Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Świat No Man`s Sky to prawie 18,5 tryliona planet!

21 postów w tym temacie

Czyli innymi słowy, do generowania losowych planet wykorzystywane są parametry, dla których liczba wszystkich możliwych kombinacji wynosi tyle, ile podano w newsie.

Ale po raz pierwszy widzę by ktoś mówił o tym jak o "wielkości" świata.

To tak jakby ktoś stworzył sobie grę z losowym generatorem map, gdzie przy generowaniu można podać liczbę (seed) długości 10 cyfr, a potem się chwalił, że jego gra ma 10 000 000 000 map.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zdania, że jest to po prostu odgórny limit nowych planet, bo twórcy mówili przecież, że planety właściwie będą tworzone w momencie docierania do nich przez graczy, czyli nie powinny być "domyślnie" rozmieszczone już od samego początku istnienia gry... Sama liczba jest bardzo ładna. Pytanie czy ilość będzie także równa różnorodności, czy nie będzie się czuło znużenia grą jak w przypadku np. Spore. Trzymam kciuki, bo jestem tą grą zainteresowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja tego nie kumam, skoro gram w coopie z kumplem i on np. odleci ode mnie po jakimś czasie wspólnej zabawy, załóżmy 10 planet dalej (bardzo daleko) i wygeneruje mu się ścieżka do tej planety wraz z tymi które minął, to czy ja gdy polecę za nim to już tą wygenerowaną przez jego podróż ścieżką? ile pamięci taka gra potrzebuje? bo przecież jak z mojego kompa wygeneruje mi się zupełnie co innego to przecież go nie znajdę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@aragorn14 właśnie.

a poza tym jak dla mnie przyjemnością jest dotarcie do każdego zakątka w grze; często przystaję, żeby przyjrzeć się detalom mapy - informacja, że w przeciągu grania nie zobaczę nawet 1% świata raczej nie jest niczym, co by mnie cieszyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra nie będzie miała tradycyjnego multi.
Grając z opcją online (bo z tego co mówią twórcy, będzie można i bez) będziemy tylko współdzielić informacje o wszechświecie z graczami bez żadnego bezpośredniego kontaktu ze sobą.
Czyli nie będziesz miał generowanego wszechświata wyjątkowego dla siebie, a będzie on wspólny dla każdego grającego w trybie online.


Dla mnie gra będzie na pewno zajęciem na lata.
Niestety coś czuję że rzesze graczy zostaną mocno zawiedzione, tak samo jak było to przy Spore, które dla mnie do dzisiaj pozostaje grą genialną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały wszechświat (bo chyba o tym powinno się w przypadku takiej gry mówić, a nie o świecie) będzie najpewniej zapisywany na serwerach twórców, tylko wtedy możliwe byłoby utrzymanie jednolitej całości. Tobie nie wygeneruje się nic nowego, bo po prostu będzie Ci ściągać na kompa tylko to co w danej chwili jest potrzebne czyli dane o planetach, które widzisz itd. Więc tak, polecisz za kumplem dokładnie taką ścieżką jak on. Z tym, że jak zostało wyżej powiedziane bezpośrednio za nim raczej nie polecisz, aczkolwiek twórcy coś ostatnio przebąkiwali o możliwości bardziej tracydyjnego multi, ale na razie nic więcej nie chcieli powiedzieć.

@Starrysky
Mnie akurat mniej to martwi. Co innego, gdyby każda planeta była pieczołowicie przez twórców stworzona (co przy takiej ilości planet na pewno byłoby niemożliwe - za długo produkcja by trwała), a tak to trochę szkoda, ale trudno. Takiego Skyrima ze wszystkimi modami też raczej nie ukończysz, bo jest ich po prostu bardzo dużo i ciągle dochodzą nowe. Podobnie będzie tutaj. Przynajmniej dzięki temu każdy będzie mógł mieć inne wrażenia z rozgrywki i to widzę w sumie na plus, jeśli twórcy tego nie zepsują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale seria Borderlands chwali się "bazilionami" broni, podczas gdy za dwie różne bronie uważa się tę samą giwerę zadającą 3-5 oraz 2-4 dmg.

Oczywiście w żaden sposób nie zmienia to faktu, że czekam na ten tytuł z niecierpliwością :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tymi planetami to żadna magia. Jak już @Mich160 słusznie zaznaczył, podana liczba światów odpowiada zakresowi liczby 64-bitowej. Wiemy też, że planety będą generowane losowo.

Ci którzy grali w Minecrafta, spotkali się być może z pojęciem seeda w kontekście tworzenia nowej mapy. Seedem może być dowolny ciąg znaków, który jest później przekształcany przez kod gry na liczbę (z pomocą tzw. funkcji hashującej), która z kolei służy do kreowania zawartości. Ważne tutaj jest to, że jakakolwiek ta liczba by nie była, wygenerowana na jej podstawie mapa zawsze będzie wyglądała tak samo.

Teoretycznie więc każda planeta w uniwersum No Man''s Sky mogłaby być reprezentowana przez jedną tylko liczbę, losowaną w momencie zbliżenie się statku gracza do nieznanego globu. Potem mogłaby zostać zapisana w bazie danych i wysyłana graczom, którzy dotarli by tam jako następni.

Podejrzewam jednak, że twórcy podejdą do tematu nieco sprytniej i będą pozyskiwać seed bazując na położeniu planety we wszechświecie i jej pozycji w układzie gwiezdnym. Załóżmy, że uniwersum będzie sześcianem o długości krawędzi równej 1 048 576 układów, a w każdym z nich znajdzie się do 16 ciał niebieskich. Pierwsza liczba da się przedstawić za pomocą 20 bitów, druga za pomocą 4. Trzy współrzędne po 20 bitów i pozycja (4 bity) dają razem 64 bity, które mogą posłużyć za ziarno do wygenerowania wyglądu planety. W takim przypadku na serwerach byłaby przechowywana jedynie aktualna pozycja gracza, bo całą resztę komputer mógłby już sobie dopowiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Fajną rzeczą jest to, że każda planeta ma swój numer, własny zalążek, który ją określa i generuje każde źdźbło trawy, drzewo, kwiatek, stworzenie"

Znaczy się, planety mogą się od siebie różnić jednym źdźbłem trawy, drzewem albo kwiatkiem? :P

Czekam na grę, bo może być super, ale faktycznie ta ''losowość'' musi być widoczna, bo jak planety będą różniły się minimalnymi szczegółami, to będzie słabo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie, bardziej niż ilość planet (praktyka pokazuje, że można się świetnie bawić na głupiej wyspie), interesuje co ciekawego będzie do roboty w tej grze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Czyli wychodzi na to, że to po prostu jeden wielki generator. Niby fajne, ale ma jeden feler - to będzie generowane automatycznie, czyli w zasadzie wszystko podobne, bez ducha, wszystko na jedno kopyto z komponentów. Marudzę, ale mnie to mimo wszystko jara :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Spore było około 100 tys planet (około 20 000 gwiazd), a latanie po tej galaktyce było bardzo fajne :D Dodatkowo z dodatkiem Galactic Adventures, można było znaleźć ciekawe, nietuzinkowe zadania w całej galaktyce. Co więcej - każdy mógł takie zadania stworzyć. Ech... Spore Galactic Adventures miało niemalże nieograniczone możliwości :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spore to jeden wielki edytor dla dzieci. Pamiętam jak się zajarałem, że naprawdę będzie tam jakiś algorytm ewolucji... Co do ilości planet i światów, jedno słowo: Frontier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Czyli innymi słowy, do generowania losowych planet wykorzystywane są parametry, dla których
> liczba wszystkich możliwych kombinacji wynosi tyle, ile podano w newsie.
>
> Ale po raz pierwszy widzę by ktoś mówił o tym jak o "wielkości" świata.
>
> To tak jakby ktoś stworzył sobie grę z losowym generatorem map, gdzie przy generowaniu
> można podać liczbę (seed) długości 10 cyfr, a potem się chwalił, że jego gra ma 10 000
> 000 000 map.

Nie, to nie jest losowo generowany świat, tylko proceduralnie. To znaczy, że za każdym razem i dla każdego jest identyczny. Poza tym cały ten czas spędzają na tym, żeby to wszystko trzy mało się kupy, a nie wyglądało jak coś, co jak sam napisałeś, można sobie wklepać w kilka sekund i się chwalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować