Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Od premiery konsumenckiej wersji Oculus Rift dzielą nas miesiące

14 postów w tym temacie

Na tegorocznym PGA pierwszy raz udało mi się założyć Oculusa na głowę i mimo pewnej dozy sceptycyzmu, efekt zwalił mnie z nóg. Bolała mnie co prawda trochę bardzo niska rozdzielczość, ale jeśli problem ten ma zostać rozwiązany w wersji konsumenckiej, czekam z niecierpliwością i ustawiam się w kolejce po zakup!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem na gamescomie 2013 z Joe''m Changiem i moj pierwszy rift to byla wersja HD z targow:) Po czym zamowilem swojego DK1. Teraz mam DK2 i ... mozecie sie szykowac na cos niesamowitego :] .... rozmawialem tez z szefem naukowcow w Oculusie, miesiąc temu - byl w Polsce na jednej uczelni. Naprawde niesamowici ludzie to tworza !!! :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem zaszokowany jak pozytywne są oceny tego sprzętu. Bawiłem się sporo Oculusem DK2 i efekt jest... ciekawy, jednak ciągle nie nadaje się to masowej produkcji. Nie chodzi tutaj o sam pomysł, czy wygodę noszenia lub inne tego typu rzeczy. Chodzi mi tutaj wyłącznie o rozdzielczość widzianego obrazu. W zasadzie nie widzimy normalnego obrazu jak to jest w przypadku ekranów do których się przyzwyczailiśmy. Zamiast tego widzimy siatkę pixeli gdzie przerwy między pixelami są większe niż same pixele. Wyświetlany obraz to (jeśli się nie mylę) 1920x1080. Dzielimy to na 2 dla każdego oka, odkrajamy kółko, rozmywamy brzegi i skupiamy się na samym środku tego koła. Pozostaje nam naprawdę mało pikseli.
Nie mam wady wzroku, bardzo lubię 3D w kinach, jednak na Oculusie się bardzo zawiodłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ozonex: Zawiodłeś się wersją przeznaczoną dla developerów, która nigdy w takiej konfiguracji nie wejdzie na rynek. Wersja konsumencka będzie miała ekran wyższej rozdzielczości, niewykluczone że 4K (3840x2160) - wtedy dla każdego oka będzie 1920x2160 pikseli, czyli 4x więcej niż w obecnym modelu.
Nawet jeśli nie bedzie to 4k, a na przykład 1280x1440 na każde oko, to i tak będzie postęp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy faktycznie będzie to rewolucja w grach, czy tylko ciekawostka tak jak 3D.
Jeśli wszelkie opóźnienia zostaną wyeliminowane i nie będzie efektów ubocznych, to faktycznie może to być bardzo fajna zabawka. Myślę, ze chętnie zakupię swojego Oculusa jeśli tylko cena nie będzie z kosmosu :) (jak na polskie warunki ofc)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja wam powiem, że zabawka fajna. :D Nie miałem co prawda okazji bawić się nia jakos długo i w normalnych warunkach (jeden przelot - wystartuj, leć gdzie chcesz, na koniec możesz się rozbić), ale przeżycia fajne. :) Choć nie wyobrażam sobie póki co grania na tym samemu, tzn. jak nikogo nie ma w pokoju i cię nie kontroluje. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować