Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Hex - betatest

24 postów w tym temacie

Chciwy jak diabli? Hex jest dokładnie 2 razy tańszy od Magica (w tym jego pełnoprawnej wersji cyfrowej MTGO) - najpopularniejszej karcianki na świecie. I to mówimy o cenach przy kupnie boosterów bezpośrednio od Cryptozoica - od graczy na AH można kupić je jeszcze taniej.
Dodatkowo chcąc złożyć talie w Magicu czy Hexie po prostu wchodze na AH/Trading i kupuje karty które potrzebuje i mam fajną talię. W Hearthstonie chcąc złożyć konkretną talię muszę kupić gazylion boosterów (za całkiem konkretne pieniądze, albo zbierany miesiącami gold) - a następnie zmielić karty (często również takie które są mi jeszcze potrzebne w kolekcji do playsetu) na dusta który jest "wart" 1/4 poświęconych kart. I to dopiero moge wymienić na brakujące karty.

Natomiast w Hexie są też inne metody obniżenia kosztów pozyskania kart:
- przy kupnie boostera mamy szanse dostania Primal Pack''a który zawiera 2 karty legendarne i 13 rzadkich
- opcjonalna subskrypcja dająca 1 booster na tydzień za 1$ (plus dostęp do vipowego turnieju z podwyższonymi nagrodami)
- po otwarciu jakiegokolwiek boostera dostajemy chesta którego możemy ulepszać za golda (który będzie walutą PVE). Podczas tego ulepszania możemy przy okazji dostać karty czy boostery
- w samej skrzyni też mogą być karty i boostery
- pozyskiwane rzeczy w darmowym PVE będą potrzebne również graczom PVP - sprzedając itemy/karty PVE na AH będzie można zarobić na drafta czy boostery

W ogóle co do PVE - będzie ono kompletnie bezpłatne. Żadnych time locków kupowania wejściówek czy potionów. Wszystkie raidy, duengony, keepy, crafting, wszystkie karty PVE, itd będą bezpłatne. Pierwsze elementy PVE powinny pojawić się w ciągu 2-3 miesięcy w becie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Po sukcesie blizzardowego Hearthstone i z uwagi na ciągle rosnącą popularność Might & Magic: Duel of Champions wydaje się, że jest to rynek, który warto zagospodarować kilkoma dodatkowymi pozycjami, czyż nie? Tak myślę. I tak samo pomyśleli autorzy z Cryptozoic Entertainment"
Coś mi tu nie gra. Hearthstone zapowiedziano w marcu 2013 roku, a zamknięta beta zaczęła się w sierpniu tego samego roku. Natomiast zbiórka na Kickstarterze zaczęła się 8 maja i zakończyła miesiąc później. Także nie mam pojęcia w jaki sposób sukces Hearthstone''a mógł być inspiracją dla ludzi z Cryptozoic, skoro prace nad grą zapewne rozpoczęli jeszcze zanim Blizzard ogłosił swoją karciankę.

I nie mam pojęcia, jak to, że za boostery/udział w turniejach trzeba płacić, może być niespodzianką, skoro od samego początku wiadome było, że tak będzie to wyglądać.
Swoją drogą, skoro w tekście tak często wspomniano o kopiowaniu wszystkiego z MtG, to aż się zdziwiłem, że nawet słowem nie wspomniano o tym, że Wizards of the Coast pozwało twórców Hexa. Wydaje mi się naturalne, żeby o tym poinformować, w końcu to doskonały sposób na potwierdzenie słów autora.

Ja mam ogromną nadzieję, że Cryptozoic się obroni w sądzie i Hex będzie bezpieczny, bo naprawdę liczę na tę grę. Będzie w niej masa rzeczy do robienia (obszerne PvE, raidy, rozwój bohatera, karty z miejscami na klejnot, zdobywanie ekwipunku i wiele więcej), o czym niestety nie można się z tekstu dowiedzieć. No ale to zapewne miał być jedynie opis tego, co jest aktualnie w grze dostępne, także spoko. Chociaż to, według mnie, sprawia, że taki artykuł jest trochę, hm, niepotrzebny? No bo takie narzekanie na grę bez wspominania o tym, co będzie w niej w przyszłości dostępne brzmi dla mnie średnio sensownie. Sprawia wrażenie jakby autor chciał zniechęcić czytelników do gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.08.2014 o 17:16, matiz123 napisał:

I nie mam pojęcia, jak to, że za boostery/udział w turniejach trzeba płacić, może być
niespodzianką, skoro od samego początku wiadome było, że tak będzie to wyglądać


Ja nei wiedziałem, bo nie jestem fanem i nie śledziłem. Jestem zwykłym graczem. Dla zwykłego gracza płacenie za takie rzeczy jest wynaturzeniem.

Dnia 09.08.2014 o 17:16, matiz123 napisał:

Ja mam ogromną nadzieję, że Cryptozoic się obroni w sądzie i Hex będzie bezpieczny, bo
naprawdę liczę na tę grę. Będzie w niej masa rzeczy do robienia (obszerne PvE, raidy,
rozwój bohatera, karty z miejscami na klejnot, zdobywanie ekwipunku i wiele więcej),
o czym niestety nie można się z tekstu dowiedzieć.


A dlaczego w tekście miałyby się znajdować pobożne życzenia fanów i obiecanki-cacanki twórców? Tekst jest o becie. W becie jest to, co jest. I to co jest, jest odtwórcze i bezsensownie drogie, taka prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2014 o 11:11, KeyserSoze napisał:

A dlaczego w tekście miałyby się znajdować pobożne życzenia fanów i obiecanki-cacanki
twórców? Tekst jest o becie. W becie jest to, co jest. I to co jest, jest odtwórcze i
bezsensownie drogie, taka prawda.

No niby tak, tylko że za kilka(naście) miesięcy nadal będzie to beta, tylko że tryb PvE i masa innych rzeczy zostanie zaimplementowane. Czyli gdybyś napisał o grze za jakiś czas, to nadal byłby to betatest, ale zapewne nie narzekałbyś na to, że bez kupowania kart nic się nie da zrobić, bo będzie sporo atrakcji dla graczy, którzy nie chcą wydawać pieniędzy. Jakbyś opisywał Hearthstone''a w stanie, gdy w grze nie istniało złoto, czyli nowe karty byłyby dostępne tylko z prawdziwe pieniądze i istniał jedynie tryb pojedynku bez żadnego systemu rankingowego (wiem, że taki etap nie istniał, ale jest to mniej więcej porównywalne z tym, ile teraz jest dostępne w Heksie), to też byś pewnie narzekał. :P
Ja w takim artykule bym napisał, co jeszcze się pojawi w grze Cryptozoic (w sumie nie pamiętam, czy Hex doczekał się na Gramie tekstu z ogólnymi informacjami na temat produkcji, a na pewno jest o czym pisać, bo wygląda to obiecująco) i na przykład zapowiedział, że po wprowadzeniu elementów PvE do gry się wróci i zda kolejną relację. O, powiedziałbym, że teraz nadal jest lepszy czas na artykuł w stylu "zapowiedź" niż "betatest". Bo w sumie trochę słabo to wygląda, że piszesz o tym, jaka ta gra jest odtwórcza, podczas gdy elementy, które się w niej pojawią, są rewolucyjne i będą w pełni korzystać z faktu, że jest to karcianka cyfrowa.
Żeby nie było - nie twierdzę, że artykuł jest bez sensu albo kompletnie źle napisany, nie chcę, żeby ten komentarz miał wydźwięk "ja bym to zrobił lepiej", nawet się cieszę, że Hex dostał tutaj swój artykuł. Po prostu wydaje mi się, że to nie najlepszy moment na betatest. Czytelnik po przeczytaniu tego tekstu zapewne stwierdzi, że to tylko i wyłącznie bezczelna kopia MtG, a gra ma ogromny potencjał i znajdą się w niej elementy, których (chyba) nigdy nie było w gatunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Po prostu wydaje mi się, że to nie najlepszy moment na betatest.

Nie ja go wybrałem. Dostałem klucz od twórców. Widać uznali, że mają co pokazać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2014 o 12:51, calwert napisał:

Niestety dalej nie jest dobrze,ale tak jak Infinitiv wszedłem przez Google.


tak, wiem, coś się solidnie spieprzyło i pewnie nie uda się naprawić wcześniej niż jutro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Smutne, że odtwórcza karcianka (jakby dało się inaczej) zgarnia ponad dwa melony a produkcje, które z reguły górę kasy pochłaniają -FPS, produkcje open world itp- muszą się zadowolić kilkoma setkami tysięcy. Zupełnie jakby mało było w sieci karcianek. Wybaczcie pytanie ignoranta, ale:
Na co idzie już nie tyle 2,3 mln co choćby 100 tys. dolków przy produkcji gry opartej o zwykłe karty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Na co idzie już nie tyle 2,3 mln co choćby 100 tys. dolków przy produkcji gry opartej
> o zwykłe karty?

Wiesz, ludzie robiący grę muszą z czegoś żyć. Oraz nie wiem jak tam u nich to wyglądało, ale mogli za to zatrudnić dodatkowych ludzi, grafików, muzyków itp. itd. Na pewno wszystko nie poszło na produkcję gry i duży kawał wzięli dla siebie, ale no cóż, chcieli tylko 300k, dostali 2,3 mln, więc to już nie ich wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może się spodziewali, że autorzy tekstów zapoznają się z tym, co zostanie dodane do gry w przyszłości. :P No ale spoko. W takim razie nie pozostaje mi nic innego, jak zachęcić do powrotu do gry, gdy dostępne będzie PvE. I może wtedy kolejny artykuł napiszesz, którego wydźwięk nie będzie tak negatywny. :) No, chyba że Cryptozoic przegra sprawę w sądzie - wtedy nie będzie niczego. :(

@zadymek
To może być zaskakujące, ale wyobraź sobie, że na Kickstarterowej stronie są wymienione wszystkie stretch goale. Tam dowiesz się, na co poszły dodatkowe pieniądze. I pokaż mi grę, która łączy elementy TCG i MMO oraz wykorzystuje fakt, że karty są wirtualne, w taki sposób, jak Hex. Same pojedynki nie są zbyt innowacyjne, to fakt, ale otoczka, czyli to, co można robić między grami - jak najbardziej. A przynajmniej ja się z czymś takim nie spotkałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2014 o 16:24, matiz123 napisał:

@zadymek
To może być zaskakujące, ale wyobraź sobie, że na Kickstarterowej stronie są wymienione
wszystkie stretch goale. Tam dowiesz się, na co poszły dodatkowe pieniądze. I pokaż mi
grę, która łączy elementy TCG i MMO oraz wykorzystuje fakt, że karty są wirtualne, w
taki sposób, jak Hex. Same pojedynki nie są zbyt innowacyjne, to fakt, ale otoczka, czyli
to, co można robić między grami - jak najbardziej. A przynajmniej ja się z czymś takim
nie spotkałem.

A mnie nie interesuje na jakie elementy ile kasy przeznaczono (zadeklarowano), tylko co w procesie produkcji gry w gruncie rzeczy działającej jak poker tyle kosztuje.
Obsługę serwerów i zabezpieczenie logowania mam jak w banku- a jak z resztą? Grafika? Udźwiękowienie? Scenariusz? Skomplikowany engine? A może Motion-Capture? Jakieś konwesje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować