Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Tydzień z Civilization: Beyond Earth - Historia powstawania serii

10 postów w tym temacie

Michał Wierzbicki

Jedna z najważniejszych serii gier nie powstawałaby, gdyby nie okoliczności, które doprowadziły do założenia firmy Microprose. Przypominamy tę historię oraz przyglądamy się rozwojowi Cywilizacji.

Przeczytaj cały tekst "Tydzień z Civilization: Beyond Earth - Historia powstawania serii" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga - szpiegostwo zostało wprowadzone już w pierwszym dodatku do Civ V, Nowy Wspaniały Świat wprowadził możliwość wykorzystania szpiegów w roli dyplomatów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba nadmienić, że wersja Amigowa nie była na dyskietkach 1,44 MB, a na dyskietkach (czterech) 880kB. Gra była katorgą (z dzisiejszego punku widzenia) - ciągłe wachlowanie dyskietkami, zarówno przy wczytywaniu gry, jak i w jej trakcie, ale wtedy to nie było ważne (przy takich tytułach jak Police Quest czy inne przygodówki Sierry to i tak było znośne) - nie przeszkodziło mi to jednak spędzić przy tej części dobrych kilkuset godzin. W drugą część zagrywałem się na Amidze 1200 na emulatorze MAC''a. Tam nie było wachlowania dyskietkami (miałem dysk twardy 20 MB :), ale ruchy jednostek trwały całe wieki (jak i przewijanie mapy). Bądź co bądź, emulacja była możliwa, ale bynajmniej nie w prędkości 1:1 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2014 o 21:18, Czapelo napisał:

Trzeba nadmienić, że wersja Amigowa nie była na dyskietkach 1,44 MB, a na dyskietkach (czterech) 880kB.

A PC-towa bez problemu mieściła się na 2 dyskietkch 3,5" 1,44 MB. Z tym, że ja już miałem dysk twardy, więc nie musiałem "wachlować" dyskietkami :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba nadmienić, że wersja Amigowa nie była na dyskietkach 1,44 MB, a na dyskietkach
> (czterech) 880kB. Gra była katorgą (z dzisiejszego punku widzenia) - ciągłe wachlowanie
> dyskietkami, zarówno przy wczytywaniu gry, jak i w jej trakcie, ale wtedy to nie było
> ważne (przy takich tytułach jak Police Quest czy inne przygodówki Sierry to i tak było
> znośne) - nie przeszkodziło mi to jednak spędzić przy tej części dobrych kilkuset godzin.
> W drugą część zagrywałem się na Amidze 1200 na emulatorze MAC''a. Tam nie było wachlowania
> dyskietkami (miałem dysk twardy 20 MB :), ale ruchy jednostek trwały całe wieki (jak
> i przewijanie mapy). Bądź co bądź, emulacja była możliwa, ale bynajmniej nie w prędkości
> 1:1 :D


Eee, ja miałem na dwóch dyskietkach 1.44, acz oczywisicie nie byl to oryginal :) chodziła zupełnie w porządku [Ami 600]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Eee, ja miałem na dwóch dyskietkach 1.44, acz oczywisicie nie byl to oryginal :) chodziła
> zupełnie w porządku [Ami 600]

Dyskietki mogły być 1,44 MB, bo takie były podówczas najbardziej popularne. Amiga formatowała je jednak na max 880 KB. Wersja "dwudyskietkowa" była wersją "legalną inaczej" :) - okrojoną (nieznacznie) i przerobioną przez crakerów celem zmniejszenia zapotrzebowania na "wachlowanie",

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Nowy Wspaniały Świat - wprowadził [...] karawany, służące do rozwoju handlu" - ja karawany pamiętam z drugiej części (na początku rozwoju były to wielbłądy, potem chyba wozy i w końcu ciężarówki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> "Nowy Wspaniały Świat - wprowadził [...] karawany, służące do rozwoju handlu" - ja karawany
> pamiętam z drugiej części (na początku rozwoju były to wielbłądy, potem chyba wozy i
> w końcu ciężarówki)

Chodziło mi raczej o to, że wprowadził to, czego nie było w Civilization III, IV i V. Karawany były też w części I - każda zwiększała produkcję, więc jak budowaliśmy np. Cud Świata, to od razu był boost o 50 tarczek. W piątce też tak jest - zamiast handlować za złoto z miastami sprzymierzonymi, możemy handlować ze swoimi zwiększając ich produkcję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, bo Michał zapomniał, że Sid owszem wielkim człowiekiem jest, ale swoje pierwsze największe sukcesy zawdzięcza grom planszowym - zarówno pierwsza Cywilizacja jak i Railroad Tycoon, a z tego co pamiętam to i Pirates! chyba też, bazują na dostępnych w tamtym czasie w Stanach grach planszowych. I to bazują o tyle wiernie, co bez odpowiednich licencji. Parę lat później Firaxis wykupiło firmę, która produkowała te planszówki, żeby przejąć do nich prawa, na wypadek, gdyby ktoś próbował czegoś w sądzie.

No, ale to była w tamtych czasach dość powszechna praktyka - UFO też wywodzi się z gier planszowych :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować