Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Gamescom 2014: Blizzard od dawna duma nad World of Warcraft II

40 postów w tym temacie

Dnia 16.08.2014 o 11:49, Dandzialf napisał:

Niech porzucą beznadziejny themepark i niech robią sandboxa.


Chyba nie jest aż tak beznadziejny skoro gra w niego prawie 7 mln graczy ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2014 o 12:39, Rizzan napisał:

Chyba nie jest aż tak beznadziejny skoro gra w niego prawie 7 mln graczy ;).


"Większość jest głupia, im większa większość, tym głupsza" :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2014 o 12:39, Rizzan napisał:

Chyba nie jest aż tak beznadziejny skoro gra w niego prawie 7 mln graczy ;).


Formuła theme parku już się dość mocno przejadła i osobiście liczę na to, że w końcu nadejdzie "nowa generacja" MMO, która pozwoli graczom na bardzo dużą ingerencję i kreowanie świata, w którym grają.
I żeby nie było, że bezmyślnie hejtuję - w WoW''a gram z małymi przerwami od postawki, bo po prostu lepszego MMO nie ma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wolałbym MMO w jakimś innym nowym uniwersum niż kolejny odświeżony WoW. Diablo, WoW, StarCraft blizzard potrafi stworzyć świetne uniwersum z bogata historią. \Przydałoby się dodać to tego grona coś nowego świeżego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Osobiście wolałbym MMO w jakimś innym nowym uniwersum niż kolejny odświeżony WoW. Diablo,
> WoW, StarCraft blizzard potrafi stworzyć świetne uniwersum z bogata historią. \Przydałoby
> się dodać to tego grona coś nowego świeżego.
Tak, ale sporo z osób od lore zmieniło firmę więc z tym może być mały problem. Z tego co wiem to zostało naprawdę niewiele core-teamu, który coś reprezentował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2014 o 11:49, Dandzialf napisał:

Niech porzucą beznadziejny themepark i niech robią sandboxa. Nowemu Everquestowi przyda
się konkurencja. :)

W prawie każdym newsie o tej grze piszesz o "themeparku", cokolwiek przez to rozumiesz (wydźwięk bez wątpienia negatywny). Za bardzo się tym Everquestem niektórzy jarają, ile razy to już słyszeliśmy o różnych "killerach", choćby taki Age of Conan, a to już było kilka lat temu... Guild Wars 2 też miało być mmo "nowej generacji" :) Przy tzw. sandboxach trzeba niemal kompletnie zrezygnować z fabuły, a zapowiadane niszczenie i zmienianie otoczenia w nowym Everqueście będzie raczej mocno uproszczone, bo świat ma się po czasie "leczyć", inaczej świat składałby się z pustkowi powypełnianych gdzieniegdzie różnymi dobudowanymi fortyfikacjami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2014 o 11:49, Dandzialf napisał:

Niech porzucą beznadziejny themepark i niech robią sandboxa.


Nie ma takiej opcji, Blizzard doskonale zdaje sobie sprawę czego oczekuje większość. Widać to we wszechobecnych uproszczeniach i udogodnieniach jakie wychodziły na przestrzeni lat. Wszystko dla nowych młodszych graczy, bo dla nich właśnie 99% fantasy MMO powstaje. Smutna prawda jest taka, że ogół nie chce niczym nieograniczonej wolności i dobrze czują się w klatce. Tylko od czasu do czasu oczekują wrzucenia do niej kilku nowych zabawek - każdemu po równo.

Gdyby wpuścić z 80% obecnych subskrybentów WoWa do świata fantasy stworzonego na kształt EVE - pozabijaliby się w samym menu. Śmierć która kosztuje, kradzieże, oszustwa - wymuszenia czy zabójstwa bez płaczu i ingerencji GMa? Chyba by dostali szału :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2014 o 15:08, Arcling napisał:

W prawie każdym newsie o tej grze piszesz o "themeparku", cokolwiek przez to rozumiesz
(wydźwięk bez wątpienia negatywny). (...)


Themepark to rodzaj MMO. Jest od dawna zdefiniowany. Dziwię się, że o tym nie wiesz... albo nie, nie dziwię się.
Nowy Everquest dlatego robi takie zamieszanie, ponieważ jest pierwszym AAA Sandboxem od czasów SWG. AoC to themepark, GW2 miało być wieloma rzeczami, a jest zwykłym themeparkiem.
W sandboxach to gracze tworzą historię świata, fabułę... oczywiście wszystko w ustalonych ramach.
Jeśli nowy Everquest nie wypali to trudno. MMO dalej bedzie w stagnacji i trzeba będzie czekać na następnego odważnego. :)

@Shinigami

Zobaczymy czym będzie Titan. Trzeba też zauważyć, że coraz więcej gier MMO ma elementy sandboxowe, więc może się coś ruszy w tym względzie.
Nie na kształt EVE, tylko na kształt Ultimy Online. :D


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2014 o 15:27, Shinigami napisał:

Nie ma takiej opcji, Blizzard doskonale zdaje sobie sprawę czego oczekuje większość.
Widać to we wszechobecnych uproszczeniach i udogodnieniach jakie wychodziły na przestrzeni
lat.

Tutaj nie masz racji, bo to przed laty mechaniki bossów były prostsze. W przypadku umiejętności było sporo różnego sytuacyjnego "śmiecia", podczas gdy wielu miało 2-3 przyciskowe rotacje, w których nie było żadnej randomizacji.

Dnia 16.08.2014 o 15:27, Shinigami napisał:

Wszystko dla nowych młodszych graczy, bo dla nich właśnie 99% fantasy MMO powstaje.

Nah, z doświadczenia, większość obecnie spotykanych graczy to 20+ i 30+. Gra z subskrypcją nie przyciągnie już tylu młodych graczy, gdy na rynku jest masa f2p. Wielu nastolatków woli też MOBA i różne Minecrafty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2014 o 15:31, Dandzialf napisał:

Themepark to rodzaj MMO. Jest od dawna zdefiniowany. Dziwię się, że o tym nie wiesz...
albo nie, nie dziwię się.

Jakaś próba niebezpośredniej obrazy? Słabo :) Jakoś nikt nigdy przy mnie nie używał tego określenia. Raczej mówiło się, że gra jest po prostu "liniowa" (linear) lub statyczna.

Dnia 16.08.2014 o 15:31, Dandzialf napisał:

Nowy Everquest dlatego robi takie zamieszanie, ponieważ jest pierwszym AAA Sandboxem
od czasów SWG. AoC to themepark, GW2 miało być wieloma rzeczami, a jest zwykłym themeparkiem.

Everquest ma być f2p, więc może cierpieć na wszelkie bolączki z tym związane, takie jak większe koszta ogólnej gry, jeśli chcemy mieć wszystko, co ona oferuje.

Dnia 16.08.2014 o 15:31, Dandzialf napisał:

W sandboxach to gracze tworzą historię świata, fabułę... oczywiście wszystko w ustalonych
ramach.

No i ostatecznie cały ten "wybór" to iluzja, bo mimo wszystko poruszamy się po ramach ustalonych przez twórców. Nie da się też dać ludziom pełnej swobody, bo to zbyt duże pole do nadużyć, z "ciekawości" wielu by próbowało zniszczyć jak najwięcej i odebrać nowym jak najwięcej contentu. Można by się pokusić nawet o pewien "realizm", tylko kto by chciał potem grać w coś, gdzie wszystkie miasta są zniszczone, npc i bossy martwe itd. :) Z kolei współtworzenie contentu przez graczy lub duży ich wpływ na niego nie gwarantuje wyższych standardów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2014 o 15:34, Arcling napisał:

Tutaj nie masz racji, bo to przed laty mechaniki bossów były prostsze.


Umownie i tak wszystko opiera się na podobnym sprawdzonym schemacie (nie stój w tym, uciekaj teraz, chowaj się za tym, uważaj na ten atak) do tego dochodzi dość oklepana mechanika samej gry. Tutaj mogę się zgodzić dla niektórych jest trudno :D

Dnia 16.08.2014 o 15:34, Arcling napisał:

Nah, z doświadczenia, większość obecnie spotykanych graczy to 20+ i 30+. Gra z subskrypcją
nie przyciągnie już tylu młodych graczy, gdy na rynku jest masa f2p.


Młodszych niekoniecznie niemowlaków. W gildii w której grałem średnia wieku wynosiła jakieś 28+ co nie znaczy, że poziom czatu i wypowiedzi na trade etc. / RBG czy Arenach nie sięgał dna. P2P na zachodzie to żadna bariera, co to jest 10 € dla Niemca? Ludzie zostawiają w grach F2P niejednokrotnie więcej niż wynosi abonament w większości płatnych gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować