Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Civilization: Beyond Earth - recenzja

48 postów w tym temacie

Dnia 23.10.2014 o 17:24, maskor84 napisał:

jestem fanem Rtsow i nie rozumiem i nigdy nie zrozumiem fenomenu strategji turowych !.Wolne
to i gracz idzie jak po sznurku.Szkoda ze Rtsy niestety juz wymarly no ale coz


Company of Heroes 2? Planetary Annihilation? Ancient Space?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.10.2014 o 17:33, Urungulu napisał:

Ja ogrywałem i rtsy i turówki. Inna koncepcja, inny szczebel zaangażowania. Turówki są
bardziej każualowe


tak jest, tak samo jak szachy są bardziej każualowe od nożyce-papier-kamień :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>
> > Ja ogrywałem i rtsy i turówki. Inna koncepcja, inny szczebel zaangażowania. Turówki
> są
> > bardziej każualowe
>
> tak jest, tak samo jak szachy są bardziej każualowe od nożyce-papier-kamień :)

O matko, chodzi o to, że turówki da się przeklikać bez napinania się. Jak grasz w SCII przez neta, to rozgrywka wygląda trochę inaczej, niż np. popołudniowe klikanie w CivV. Chyba, że tak bardzo się mylę, to przepraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie turówki są każualowe tylko rtsy są mniej lub bardziej zręcznościowe. SCII to akurat sztandarowy przykład jak niepotrzebnie utrudnić życie graczom przez rozdęte do granic możliwości micro.

Swoją drogą chciałbym zobaczyć jak ogrywasz np. takie Unity of Command. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.10.2014 o 21:03, fenr1r napisał:

Swoją drogą chciałbym zobaczyć jak ogrywasz np. takie Unity of Command. ;)


eee tam, Unity of Command to jest lajcik. Panzer Campaigns: Rhzev ''42 i jedziemy.

Dnia 23.10.2014 o 21:03, fenr1r napisał:

Jak grasz w SCII przez neta, to rozgrywka wygląda trochę inaczej, niż np. popołudniowe klikanie w CivV


No właśnie dokładnie tak jak mówiłem :) Turówka to szachy, na spokojnie, z formułowaniem strategii, planowaniem, uprzedzaniem ruchów przeciwnika. A SC to nożyce-papier-kamień - jak trafisz z buildem, to wygrałeś, jak nie, to może będziesz miał drugą szansę skontrować, a może nie. Jest szybciej, jest więcej emocji, ale wcale nie bardziej hardkorowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Fenr1r; @KeserSoze

Mi chodzi o to, że turówki jako gatunek są prostsze, spokojniejsze i bardziej przyjazne "na wejściu". Nigdzie nie napisałem, że są prostsze ;)

Tak jak z szachami, trzeba przemyśleć i policzyć pewne rzeczy, a błędy mogą wyjść po kilkudziesięciu turach (potem jest płacz, że tyle czasu poszło na marne).

Przez każualowość rozumiałem tutaj wygodniejszą rozrywkę przy której nie trzeba się "nabiegać" jak dziki. To nie jest tak, że przy rts-ach się nie myśli i nie kombinuje, ale element zręcznościowy ma tu równie istotne znaczenie.

Stąd na początku napisałem, że oba gatunki mają trochę inne podejście i inny szczebel zaangażowania. A Wy na mnie plujecie, Panowie :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.10.2014 o 22:19, Urungulu napisał:

Mi chodzi o to, że turówki jako gatunek są prostsze, spokojniejsze i bardziej przyjazne
"na wejściu". Nigdzie nie napisałem, że są prostsze ;)


Mam wrażenie że myślisz tutaj w kategoriach: turówka - spokojne pykanie w niedzielne popołudnie w singlu; rts - nabijanie rankingów w multi. Obydwa gatunki są w większości przypadków spokojne i bardzo przyjazne "na wejściu" (single player) i bardzo wymagające w rozgrywkach wieloosobowych.

Ludzie się oburzyli, bo można było odnieść wrażenie, że nazwałeś turówki grami bardziej casualowymi od rtsów, ponieważ nie wymagają wysokiej zręczności. Akurat wiele gier casualowych cechuje to, że są wysoce zręcznościowe. Widzisz ironię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda zmarnowanego potencjału. Liczyłem na coś bardziej innowacyjnego.

Chociaż po prawidzie i tak raczej sięgnałbym po Endless Legend, bo doskonale wiem że Firaxis zaraz zacznie wypluwać z siebie taśmowo kolejne dodatki, które jeśli chodzi o stosunek cena/jakość są kiepskim żartem.

W sumie robią tak wszyscy liczące się studia jak Creative Assembly czy Paradox (ci to najbardziej wkurzają), co jeszcze bardziej przygnębia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ceny większości edycji premierowych są w ostatnim czasie, lekko mówiąc - mocno naciągane. Szczególnie, że już tydzień, dwa po premierze potrafią znacznie spaść. Cóż, nie od dziś jednak wiadomo, że najwięcej zarabia się na oddanych fanach, więc takie podejście do tematu nie dziwi. Tym bardziej, że co tu nie ukrywać, konkurencji za dużej to oni nie mają.

Zagrać zagram, jednak jeszcze nie teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.10.2014 o 00:27, Smooqu napisał:

W sumie robią tak wszyscy liczące się studia jak Creative Assembly czy Paradox (ci to
najbardziej wkurzają), co jeszcze bardziej przygnębia.


Tia, nawet ci Francuzi od Endlessów tak zrobili - po kilku darmowych aktualizacjach do Endless Space wydali płatne Disharmony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Mi chodzi o to, że turówki jako gatunek są prostsze, spokojniejsze i bardziej przyjazne
>
> > "na wejściu". Nigdzie nie napisałem, że są prostsze ;)
>
> Mam wrażenie że myślisz tutaj w kategoriach: turówka - spokojne pykanie w niedzielne
> popołudnie w singlu; rts - nabijanie rankingów w multi. Obydwa gatunki są w większości
> przypadków spokojne i bardzo przyjazne "na wejściu" (single player) i bardzo wymagające
> w rozgrywkach wieloosobowych.
>
> Ludzie się oburzyli, bo można było odnieść wrażenie, że nazwałeś turówki grami bardziej
> casualowymi od rtsów, ponieważ nie wymagają wysokiej zręczności. Akurat wiele gier casualowych
> cechuje to, że są wysoce zręcznościowe. Widzisz ironię?

Hmmmm, w sumie racja, także posypuję głowę popiołem. Trochę za duży skrót myślowy i chyba bardzo subiektywne spojrzenie na temat. Wszystko zależy kto i jak na co spojrzy, także sorki za zrobienie zadymy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczątkowa fabuła była już w Alpha Centauri.
I tutaj moje pytanie, jak wypada nowa odsłona w porównaniu do poprzednika.
Civ5 ze wszystkimi dodatkami jest w wielu aspektach lepsza od 4, ale wciąż brakuje pewnej głębi i nade wszystko klimatu. A akurat Alpha moim zdaniem klimatem wręcz ociekała. Beyond Earth ma chociaż 10% tego, co miała poprzedniczka z lat 90?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pograłem dzisiaj godzinkę jak mi się o 1 odblokowało na Steamie (jednak stwierdziłem, że muszę pójść spać, żeby jakkolwiek w pracy mieć siłę :p) i tak na wstępie wrażenia mam pozytywno-mieszane.

Ogólna płynność gry itd wydaje się być spoko (w godzinę wiele nie zdziałałem :p), śmiem postawić tezę, że jest lepiej zoptymalizowane niż Civ V. Jak wspomniane w recce, jeśli chodzi o mechanikę, to z grubsza jest to klon Civ V. The "affinities" (Supremacy, Harmony, Purity) też są na dobrą sprawę klonem ideologii wprowadzonych w drugim dodatku do Civ V, tylko znacznie bardziej rozbudowane.

Ogólnie grało mi się przyjemnie - jednak już na wstępnie brakowało mi czegoś - i tak, będę tę grę porównywał do Alpha Centauri, skoro mierzy jako jego następca :P - jest strasznie płytki lore. Są jakieśtam postacie, jest filmik, niby wszystko fajnie, ale jak już się zaczyna gra, to jest pusto. Nawet przy intro jest tylko sam tekst wstawiony, bez czytania go przez jakiegoś lektora.

W Alpha Centauri mega klimatu dodawało gdy w momencie odkrycia technologii, lider frakcji związanej z danym techem czytał jakiś opis, fragment kroniki czy publikacji. Tutaj jest krótki komentarz genericowego lektora. W AC u każdego władcy czuć było jego frakcję - tutaj ma się wrażenie, że różnią się strojem i głosem i tyle. Może jak pogram dłużej to będzie lepiej, ale AC już na starcie miał mega klimat - tutaj tego brakuje. Jest to Civka V z nowymi rozwiązaniami w innym settingu i tyle na dobrą sprawę.

Jeśli chodzi o mechanikę czy możliwości - pewnie dodatki nieco to rozszerzą, np możliwości terraformowania czy pogłębienie różnic między ideologiami czy chociażby, wspomniany w recenzji, bardziej dynamiczny teren, bo na razie też tego nieco brakuje.

Ogólne wrażenie mam trochę jak przy Endless Space - wszystko fajnie i smooth, ale brakuje jakiejś głębi. Ktoś wspomniał, że drzewko tech skopiowane - tutaj się nie zgodzę - ES miał wyraźny podział na cztery ścieżki(growth/economy, mil, production/science, kolonizacja/nowe statki), tutaj jest to wszystko wymieszane - przez co też przez pierwsze kilka rozgrywek powiedziałbym, że raczej randomowo się bada rzeczy :P Z perspektywy lore ma to sens, bo skoro coś odkrywamy, to dziwne żebyśmy wiedzieli jakie będą tego skutki. Jak "random research" z Alpha Centauri ;)

Podsumowując - gra jest spoko, ale w następnych patchach/dodatkach powinni zadbać o a) lore, klimat, głębię gry, b) możliwości/mechanikę - za mało różnic względem Civ V.

Ja wiem że to dopiero release i jakby porównać tę grę z vanilla Civ V, to jest mega rozbudowana, dlatego też jestem pozytywnie nastawiony na przyszłość/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.10.2014 o 12:11, Zb4wiciel napisał:

Ogólne wrażenie mam trochę jak przy Endless Space - wszystko fajnie i smooth, ale brakuje
jakiejś głębi.


tyle, że Endless miał genialny interfejs, a tutaj wszystko poukrywane i tak dziwnie poustawiane, że musisz otwierać osobne okno, żeby tylko ustawić kolejnę produkcji na przykład

Dnia 24.10.2014 o 12:11, Zb4wiciel napisał:

Beyond Earth ma chociaż 10% tego, co miała poprzedniczka z lat 90?


No z 10% to chyba właśnie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>
> > W sumie robią tak wszyscy liczące się studia jak Creative Assembly czy Paradox (ci
> to
> > najbardziej wkurzają), co jeszcze bardziej przygnębia.
>
> Tia, nawet ci Francuzi od Endlessów tak zrobili - po kilku darmowych aktualizacjach do
> Endless Space wydali płatne Disharmony
Bez przesady, nawet z Civ V nie było aż tak źle. Bez DLC-pierdółek można było spokojnie żyć (nie wiem jak Wam, ale mi brak płatnych mini scenariuszy, nacji czy co tam jeszcze mieli w ofercie małych dodatków w żaden sposób nie psuło mi zabawy) , a duże dodatki (G&K, BNW) były porządnymi, wartymi swojej ceny rozszerzeniami. Z tezą cięcia Cywilizacji absolutnie się nie zgodzę. Nie ma się też co oszukiwać, pieniądze na drzewach nie rosną, a tworzenie owych dużych dodatków kosztuje... pretensje o to, że rozszerzenia nie są wydawane za darmo świadczy w najlepszym razie o tym, że oczekujący nie dorósł :P.

Jeśli zaś chodzi o Endless Legend, mam grałem... i Cywilizacja, o której byśmy nie mówili, bardziej do mnie przemawia. Jest jakaś taka żywsza. Co nie zmienia faktu, że EL jest świetną grą i pozycją obowiązkową dla ceniących sobie gatunek :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jedyna zaleta tej gry to taka, że firaxis wreszcie weźmie się za XCOM''a.

Na oficjalnym forum już są przesłanki że pracują nad nową grą/dodatkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem mozna zamówic Beyond Earth + DLC po takiej samej cenie jak sama podstawka.
W DLC jest pakieet map egzaplanety - można więc sobie pograć jak to ujął Myszasty, na ala''Diunie itd. Powinni to dodawać darmowo ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gierka podobna do części V, jednak nie do końca
Z kumplem testowaliśmy grę dzisiaj, nagrywając przy tym film do naszego kanału

Sami oceńcie :)

[m]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pożyczyłem sobie konto na steam coby obadać jak się to prezentuje w praniu, trochę pograłem...
I zdecydowanie nijakie wrażenia. Zawiodłem się, krótko mówiąc. Liczyłem na coś fajnego, ambitnego a tymczasem to jest w zasadzie klon Civ 5. I to taki, że jestem w stanie zaryzykować twierdzenie że ludzie od grafiki mieli tu więcej do roboty niż ci od kodu. Niby gra się przyjemnie, ale pełnoprawną grą to bym tego nie nazwał. Jak dla mnie absolutnie niewarta swojej ceny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować