Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Destiny - recenzja

104 postów w tym temacie

@Jbl
ale właściwie z którym z moich zarzutów się nie zgadzasz? Czy chodzi Ci po prostu, że raid, który ma być (a jak bedzie opóźniony, to co wtedy?), podniesie ocenę Destiny do 8,5?
Nie musisz się zgadzać z moją opinią i oceną, ale jestem ciekaw, który dokładnie argument z pozytywnej (!) recenzji gry Ci nie odpowiada.

w skrócie: pod koniec recenzji napisałem, że historia, kooperacja (IMO powinna być bardziej zadaniowa) i questy mogłyby być o wiele lepsze - i to są moje główne zarzuty względem Destiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Średnia na metacriticu spadła do 75% . Coś mi się wydaję że to będzie największe rozczarowanie tego roku, bo hype na to był większy niz w przypadku doge ( nie mówie tu o sprzedaży która jak to już wiadomo jest kosmiczna). Także z tego co poszperałem w necie opinie na temat gry są co najwyżej w większości przeciętne łagodnie mówiąc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehhh ...dajcie spokój. Kolega ma pretensje bo o raidach w recenzji nie ma słowa, a to przecież POWINNO podnieść ocenę do 10 ( albo i wyżej ) :P
Swoją drogą cała rozgrywka w Destiny przypomina mi inną grę pt. Warframe. Z tym że w tej ostatniej nie ma otwartego świata oraz hubu dla graczy, a rozgrywka przypomina właśnie takie mini instancje/misje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Negatywne recenzje są zadziwiająco rzeczowe. Dowiedziałem się mnóstwa rzeczy o grze, o jej zaletach i wadach, po przewałkowaniu kilkudziesięciu opinii. Na ich podstawie gra w żadnym razie nie zasługuje na więcej niż na 6/10. Powtarzalność misji i brak możliwości komunikacji z innymi graczami, które powtarzają się w większości postów, absolutnie skreślają Destiny jako grę dobrą. Zostaje klasyfikacja "przeciętne" i niżej.

No kaman. 500 milionów i powtarzające się misje? wtf?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 00:16, Jave napisał:

No kaman. 500 milionów i powtarzające się misje? wtf?

Ciekawe w jakim sensie misje się powtarzają: znajdź czerwony artefakt, znajdź czerwony artefakt, znajdź czerwony artefakt, zabij X Dreg''ów, zabij x+10 Derg''ów; zamiast: znajdź czerwony artefakt, zabij X Dreg''ów, znajdź, dla odmiany niebieski, artefakt, zabij X jakichś Vex''ów, znajdź czerwony artefakt
czy jakoś inaczej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2014 o 19:44, Morrdin napisał:

Coś mi się wydaję że to będzie największe rozczarowanie
bo hype


W sumie sam sobie odpowiedziałeś. Jak ktoś od gry która (mniej lub bardziej udanie) odtwarza to co od dawna już jest na rynku oczekuje niesamowitych nowości - to sam jest sobie winien. W tym roku pojawiło się już kilka gier których najlepszym elementem była kampania marketingowa, kolejne zapewne przed nami. Pozostaje liczyć na to, że jeden Jan z drugim następnym razem nie weźmie w ciemno pre-ordera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę że mało kto zrozumiał o co mam zarzut do do recenzji.

Po pierwsze nie wychwalam ani nie krytykuję ani gry ani oceny wystawionej przez autora !!!

Zwróciłem uwagę na pewien szczegół jakim było pominięcie pewnego elementu gry w recenzji, który faktycznie nie jest aktualnie w pełni dostępny. Uważam jednak że był on na tyle rozreklamowany przez producentów że powinno mu się poświęcić uwagę.

Wyobraźcie sobie że mamy jakąś grę z singlem i multi, która dostaje 12/10 - po prostu fenomen - której recenzja opisuje tylko singla, a mulit wspomina tyle że jest. Czy uważacie że jest to dobra formuła recenzowania ? Przykład jest wyolbrzymiony w stosunku do tego o czym dyskutujemy. Ale chciałbym zawuażyć że te nieszczęśliwe raidy mogą dla jednych być porażką a dla drugich sensem posiadania tej gry. Tym czasem po przeczytaniu tej recenzji w ogóle nie wiadomo o ich istnieniu.

@xguzikx
Nie odbieraj tego co napisałem jako atak osobisty na Ciebie, nie mam pojęcia jak pracujesz nad recenzją, czy masz jakieś terminy czy nie. Nic mi do tego. Z twoją oceną tego co przedstawiłeś się jak najbardziej zgadzam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 01:34, Jbl napisał:

Zwróciłem uwagę na pewien szczegół jakim było pominięcie pewnego elementu gry w recenzji,
który faktycznie nie jest aktualnie w pełni dostępny.

Jak masz pomysł jak sprawdzić coś co nie jest dostępne. Możesz zaproponować :)

Dnia 13.09.2014 o 01:34, Jbl napisał:

Wyobraźcie sobie że mamy jakąś grę z singlem i multi, która dostaje 12/10 - po prostu
fenomen - której recenzja opisuje tylko singla, a mulit wspomina tyle że jest.

Była tu reca Battlefielda podzielona na singla i multi.

Dnia 13.09.2014 o 01:34, Jbl napisał:

Czy uważacie że jest to dobra formuła recenzowania ?

Lucas do dziś przeklina recke jednego Total Wara. Bo wypatchują, poprawią będzie dobrze.
Nie wyszło ;p
To jak z recenzowaniem czegoś takiego? :P

Dnia 13.09.2014 o 01:34, Jbl napisał:

Ale chciałbym zawuażyć że te nieszczęśliwe raidy mogą dla jednychbyć porażką
a dla drugich sensem posiadania tej gry.

To sobie sprawdzą jak już będą. Póki co nie ma. To jest jak jest.
W każdym innym wypadku jest granie w totka, albo wróżenie z tarota.

Dnia 13.09.2014 o 01:34, Jbl napisał:

Tym czasem po przeczytaniu tej recenzji
w ogóle nie wiadomo o ich istnieniu.

Jak nie ma to co się rozpisywać? xD
Bo jak ktoś wspomniał do D3 pvp dodadzą? XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 01:34, Jbl napisał:

Zwróciłem uwagę na pewien szczegół jakim było pominięcie pewnego elementu gry w recenzji,
który faktycznie nie jest aktualnie w pełni dostępny.


Zatem w recenzji niczego nie pominięto. Jest w tej chwili niedostępny, nie ma go w grze i nie ma jak ocenić. To, że nie ma tego elementu w grze jest winą tylko i wyłącznie producenta/wydawcy gry, a nie recenzenta. W recenzji zostały opisane elementy, które występują w grze. Nie opisano w niej elementów, których w niej nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > może ogólnie nie recenzujmy produktu bo jest za wcześnie,
>
> Według mnie dobrze, że jest taka recenzja wiem już, że mogę się wstrzymać z zakupem ;)
Duzo tracisz, ja ze znajomymi bawię się wysmienicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę się zgodzić, że recenzent pospieszył się i popisał bzdury.
Na którym levelu Pan napisał recenzję?, należy nam się ta informacja w ramach rzetelności. Rzeczywiście, z takim podejściem mógł napisać recenzję nawet pierwszego dnia. Słabe to.

"Fabuła, przeciwnicy, zadania, kooperacja bez taktyki ".
---
Chciałbym zobaczyć jak recenzent przechodzi cokolwiek na poziomie 22+ kiedy wchodzi coraz więcej warunków dodatkowych (jak podatność na konkretny rodzaj damage). Nie wspomnę już jak drobnej rzeczy jak znajomość faz walki z bosem, miejsce i czas pojawienia się addów (a niektóre z nich potrafią wręcz zabić gracza na jeden strzał).

''Destiny nie wymaga obmyślania strategii i tworzenia drużyn z przedstawicieli różnych klas,"
----
Lada chwila wychodzi raid. I chcę zobaczyć jak drużyna recenzenta zabije bosa bez np. tytana na defensywnym specu czy sunsingera buffującego całą drużynę.

Powiem tak: w ostatnim dodatku do wowa robiąc instancje podczas levelowania można grać dokładnie zgodnie z Pańską formułą, bo tank leczy się sam. Gdyby jednak takie stwierdzenie padło 3 dni po premierze odnośnie całej gry naraziłby się Pan na śmieszność.

Czekam zatem, aż recenzent dobije do poziomu 26, weźmie udział w pierwszym raidzie i podzieli się z nami wrażeniami.

PS. Nie uważam, żeby gra solo była nudna, jest do zabawy (testowania, grindowania klas, perków) masa rzeczy, a instancjach 3 osobowych mamy automatyczny dobór drużyny (z całym dobrodziejstwem tego oczywiście).

No i coś o czym w recenzji napisano JEDNĄ linijkę. To czego nie mają Borderlands czy Diablo: absolutnie fantastyczny i genialny tryb pvp, który -moim zdaniem - stanowi co najmniej połowę esencji tej gry, a znam ludzi którzy PVE w Destiny w ogóle nie grają. Tak ważny komponent i jedna linijka w recenzji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dalej:
"Oznacza to, że osiągnięcie kolejnego poziomu przekłada się przeważnie na odblokowanie lub ulepszenie danej umiejętności (podwójny skok, modyfikacja ciosu specjalnego etc.), bez konieczności głowienia się, w co teraz powinienem zainwestować."
------
Odblokowuje się automatycznie. Ale wybory poszczególnych ulepszeń są alternatywne, dzięki czemu możemy tworzyć różne buildy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Wojman

Jeszcze raz napiszę, nie oczekuję cudu jakim jest opisanie elementu rozgrywki której nie ma, tylko wstrzymanie się aż będzie ona dostępna i wtedy opublikowanie materiału. Dodam po raz n-ty że nie był by to poślizg miesięczny, tygodniowy tylko paro dniowy który był już tutaj praktykowany.

@Zgreed66

Porównanie do D3 i jego pvp jest chybione, ponieważ specyfika raidu w Destiny polega na tym że sama rozgrywka zostanie odblokowana po jakimś czasie ale już teraz można szukać elementów które umożliwią ci wziąć w niej udział. Generalnie drużyna musi sama, bez podpowiedzi wykombinować jak się dostać na teren rozgrywki ( w tym wypadku otworzyć wielkie wrota ) i już można szukać mechanizmów które je otworzą. Tak przynajmniej zapowiadali autorzy i jak się to sprawdzi to będzie bardzo fajna zabawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 10:06, naczelnyk napisał:

Chciałbym zobaczyć jak recenzent przechodzi cokolwiek na poziomie 22+ kiedy wchodzi coraz
więcej warunków dodatkowych (jak podatność na konkretny rodzaj damage). Nie wspomnę już
jak drobnej rzeczy jak znajomość faz walki z bosem, miejsce i czas pojawienia się addów
(a niektóre z nich potrafią wręcz zabić gracza na jeden strzał).

Ja tylko usłużnie zacytuję artykuł
" Tak jest przynajmniej przez kilkanaście początkowych poziomów, gdyż dobicie do dwudziestego (aktualnie maksymalnego) przenosi grę pod względem rozwoju postaci na inne tory. Otwierają się nowe możliwości, zaczyna się zbierać legendarne przedmioty. Krótko mówiąc, ukończenie głównego wątku i szeregu pobocznych zadań będzie dla wytrwałych graczy początkiem nowej zabawy. "

Co do reszty, krótkie pytanie:
Rajdy są w grze, czy nie ma?

BTW A co właściwie powinno się koniecznie napisać o PvP? Poza awesome i fantastic z twojej wypowiedzi nie wynika nic ponad "JEDNĄ linijkę" z recenzji- jak się komuś zarzuca niekompetencję to wypada samemu świecić przykładem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zadymek to już norma że "obrońcy Częstochowy" będą krytykować recenzenta, a sami dokładnie nie przeczytają jego pracy i wyskakują jak filip z konopi z jakimiś "ale"
Raidów nie ma ( jeszcze, chociaż może już się jakiś pojawił :) ). Mają być, tak samo jak mają być DLC, patche, itd. Zgodnie z tym należy się wstrzymać z recenzją nawet rok ( bo przecież coś wyjdzie) i dopiero pisać... :/
Niektórzy ludzie są całkowicie pozbawieni dystansu do developerów, gier i w szczególności, do samych siebie :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


--> Zadymek

Dnia 13.09.2014 o 10:24, zadymek napisał:

BTW A co właściwie powinno się koniecznie napisać o PvP? Poza awesome i fantastic z twojej
wypowiedzi nie wynika nic ponad "JEDNĄ linijkę" z recenzji- jak się komuś zarzuca niekompetencję
to wypada samemu świecić przykładem.


Już to robię, na szybko więc trochę chaotycznie:

PVP w Destiny rozgrywa się w standardowych znanych nam trybach multiplayer ( o których pisał recenzent) na świetnie zaprojektowanych mapach, na których duże znaczenie ma też rozgrywka wertykalna. Podstawową różnicą Destiny od innych strzelanek PVP są klasy postaci i sposób w jaki funkcjonują.

Każda postać charakteryzowana jest cechami głównymi (armor, recovery, agility) i cechami dodatkowymi (strenght, discipline, intellect). Armor dodaje życia, recovery przyspiesza nam jego odzyskiwanie, a agility odpowiada za prędkość poruszania i wysokość skoku. Cechy dodatkowe odpowiadają za cooldowny aktywnych umiejętności postaci (ultimate, granaty, atak wręcz).

Najlepsze w tym jest to, że wszystkie te parametry możemy modyfikować buildem i ekwipunkiem. Najmocniejszy armor będzie startowo miał tytan, najlepsze recovery warlock, a agility hunter, ale nic nie przeszkadza nam, żeby w określonym zakresie tymi parametrami manipulować.

Przekładając to na samą rozgrywkę, wytłumaczę na przykładzie skoku: są ważne miejsca/trasy na mapie gdzie nie możemy doskoczyć? Wystarczy zmienić build albo ekwipunek i dodać agility. Każdy wybór cech i umiejętności jest ważny. Czy chcemy potrójny skok, czy może możliwość zmiany kierunku w trakcie lotu? A może nas skok jest za wolny czyniąc nas łatwym celem? Czy stawiamy na granaty, wręcz czy ulta? Wszystko zależy od nas.

Nawet sam skok jest różny dla każdej klasy, zasięg, prędkość i dynamika. Różnice, które dopiero w PVP tak naprawdę wychodzą.

Do tego wszystkiego dochodzi zbroja i bronie ze swoimi własnymi, charakterystycznymi perkami. Większa dokładność przy strzelaniu z biodra? Większe uszkodzenia ostatniego pocisku w magazynku? Inny, lepszy celownik? Jest tutaj wszysto. W połączeniu z trzema postaciami o sześćiu dostępnych specjalizacjach daje to masę zabawy i eksperymentowania.

Warto napisać jeszcze o niezwykle istotnej rzeczy. W grze prawie nie ma (a w dominacji nie ma w ogóle) kamperów. Nie ma kolesi siedzących przez całą grę w jednym miejscu za snajperką i claymorem za plecami. Mechanika na to nie pozwala. Za każdy sukces osobisty (jak zajęcie punktu) -jak również na skutek działania perków niektórych klas -nagradzani jesteśmy skróceniem cooldownu naszego ultimate (który jest naprawdę mega, dla każdej klasy), zatem ci siedzący z dala od głównej akcji mają z reguły na koniec najmniej punktów.

W standardowych grach ekwipunek jest normalizowany (oczywiście perki zostają, zielony będzie zielonym a epik wiadomo), dzięki czemu dobry gracz na niskim lvl. nie ma problemów z pokonaniem słabszego na znacznie wyższym. Jako event pojawiał się będzie tryb ''Iron Banner'', który pozwoli na grę wszystkich postaci ''as is'' z pełną siłą sprzętu.

Zachęcam wszystkich bo wrażenia niesamowite.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 16:15, Morrdin napisał:

Gamespot - Destiny recenzja 6/10.

A CoD Ghosts otrzymał od nich 8/10. Serio jeżeli Destiny zjedzie poniżej Watch Dogs/CoD Ghosts to stracę wiarę w sens cyferek na końcu recenzji. Dla mnie to świetna gra i jak do tej pory druga najlepsza po DkSII w tym roku. Bez żadnych wątpliwości jestem w stanie dać jej 8.5/10 i polecić każdemu, bo jest to bardzo bezpieczny tytuł (w niczym nie stara się iść za mocno i za daleko co jest zarówno zaletą jak i wadą)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głównym powodem może być to że hype na to był wielki ( nie mówmy tu o powodach bo tych sensownych to chyba nie było tylko wielkie miliony wydane na kampanię marketingową, w temacie o tej grze pamiętam że sam mówiłem przed premierą że wydaje mi się że to nie będzie nic wielkiego ) a tu się okazało że to zwykła solidna gra nic ponadto. W sieci ze strony gracz mało kiedy spotykam się z pozytywną opinią, głównie to są rozczarowania, czy wręcz pisanie że gra jest co najwyżej przeciętna.
>Serio jeżeli Destiny zjedzie poniżej Watch Dogs
Nie licząć sprzedaży to poniżej poziomu Doge juz zeszło. Słabsze recenzje/oceny jak i wg mnie więcej negatywnych opinii od samych graczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Według mnie nie masz racji, ponieważ nie był żadnego problemu żeby recenzję Gulid Wars
> 2 zrobić na długo po premierze, dla lepszej oceny zawartości.

Z tym że to co na chwilę obecną oferuje Destiny można w całości obadać w ciągu 3 dni.
By obadać GW2 z całym contentem oferowanym w dniu premiery, potrzeba było kilku tygodni a dla mniej ogarniętych nawet miesięcy. Najzabawniejsze że przy Destiny, ludzie czekali na epicką ścieżkę fabularną, a lepiej bawią się w PvP na które właściwie mało kto zwracał uwagę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować