Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Final Fantasy XIII zadebiutowało na PC... i już ma problemy. Nie wciskajcie Escape`a!

25 postów w tym temacie

Patryk Purczyński

Zgodnie z zapowiedziami, Final Fantasy XIII ukazało się na Steamie, co Square Enix postanowiło uczcić zwiastunem premierowym. Gracze już narzekają na brak opcji konfiguracji i inne niedociągnięcia.

Przeczytaj cały tekst "Final Fantasy XIII zadebiutowało na PC... i już ma problemy. Nie wciskajcie Escape'a!" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja za to grając na jedynym właściwym kontrolerze, czyli padzie, miałem problem by z FF wyjść. ;p

Samej rozdzielczości natomiast przestałem zauważać jakieś 15 minut po rozpoczęciu zabawy, bo gra jest obłędnie śliczna. Choć biorąc pod uwagę jak Square zareagowało na przedpremierowe forumowe opinie i dodało wcześniej nieplanowany w zachodniej wersji japoński voice acting (o czym już nikt nie napisał, dobre newsy źle się sprzedają?), pewnie coś z tym zrobią.

Takie techniczne kwestie (o ile oczywiście nie ma baboli i gra się nie sypie, bo to już inna kwestia) jak dla mnie wcale nie wpływają na przyjemność zabawy, o czym przekonał się oferujący multum opcji i rozdzielczości Shadow of Mordor, który właśnie poszedł do kąta. ;p


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2014 o 10:56, Wielki_Bubba napisał:

Mnie tam bardziej zastanawia, czemu gra waży 50gb ?!

58 na moim dysku.

Z czego folder z filmikami 40. :3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2014 o 10:56, Wielki_Bubba napisał:

Mnie tam bardziej zastanawia, czemu gra waży 50gb ?!


Praktycznie wszystkie cutscenki są prerenderowane. Plus japoński dubbing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy pogrzebać w ustawieniach karty graficznej (wiem, że działa na GeForce a co do Radeonów to nie wiem) i można ustawić 1080p, 60 fpsów i ładniejsza grafikę. Chyba na forum steama ktoś postnął co należy dokładnie poustawiać, żeby gra wyglądała ładnie i nie miała spadków FPSów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale od tego powinny być chyba opcje do ustawienia z poziomu gra, a nie bawienie się w wymuszanie efektów za pomocą panelu sterowników. Jedynie dodać można, że Durante pracuje nad wersją GeDoSaTo do FF 14.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2014 o 11:56, CAPTAINCOMMANDO napisał:

Japanese shit ;)


Nie podoba mi się Twój ton, za obrażanie oraz recydywę -2 do statusu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super, japońskie głosy do wyboru ;-)
I kolejna bohaterka do pokierowania.
Szkoda tylko, że nie ma napisów PL (gdy nawet są chińskie)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciemięgi ze Square, które odpowiadają za te ich porty, nie zasługują na złamanego grosza od nikogo. Nawet kiedy wydaje się jakiś odgrzany produkt na platformę, na której nie miało zamiaru się tego zrobić lecz bida przycisnęła, wypada - jako firma dostarczająca usługi - zapewnić pewien poziom jakości. FF 7 i 8 to stare lipne porty sprzed lat, w których nadal nie ma opcji wyjścia z gry, a muzyka jest w midi jak w 97 roku, nawet oryginalnej muzyki nie dodali. Deus Ex: the Fall był tak skopany we wszystkim - sterowaniu, opcjach, komicznej pracy kamery i stabilności - że szkoda gadać. Teraz FF 13, który został przeniesiony na goło z konsoli nawet bez opcji dostosowania głupiej rozdzielczości, a wciśnięcie Esc wyłącza grę. Komedia. A klienci zamiast pokazać im co o nich myślą, i tak nawrzucają do ich kieszeni. A potem pewnie kupią FF13-2 i FF13-3, z czego ostatnie będzie nie tylko żałośnie słabym portem, ale również żałośnie słabą grą.
A na dokładkę komedia z wagą downloadu. Ooooch, takie czasy mamy, że gry będą tyle ważyć itepe itede... STOP! Dwie trzecie z tego to cutscenki.
Wstyd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> A na dokładkę komedia z wagą downloadu. Ooooch, takie czasy mamy, że gry będą tyle ważyć

Dnia 11.10.2014 o 00:36, Siriondel napisał:

itepe itede... STOP! Dwie trzecie z tego to cutscenki.


^^ Tutaj akurat nie masz racji. Wrzucili nieskompresowane audio/video, tak jak w wersji PS3 + dorzucili japoński dubbing (na życzenie klientów). Stąd waga. Akurat w tym jednym punkcie nie ma co kwękać, poza tym nie oszukujmy się - poszedłby port z Xboxa (gdzie wszystkie cut-scenki są skompresowane tym paskudnym binkiem, co było "widać, słychać i czuć" - wiem, bo mam wersję na X360), to byłyby narzekania, że "olaboga, znowu wersja okrojona na pecetowe rydwany ! Jak oni mogo, czemu w lepszej jakości nie dajo ?". Akurat z wagą tej wersji - jest dobrze jak jest.


Co do reszty - pełna zgoda. Jak się dowiedziałem, że pecetowy "remaster" FF VII (port portu - lol !) dostanie czity dostępne z poziomu menu, ale nie dostanie audio-tracków z wersji PSX, tylko midi, to autentycznie śmiechłem :)

Realia są jednak takie, że gracz pecetowy nie ma zbyt dużego wyboru jeśli idzie o jRPG - w zasadzie to ma wybór pomiędzy "biedą", a "nędzą". Stąd bierze co dają i w "jakości" w jakiej dają. Ponarzeka co najwyżej trochę w stosownym topicu, pomarudzi, ale i tak kupi.

Mnie to ani nie dziwi, ani nie oburza. Zawsze mogło być przecież gorzej, dobrze przynajmniej, że nie przegięli z ceną tej XIII, to w końcu już "staroć". Choć i tak zależy jak na to spojrzeć - ja za tą kwotę (ciut niższą) kupowałem konsolową XIII trzy lata temu. Kolekcjonerkę. Nówkę, w folii. Ot, wszystko jest jednak względne ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować