Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Divinity: Grzech pierworodny zadaje kłam tezie, że nie ma popytu na turowe RPG-i

49 postów w tym temacie

Dnia 12.09.2014 o 21:42, Martius0 napisał:

Plus rozbudowana interakcja z otoczeniem, brak losowo generowanego świata i nastawienie
na zbierania także losowo generowanych przedmiotów. To po prostu crpg a nie hns.

Hns to odmiana cRPG. A losowo generowany świat to nie jest cecha charakterystyczna hns tylko mechanika budowania map. Co do przedmiotów, losowo generowanych a jakże, to w ogóle nie rozumiem zarzutu: mało jest RPG''ów nie skoncentrowanych na tym aspekcie? DD nie jest wyjątkiem: dobry loot potrzebny do dobrego rąbania i siekania, czyli core tej gry. Uwagę o interakcji z otoczeniem litościwie pominę.
Hns to po prostu RPG skoncentrowane na walce i DD spełnia definicję. A że przy okazji jest ździebko gadania i kombinowania, cóż, to wyróżnia DD na tle konkurencji.

PS Jakbym "równie inteligentnie" podszedł do problemu argumentował bym, że "jakie tam znowu RPG jak nie ma ścian tekstu, dziesiątek parametrów, tur i drużyny".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo już coś na temat tego spolszczenia? Bo serio, zagrałbym już a niestety nie jestem w stanie przetłumaczyć takiej ilości tekstu. Z tego co pamiętam, miało wyjść na przełomie sierpnia- września tymczasem zbliżamy się do drugiej połowy września.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Crap, taki fajny pomysł na grę zmarnowany na turówkę i jeszcze do tego sukces marketingowy:(
> Tak jak w przypadku Original Sin, życzę kolejnym RPG-om Larian wtopy - może wtedy doczekam
> się kolejnego niesztampowego hack ''n'' slash''a...
> Oczywiście bez urazy, to czysty biznes.
To miał być RPG i takowy im wyszedł a nie H''n''S, chcesz takowego to masz Diablo, Path of Exile, Torchlight, Sacred (1 i 2). Divinity jest grą rewelacyjną i gdyby nie opieszałość z tłumaczeniem to byłaby to gra roku jak dla mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo już coś na temat tego spolszczenia?
Niedawno (jakoś pod koniec sierpnia) cdp mówiło, że są w połowie pracy nad spolszczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2014 o 23:17, Tarasada napisał:

To miał być RPG i takowy im wyszedł a nie H''n''S,

Taa, zwłaszcza, że cały czas projekt zakłdał mieszankę RPG z HnS, a punktem odniesienia dla projektu Larian był ...Diablo II ;)

Dnia 12.09.2014 o 23:17, Tarasada napisał:

chcesz takowego to masz Diablo, Path of Exile, Torchlight, Sacred (1 i 2).

A ja chcę Divine Divinity II. Tak jak, zapewne, ty chcesz Divinity: Original Sin II czy coś tam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie D bardzo zawiodło. Spodziewałem się, że to będzie przyjemna gra RPG... A okazało się, że te wszystkie archaizmy jednak nie sprawdzają się najlepiej. Sama walka jest w porządku. Chociaż wolę system w którym liczy się szybkie podejmowanie decyzji. Gdzie jest jakaś dramaturgia. Poza tym to nie kapuje jak komuś może się podobać kilkugodzinne spacerowanie po mieście pozbawione akcji i jakiegokolwiek urozmaicenia. Mówię oczywiście o początku gry. Potem jest już tylko walka... Czyli rozgrywka jest totalnie bez sensu prowadzona.
Nie podoba mi się jeszcze, że autorzy ewidentnie żerują na sentymencie graczy... Koniec końców nie mogę powiedzieć, że gra jest zła. Ale mi się nie podobała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2014 o 23:46, zadymek napisał:

Taa, zwłaszcza, że cały czas projekt zakłdał mieszankę RPG z HnS, a punktem odniesienia
dla projektu Larian był ...Diablo II ;)

Zrobili to czego chciała większość i bardzo dobrze w końcu ktoś ma uszy i słucha graczy, a nie jak EA czy Ubi. Co do EA to też mam nadzieję że z NFS''em posłuchają graczy ale to temat zupełnie inny.

Dnia 12.09.2014 o 23:46, zadymek napisał:

A ja chcę Divine Divinity II. Tak jak, zapewne, ty chcesz Divinity: Original Sin II czy
coś tam.

Też chcę divine divinity, i w sumie go dostałem tyle że w turowej wersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech, brzmisz jak ludzi nazywający DD klonem Diablo. Równie dobrze praktycznie każde rpg może podpiąć pod HnS skoro większość ma dużo walki. Chcesz DD2? To zagraj w Beyond Divinity.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to rewelacyjna gra, przy której producenci popełnili kilka błędów, co niestety widać.
Mimo całego potencjału, główna historia po prostu nie wciąga. "Oni są Ci źli, ja jestem ten dobry, ok, idziemy mordować". Tak naprawdę trzeba pogmerać w fabule tylko od czasu do czasu, żeby wpaść na to o co chodziło twórcom w danym queście.
Dodatkowym elementem jest problematyka 2 głównych postaci. No, są... i tyle. Nie do końca póki co zrozumiałem jaki ma to cel dla twórców, bo ani ze sobą wybitnie nie interagują, w historii niewiele się zmienia dzięki temu dwugłosowi...

Osobiście uważam, że gra zasługuje na sukces, warto, natomiast mam szczerą nadzieję, że Pillars of Eternity nie popełni tych samych błędów. A jeszcze większe modły odprawiam, aby nowy "Torrent" miał choć połowę wspaniałości oryginału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 06:05, Martius0 napisał:

Ech, brzmisz jak ludzi nazywający DD klonem Diablo. Równie dobrze praktycznie każde rpg
może podpiąć pod HnS skoro większość ma dużo walki.

I co w związku z tym? Czy absurdem trąci wypowiedź jednego z forumowiczów o tym, że taka "ikona RPG" Baldur''s Gate to HnS? A może ta o Icewind Dale? A może jednak sprawa rozbija się o stereotyp HnS jako "bezmózgiego klikacza akcji"? Cokolwiek byś chciał nie ma znaczenia, skoro gra jest tym czym jest: cRPG nastawionym na walkę. Nawet Swen określa gameplay DD jako o hybrydę HnS i RPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o o co innego. Większość ludzi używając tego określenia mają na myśli tylko gry podobne do Diablo co jest moim zdaniem uproszczeniem (np Torchlight, Grim Dawn, Titans Quest), zanim tak się przyjęło pod to określenie można podpiąć chociaż Revenant. Divinity łączy z Diablo kamera i sterowanie myszką, dla mnie to za mało by powiedzieć, że to ten sam gatunek. Nazwanie tego hybrydą jest sensowniejsze ale to nie to samo co sam HnS
Nazywanie BG HnS to oczywiście absurd, tak samo Icewind Dale. Drugiem już bliżej do dungeon crawlera jak Wizardry chyba, że ten typ gier też podpinasz pod HnS bo też jest w nich sporo walki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 09:32, Martius0 napisał:

Chodzi mi o o co innego. Większość ludzi używając tego określenia mają na myśli tylko
gry podobne do Diablo co jest moim zdaniem uproszczeniem (np Torchlight, Grim Dawn,
Titans Quest), zanim tak się przyjęło pod to określenie można podpiąć chociaż Revenant.

No, Revenent to ponoć HnS, tak czytałem.

Dnia 13.09.2014 o 09:32, Martius0 napisał:

Divinity łączy z Diablo kamera i sterowanie myszką, dla mnie to za mało by powiedzieć,

Kamera izometryczna i sterowanie myszką? No, to ogólnie łączy wiele gier z wielu całkiem odmiennych gatunków np RTS i shootery. To raczej oczywiste, że kamera i sterowanie nie ma nic do sprawy.

Dnia 13.09.2014 o 09:32, Martius0 napisał:

że to ten sam gatunek. Nazwanie tego hybrydą jest sensowniejsze ale to nie to samo co sam HnS

Ja wątpię czy HnS to AŻ gatunek. Jak dla mnie to gra akcji wymieszana z RPG pół na pół: zręczność jest ważna, ale statsy, ich dobór, też; ale to nadal RPG, jego podgatunek.

Dnia 13.09.2014 o 09:32, Martius0 napisał:

Nazywanie BG HnS to oczywiście absurd, tak samo Icewind Dale. Drugiem już bliżej do dungeon
crawlera jak Wizardry chyba, że ten typ gier też podpinasz pod HnS bo też jest w nich
sporo walki.

Tu już się poradź jakiegoś, za przeproszeniem, RPG-owca: definicja HnS jest jasna, jak ktoś grał sam umie określić czy stężenie walk wystarcza do nazwania danej produkcji HnS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2014 o 23:48, HiddenNick napisał:

Chociaż wolę system w którym liczy się szybkie podejmowanie decyzji. Gdzie
jest jakaś dramaturgia.

(zgadując, że chodzi o "stare dobre crpg jak BG") tia, liczy się szybkość i dramaturgia we wciskaniu aktywnej pauzy chyba :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Im więcej dobrych gier opartych na turach tym lepiej. Przed nami Wasteland 2, już zacieram rynce. Oczywiście, że znajdą się tacy którym sukces gier z tym systemem nie pasuje - spokojnie panowie - nadchodzi Dragon Age. Będzie dynamicznie jak cholera ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 16:55, Shinigami napisał:

nadchodzi Dragon Age. Będzie dynamicznie jak cholera ;D

Ee tam jak DA będzie dobrą grą .... a nie cholera to EA/Bioware ;__:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > nadchodzi Dragon Age. Będzie dynamicznie jak cholera ;D
> Ee tam jak DA będzie dobrą grą .... a nie cholera to EA/Bioware ;__:

Taaa, te przebrzydłe BioWare odpowiedzialne za powstanie takich crapów jak Baldur''s Gate II, Knights of The Old Republic, Dragon Age, czy Mass Effect. Ci goście nie mają pojęcia o RPG, sprzedali się i konsekwentnie odmawiają robienia hitów dla tych setek PRAWDZIWYCH graczy, którzy brzydzą się komercją, grafiką 3D, mówionymi dialogami, czy przejrzystym interfejsem. Niech będą przeklęci na wieki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 22:38, Shaddon napisał:

Taaa, te przebrzydłe BioWare odpowiedzialne za powstanie takich crapów jak Baldur''s
Gate II, Knights of The Old Republic, Dragon Age, czy Mass Effect.

Halo mamy 2014 rok . Zarówno Baldury Kotory powstawały na początku poprzedniej dekady zanim Bioware zostało przejęte przez Ea . Dragon age ? 1 dobra 2 kompletna porażka , jedne z największych rozczarowań 2011 roku . Mass effect ? 1 świetna 2 także bardzo dobra , 3 no już tak trochę mniej ( nie mówiąc o tym że w tych nowszych grach Bioware określenie fabuły jako przeciętnej było by komplementem ) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Morradin
Czyli sugerujesz, że to wydawca odpowiada za jakość gier, nie zaś developer? Nie jestem głupcem i doskonale zdaję sobie sprawę jak szkodliwe bywały naciski ze strony EA na podległe im studia, ale nie dajmy się zwariować - zwolnienie kolejnego już prezesa należy traktować jako sygnał, że Elektronicy stracili luksus traktowania graczy niczym dojnych krów i to już ostatni dzwonek, by wziąć się do roboty. Jeśli zachowałeś choć minimum rozsądku, to niewątpliwie przyznasz mi rację. Będzie dobrze, jestem o tym przekonany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2014 o 23:24, Shaddon napisał:

Jeśli zachowałeś choć minimum rozsądku,
to niewątpliwie przyznasz mi rację. Będzie dobrze, jestem o tym przekonany.

Niestety ostatnie "dokonania" Bioware wskazuja że nie można być w pełni przekonanym że będzie dobrze. Pamiętaj o tym że większośc ludzi odpowiadających za starsze tytuły( Z baldurami na czele ) już w tym studiu nie pracuje i jest ono takie samo tylko z nazwy. A ostatnie gry Bioware jak już mówiłem za dobre nie są , nie mówiąc juz o kompletnej porażce zwanej Dragon Age 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować