Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Producent wykonawczy Dragon Age`a: - Skyrim zmienił wszystko w gatunku RPG

71 postów w tym temacie

Dnia 04.11.2014 o 17:07, LeeL napisał:

Tak pokazał że mozliwe jest takie nagromadzenie bugów w jednej grze że Skyrim morrowind
i Oblivon razem wzięte to pikuś

ktoś chyba nie grał w skyrima, obliviona i morrowinda po premierze.
Nie, żeby gothic 3 był rewelacyjny, bo w sumie najbardziej to w nim lubiłem widoczki, ale daleko od gier bethesdy niestety nie padł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:09, dark_master napisał:

Nie, żeby gothic 3 był rewelacyjny, bo w sumie najbardziej to w nim lubiłem widoczki,
ale daleko od gier bethesdy niestety nie padł.

Grałem. Pod tym względem dla gothica 3 te wszystkie tesy z wyłączeniem buggerfalla i nieudanego MMO to nawet nie konkurencja. A żeby zrobić coś takiego to juz trzeba się postarać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 16:40, dark_master napisał:

> Wiedźmina do Skyrim jakie padło, to że świat będzie większy o 20%,
http://www.gram.pl/news/2013/02/05/pierwsze-informacje-o-wiedzminie-3.shtml
http://www.gram.pl/news/2013/02/12/tworcy-wiedzmina-3-mozemy-byc-lepsi-od-tworcow-skyrima-i-dragon-agea.shtml
http://www.gram.pl/news/2013/02/18/wiedzmin-3-dziki-gon-jak-poprawic-tes-v-skyrim.shtml
http://www.gram.pl/news/2013/03/06/cdp-red-wyjasnia-roznice-miedzy-skyrimem-a-wiedzminem-3.shtml

niusy z pierwszego miesiąca, gdzie mówiono o W3, skyrim i świecie. W każdym mowa o otwartym
świecie i porównywanie się pod tym względem ze skyrimem, w żadnym nie ma "mamy otwarty
świat ale podzielony ekranami ładowania", ba, jest wręcz informacja, że takowych ma nie
być.
> tak że gdy się coś
> pisze, to lepiej najpierw wiedzieć o czym :)
ano, dlatego polecam samemu stosować się do własnych rad :)


Przeczytałem wszystkie i nadal nie widzę gdzie twórcy powiedzieli że ich "otwarty świat" bedzie wyglądał zupełnie tak samo jak ten ze Skyrim? W jednym jest że będzie można przejechać mapę bez obrazów wczytywania i tak jest (na gameplayu pokazali główną mapę którą można eksplorować tak samo jak Skyrim), w następnych jest że uczą się na błdach Skyrim (nie pada tu żadne porównanie że gra będzie wyglądała tak samo), jednocześnie wyszukując jego pozytywne aspekty. Więc po raz kolejny zapytam, w którym miejscu twórcy mówią o takim samym "otwartym świecie" jak w Skyrim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:12, shasiu napisał:

Przeczytałem wszystkie i nadal nie widzę gdzie twórcy powiedzieli że ich "otwarty świat"
bedzie wyglądał zupełnie tak samo jak ten ze Skyrim? W jednym jest że będzie można przejechać
mapę bez obrazów wczytywania i tak jest (na gameplayu pokazali główną mapę którą można
eksplorować tak samo jak Skyrim), w następnych jest że uczą się na błdach Skyrim (nie
pada tu żadne porównanie że gra będzie wyglądała tak samo), jednocześnie wyszukując jego
pozytywne aspekty. Więc po raz kolejny zapytam, w którym miejscu twórcy mówią o takim
samym "otwartym świecie" jak w Skyrim?

"Geralt może podróżować od jednego krańca świata do drugiego bez widocznego wczytywania świata dzięki RED engine 3. Świat gry będzie 40x większy niż w poprzedniej grze (o 20% większy niż w Skyrimie). By przemierzyć konno świat od jednego krańca do drugiego, potrzebne będzie 30-40 minut."
pierwszy nius, dziękuję dobranoc. Ale jak chcemy się upierać:

"Oni stworzyli RPG-a z otwartym światem. My tworzymy opartego na fabule RPG-a, którego akcja toczy się w otwartym świecie"
z czwartego, gdzie jak wskazuje sam tytuł, mówi się o różnicach między wiedźminem a skyrimem. We wszystkich czterech masz "porównywanie się do najlepszych" ale jakoś nikt nie zająknął się że mamy do czynienia z podzieleniem świata na kilka map.

Pewno, jak ktoś lubi jak się go dyma bez mydła lub jest fanem marki to zawsze znajdzie "wyjaśnienie" (w końcu nawet fani bioware znaleźli "teorię indoktrynacji" by wyjaśnić czemu fabuła była taka beznadziejna), ale fakt jest taki, że CDP zachował się jak najgorszy marketingowy tabloid - wielkimi literami ŚWIAT JAK SKYRIM bo to działa na wyobraźnię a skyrim był w modzie, a dopiero kilka miesięcy później małym drukiem dopisano, że jak skyrim, tylko podzielony na małe obszary. W okresie ujawnienia wiedźmina nikt, ani razu, przy wielu okazjach nawet słowem nie wspomniał o jakimkolwiek "ale" gdy porównywał swój świat do skyrima.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04.11.2014 o 17:12, LeeL napisał:

Grałem. Pod tym względem dla gothica 3 te wszystkie tesy z wyłączeniem buggerfalla i
nieudanego MMO to nawet nie konkurencja. A żeby zrobić coś takiego to juz trzeba się
postarać

dunno, ja grałem zaraz po i poza wilkami śmerci i jednym questem w nordmarze aż tak się nie sypało, nawet towarzysze aż tak się nie gubili. Raczej jak już, to miałem problem z dziwnymi decyzjami projektowymi. Za to o bugach w skyrim to bym mógł ksiązkę napisać.
Aczkolwiek zwróciłbym uwagę na jeden detal - G3 robiło PB na zlecenie jowood i mówili, że gra się nie nadaje do wydania, bo nawet testowych tekstur w wielu miejscach nie zmienili na normalne (np wszelkie świątynie w varrancie mają placeholdery). Bethesda sama wydaje swoje gry i nie byłoby dla niej problemem przesunąć premierę o dowolną ilość czasu, ale 11.11.11 brzmiało tak epicko że na półki można było rzucić byleco.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę w ogóle problemu. Chcesz mieć ogromny świat i swobodę w jego odkrywaniu - kupujesz Skyrim. Chcesz mieć oldskulowego erpega z naciskiem na fabułę...modlisz się i czekasz na nowego Tormenta. Albo Pilars of Eternity, chociaż tam to troche bym się o fabułę już bardziej obawiał. Być może rzeczywiście główny nurt AAA erpegów pójdzie w eksplorację i ogrom świata. Ale już chociażby "tormentowa" zbiórka pokazała, że gracze mogą liczyć w przyszłości również na jakąś alternatywę. O ile uprzednio ją ufundują oczywiście ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 16:54, LeeL napisał:

Tak zwłaszcza 3 o stęzeniu bugów trykrotnie większym na metr kwadratowy niż wszystkie
3 ostatnie części TESA razem wzięte. W momencie premiery ta gra balansowała na granicy
niegrywalności. Nie mówiąc już o " znakomitych " ocenach w granicach 4-6 i systemowi
walki który może być sztandarowym przykładem tego jak tego mechanizmu w grze nie robić.
Dodawszy do tego kolejną porcję bugów, oraz to że trudno szukać w tej grze czegokolwiek
wybijającego się ponad przeciętnośc otrzymujemy prawdziwego " KLASYKA" XD


On napisał "Gothic 3" czy "Gothic"? Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Zarówno jedynka jak i dwójka były świetnymi RPGami, które na miano klasyków jak najbardziej zasłużyły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie pamietasz, bo to bylo bardzo dawno temu, ale kiedys byla taka magiczna gra o nazwie daggerfall i posiadala ona sama wiecej bugow niz wszystkie Gothici razem wziete. Z ta gloryfikacja serii TES bym nie przesadzal, morrowind, czy oblivion tez idealne nie byly i zaraz po premierze ilosc bugow byla naprawde duza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:28, LeeL napisał:

I tak ten kto mądry wie ze ten cały wiesiek to będzie gra co najwyzej przeciętna

ale tu nawet nie chodzi o to. Weźmy Wastelanda 2 - to dobra gra, nie genialna, ale bawiłem się przy niej świetnie bo twórcy wprost mówili co będzie a co nie, na co budżet pozwoli a z czego trzeba było zrezygnować i dlaczego. W skrócie dostałem to co zapowiadano, a nawet więcej.
Wiedźmin zaś robi dokładnie odwrotnie - twórcy na wyścigi opowiadają niestworzone bajdy, które wszelkie growe tabloidy (dziennikarstwo dawno umarło) podchwytują, byle podbić bębenek, bo i tak się sprzeda oraz znajdą się tacy, co ich kłamstw jeszcze będą bronić lub uzasadniać czemu mieli prawo kłamać (jak swego czasu Vojtas o dwójce "bo molyneux tak robi więc czemu CDP nie" - genialne po prostu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:34, leszeq napisał:

On napisał "Gothic 3" czy "Gothic"? Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Zarówno jedynka
jak i dwójka były świetnymi RPGami, które na miano klasyków jak najbardziej zasłużyły.

Napisał Gothic. Słowo można potraktować zarówno do częsci pierwszej jak i serii jako całości. Inna sprawa że żadna częśc świata nie zawojowała ( nie mówiąc dosadniej ) więc na miano klasyka takiego jak Torment ,fallouty itd. nie zasługuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:37, dark_master napisał:

Wiedźmin zaś robi dokładnie odwrotnie - twórcy na wyścigi opowiadają niestworzone bajdy,
które wszelkie growe tabloidy (dziennikarstwo dawno umarło) podchwytują, byle podbić
bębenek, bo i tak się sprzeda oraz znajdą się tacy, co ich kłamstw jeszcze będą bronić
lub uzasadniać czemu mieli prawo kłamać (jak swego czasu Vojtas o dwójce "bo molyneux
tak robi więc czemu CDP nie" - genialne po prostu
)

Nie tylko CDP. Większośc większych firm teraz tak robi. Ubisoft , EA to tylko najbardziej popularne przykłady. I nie ma się czemu dziwić. Odpowiednio reklamowany towar sprzeda się choćby jakościa był poniżej przeciętnej.Anyway nie wiem czy tak naprawdę było( pogrubiony przeze mnie fragment) ale jeśli tak to ten koleś naprawdę zasługuje na specjalne wyróżnienie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:24, dark_master napisał:

"Geralt może podróżować od jednego krańca świata do drugiego bez widocznego wczytywania
świata dzięki RED engine 3. Świat gry będzie 40x większy niż w poprzedniej grze (o 20%
większy niż w Skyrimie). By przemierzyć konno świat od jednego krańca do drugiego, potrzebne
będzie 30-40 minut."
pierwszy nius, dziękuję dobranoc. Ale jak chcemy się upierać:

"Oni stworzyli RPG-a z otwartym światem. My tworzymy opartego na fabule RPG-a, którego
akcja toczy się w otwartym świecie"
z czwartego, gdzie jak wskazuje sam tytuł, mówi się o różnicach między wiedźminem a skyrimem.
We wszystkich czterech masz "porównywanie się do najlepszych" ale jakoś nikt nie zająknął
się że mamy do czynienia z podzieleniem świata na kilka map.

Pewno, jak ktoś lubi jak się go dyma bez mydła lub jest fanem marki to zawsze znajdzie
"wyjaśnienie" (w końcu nawet fani bioware znaleźli "teorię indoktrynacji" by wyjaśnić
czemu fabuła była taka beznadziejna), ale fakt jest taki, że CDP zachował się jak najgorszy
marketingowy tabloid - wielkimi literami ŚWIAT JAK SKYRIM bo to działa na wyobraźnię
a skyrim był w modzie, a dopiero kilka miesięcy później małym drukiem dopisano, że jak
skyrim, tylko podzielony na małe obszary. W okresie ujawnienia wiedźmina nikt, ani razu,
przy wielu okazjach nawet słowem nie wspomniał o jakimkolwiek "ale" gdy porównywał swój
świat do skyrima.


1) I cały czas może przejechać cały świat bez obrazu wczytywania, od samego początku mówili że nie wiedzą jednak jak ma to wyglądać w przypadku podróży między Kontynentem a Skellige, ale tego jakoś brak w tych wywiadach (nie wiem z jakiego powodu), ba rozważali połączzenie tych dwóch map, co wybili im z głowy fani, z racji odległości dzielącej te lokacje, więc twój "otwarty świat", nadal jest w pełni otwarty, z wyjątkiem jednego obrazu wczytywania. Dalej, według twojej logiki Skyrim również otwarty nie jest (obrazy wczytywania są pomiędzy lokacjami).

2) Porównywanie się do najlepszych nie oznacza w tym wywiadzie "otwatego świata", nie wiem gdzie to wyczytałeś, jest mówione że tworzą grę w otwartym świecie, nie piszą jak ten świat wygląda, nie pada jedno słowo że jest to jedna mapa jak w Skyrim. Ogólnie wywiad mówi o tym że chcą by ten "otwarty świat" był jedynie dodatkiem, do fabuły.

Nadal czekam byś dał mi cytat padający z ust twórców ("ŚWIAT JAK W SKYRIM") i niestety jestem tu pewien swego.
To tak samo jak mityczny "otwarty świat" w DA:I, który wziął sie tylko z nadinterpretacji.

"że jak skyrim, tylko podzielony na małe obszary. W okresie ujawnienia wiedźmina nikt, ani razu, przy wielu okazjach nawet słowem nie wspomniał o jakimkolwiek "ale" gdy porównywał swój świat do skyrima."

To zdanie mi się podoba, gdzie wyczytałeś o małych obszarach? Jeśli chodzi Ci o Kaer Morhen (jedyny mały obszar poza prologiem), zostało to ujawnione dopiero niedawno, że ta lokacja znajdzie się jednak w grze, wiec ciężko żeby twórcy na samym początku zdradzili wszelkie dodatkowe aspekty grt. Co do drógiej części zdania, poraz kolejny powtarzam że porównanie "otwartości" miało głownie na celu zobrazowanie jak ma działać w grze eksploracja (Kingdoms of amalur to również otwarty świat, lecz korytazowy, tu korytarzy nie uświadczysz).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:38, LeeL napisał:

Napisał Gothic. Słowo można potraktować zarówno do częsci pierwszej jak i serii jako
całości. Inna sprawa że żadna częśc świata nie zawojowała ( nie mówiąc dosadniej ) więc
na miano klasyka takiego jak Torment ,fallouty itd. nie zasługuje


Protip: Torment też nie podbił świata, był jednym z wielu gwoździ do trumny interplaya. Oczywiście w wymiarze finansowym.
Za to pierwszy gothic był zdaje się pierwszą grą z tak dużym, otwartym światem bez jakichkolwiek ekranów ładowania między budynkami (no, poza kopalniami), gdzie każdy NPC miał zaprogramowany cykl czynności, by nadać całej kolonii wiarygodności.. ba, miały go nawet potwory, przez co część za dnia polowała i spała w nocy, a reszta odwrotnie. Albo gdy ścigani przez wilka przebiegliśmy koło ścierwojadów, to ten zmieniał cel na łatwiejszą zdobycz. No i wyglądał oblędnie.
W tym czasie TES był na etapie NPCa który umiał stać lub krążyć w kółko po niewielkim obszarze, nawet siadanie go przerastało.

EDIT - co by już nie spamowac postami. Tia, a zabawne, że tak poza wiedźminem to był całkiem do rzeczy koleś. No cóż.
Ale Problem rozliczania z obietnic jest ofc szerszy niż wiedźmin, DA czy innych też to dotyczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:35, TigerXP napisał:

Pewnie nie pamietasz, bo to bylo bardzo dawno temu, ale kiedys byla taka magiczna gra
o nazwie daggerfall i posiadala ona sama wiecej bugow niz wszystkie Gothici razem wziete.

Dlatego podkreśliłem że chodzi mi o 3 ostatnie częśći TESA w jednym poście a w drugi raz napisałem że wyłączam z mojej wyliczanki Buggerfalla i najnowsze MMO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:34, leszeq napisał:

> Tak zwłaszcza 3 o stęzeniu bugów trykrotnie większym na metr kwadratowy niż wszystkie

> 3 ostatnie części TESA razem wzięte. W momencie premiery ta gra balansowała na granicy

> niegrywalności. Nie mówiąc już o " znakomitych " ocenach w granicach 4-6 i systemowi

> walki który może być sztandarowym przykładem tego jak tego mechanizmu w grze nie
robić.
> Dodawszy do tego kolejną porcję bugów, oraz to że trudno szukać w tej grze czegokolwiek

> wybijającego się ponad przeciętnośc otrzymujemy prawdziwego " KLASYKA" XD

On napisał "Gothic 3" czy "Gothic"? Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Zarówno jedynka
jak i dwójka były świetnymi RPGami, które na miano klasyków jak najbardziej zasłużyły.


Tak bo właśnie chodził mi o Gothic oraz Gothic 2, dla mnie najlepsze części tej serii.

Ale się dyskusja zrobiła o Gothica :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04.11.2014 o 17:44, shasiu napisał:

Nadal czekam byś dał mi cytat padający z ust twórców ("ŚWIAT JAK W SKYRIM") i niestety
jestem tu pewien swego.


Niewiem jak zedytować, więc poprawię:

Nadal czekam byś dał mi cytat padający z ust twórców że ich świat będzie identycznie otwarty jak w Skyrim ("ŚWIAT JAK W SKYRIM").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:56, shasiu napisał:

Nadal czekam byś dał mi cytat padający z ust twórców że ich świat będzie identycznie
otwarty jak w Skyrim ("ŚWIAT JAK W SKYRIM").

Tak identyczny.. Masz na myśli te same miasta , te same lokacje, podziemia itd. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2014 o 17:58, LeeL napisał:

> Nadal czekam byś dał mi cytat padający z ust twórców że ich świat będzie identycznie

> otwarty jak w Skyrim ("ŚWIAT JAK W SKYRIM").
Tak identyczny.. Masz na myśli te same miasta , te same lokacje, podziemia itd. ?


Identycznie oltwarty, nie identyczny, to jednak dość spora różnica.
Identyczny-wszystko to samo
Identycznie otwarty- Jedna duża mapa (w przypadku porównania do Skyrim).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować