Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wiedźmin 3: Dziki Gon w rozdzielczości 1080p na konsolach? "Prawdopodobnie nie"

91 postów w tym temacie

Dnia 20.08.2014 o 20:47, Cykada85 napisał:

Zobaczymy jakie wymagania beda na PC i czy nie bedzie cielo mimo wszystko. Bo jak narazie
nawet ich prezentacje slabo wypadaja pod wzgledem optymalizacji.

To samo było z Wiedźminem 2 i prezentacjami lochu z prologu. A koniec końców nie było źle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2014 o 20:51, bVarador napisał:

To samo było z Wiedźminem 2 i prezentacjami lochu z prologu. A koniec końców nie było
źle.


Nie pamietam tego. Nie ma co gdybac, pozyjemy zobaczymy. Mi az tak na tej grze nie zalezy, mam w sumie dobrego pieca ale nie chce mi sie siedziec przy myszce i klawiaturze, wiec jak skopia Wieska na konsole to po prostu sobie ta gre odpuszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W procesie napędzania technologicznego rozwoju ważne jest zarówno forsowanie nowych jak i wykorzystywanie obecnych. Nie po to kupujesz konsolę by coś w niej wymieniać za parę lat więc "programistyczne sztuczki" mają sens. Niech będzie, że w środowisku PC technologie są rozwijane zaś w środowisku konsol- utylizowane. Mnie taka równowaga odpowiada. Oczywiście dopóki z jakichś dziwnych powodów nie zostaje zachwiana ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2014 o 19:39, bVarador napisał:

Dobry żart. Połowa tej kwoty jest potrzebna żeby odpalić dowolną wydaną grę nowej generacji
w 1080p30+ w wysokich detalach.


Muszę przyznać, że Ci wyszło. Pisałem tylko o karcie graficznej - bo tyle kosztuje taka która swobodnie uciągnie gry na detalach oferowanych przez konsolę i jeszcze zostanie spory zapas. Z tym, postawienie karty graficznej na stole raczej odpalaniu gier nie służy :D

Dnia 20.08.2014 o 19:39, bVarador napisał:

Chcesz bronić opłacalności konsol ok, ale nie kosztem oszustów w drugą stronę.


Niczego nie chce bronić, bo konsole to dla mnie sprzęt drugiej kategorii - są jednak opłacalne jak cholera - nie ma co negować rzeczywistości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Konsole kupujesz żeby nie martwić się o sprzęt i tylko wkładać płytę czy teraz ściągać grę. I mieć spokój do kolejnej generacji. PC wymaga trochę innego podejścia i większego zaangażowania po stronie użytkownika, ale też w zamian daje inne - większe ;) - możliwości. To tylko MS i Sony starają się nam w mawiać że ich sprzęt to cud techniki korzystając z dawno nieaktualnych stereotypów, kiedy faktycznie nowa generacja dawała duży skok technologiczny. A to już już nie czasy PS One i PS2.

@Shinigami Np. Tak tylko chciałem zaznaczyć, bo konieczność kupowania komponentów do PC za 1000+ to mit konsol owców który lubią powtarzać licząc że połowa ceny najdroższego sprzętu to średniak. Kiedy zwykle optymalną proporcje mocy do ceny oscylują w okolicach 150-180$.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo lokacja dość ciemna i generalnie w 3 kolorach. Odcieniach czarno-zielonego i pomarańczowego jeśli zapalone były pochodnie. Więc na mocno kompresowanych ciężko było płynność animacji oceniać. Ale można było poczytać w relacjach dziennikarzy, którzy widzieli to na żywo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2014 o 21:03, Morrdin napisał:

No niestety im bliżej W3 tym coraz gorsze mam przeczucia . Zwłaszcza że gameplay''e wyglądają
mi co najwyżej średnio


No mnie niestety też jakoś gameplaya zniechęcają więc postanowiłem od teraz ich unikać. CDP nigdy jakoś nie potrafiło marketingowo dobierać materiałów ani pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To też pierwsza taka generacja, w której sprzęt jest tak elastyczny i przemyślany :-)
Wszystko zależy od tego, jak deweloperzy do niego podejdą i ile uwagi mu poświęcą. APU tej klasy, podczepione do odpowiednio szerokiej szyny pamięci (z customowymi bibliotekami) może być naprawdę wydajne, wszystko będzie się kręcić wokół transferu danych między cpu a gpu i ich porządkowaniem. Jakkolwiek banalnie to brzmi, w klasycznym schemacie stanowi to niemałe upośledzenie materii, możliwość bezproblemowej wymiany komponentów w PC niesie za sobą pewne ograniczenia (które oczywiście można zniwelować siłowo). Zamkniętej architekturze powinno to wyjść na dobre, jestem niemal przekonany że kiedy ten moment nastąpi omawiane APU przeskoczy swoją grupę sprzętową.

Niemniej za 1600zł cudów wymagać nie należy. Czego nie odnoszę akurat do W3 bo tutaj ewidentnie coś mi śmierdzi;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Czemu się tutaj dziwić, te konsole są prymitywne do tego stopnia, że nie powinny się
> w ogóle ukazywać. Być może pod koniec roku 2009 byłyby czymś na co warto spojrzeć, jednak
> teraz to plastikowy złom, który powinien stanąć obok zabawek z kiosku i nie wstrzymywać
> rozwoju w tej branży.
Idź bądź trollem gdzie indziej -,-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2014 o 21:27, kodi24 napisał:

To też pierwsza taka generacja, w której sprzęt jest tak elastyczny i przemyślany :-)

Na ile jest elastyczny okaże się jak się generacja będzie zamykać. To tak jak z gumą. Wydawać by się mogła super elastyczna, ale po roku wyschnie i może zacząć się kruszyć :) Pożyjemy zobaczymy, szkoda tylko że póki co jesteśmy karmieni różnymi PR''owymi idiotyzmami pokroju "30fps gives cinematic look" zamiast przyznania, że to tyle ile potrafimy na dzień dzisiejszy wyciągnąć ze sprzętu. Ludzie też płakali 6 lat temu, że GTA4 na PS3 działa w 640p i ma problemy z trzymaniem 30fps ale jednak przyznanie, że programowanie na Cella jest trudne było łatwiejsze do przełknięcia niż obecne wypieranie się problemu. Bo dawało nadzieję, że będzie lepiej. Koniec końców wyszło GTA5 które działało i wyglądało lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie te wszystkie cyferki to pierdoły. Najważniejsze żeby gra była dobra.
Oby tylko nie pogorszyli grafiki na ps4 do poziomu xone bo "ma być równo"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2014 o 21:34, bVarador napisał:

:) Pożyjemy zobaczymy(...)

>

Myślę, że warto uzbroić się w nieco cierpliwości ;) Marketingową papkę zostawmy pelikanom, mnie to już nie bawi od jakiegoś czasu. Martwię się tylko, że pozakulisowe zagrywki warte ciężkie pieniądze będą ten proces zakłócać, obym tylko majaczył ;pp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Czemu się tutaj dziwić, te konsole są prymitywne do tego stopnia, że nie powinny się
> w ogóle ukazywać. Być może pod koniec roku 2009 byłyby czymś na co warto spojrzeć, jednak
> teraz to plastikowy złom, który powinien stanąć obok zabawek z kiosku i nie wstrzymywać
> rozwoju w tej branży.
Nikt nie broni wydawcom wydawać gier tylko na PC sami chcą wydawać na konsole a ty chlapiesz sam nie wiedząc co mówisz. Gdybyś sam robił gry i widział jak konsole się sprzedają, czyli bardzo dobrze to olał byś takich łepków jak ty co myślą o grafie i robił gry na konsolki by sporo zarobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2014 o 21:27, kodi24 napisał:

Niemniej za 1600zł cudów wymagać nie należy. Czego nie odnoszę akurat do W3 bo tutaj
ewidentnie coś mi śmierdzi;


1600-1800 w zależności od konsoli, bo bądźmy ze sobą szczerzy nie wiadomo jak to będzie z ceną X(b)one(d). Przy PS4 nie ma takich problemów, bo sony nie szło na siłe w bzdury mircosoftu i nintendo (mają touchpada ale jak twórcy chcą mogą olać i nie trzeba zmieniać pada).

Co do APU - jedyny problem z wychwalaniem tego rozwiązania jest fakt że największe sukcesy odnosi na lini PC/Notebook/tablet. Bo już teraz jak się czyta gdzie jeden z wyżej położonych u microsoftu przyznaje że DX12 nie pomoże konsoli. Ba nawet na forach konsolowych zastanawiają się jakim cudem Tomb Raider na XBO nie może osiągnąć 1080p mimo że ma hd 7790 na pokładzie. A czemu, a no proste co z tego, że APU jak CPU nie wyrabia nawet po podkręceniu. W przypadku PS4 jeśli chodzi o gry 1080p jest o wiele spokojniej, ale prędzej czy później też pojawi się granica sprzętowa (a obecne konsole już mają problemy z grami których silniki powstały w czasie poprzedniej generacji)- tylko szkoda że konsola microsoftu już tym się boryka w niecały rok po premierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

No niby tak. Co nie zmienia fakty, że sam chip w PS4 to okrojona wersja tego co na 270.

Co znaczy, że jak nie poleci na konsoli. Nie poleci też na 270. Bo różnica między nimi jest marginalna.

Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

Dodatki Sony nawet jeśli mogą pozwolić na wyrównanie szans i przeskoczenie, to nie spowodują
że nagle chip będzie dużo wydajniejszy.

Chip jest wydajny zawsze tak samo. Różnica polega na tym jak się go wykorzystuje.

Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

A zanim programiści nauczą się w pełni wykorzystywać architekturę, to miną 2-3 lata PC''towiec wymieni kartę > na kolejną za 169$ i sama czysta moc przebije to co programiści mogą osiągnąć spędzając tak istotne
roboczogodziny nad optymalizacją

A potem płacz, że bloatware, że olewają PCtowców i w ogóle ;)
Sprawdziłbym też statystyki steam :)
http://store.steampowered.com/hwsurvey/directx/

Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

Cena zestawu w roku premiery konsol 400 złotych
wyższa.

Xbox - Grudzień 2005
PS 3 - Listopad 2006.
Seria 8 Rozpoczęta przez GTS 768MB oraz GTX 320/640MB Listopad 2006.
8800 GTS 320MB (szrot) Kosztował tysiaka.
Kumpel na podrzędnego Core 2 Duo, 4GB ram i 8800 GTX 320MB wywalił chyba łącznie 3 kafle.

Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

Z R9 270 powinno być to samo. Sztuczki programistyczne są miłe i mogą dużo dać,
ale fizycznych ograniczeń nie przeskoczą.

$$$ klienci też nie przeskoczą.

Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

R9 270 ty był tyko przykład sprzętu który pozwala osiągnąć efekty nie gorsze niż na konsolach
nowej generacji i nie kosztuje majątku.

Reszta kompa w porównaniu z konsolą, już tak. A, żeby mieć lepiej trzeba swoje wyłożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Już bez przesady, takie PS4 można już dostać za 1400 zł - jak wprowadzą zmiany to pod
> koniec roku lub w pierwszym kwartale następnego zakupimy sprzęt za 1200. Cena całej konsoli
> odpowiada kwocie jaką wydamy na niezła kartę graficzną, po sprzęcie w tej klasie cenowej
> nie ma się co spodziewać rewelacji - to jest sprzęt dla mas - on nie ma konkurować z
> PC, o czym wszyscy zdają się zapominać.

Też mi się zdaje, że część osób lubi o tym zapominać. O tym, że takie Ps2, mimo najlepszego wyniku w historii i absolutnej dominacji na lata, był kawałkiem średniego sprzętu (najsłabsza konsola, pominąwszy Dreamcasta). Szkoda, że wtedy modne nie były porównania ;)

Jestem bardzo zadowolony z tej generacji, jeśli chodzi o stronę Sony. Dobry sprzęt za rozsądne pieniądze. Ps3 była i jest koszmarem(nie w sensie gier, a decyzji produkcyjnych). Tyle straconych pieniędzy. Sony co do jednego grosza roztrwoniło zarobek z poprzedniej generacji. Ken "Crazy" Kutaragi i jego 4D :D

Lubimy narzekać, listy z wielu czasopism, które przez lata uzbierałem świadczą, że lubimy to od dawna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2014 o 22:35, Zgreed66 napisał:

Xbox - Grudzień 2005
PS 3 - Listopad 2006.
Seria 8 Rozpoczęta przez GTS 768MB oraz GTX 320/640MB Listopad 2006.


Za rok premiery miałem na myśli +- ( w tym przypadku +) pól roku od listopada 2006, nie 2006. Ale faktycznie fatalna pomyłka bo na początku 2008 PS3 mogło spaść w okolice 1200-1400 wtedy robi się 800 złotych różnicy. Warto było sprawdzić faktury. Pomyłkę składam na karb zmian specyfikacji w ostatniej chwili i czekanie na nową serię procesorów. Ale przyznam jeszcze raz, głupia pomyłka która nie powinna mieć miejsca.

W każdym razie 8800gt był odpowiednikiem konsol jako najbardziej opłacaly przedstawiciel 1 serii kart z zunifikowanymi jednostkami cieniującymi. Z 270/7870 jest o tyle łatwiej, że to ten sama architektura chipa wiec daleko szukać nie trzeba a sam skok między generacjami wydaje się jeszcze mniejszy niż ostatnio.

I tak znam statystyki Steama (choć nie oddają całej prawdy, mam steama zainstalowanego na notebooku i netbooku na których nie gram w nic poważniejszego ale chce mieć kontakt z ludźmi z listy przyjaciół a pewnie nie jestem jedyny). I dlatego gdzieś tam wspomniałem, że granie na PC wymaga specyficznego klienta, który wie jak wykorzystać specyfikacje systemu z którego korzysta. Dla większości konsole są wystarczającym systemem nie dlatego, że rozdzielczość, detale czy framerate jest bez znaczenia, ale dlatego, że nie dla każdego są na tyle istotne, żeby zainteresować się platformą z której korzystają albo ryzykować kupienie szrota. Złożenie komputera za 1000$ który będzie sprawował się gorzej niż konsola nie jest wyjątkowo trudne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wspominając już o samych konsolach jakie są, to Redzi sobie naprawdę lecą ostatnio w kulki.Ja się pytam gdzie jest ta równość?Po dwóch miesiącach gdzie wyczerpały się EK, to nagle wyjeżdżają z zapowiedzą, że w edycji xboxa będziemy mieli jeszcze dwie talie kart, mapę i coś tam jeszcze(dokładnie nie pamiętam).Nie.Nie chodzi mi o samą zawartość, że nie przeżyłbym bez tego.Chodzi o sam fakt.Teraz wyjeżdżają z tym, że na PS4 będzie taki sam poziom graficzny i rozdziałka jak na klocku...ale jak?Przecież PS4 jest nawet sporo mocniejszym sprzętem od xklocka.Jakoś mi się nie chce wierzyć, że Microsoft nie maczał w tym palców, tak jak to rzekomo było z Ubi i słynnym okrojeniem grafiki na pc.Widać, że powoli wychodzą widły z worka(mam nadzieję, że się mylę).Zobaczymy jak dalej Redzi będą się sprawowali, bo powolutku wybierają się w tą odwrotną stronę! :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Postawili sobie wysoką poprzeczkę więc jeśli jej nie zrealizują to będzie kiszka wielka. Podobno na konsolach ogólnie jest problem z FullHD więc może to nie będzie jedyna gra z takimi problemami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować