamy do wyboru ok. 90 stopni)

Gdzieś w opcjach jest możliwość "uwolnienia" kamery - można wtedy dowolnie ją obracać.

Dnia 02.10.2014 o 02:04, Smooqu napisał:

Wie ktoś jak otworzyć tą skrzynie z magicznym zamkiem, w jego lochu?

Spoiler

Do tego jest potrzebny zwój z zaklęciem otwierającym takie właśnie skrzynki.

Przy czym nie jestem w stanie Ci powiedzieć, gdzie można go znaleźć/kupić/ukraść, bo już od jakiegoś czasu w Divinity nie grałem, więc nie pamiętam. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.10.2014 o 08:32, hammerfall87 napisał:

mozliwe jeszcze pytanie jak rozwijać cechy(siła itd) u złodzieja


Polska język turdna być. Punkty cech dostajesz za każdym razem gdy awansujesz. Dodajesz punkt w daną cechę i akcpetujesz. U złodzieja raczej nie opłaca się rozwijanie siły.

Dnia 02.10.2014 o 08:32, hammerfall87 napisał:

i czy opłaca sie isc w skradanie


"iśc w skradanie" opłaca się z kilku względów. Po pierwsze można zaatakować od tyłu z bonusem do obrażeń (złodziej juz domyślnie ma tą zdolnośc), po drugie kradzież kieszonkowa, czasem można wyciagnać troche kasy albo inne drobne rzeczy ( miktury, klucze), podobnie jak ze zbianiem wszedlakich dóbr zanjdujacych się w mieście. Mając już tylko 2 pkt w skradanie praktycznie można okraść całe budnyki, skarbce stojąc obok właściela budynku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.10.2014 o 15:11, Lucek napisał:

Czy poza liczbą HP jest jeszcze jakaś różnica między poziomami trudności?

Różnica leży naturalnie w poprawionych statystykach przeciwników. Ponadto na Hard, oprócz HP masz jeszcze obniżoną szansę na trafienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoiler

Do tego jest potrzebny zwój z zaklęciem otwierającym takie właśnie skrzynki.

] "Przy czym nie jestem w stanie Ci powiedzieć, gdzie można go znaleźć/kupić/ukraść, bo już od jakiegoś czasu w Divinity nie grałem, więc nie pamiętam. :P"
Gdy craftujesz losowy zwój czarodziejstwa to masz szansę na zwój otwarcia zamka (przeczytałem).

Mógłby może ktoś napisać jak to jest z tym rzemiosłem/ metalurgią. Rozwinąlem jedną postacią rzemiosło na 5 a drugą metalurgie na 5. Okazało się, że system craftingu nie działa tak jak sobie pomyślałem. Gdy używam postaci z wyższym poziomem metalurgi to tworzy lepszą zbroję, która jednak ma gorsze dodatkowe statystyki. W przypadku drugiej postaci jest odwrotnie.

Czy jedynym wyjściem aby stworzyć idealny przedmiot jest posiadanie rzemiosła i metalurg na 5 lvli jedną postacią czy może coś źle robię i da się rozdzielić to na dwie postacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2014 o 01:21, Amondeuszz napisał:

Czy jedynym wyjściem aby stworzyć idealny przedmiot jest posiadanie rzemiosła i metalurg
na 5 lvli jedną postacią czy może coś źle robię i da się rozdzielić to na dwie postacie?

Nie da się. Chyba gdzieś czytałem, że w przyszłości zostaną wprowadzone poprawki do tego systemu, ale na razie jest właśnie tak, że Blacksmith odpowiada za podstawowe staty, a Crafting za dodatkowe właściwości. Nie ma drogi obejścia. Na gościa z wyższym Blacksmith możesz założyć przedmioty, które podniosą Crafting i to jest jedyna opcja. Naturalnie możesz zrobić reset postaci, żeby rozdać punkty od nowa, ale stracisz wszystkie skille i musiałbyś znaleźć / kupić wszystkie skillbooki jeszcze raz (co pewnie nie wchodzi w grę).

Możesz również spróbować zrobić przedmiot postacią z wyższym Crafting, a potem go ulepszyć postacią z wyższym Blacksmith, ale czy to zadziała jak trzeba, nie jestem w stanie powiedzieć.

Z drugiej strony, nie przejmowałbym się tym aż tak bardzo, bo w ostatecznym rozrachunku to, co znajdziesz / kupisz, spokojnie przebije to, co możesz sam wytworzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2014 o 01:52, Siriondel napisał:

Z drugiej strony, nie przejmowałbym się tym aż tak bardzo, bo w ostatecznym rozrachunku
to, co znajdziesz / kupisz, spokojnie przebije to, co możesz sam wytworzyć.


Ale znalezione przedmioty można też ulepszać, więc chyba warto jednak rozwijać te umiejętności. Działa przynajmniej ze zbrojami i rubinami które zwiększają odporności na żywioły. Poza tym znalezione przedmioty też warto "poklepać" na kowadle albo naostrzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Nie da się. Chyba gdzieś czytałem, że w przyszłości zostaną wprowadzone poprawki do tego systemu, ale na razie jest właśnie tak, że Blacksmith odpowiada za podstawowe staty, a Crafting za dodatkowe właściwości. Nie ma drogi obejścia. Na gościa z wyższym Blacksmith możesz założyć przedmioty, które podniosą Crafting i to jest jedyna opcja. Naturalnie możesz zrobić reset postaci, żeby rozdać punkty od nowa, ale stracisz wszystkie skille i musiałbyś znaleźć / kupić wszystkie skillbooki jeszcze raz (co pewnie nie wchodzi w grę)."
Reset postaci? Nie widziałem, że jest taka możliwość. Mógłbyś może napsiać jak to zrobić. Pewnie z użyciem konsoli. Akurat mam sporo ksiąg w ekwipunku.

Czyli jest tak jak myślałem :( Niestety przedmiotów ulepszających kowalstwo nie mogę znaleźć(mam tylko 1). Trudno najwyżej stracę trochę punktów. Mam tylko jednego wojownika, więc i tak jestem w lepszym położeniu, chociaż obecnie muszę go lepiej wyposażyć bo dość szybko ginie pomimo sporych odporności i tarczy.

"Z drugiej strony, nie przejmowałbym się tym aż tak bardzo, bo w ostatecznym rozrachunku to, co znajdziesz / kupisz, spokojnie przebije to, co możesz sam wytworzyć."
Z moich obecnych doświadczeń wynika, że szybciej wycraftuje niż coś dobrego znajdę. Znajdywane przedmioty mają albo za niski poziom albo za wysoki :P Chociaż nieraz się poszczęści. Gdyby nie crafting to bym nie miał żądnego pożądnego łuku. W przypadku broni praktycznie tylko legenda daje jakiś progress.

"Ale znalezione przedmioty można też ulepszać, więc chyba warto jednak rozwijać te umiejętności. Działa przynajmniej ze zbrojami i rubinami które zwiększają odporności na żywioły. Poza tym znalezione przedmioty też warto "poklepać" na kowadle albo naostrzyć. "
Szczególnie się opłaca przed sprzedażą :) Obecnie wolę nie marnować składników. Jak znam siebie to pewnie dopiero pod koniec gry ulepsze bo będę skąpił :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2014 o 02:42, Amondeuszz napisał:

Z moich obecnych doświadczeń wynika, że szybciej wycraftuje niż coś dobrego znajdę. Znajdywane
przedmioty mają albo za niski poziom albo za wysoki :P Chociaż nieraz się poszczęści.
Gdyby nie crafting to bym nie miał żądnego pożądnego łuku. W przypadku broni praktycznie
tylko legenda daje jakiś progress.


Ja już na samym początku - tzn. bedąc dopiero na 2 poziomie - znalazłem kilka przedmiotów legendarnych:
- świetną sukienkę dla maga - klasa pancerza 19
- zbroję skórzaną dla łucznika - kp 16
- medaliony i pierścienie dające bonusy do ważnych zdolności
Być może dlatego że mój etatowy zbieracz lootu ma kilka punktów szczęścia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczęście jest dość słabe. Posiadałem 3 szczęścia i działało raz na 5-10 skrytek. Z drugiej strony sporo jest miejsc w których nic nie ma a dzięki szczęściu można dostać całkiem przydatny przedmiot np strzała.

Też znajdywałem trochę złotych przedmiotów(jednak na 2 lvl to naprawdę trzeba mieć szczęście...), jednak po kilku poziomach przestawały być użyteczne. Wyjątkiem jest biżuteria, którą noszę do teraz bo tutaj ciężko coś sesnownego znaleźć. Nawet miałem możliwość kupna u zombiaka 2 legendarnych przedmiotów ale niestety przypadkiem wcisnąłem przycisk szybkiego wczytania i przepadły. Obecnie lepsze przedmioty znajduję nic tworzę a jedynie je ulepszam. Chociaż wciąż nic nie pokona tworzonego łuku ulepszonego dwoma przedmiotami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować