Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Twórcy Assassin`s Creed Unity zadowoleni z 30 klatek na sekundę

43 postów w tym temacie

Nie lubię jak ktoś decyduje co mi się bardziej podoba i co jest dla mnie rzekomo lepsze. Porównywanie filmu Hobbit w 48 klatkach a gry to dwie różne sprawy, zupełnie inaczej odczuwa się to w filmie aktorskim niżeli animacji/grze. Jak zablokują AC:U do 30fps to nie zarobią na mnie pieniędzy już nigdy w tej serii ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś 30 fps lepsze od 60 a jutro pewnie wyskoczą że 720p/900p jest lepsze od 1080p/4k bo oko się nie męczy. Przy poprzedniej generacji były już jazdy z fps i rozdzielczością ale to co zafundowała "nowa" generacja w rok to się w głowie nie mieści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedź tego gościa to jakiś marketingowy bełkot. Gry hulają w 60 fps od kilkunastu lat i nikt na to nie narzekał. Co więcej, większość twórców właśnie do tego dąży, bo to daje największy komfort rozgrywki. Nagle chłop wyskakuje jak leśniczy z leszczyny i twierdzi, że "wszyscy som gupi" a on wie lepiej.

I przy okazji nawiązując do komentarzy, które już się pojawiły. Nie, 60 fps to nie jest lansowanie nowego standardu, jak w przypadku wciskanego na siłę 3D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2014 o 11:41, ozoqq napisał:

Pamiętam też jak Infamous pierwszy nie miał zablokowanych klatek
i postać śmiesznie momentami przyśpieszała i zwalniała co bardzo przeszkadzało w odbiorze
gry.

Co było nie efektem tego, że 60fps jest nie naturalne w jakikolwiek sposób, tylko tego, że Second Son rzadko kiedy opuszczał 30 fps kiedy na ekranie działo się cokolwiek (wliczając to zwykły ruch uliczny czy cut-scenki z rozmowami głownego bohatera, strzelaniny nie były nawet konieczne), a 60 wskakiwała tylko wtedy gdy zaczynałeś patrzeć na ścianę albo w niebo i nagle dramatycznie malała ilość wyświetlanych elementów więc fps rósł. I to nie, to nie jest argument, że lepsze stabilne 30 niż 60 ze nielicznymi spadkami do 30. Bo Infamus to przykład gry 30 fps z nielicznymi skokami do 40 i praktycznie prawie nigdy do 60.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

<NIUCH, NIUCH> Wyczuwam blokadę 30 klatek w nowym Assassynie. Ale w sumie to ma racje w grach takich jak AC to 30 klatek powinno wystarczyć, jak się komuś to nie podoba to niech nie kupuję proste, ale w grach typu BF, CoD, CS, LoL, DoT'a 2 oraz wyścigowych 30 klatek to za mało w szczególności gdy np wrogowie grają w 60 fpsach, no oczywiście klatki to nie wszystko w takich grach, trzeba mieć jeszcze skilla ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nieważna jest ilość klatek, ważne żeby gra była po prostu dobra i dobrze zoptymalizowana, jeżeli w tych 30 kl / s gra będzie stabilnie działać na moim PC, będzie ładna, płynna i procesor poradzi sobie z tymi tłumami na ulicach, to będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A za rok artykuł do każdej wychodzącej gry będzie nosił tytuł:

"Twórcy gry zadowoleni z 720p i 30 klatek na sekundę"

Już teraz te obiecane 30 klatek na sekundę w grach na nowe generacje to niestabilne 30fps z dropami do 22...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i twórcy są zadowoleni, bo udało im się osiągnąć to stabilne 30 klatek, ale gracze raczej nie będą tak pozytywnie nastawieni.
Najbardziej mnie jednak rozbawiło tłumaczenie dlaczego lepsze 30 klatek/s od 60...
Mam nadzieję tylko, że nie wpadną na pomysł "uszczęśliwienia" również pecetowców. Właśnie kupilem kartę za grubą kasę i zamierzam ją wykorzystać w pelni ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2014 o 17:30, Afro69 napisał:

No właśnie. Takie pytanie. Skąd te granice 30 i 60 FPS? WTF? Jaki jest problem w wyznaczeniu
40-50?

30fps (ze spadkami do tych ~25) to minimalna granica płynności. Mniej nie dasz ;)
Z kolei 60 to w zasadzie taki wyczuwalny "max" jeżeli chodzi o płynność.

Dnia 09.10.2014 o 17:30, Afro69 napisał:

Jaki jest problem w wyznaczeniu 40-50?

Raczej synchronizowaniem klatki wystawionej z grafą i tej wyświetlonej przez monitor/TV :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2014 o 12:35, ozoqq napisał:

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nie rozumiem tylko dlaczego 60 klatek w filmie odbiera
się inaczej niż 60 klatek w grze wideo.

Bo jest płynniej, a jesteś przyzwyczajony do tej umowności ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najzabawniejsze jest tylko to, że wszyscy butthurtują o xbone że za słaby, ale jeśli ubi tym razem nie kłamie i faktycznie wszystko co najważniejsze rozbija się o proca, to tego akurat obie konsole mają tego samego..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ubisoft i wszystko jasne.

Najpierw graficzny downgrade wersji PC Watch Dogs tłumacząc się że te opcje strasznie wpływają na wydajność podczas gdy w realu ile średnio 5-10 fps w dół i graficznie tak jak powinno być.

Potem jaja z Far Cry 4 że niby wersja PC będzie miała zmniejszony poziom detali tak aby wersje na xbox one była odpowiednikiem ustawień high PC.

Kłamanie w żywe oczy jakie to Wii U jest słabe by móc chociaż w minimalny sposób pociągnąć AC:U gdzie jedynie PS4 i XB1 dadzą nowe AC. Przy okazji zapomnieli dodać, że gra wyjdzie na PS3 i X360. Jakby bali się powiedzieć, że ostatni AC słabo wyszedł jeśli chodzi o sprzedaż na Wii U.

No i teraz to palnięcie że zrobią nowego AC na obydwu konsolach w 900p by nie było nie potrzebnych kłótni że gra jest robiona pod daną konsolę. Dzięki idiotom z UBI jedno jest pewne gra jest robiona pod kątem XB1. No i gadka z 30 fps z przyrównaniem do Hobbita. Ja mam pytanie co ten facet za ziele palił przed tą wypowiedzią.
Cholera co innego kino a co innego gry, chyba już nie raz osoba robiąca takie porównania robiła za idiotę roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam procek to nie wszystko i mogę cię zapewnić że UBI znowu kłamie jak zwykle.

PS4 ma dwa procesory i dwa rodzaje pamięci RAM. Do zadań w tle ma jakiś low power cpu i 256 MB DDR3.

ale w skrócie ogólnie bebechy obydwu konsol
8 GB GDDR5 (PS4) vs 8 GB DDR3(XB1)
Cpu 1,6 ghz - 2,75 ghz(PS4) vs 1,75ghz (XB1)
coś pomiędzy HD 7850 - HD 7870(PS4) vs coś pomiędzy HD 7770 - HD 7790(XB1)

tutaj link do pełnej specyfikacji jaugara
http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_(microarchitecture) linkowanie nawala dodaj ) na końcu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować