Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

The Evil Within - wymagania sprzętowe ujawnione

18 postów w tym temacie

Nie mamy wymagań minimalnych. Przy próbach uruchomienia gry na słabszych komputerach, nie gwarantujemy optymalnej wydajności.

Co oznacza mniej więcej: nie chciało nam się optymalizować i testować. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Znów niezoptymalizowany szrot tnący się na GTX 980 nawet? Obym się mylił bo gra zapowiada sie przyjemnie. W ogóle te wymagania to abstrakcja jak dla mnie, gra ma niemalże identyczne wymagania jak Dying Light z czego DL wygląda znacznie lepiej. Do tego
NVIDIA GeForce GTX 670 (lub odpowiednik z co najmniej 4 GB VRAM);
Czyli znów olane AMD zostało przez Developera? W ogóle do czego te 4 GB V ramu w przypadku tej gry, poeple please.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta gra nie potrzebuje 4GB RAM na karcie graficznej, to jakaś bzdura, na 1,5 GB RAM powinno pójść, o ile karta jest mocna. 560 TI i sama 560 powinna podołać, zresztą zobaczymy. Jak nie pójdzie mi to skuszę się na r9 280x, bo w tej cenie Nvidia nie reprezentuje sobą niczego, a od zawsze kupuje karty Nvidii, wcześniej tylko było Voodoo FX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2014 o 21:29, Tarasada napisał:

W ogóle do czego te 4 GB V ramu w przypadku tej gry, poeple please.

Jeżeli nie wiesz, to nie krytykuj. idTech 5 pożre każdą ilość RAMu, jaką ma karta, bo tam lecą wszystkie tekstury. Możesz grać na GPU z mniejszą ilością RAMu, ale przy szybkim obrocie zobaczysz doczytywanie tekstur, które potrafi zawstydzić UE3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Henrar
Grałem w Rage w FHD na 1GB karcie przy średnich ustawieniach i z tego co pamiętam gra działała dość płynnie, przy czym nie zmieniałem rozmiaru tekstur w .ini. Może się nie znam, może nie grałem w nowego Wolfa, ale takie mam doświadczenia z idTech5.

Możesz wyjaśnić o co chodzi z tym ładowaniem "wszystkich tekstur" w idTech5? Z tego co czytam na wiki wynika zupełnie co innego.

Zresztą skoro gra wychodzi również na stare konsole to można się spodziewać, że nie będzie tak źle.

@Tarasada
Możliwe, że gra będzie miała wsparcie dla wyższych rozdzielczości od FHD, a twórcy wrzucą tekstury w bardzo wysokiej jakości. Stąd może wynikać duże zapotrzebowanie na pamięć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2014 o 23:04, fenr1r napisał:

Grałem w Rage w FHD na 1GB karcie przy średnich ustawieniach i z tego co pamiętam gra
działała dość płynnie, przy czym nie zmieniałem rozmiaru tekstur w .ini. Może się nie
znam, może nie grałem w nowego Wolfa, ale takie mam doświadczenia z idTech5.

RAGE jest stary i nie chodzi o płynność samej gry tylko wczytywanie tekstur (patrz film niżej).

Dnia 25.09.2014 o 23:04, fenr1r napisał:


Możesz wyjaśnić o co chodzi z tym ładowaniem "wszystkich tekstur" w idTech5? Z tego co
czytam na wiki wynika zupełnie co innego.


Chodzi tak dokładnie o to:
http://www.reddit.com/r/Games/comments/265ixh/virtual_texturing_id_tech_5_or_why_do_wolfenstein/
W wielkim skrócie:
As the texture is streamed it can scale the quality to the hardware. If you have 1GB of VRAM you get medium resolution textures, 3GB of VRAM? You get massive textures!

Dnia 25.09.2014 o 23:04, fenr1r napisał:

Zresztą skoro gra wychodzi również na stare konsole to można się spodziewać, że nie będzie
tak źle.

Hue, hue. Widziałeś, co się dzieje z RAGE na konsolach? Tu nie chodzi o to, żeby bez 4GB do gry nie podchodzić, bo nie odpali. Tu chodzi o komfort grania.

https://www.youtube.com/watch?v=MxReZLdSxcg - mówimy tu o takim problemie jaki mamy tutaj. Dodajmy tylko, że to konsola, więc problem jest spowodowany nie RAMem a transferem z HDD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2014 o 23:11, Henrar napisał:


Chodzi tak dokładnie o to:
http://www.reddit.com/r/Games/comments/265ixh/virtual_texturing_id_tech_5_or_why_do_wolfenstein/
W wielkim skrócie:
As the texture is streamed it can scale the quality to the hardware. If you have 1GB
of VRAM you get medium resolution textures, 3GB of VRAM? You get massive textures!


Czyli jednak jest zupełnie odwrotnie niż pisałeś w swoim pierwszym poście. Silnik ładuje tylko te tekstury które są mu potrzebne w danej chwili, a nie wszystkie. Po drugie silnik sam skaluje jakość tekstur względem ilości VRAM, więc jeżeli mamy mało pamięci dostajemy mniejsze tekstury (gorsza jakość), jeżeli mamy więcej dostajemy większe tekstury (lepsza jakość).

Dnia 25.09.2014 o 23:11, Henrar napisał:

nie będzie
> tak źle.
Hue, hue. Widziałeś, co się dzieje z RAGE na konsolach? Tu nie chodzi o to, żeby bez
4GB do gry nie podchodzić, bo nie odpali. Tu chodzi o komfort grania.

https://www.youtube.com/watch?v=MxReZLdSxcg - mówimy tu o takim problemie jaki mamy tutaj.
Dodajmy tylko, że to konsola, więc problem jest spowodowany nie RAMem a transferem z
HDD.


Gdyby konsola posiadała więcej pamięci charakteryzującej się większą szybkością to nie byłoby tego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2014 o 22:28, Henrar napisał:

Jeżeli nie wiesz, to nie krytykuj. idTech 5 pożre każdą ilość RAMu, jaką ma karta, bo
tam lecą wszystkie tekstury. Możesz grać na GPU z mniejszą ilością RAMu, ale przy szybkim
obrocie zobaczysz doczytywanie tekstur, które potrafi zawstydzić UE3.

Patrzyłem filmiki na YT i (może przez jakośc filmików na nim po kompresji, może jestem ślepy) ale ludzie na 2GB config plikiem odpalali grę na kartach 2GB V ramu na ultra teksturach i doczytywania tekstur nie widziałem a jednak do ultra potrzebne minimum 3gb V ramu prawda? Jak dla mnie to ściema bo wyszły nowe zabawki Nvidii i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta gra głównie obejmuje zamknięte pomieszczenia, to nie jest RAGE, który doczytywał bardzo duże ilości terenów. Co z tego, że RAGE był stary? Z modem i teksturami 4k ta gra wygląda potężnie ! Evil Within nie może potrzebować 4GB RAM na karcie i zdania nie zmienię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ta gra wykorzystywac directx 11.2 to potrafi ? Bo trochę nie ogarniam jak można dawać takie wymagania, wystarczy windows 8 i directx 11.2 i mozna rownie dobrze miec 8 gb ramu i 1gb na grafice.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, czytajcie co się pisze a nie szukajcie spisków od nVidii czy tego, że to niemożliwe, bo akurat wy kupiliście kartę z 3GB VRAMu -_- To akurat ogólna obserwacja nie do Ciebie.

Dnia 26.09.2014 o 00:00, fenr1r napisał:

Czyli jednak jest zupełnie odwrotnie niż pisałeś w swoim pierwszym poście. Silnik ładuje
tylko te tekstury które są mu potrzebne w danej chwili, a nie wszystkie. Po drugie silnik
sam skaluje jakość tekstur względem ilości VRAM, więc jeżeli mamy mało pamięci dostajemy
mniejsze tekstury (gorsza jakość), jeżeli mamy więcej dostajemy większe tekstury (lepsza
jakość).

I tak i nie. Jest też coś takiego jak Texture Buffer (gdzieś po necie krąży cała litania zmiennych do zwiększenia tego w Rage). W przypadku RAGE 3GB VRAMu wywołane powiększeniem tego bufora powodowało prawie całkowite zniknięcie problemu ze streamowaniem.

Dnia 26.09.2014 o 00:00, fenr1r napisał:

Gdyby konsola posiadała więcej pamięci charakteryzującej się większą szybkością to nie
byłoby tego problemu.

W 2005 roku? Ktoś chyba zapomniał, kiedy te konsole wyszły.

EDIT: O, jest ta litania:
+fc maxcachememoryMB 1024 +vt_maxPPF "16" +vt_pageimagesizevmtr 16384 +vt_pageImageSizeUnique 16384 +vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly 16384 +vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly2 16384

Jak ktoś ma 2GB VRAMu lub mniej i RAGE'a to niech spróbuje grę odpalić z tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2014 o 20:47, fenr1r napisał:

Co oznacza mniej więcej: nie chciało nam się optymalizować i testować. ;)

Nie, to oznacza, że id Tech 5 działa różnie od speca

Na przykładzie Wolfa
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=93356&pid=100
Zrobili coś co powinni zrobić. Spec, specowi nie równy.
Na teoretycznie gorszym, może chodzić lepiej :P (Szczególnie dodając, że na Radeonach potrafiły występować problemy [again]).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z RAGE jest taki problem że maks tekstury to 8K(w praktyce gra nie ma w ogóle tekstur większych niż podana przeze mnie rozdzielczość jeśli z tego co wiadomo od twórców moddów) oraz jedynie licznik +vt_maxPPF się liczy jeśli chodzi o doczytywanie tekstur. Tylko problem z samym silnikiem jest taki że fatalnie jest zoptymalizowany jeśli chodzi o hyperthreading(do tego silnika najlepsza opcja to fizyczne rdzenie) - do dziś na forach bethesda i ID Software ludzie pienią się na to.

Przy wolfie problem był znacznie mniejszy, bo z urzędu wszyscy wiedzieli, że trzeba będzie robić konfiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować